تور بوشهر + قیمت تور بوشهر اردیبهشت 1403 | آرند تور

تور بوشهر

75 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

استان بوشهر به عنوان هفدهمین استان در جنوب ایران قرار گرفته‌است. مرکز این استان بوشهر بوده و با توجه به عوامل مختلف همچون قرار گرفتن در کنار ساحل خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صیادی، منابع گاز و نفت و.. ملقب به پایتخت انرژی ایران شده‌است. آرند تور در یک سفر پنج و نیم روزه قصد دارد شما را به تور بوشهر و بازدید از دو استان فارس و بوشهر و شهرهای بوشهر، کازرون، سیراف، دلوار و فیروزآباد ببرد. آرندتور در این تور، هشت وعده اصلی و پنج میان وعده میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی از مناطقی که در تور بوشهر به بازدید آن‌ها خواهید رفت، کسب کنید.

جاهای دیدنی بوشهر

در بوشهر مناطق دیدنی وجود دارد که هر کدام از زیبایی‌های خاصی برخوردار هستند. یکی از دیدنی‌های جذاب در شهر بوشهر بافت تاریخی این شهر است که از چهر محله اصلی تشکیل شده است. بافت این محله‌ها و معماری خاص خانه‌ها می‌تواند چشمان هر گردشگری را در تور بوشهر مجذوب خود کند. زیباترین بناها و کوچه‌ها در دل این محلات قرار گرفته است که قدمت آن به دوران افشاریه در ایران باز می‌گردد. عمارت‌های تاریخی گلشن و کازرونی در دل این بافت تاریخی واقع شده‌اند که یادگاری از دوران قاجار هستند.
کاروانسرادی دالکی، کاخ کوروش هخامنشی، غار چهل خانه، چشمه آبگرم قوچارک، قلعه زار خضرخان اهرم، آرامگاه‌ سیبویه‌ سیراف‌، گورستان مهاجمین انگلیسی، کلیسای ارامنه گریگوری، پارک ملی نای‌ بند، بازار قدیمی بوشهر، بازار ماهی فروشان، بوستان شغاب بوشهر، پارک جنگلی چاه‌ کوتاه، موزه رئیسعلی دلواری، مدرسه گلستان، گنبد نمکی جاشک، جزیره شیف بوشهر، موزه دریانوردی، قبر جنرال که بازمانده دوران اشغال این شهر توسط انگلیسی‌ها است، مسجد کوفه و غیره از جاذبه‌های دیدنی در این منطقه هستند که در تور بوشهر می‌توان برای دیدن آن‌ها اقدام کرد.

1. بندر بوشهر

بندر بوشهر، مرکز استان بوشهر و یکی از اولین شهرهای ایران که در زمینه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارد. به عنوان مثال بندر بوشهر یکی از اولین شهرها در زمینه ورود صنعت چاپ سنگی به این منطقه است که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شد و حسابی رونق گرفت. علاوه براین فرودگاه بوشهر یکی از سه فرودگاه قدیمی کشور است که در طول این سال‌ها، هرگز سانحه هوایی نداشته‌است. مردم بوشهر، مردمانی شاد و پرطراوت هستند. دلیل این ادعا موسیقی ناب نی انبان است که از گوشه و کنار این شهر همواره شنیده می‌شود. به‌گونه‌ای که ساز نی انبان بوشهر به  عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده‌است.

در کوچه پس کوچه‌های این شهر بندری که قدم می‌زنید، بافت قدیمی خانه‌های بوشهر تلفیقی از معماری ایرانی و هندی است. تمامی عمارت‌ها نمایی به رنگ سفید یا زرد دارند و از سنگ‌های مرجانی و گچ ساخته شده‌اند. سقف خانه‌های اهالی بوشهر از بوریا و چوب صندل ساخته شده و جنس در و پنجره‌هایشان از چوب ساج است. جاذبه‌های دیدنی شهر بوشهر بسیار متنوع و فراوان است که در تور بوشهر به تماشای برخی از آن‌ها خواهیم رفت.

2. عمارت گلشن

عمارت گلشن، بنایی  120 ساله و یکی از جاذبه‌های دیدنی بوشهر که در سال 1377 به ثبت ملی نیز رسیده‌است. این عمارت در دوره قاجاریه ساخته شده و در فاصله کوتاه 10 متری از دریا واقع شده‌است. عمارت گلشن یک بنای سه طبقه بوده که توسط تاجری مشهور به نام گلشن ساخته شده، طبقه‌ اول آن به سرویس بهداشتی، اتاق خدمه و آب انبار، حمام و آشپزخانه اختصاص داده‌شده و طبقه‌های دوم و سوم آن، برای سکونت و فعالیت‌های تجاری بازرگانی استفاده می‌شده‌است. پس از مدتی فردی به نام آقای مهربان عمارت گلشن را با مساحت 1230 متر و پهنای 889 مترمربع و اعیان 1041 مترمربع خریداری کرد. در حال حاضر این این عمارت کاربردی فرهنگی داشته و از سال ۱۳۶۵ تاکنون توسط میراث فرهنگی خریداری شده و مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته‌است.
تور بوشهر آرند تور

3. عمارت دهدشتی

عمارت دهدشتی یا روغنی یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر بوشهر و متعلق به دوره قاجاریه است. این عمارت برخلاف سایر عمارت‌های بوشهر که دو یا سه طبقه هستند، چهار طبقه ساخته‌شده و از لحاظ معماری بسیار خاص و ویژه است. حاج غلامحسین دشتی (تاجر روغن) سازنده این عمارت منحصر به فرد ‌است. مصالح به کار رفته در عمارت دهدشتی عبارتند از گچ، سنگ‌های مرجانی، آهک، چوب ساج، چندل و سقف آن نیز با چوب صندل پوشانده شده، اما سقف اتاق پذیرایی آن، با الهام از نقاشی‌های اروپایی با رنگ روغن نقاشی شده‌است. تزییناتی همچون گره چینی هلالی‌ها، درها، کنده‌کاری درون اتاق‌ها و پنجره‌های دیواری به همراه شیشه‌های رنگی همگی از زیبایی‌های عمارت دهدشتی هستند که علاوه بر ظاهر زیبا و خاص باعث تلطیف نور ساختمان نیز می‌گردند. عمارت دهدشتی نیز همچون عمارت گلشن کاربردی تجاری- مسکونی داشته که امروز به صورت موزه فرهنگ مورد استفاده قرار گرفته‌است.

4. شهر باستانی بیشاپور

شهر باستانی بیشاپور یادگار دوره ساسانیان با وسعت دویست هکتار در شهر کازرون واقع شده‌است. این شهر باستانی یکی از قدیمی‌ترین شهرهاست که تاریخچه‌ی سنگی آن به صورت مکتوب موجود است. بیشاپور در ناحیه‌ا‌ی خوش آب و هوایی به دستور شاپور اول پادشاه ساسانی و به روش مهندسی یونانیان توسط هیپوداموس ساخته شد. شهر باستانی بیشاپور در زمینی مستطیلی شکل به گونه‌ای طراحی شد که چهار دروازه و دو خیابان آن یکدیگر را قطع می‌کردند. خیابان‌ها در جهت شمال، جنوب، شرق و غرب قرار دارند و منتهی‌الیه هرکدام از آن‌ها یک دروازه وجود دارد. در شهر باستانی بیشاپور آثار تاریخی بی‌شماری موجود است. از جمله آثار تاریخی این منطقه می‌توان به معبد آناهیتا، جایگاه نذورات بیشاپور، تالار تشریفات بیشاپور و ایوان موزاییک اشاره کرد. شهر باستانی بیشاپور یکی از آخرین آثار ایرانی که در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌است.
تور بوشهر آرند تور

5. تنگه چوگان

تنگه چوگان یکی از اماکن تاریخی دوره ساسانی است که در نزدیکی شهر باستانی بیشاپور قرار دارد. در تنگه چوگان شما شاهد شش نقش برجسته با ابهت و زیبا بر روی صخره‌های تنگه هستید. سه مورد از این سنگ‌نگاره‌ها در مورد پیروزی شاپور اول بر والریان امپراتور رو بوده و سه مورد دیگر تاج گذاری بهرام اول، پیروزهای بهرام دوم و پیروزی شاپور دوم بر دشمنان است. علاوه براین یک تندیس 6 متری از شاپور اول در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار دارد که تندیسی بسیار زیبا و بی همتاست. سنگ‌نگاره‌های این منطقه از سایر سنگ‌نگاره‌های ساسانی بزرگتر هستند. به طوریکه سه سنگ نگاره تنگه چوگان، بیش از 30 مترمربع وسعت داشته و هر سنگ‌نگاره می‌تواند 30 پیکر را در دل خود جای دهد. بزرگترین و اولین سنگ‌نگاره پیروزی شاپور اول بر والریان امپراتور روم است.
تور بوشهر آرند تور

6. موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری در واقع منزل رئیس‌علی دلواری مشروطه‌خواه و مبارز و رهبر قیام تنگستان است که بر علیه نیروهای انگلستان در جنگ جهانی اول قیام کرد. این خانه در جنوب شرقی دلوار قرار داشته و قدمت آن به حدود 110 سال و دوره قاجار بر می‌گردد. موزه رئیسعلی دلواری دارای بخش‌های متنوعی است که یک قسمت آن به نگهداری اسناد تاریخی نبرد جنبش دشتستان، سلاح‌های جنگی بر می‌گردد. بخش دیگر آن مربوط به تندیس‌های رئیس‌علی دلواری و یارانش، وصیت نامه‌ها، سوگندنامه‌ها، تمبرهای قدمی و.. است.
تور بوشهر آرند تور

7. بندر سیراف

شهر باستانی سیراف بندری بسیار پر رونق در دوره ساسانی که در اثر زلزله‌ای در نیمه دوم قرن چهارم هچری به کلی ویران شد و بخش بزرگی از آن به زیر آب فرو رفت. تنها چیزی که از آن زمان باقی مانده ستون‌های نیمه فرو ریخته، دیوارهای شکسته، قبرهای مترو و مساجد ویران است. بندر سیراف امروزه تنها دارای یک خیابان است و در بعضی قسمت‌ها فاصله کوه تا دریا به 30 متر هم نمی‌رسد. به همین دلیل برخی خانه‌ها به مانند روستای ماسوله بر روی کوه ساخته شده‌اند.

شهر بندری سیراف در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر قرار دارد. این شهر در گذشته رونق بسیار فراوانی داشته و نزدیک به 300 هزار نفر از مذاهب مختلف همچون زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان، مانویان، بوداییان و... در آن زندگی می‌کردند. قبرستان‌های مختلف بندر سیراف گواه بر آزادی ادیان در آن دوره می‌دهد. این بندر در دوره‌های ساسانی و اسلامی نقش مهمی در نقل و انتقال کالاها با قاره‌های دیگر همچون اروپا، افریقا و آسیا داشته‌است. شهر سیراف در دوره‌ی اسلامی شهری آباد و پررونق بود. خانه‌های چند طبقه گران قیمت داشته که گاهی قیمت آن‌ها به سی هزار درهم می‌رسید، سیستم لوله کشی 1500 ساله سفالی و بیمارستان بسیار بزرگی که در این منطقه احداث شده، همگی گواه بر رونق اقتصادی و تمدن شهر سیراف می‌دهد علاوه براین بندر سیراف دارای، مساجد بزرگ و کوچکی بوده که مشهورترین آن‌ها مساجد جامع و امام حسن بصری است، سفال‌های باقی مانده، پارچه‌های زیور الات و... همه نشان از تمدن به جا مانده از بندر سیراف می‌دهد.

یکی از مشهورترین مناطق در بندر سیراف، قبرستان منطقه است که کارشناسان به دلیل تدفین مردگان ادیان مختلف در این گورستان  بدان قبرستان تمدن‌ها می‌گویند. این قبرستان با وجود دو زلزله و وقایع مختلفی که در این منطقه اتفاق افتاده همچنان پابرجاست. گورهای مستطیل شکل با ابعاد تقریبا یکسان که در سنگ کنده شده و پوشش هندسی همگی آن‌ها یکسان و از ملات ساخته شده‌اند. این گورستان ملقب به قبرستان زرتشتیان بوده و رو به غرب قرار دارد. روبروی گورستان غربی، قبرستان دیگری نیز وجود دارد که هرچه ارتفاع تپه بیشتر می‌گردد، ابعاد گورها بزرگتر می‌شوند. گفته می‌شود این قبرستان در ابتدا به منظور جمع آوری آب ایجاد شده و بعدها به دلایل مختلف همچون وبا، طاعون و... برای تدفین مرد‌ه‌ها به صورت خانوادگی استفاده می‌شده‌است.

دخمه‌های سیراف یا برج خاموشان نیز از جمله مناطق مشهوری هستند که بر دامنه کوه‌های شمالی بندر سیراف قرار دارند. همان طور که می‌دانید دخمه مکانی است که زرتشتیان اجساد مرده‌شان را در آن قرار می‌دادند تا توسط درندگان و پرندگان خورده شود. باقیمانده استخوان‌ها را درون چاه میانه دخمه انبار می‌کردند.

8. کاخ اردشیر بابکان

کاخ اردشیر بابکان یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی دوره‌ی ساسانیان که قدمت آن به 1800 سال پیش برمی‌گردد و در شهر فیروزآباد استان فارس قرار گرفته‌است. این بنا در سال 1310 هجری شمسی به ثبت ملی رسیده. کاخ اردشیر بابکان مهمترین جاذبه گردشگری فیروزآباد فارس و از نخستین آثار معماری دوره ساسانیان که در مجاور یک آشتکده قرار گرفته‌است. گروهی ار باستان شناسان براین اعتقاد هستند که کاخ اردشیر بابکان، یک کاخ نبوده بلکه یکی از آتشکده‌های بسیار بزرگ و مهم دوره ساسانی است. مهمترین مصالحی که در ساخت کاخ اردشیر بابکان استفاده شده، سنگ و گچ است. گروهی از باستان شناسان معتقدند که این کاخ، اولین بنای ساسانی که دارای ایوان، طاق و گنبد است.

9. پاسارگاد

شهر باستانی پاسارگاد، نخستین پایتخت شاهنشاهی هخامنشی است و آرامگاه کوروش، پادشاه وطن‌پرست ایران زمین پادشاهی که ایرانیان از گذشته تا به امروز به داشتنش افتخار کرده و بر خود می‌بالند، در این شهر واقع شده‌است. پاسارگاد دشتی است که پیشینه‌ی تاریخی آن به دوران پارینه سنگی بر می‌گردد. مجموعه‌ی باستانی پاسارگاد یکی از سازه‌ها‌ی تاریخی بی‌همتای هخامنشی است که به‌عنوان پنجمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در تاریخ تیرماه ۱۳۸۳ (با صد در صد آرا)، به ثبت رسید. مجموعه پاسارگاد به گونه‌ای ساخته شده که شما از هر جهت در دشت پاسارگاد بایستید، می توانید مقبره‌ی پادشاه عدالت محور و محبوب ایران را تماشا کنید. بنایی بسیار ساده و زیبا که ارتفاع آن 11 متر و مساحتش 160 مترمربع است.

بهترین زمان سفر به بوشهر

استان بوشهر در یک منطقه جلگه‌ای اما گرم و مرطوب در جنوب ایران واقع شده است که بر این اساس از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است که این وضعیت در فصول گرم سال آزاردهنده بوده و هر کسی نمی‌تواند این شرایط آب و هوایی را تحمل کند. با این تفاسیر فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه از طریق تور بوشهر نیست. فصل زمستان هم فصل خیلی مناسبی برای سفر به بوشهر نیست زیرا در این مدت شاهد بارش باران‌های موسمی در این منطقه هستیم که می‌تواند برای لذت بردن از دیدن مناطق جذاب این شهر مانع بزرگی باشد.
بر این اساس بهترین فصل سفر به بوشهر و لذت بردن از آثار طبیعی و تاریخی این منطقه، فصل بهار و پاییز است که شرایط آب و هوایی و دمایی در مطلوب‌ترین حالت خود قرار دارد. سفر به بوشهر در این زمان به خصوص در تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای استفاده از آب و هوای مطبوع و معتدل این منطقه بوده که می‌تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

تور گردشگری در بوشهر

در برنامه تور بوشهر می‌توان بازدید از بافت تاریخی این شهر را در دستور کار قرار داد که بناها و عمارت‌های زیبایی را در خود جای داده است. دو عمارت تاریخی گلشن و کازرونی در محله بهبهانی بوشهر قرار دارند که یادگاری از دوران قاجار هستند و معماری زیبا و خیره‌کننده آن‌ها می‌تواند نظر گردشگران را در تور گردشی بوشهر به خود جلب کند. عمارت ملک نیز که در محله بهمنی قرار دارد یکی از بناهای زیبا و خاص تاریخی بوشهر است که در کنار ساحل قرار دارد.
عمارت‌های دهدشتی، طاهری (موزه مردم‌شناسی بوشهر) و عمارت امیریه از دیگر عمارت‌های تاریخی و جذاب این شهر و محله تاریخی آن هستند که یادگارهایی از دوران قاجار هستند و هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. مدرسه‌های تاریخی سعاد و گلستان از دیگر مکان‌های تاریخی در تور شهر بوشهر هستند که از دوران قاجار باقی مانده‌اند. قدمت تاریخی مدرسه سعادت باعث شده است که لقب مادر مدارس جنوب کشور به این مدرسه داده شود. گورستان تاریخی و باستانی شغاب نیز یکی از دیدنی‌های تاریخی بوشهر به حساب می‌آید که از دوران عیلامیان به جای مانده و گورستانی عجیب و خاص است.

تور جزایر بوشهر

جزایر شیف، مطاف، ام‌الکرم و خرو از جزایر جذاب و دیدنی بوشهر هستند که بازدید از آن‌ها در برنامه تو بوشهر به جذابیت‌های سفر به این منطقه خواهد افزود. جزیره شیف که جزو جزایر مسکونی بوشهر به حساب می‌آید در 6 کیلومتری بندر بوشهر و منتهی‌الیه تالاب حله واقع شده است که در حدود 4200 نفر سکنه دارد. اهالی این جزیره بیشتر به زبان عربی سخن می‌گویند.
جزیره ام‌الکرم یکی از جزایر خالی از سکنه بوشهر به حساب می‌آید که در سواحل جنوبی استان واقع شده است. این جزیره آب و هوای گرم و مرطوب دارد و یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های لاک پشت خلیج فارس به حساب می‌آید. پرندگانی چون کاکایی، اگرت، حواصیل اکستری، باکلان، سلیم خرچنگ‌خوار و پرندگان مهاجر در این جزیره زیبا که تپه‌های شنی آن پوشیده از گیاهان شورپسند است، زیست می‌کنند.
جزیره خرو یکی از جزایر زیبا و دیدنی است که بدون شک باید در تور بوشهر به دیدن آن رفت. این جزیره خالی از سکنه و زیبا از نظر زیست محیطی حائز اهمیت است زیرا محلی برای تخم‌ریزی پرستو و لاک‌پشت‌های خلیج فارس است. همچنین این جزیره زیبا زیستگاه بسیاری از پرندگان مهاجر و همچنین مرجان دریایی است.
جزیره مطاف از دیگر جزایر زیبا در تور بوشهر محسوب می‌شود که زمین‌های آن در قسمت شمالی شنی و در قسمت جنوبی باتلاقی است. مناطق نزدیک به این جزیره بهترین زیستگاه طبیعی برای آبزیان خلیج فارس مانند میگوی ببری، ماهی راشگو، حلوا سفید و شوریده است که شهرت جهانی دارد و بسیاری از صیادان از سراسر جهان برای صید آبزیان به این منطقه سفر می‌کنند.

تور ماهیگیری در بوشهر

یکی از مشاغل اصلی ساکنان استان بوشهر به خصوص ساکنان بنادر این استان، صید ماهی و آبزیان از خلیج فارس است. بسیاری از ساکنان این شهرها در فصل‌های ماهیگیری با لنج و قایق و تورهای ماهیگیری راهی آب‌های خلیج فارس شده و سهم و روزی خود را از این آب‌های نیگون بدست می‌آورند. انواع ماهی‌ها شیر، حلوا، سرخو و غیره و همچنین آبزیانی مانند انواع میگو از جمله آبزیانی هستند که در این سواحل توسط ماهیگیران صید می‌شوند.
در تور بوشهر برای گردشگرانی که علاقمند به ماهیگیری و صید هستند این امکان وجود دارد که بتوانند در ساحل بنادر این استان به ماهیگیری مشغول شوند. ماهیگیری تفریحی یکی از برنامه‌های تور بوشهر است که علاقمندان به صید ماهی و آبزیان می‌توانند به ماهیگیری در بنادر این شهر پرداخته و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. همچنین می‌توان در فصل صید در سواحل این استان کار صیادان را از نزدیک مشاهده کرده و با ماهیگیری و صیادی در آب‌های خلیج فارس آشنا شوند.

تور دریایی بوشهر

یکی از تفریحات جذاب در مناطق ساحلی و دریایی، گشت و گذار در دریا و گذراندن ساعاتی بر روی آب است. استان بوشهر با برخورداری از حدود 900 کیلومتر خط ساحلی با آب‌های نیلگون خلیج فارس و بنادر مختلف پتانسیل بالایی برای راه‌اندازی تورهای دریایی به منظور تفریح و گشت و گذار گردشگران و مسافران در دریا دارد.
یکی از برنامه‌های جذاب در تور بوشهر سوار شدن بر کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی و گشت و گذار بر روی آب‌های زیبا و نیلگون خلیج فارس است. در بنادر مختلف استان بوشهر این امکان وجود دارد که مسافران و گردشگران بتوانند با کشتی‌ها و قایق‌هایی که برای گشت و تور دریایی تدارک دیده شده است دل به دریا و خلیج همیشه فارس زده و از زیبایی‌های این پهنه آبی لذت ببرند. این قایق‌ها و کشتی‌ها از امکانات تفریحی متنوعی برخوردار هستند تا در طول سفر بر روی خلیج فارس، مسافران از این امکانات بهره‌مند شوند.

تور طبیعت گردی بوشهر

در مسیر بندر کنگان به فیروزآباد در تور بوشهر به یک کوه باستانی به نام کوه پردیس می‌رسیم که در نزد مردمان منطقه کوهی مقدس و محترم به شمار می‌آید. آتشکده‌ای در قله این کوه قرار دارد که بر اساس باور مردم محلی، زادگاه و محل غسل تعمید پدر جمشید پیشدادیه است. یکی از ویژگی‌های عجیب و جهانی این کوه مغناطیس قوی آن است که باعث می‌شود خودروهایی که در فاصله 50 تا 100 متری آن قرار دارند به آرامی به سمت کوه کشیده شوند.
منطقه گردشگری خاییز که در جنوب شرقی شهر اهرم بوشهر واقع شده است یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی این استان به حساب می‌آید. این منطقه خوش آب و هوا که بین دو کوه بیرمی و سرخ واقع شده است در گذشته مرکز اصلی تأمین مرکبات و خرمای بوشهر، فارس و خوزستان بوده است.
تالاب و منطقه حفاظت شده هله یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این استان است که در سال از هزاران پرنده مهاجر و بومی در زمستان پذیرایی می‌کند. گونه‌های کمیاب درنا، فلامنیگو، غاز خاکستری، پلیکان پا خاکستری، خوتکا و غیره از جمله پرندگانی هستند که به این منطقه مهاجرت می‌کنند و منظره‌ای زیبا و شگفت انگیز را به وجود می‌آورند.
جنگل‌های حرا که جنگل‌های روییده در آب هستند از دیگر جاذبه‌های طبیعی بوشهر به حساب می‌آیند. جنگل‌های حرا در منطقه حفاظت شده نای‌بند گسترده‌ترین منطقه پوشیده شده از جنگل حرا در جنوب غربی آسیا هستند که در حدود 390 هکتار وسعت دارند و یکی از مناطق دیدنی در تور بوشهر به حساب می‌آید.

تور سواحل بوشهر

استان بوشهر دارای خط ساحلی در حدود 900 کیلومتر با خلیج فارس است که به همین دلیل سواحل زیبایی را در خود جای داده است. ریشهر نام یکی از سواحل زیبا و تاریخی بوشهر است که بر اساس آثار تاریخی کشف شده در این منطقه، قدمت آن به هزار سوم تا هزاره اول پیش از میلاد مربوط می‌شود. بر اساس سنگ نوشته‌های یافت شده این ساحل تحت حکومت عیلامیان بوده و در گذشته لیان نام داشته است.
در غرب بوشهر در کنار جاده ساحلی یکی از سواحل زیبای این منطقه را می‌توان دید که ساحل صدفی نام دارد. این پارک ساحلی از امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برخوردار است که گردشگران در تور بوشهر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. ساحل ماسه‌ای بند دیلم یکی دیگر از سواحل جذاب و زیبای بوشهر است و گردشگران می‌توانند در کنار زیبایی‌های این ساحل از امکانات تفریحی مانند قایق‌سواری، اسب‌سواری، موتورسورای و غیره استفاده کنند.
ساحل مریخی یا ساحل بند امام حسن یکی از بکرترین سواحل بوشهر است که ساحل ماسه‌ای صخر‌ه‌ای آن از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ساحل بنود یکی از سواحل زییای ایران در منطقه عسلویه است که برخورد آب‌های خروشان این منطقه با صخره‌های ساحل آن منظره‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زند. اما شهرت اصلی این ساحل به دلیل غارهای شگفت‌انگیزی است که رو به دریا دارد و می‌توان از حفره‌های آن به آب دریا دسترسی داشت.

تور بوشهر گردی

یکی از کارهای جذاب در تور بوشهر گشت و گذار و گردش در بازار سنتی و قدیمی این شهر است. در ساخت و طراحی بازار قدیم بوشهر از سبک معماری قاجاری و توجه به شرایط بومی منطقه استفاده شده است. طراحان با توجه به وضعیت اقلیمی و آب و هوایی منطقه نورگیر و تهویه مناسب برای بازار در نظر گرفته‌اند که در فصل زمستان از ریزش باران به داخل جلوگیری کرده و در فصل تابستان مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل شود تا گرمای هوا قابل تحمل باشد.
بازار قدیمی شهر بوشهر که متاسفانه امروزه بخش کوچکی از آن به جای مانده است در محله دهدشتی در بافت تاریخی شهر بوشهر واقع شده است. تأسیس این بازار به دوره افشاریه باز می‌گردد که در زمان حکومت قاجار توسعه و رونق پیدا کرد. در ادامه این بازار قدیمی به بازار اصلی شهر بوشهر می‌رسیم که در فضای زنده و پویا کاسبان مشغول فروش لوازم و وسایل مختلف به مردم، مسافران و گردشگران هستند. گشت و گذار در دل این بازار جدا از بحث خرید محصولات محلی می‌تواند در آشنایی با فرهنگ بومی مردم منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

چگونه به بوشهر سفر کنیم

استان و شهر بوشهر در جنوبی‌ترین نقطه ایران واقع شده‌ است که از شهر تهران به عنوان پایتخت کشور در حدود 1000 کیلومتر فاصله دارد. راه‌ها و روش‌های مختلفی برای سفر از طریق تور بوشهر به این منطقه وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به بودجه و سایر ملاحظات یکی از این روش‌ها را برای سفر به این استان انتخاب کنند. سفر با قطار، سفر با اتوبوس و خودروی شخصی و سفر با هواپیما راه‌های دسترسی به استان بوشهر هستند که می‌توان بسته به شرایط یکی از این مسیر‌ها را انتخاب کرد.
بدون شک مسیر زمینی توسط خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار مسیرهای طولانی و زمان‌بر به حساب می‌آیند که بسته به شهر مبدأ حرکت، میزان زمان مسافرت به بوشهر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای سفر به بوشهر از به وسیله اتوبوس و خودروی شخصی از تهران در صورتی که توقفی در مسیر نداشته باشید به حدود 13 تا 14 ساعت زمان نیاز دارید. بدون شک انتخاب مسیر هوایی برای سفر به بوشهر بسیار کوتاه‌تر خواهد بود در زمان کمتری به این شهر می‌رسید.

تور قطار بوشهر

در بین سفرهای زمینی یکی از بهترین وسایل نقلیه قطار است زیرا سفر با قطار نسبت به سفر با خودروی شخصی و اتوبوس و به طور کلی سفرهای جاده‌ای امنیت بیشتری دارد و با توجه به زمان‌بر بودن سفر در طول مسیر راحتی و آسایش بیشتری وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای سفر به نقاط مختلف از طریق زمینی، قطار را به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کنند تا امنیت بیشتری در طول سفر داشته باشند و هم هزینه‌های سفر خود را مقرون به صرفه و مناسب کرده باشند.
اما برای دسترسی به استان و شهر بوشهر، دسترسی مستقیم به وسیله قطار وجود ندارد. به این معنی که شهر بوشهر در مسیر ریلی کشور قرار نداشته و هیچ خط ریلی به این شهر وارد نمی‌شود. اما با این حال امکان مسافرت به بوشهر از طریق قطار وجود دارد. مسافران می‌توانند با قطار به شیراز یا بندرعباس سفر کرده و از هر کدام از این شهرها با وسیله نقلیه به بوشهر سفر کنند.

تور بوشهر زمینی

برای سفر زمینی به بوشهر به غیر از قطار می‌توان از خودروی شخصی یا اتوبوس استفاده کرد. در تور بوشهر به صورت زمینی اگر از تهران حرکت کنید 1041 کیلومتر راه در پیش رو دارید. در صورتی که بخواهید این مسیر با خودروی شخصی طی کنید به حدود 13 ساعت زمان نیاز دارید. برای این مسیر باید از تهران به سمت اصفهان حرکت کرده و پس از رفتن به یاسوج به بوشهر بروید. در صورتی که در مسیر از سمت اصفهان به شیراز رفته و از آنجا به سمت بوشهر حرکت کنید طول مسیر 1200 کیلومتر خواهد بود که در حدود 15 ساعت زمان برای طی کردن آن نیاز دارید.
در صورت سفر به بوشهر به وسیله اتوبوس نیز همین دو مسیر را پیش رو خواهید داشت و اتوبوس‌های مسافری برای رسیدن به بوشهر یکی از این دو مسیر را انتخاب می‌کنند. با توجه به توقف اتوبوس در مسیر و سرعت پایین‌تر حرکت آن‌ها نسبت به خودروی شخصی، سفر زمینی با اتوبوس به بوشهر مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

تور هوایی بوشهر

بهترین و سریع‌ترین راه سفر به مقاصد مختلف داخلی از جمله بوشهر سفر هوایی است. از فرودگاه شهرهای مختلفی مانند تهران، شیراز، اصفهان و غیره پرواز برای فرودگاه شهر بوشهر وجود دارد و مسافران و گردشگران تور بوشهر می‌توانند متناسب با شهر مبدأ به وسیله هواپیما به این شهر سفر کنند.
تور هوایی بوشهر از تهران از فرودگاه مهرآباد به سمت فرودگاه اصلی شهر بوشهر انجام می‌شود. در صورتی که پرواز با تأخیر مواجه نشود، مسافران در حدود 90 دقیقه به شهر بوشهر می‌رسند. با توجه به فاصله کمتر شهرهای اصفهان و شیراز با بوشهر، بدون شک مدت زمان پرواز به بوشهر کمتر از این میزان خواهد بود و مسافران در زمان کمتری به مقصد می‌رسند. بر این اساس برای دسترسی سریع‌تر به بوشهر و سفر به این منطقه سفر هوایی بهترین گزینه محسوب می‌شود. هر چند برای سفر هوایی افراد باید هزینه بیشتری نسبت به سفر زمینی بپردازند اما در زمان بسیار کمتری به مقصد خواهند رسید.

قیمت تور بوشهر

قیمت تور بوشهر از تهران و سایر شهرهای کشور متفاوت بوده و عوامل مختلفی در افزایش یا کاهش قیمت تور دخیل هستند. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت تور بوشهر نوع وسیله‌ نقلیه‌ای است که برای سفر به این منطقه انتخاب شده است. بدون شک تور بوشهر زمینی به وسیله قطار یا اتوبوس مقرون به صرفه‌ترین نوع سفر به این شهر است اما مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد. در صورتی که انتخاب هواپیما به عنوان وسیله نقلیه سفر به بوشهر هزینه بیشتری داشته اما در فاصله زمانی کمتری مسافران به مقصد می‌رسند.
دومین عامل مهم و مؤثر در قیمت تور بوشهر از تهران محل اسکان مسافران و گردشگران است. انواع هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های مختلف از 1 تا 3 ستاره و همچنین اقامتگاه‌های بومگردی و اکولوژ وجود دارد که مسافران و گردشگران می‌توانند بسته به شرایط و بودجه خود یکی از آن‌ها برای اقامت در طول سفر خود به بوشهر انتخاب کنند.

راهنمای خرید تور بوشهر

یکی از راه‌های سفر به استان بوشهر و لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر باستانی و مهم استفاده از خدمات تور بوشهر است که توسط آژانس‌های مسافرتی و خدمات گردشگری به متقاضیان ارائه می‌شود. تور بوشهر که توسط این مراکز برگزار می‌شود دارای قیمت‌های متنوع و مختلفی است که تفاوت قیمت‌های به عوامل مختلفی بستگی دارد.
نوع وسیله نقلیه سفر از مبدأ به شهر بوشهر، برنامه‌های تفریحی و گردشگری که در قالب تور برگزار می‌شود، مدت زمان اقامت مسافران و گردشگران در این شهر، محل اقامت مسافران و گردشگران و غیره از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت تور بوشهر مؤثر هستند. متقاضیان به استفاده از خدمات تور بوشهر قبل از اقدام به انتخاب و خرید تور مناسب باید ابتدا به یکی از آژانس‌های مسافرتی و ارائه کننده خدمات گردشگری مراجعه کرده و شرایط برگزاری تور برای بوشهر را توسط این مراکز مورد بررسی قرار داده و متناسب با شرایط و میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
رکس نظام
1402/11/14 09:01
با سلامامکان سفر با تراسفر هوایی هم هست؟
پاسخ دهید...
برزگر
1401/12/20 22:42
سلام لطفا اطلاعات دقیق تور،مثل حمل ونقل ، محل اقامت و تورهای داخل بوشهر رو که آرند تور تقبل میکنه رو بفرمایید. جزئیات سفر مبهمه.
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:05
با سلام و احترام
لطفا برای اطلاع از ت0ورهای بوشهر با دفتر آرندتور تماس بگیرید. 02148407
باتشکر از پیام شما
مهدی اسماعیل زاده
1401/08/15 18:47
تور چند روزه است
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/19 10:20
با سلام و احترام
تور بوشهر هم به صورت 4.5 روزه و هم به صورت 5.5 روزه وجود دارد برای اطلاعات بیشتر با بخش فروش آرندتور تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما
محسن طلایی
1400/09/05 10:48
سلاملطفا اطلاع دقیق از مدت، هزینه، کیفیت محل اقامت
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/09/06 13:43
با سلام و احترام
به زودی تاریخ تور بوشهر اعلام میشود و خدمتتان پکیج ارسال میشود
باتشکر از پیام شما
آرش
1400/09/01 15:01
با سلام   لطفا تاریخ برنامه ریزی شده برای این تور را اعلام بفرمایید
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/09/06 13:42
با سلام و احترام
به زودی تاریخ تور بوشهر اعلام میشود و خدمتتان پکیج ارسال میشود
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1400/09/01 15:00
با سلام این تور چه تاریخی اجرایی میشه ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/09/06 13:40
با سلام و احترام
به زودی تاریخ تور بوشهر اعلام میشود و خدمتتان پکیج ارسال میشود
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1400/07/04 21:52
سلام مبلغ سفر و چند روزه ست
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/08/06 14:59
با سلام و احترام
به زودی جزئیات تور بوشهرمشخص میشه و خدمتتان ارسال می گردد.
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.