12 تا از جاذبه های دیدنی عسلویه که شما از آن خبر نداشتید!
معرفی جاهای دیدنی استان بوشهر

12 جاذبه دیدنی عسلویه که شما از آن خبر نداشتید!

9 رای   شما هم امتیاز بدهید!

با شنیدن نام عسلویه، تصویری از گرما، کار طاقت فرسا، استخراج نفت و گاز، در برابر چشمان ما ظاهر می شود. اما عسلویه فقط، جایی برای کار کردن نیست!

تور بوشهر

همانطور که اشاره کردیم، عسلویه جایی فقط برای کار کردن مطلق نیست! در این منطقه امکانات متنوعی برای تفریح و گردش وجود دارد. وبلاگ آرندتور، قصد دارد در یک مقاله جامع، با شما در مورد جاهای دیدنی عسلویه استان بوشهر، سخن بگوید. پس با ما، همراه باشید.

 

از عسلویه چه می‌دانید؟

عسلویه، شهری است در استان بوشهر و در فاصله 287 متری از شهر بوشهر، به این شهرستان، قطب انرژی ایران می‌گویند. یکی از ویژیگی‌های عسلویه، داشتن فرودگاه و ارتباط هوایی با اکثر مراکز استان است. کافی است از هر مرکز استانی، به مقصد عسلویه بلیط هواپیما بخرید و راهی این شهر ساحلی شوید.

 

جاهای دیدنی عسلویه کجاست؟

عسلویه یک شهر با جاذبه‌های متنوع طبیعی و شهری است. کمتر کسی می‌داند، عسلویه جاهای دیدنی بسیار متنوعی دارد! پس همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی عسلویه، آشنا شوید.

 

پارک ملی نایبند از جاذبه های گردشگری عسلویه

پارک ملی نایبند، اولین پارک ملی دریایی کشور در سواحل خلیج فارس است. این منطقه حفاظت شده، حیات وحش بی‌نظیری دارد و در آن شما می‌توانید، حیواناتی همچون قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه‌های نادری مانند آهوی هندی(جبیر) را مشاهده کنید. البته فقط حیات وحش این منطقه جذاب نیست!

پارک ملی نایبند به داشتن پوشش غنی گیاهی و جانوری مشهور است.

پارک ملی نایبند، از لحاظ پوشش گیاهی نیز، بسیار غنی و متنوع است. وجود جنگل‌های حرا، درختان و درختچه‌هایی مانند: استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان از جمله زیبایی‌های این پارک ملی دریایی است.

در خلیج نایبند می‌توان به راحتی غواصی کرد! وجود تپه‌های مرجانی و کم عمق بودن آب، این منطقه را جای مناسبی برای غواصی کرده‌است. از طرفی دیگر، پارک ملی نایبند، زیستگاه بکری برای نوعی خاصی از لاکپشتان دریایی است که برای تخم گذاری پا به این ساحل می‌گذارند!

اگر با تور بوشهر به این خطه سفر کنید، می‌توانید سفر به جذابیت‌های کمتر شناخته شده‌ی این استان نظیر پارک ملی نایبند را نیز در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

خلیج نایبند، یکی از جاهای دیدنی عسلویه است که در گذشته برای صید مروارید از آن استفاده می‌شده‌است.

مکان های دیدنی عسلویه؛ روستای هاله 

روستای هاله، یکی از زیباترین روستاهای ساحلی جنوب کشور است که در خلیج نایبند قرار دارد. سواحل این روستا، به صورت صخره‌ای است. در روستای هاله، وجود جنگل‌های حرا، پوشش گیاهی مردابی، وجود درختان کهورگر و کُنار در کنار سواحل ماسه‌ای جلوه‌ای خاص به روستا داده که هر گردشگر را به بازدید از این روستا، ترغیب می‌کند.

روستای هاله عسلویه، یکی از جاهای دیدنی عسلویه است که در 9 کیلومتری بندر عسلویه قرار دارد.

جاذبه های عسلویه؛ جنگل حرا 

جنگل حرای عسلویه یکی از انواع جنگل‌های عجیب و شگفت انگیز است که در پارک ملی حفاظت شده نایبند قرار دارد. درختان این جنگل از آب شور برای تغذیه خود استفاده می‌کنند. این درختان در مَد، زمانی که به طور کامل زیر آب می‌روند و یا در جَزر که ریشه‌ها آویزان است، به راحتی از این آب شور استفاده می‌کنند. در فصول گرم سال درختان حرا، پذیرای پرندگان بومی و مهاجر هستند.

جنگل‌های حرا، یکی از مکان‌های عجیب و شگفت انگیز عسلویه است.در این منطقه می‌توان لاک پشت‌های سبز و عقابی را پیدا کرد.

آبشار درزو عسلویه

یکی دیگر از جاهای دیدنی عسلویه، آبشار درزو است. این آبشار در  روستای «اخند» از توابع عسلویه قرار دارد. برای دیدن آبشار درزو باید 2 تا 1 ساعت پیاده‌روی کرد. آبشار درزو از کوه درزو سرچشمه می‌گیرد.

در پای این آبشار حوضچه‌ای وجود دارد، که می‌توان در آن شنا کرد. بهترین زمان بازدید از این منطقه، اسفندماه و فروردین ماه است، که منطقه، هوای مناسبی دارد. چنانچه در این فصول به آبشار درزو بروید، با دشتی سرسبز و گل‌های قرمز روبرو خواهید شد.

در اطراف آبشار درزو، انواع مختلف گونه‌های گیاهی وجود دارد که زیبایی منطقه را دوچندان کرده‌است.

چشمه کلات عسلویه

چشمه کلات یکی دیگر از جاهای دیدنی عسلویه است که در روستای به نام «کلات» در مجاور شهرستان عسلویه قرار دارد. با ورود به این منطقه، شما فراموش خواهید کرد، در منطقه‌ای صنعتی به سر می‌برید. چشمه‌ای پرآب، در میان کوه‌ها و صخره‌ها، در کنار طبیعت سرسبز منطقه، هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌رباید. بهترین زمان بازدید از چشمه کلات، فصول سرد سال همچون پاییز و زمستان و ایام نوروز است.

چشمه کلات یکی از جاهای دیدنی عسلویه است که با وجود نخل‌های بلند و چشمه‌ای روح نواز در دل کوه‌ها، گردشگران زیادی را ترغیب به سفر به این منطقه می‌کند.

روستای ساحلی بنود

روستای بنود، شرقی‌ترین روستای بوشهر است که جمعیتی حدود 800 نفر دارد. این ساحل، یکی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است. راه دسترسی به روستای ساحلی بنود کمی دشوار است. اما زیبایی و کم نظیری سواحل آن به این سختی می‌ارزد. از عجایب این جای دیدنی، وجود یک غار دریایی است که پس از گذر از تپه روبروی‌تان نمایان می‌شود. این منطقه یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم حضرت محمد (ص) بود. همین امر باعث بیشتر شناخته شدن روستای بنود شد.

روستای بنود، یکی از جاهای دیدنی عسلویه است که در فاصله 40 کیلومتری شهر قرار دارد.

روستای بندو

روستای بندو، در جنوبی‌ترین قسمت استان بوشهر و در نزدیک عسلویه قرار دارد. این شهر دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی همچون بقایای آبگیر قدیمی ساسانی، آسیاب‌های آبی بندو، چشمه نهیر و سد بندو است.

روستای بندو به دلیل آثار باستانی متعددش، قدمت بالایی دارد.

روستای بستانو

یکی از روستاهای ساحلی عسلویه، بستانو است. این روستا بیش از 60 قایق صیادی دارد و شغل اهالی روستا، صیادی است. گاهی اوقات، اگر کنار ساحل باشید، قایق‌هایی را می‌بینید که از دریا برگشته‌اند و تورهایشان را در ساحل پهن کرده‌اند.

 

پارک ساحلی نخل تقی عسلویه

اسکله نخل تقی، یکی دیگر از جاهای دیدنی عسلویه است که در غرب شهر عسلویه در شهرستان نخل تقی وجود دارد. علت نام گذاری نخل تقی، وجود نخل‌های فراوان در این منطقه است. در مجاور ساحل و اسکله این شهر، پارکی ساخته شده که تمامی امکانات رفاهی از جمله رستوران، محل بازی، کافی شاپ و... را دارد. این پارک ساحلی در ایام نوروز بسیار شلوغ است.

 

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

یکی از جاهای دیدنی و لوکس عسلویه، دهکده گردشگری پازارگاد است که توسط شرکت پاسارگاد به منظور افزایش روحیه افرادی که در این منطقه صنعتی مشغول به کار هستند، ساخته شده است. اما امروزه، بازدید از این منطقه برای عموم آزاد است.

این دهکده‌ی 20 هکتاری در فاصله 20 کیلومتری عسلویه ساخته شده و دارای امکانات بسیار متنوع و هیجان انگیز همچون، جت اسکی، واتر جت، هاورکراف، سه چرخه آبی، پاراسل و غواصی است.

واحدهای اقامتی دهکده گردشگری پازارگاد، بسیار لوکس و متنوع هستند. در آنها سوئیت‌های لوکس، کلبه‌های شناور و... وجود دارد. استفاده از خدمات رفاهی این دهکده گردشی یک خاطره بسیار خوب از عسلویه در ذهن شما می‌سازد.

فرودگاه خلیج فارس عسلویه

فرودگاه خلیج فارس عسلویه، یک فرودگاه کوچک، اما بسیار مجهز و بین المللی است که با هدف جابه‌جایی آسان و سریع نیروهای متخصص داخلی و خارجی ساخته شده‌است. در این فرودگاه، 6 ایرلان مختلف آماده خدمات رسانی هستند و به طور میانگین حدود 2 هزار نفر روزانه جابه‌جا می‌شوند.

در فرودگاه خلیج فارس عسلویه روزانه شصت تا هشتاد پرواز انجام می‌شود.

سخن آخر

استان بوشهر و مخصوصا شهر عسلویه به دلیل طبیعت و سواحل بکر و بی‌نظیرش، در زمستان و ایام نوروز یکی از مناطق بسیار مناسب برای گردشگری است. این بندر ساحلی به دلیل موقعیت بسیار مناسبش، دارای هتل و اقامتگاه‌های بسیار متنوعی است که می‌توانید با رزرو آنها و تهیه بلیط هواپیما به این منطقه‌ی بکر سفر کنید.



1401/05/29 | کد مطلب: 1272
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1272
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
رمضان
1403/01/08 13:36
کوه چشمه (العين) روستای سهمو شمالی از قلم انداختید این کوه هم دارای آثار تاریخی دیدنی هستش صخره‌های بزرگ و...
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/11/25 13:42
ممنون از توضیحات و راهنمای شما
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/08/30 22:13
ممنون اززحمتتون
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1402/09/05 22:36
باسلام و احترام
باتشکر از پیام شما
محسن
1402/02/01 00:45
داداش دمت گرم
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/03/15 16:08
با سلام و احترام
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1402/01/08 23:39
سلام یکی از مناظر قشنگ عسلویه ساحل تبن هست که فوق العاده زیباست
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:13
با سلام و احترام
بله همینطور هستش و در فصل پاییز و زمستان یکی از جاذبه های دیدنی به حساب می آید.
باتشکر از پیام شما
ابوذر اسدبیگی
1402/01/04 09:35
سپاسگزارم از راهنمایی و توضیحات کاملتون
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:05
با سلام و احترام
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1401/11/12 22:23
ممنون از راهنمایی و سایت بسیار عالی
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 16:19
با سلام و احترام
باتشکر از پیام شما
ناشناس
1401/11/05 14:14
درود بر شماوقت بخیر سپاس از مطالب مفیدتون، جسارتاً نخل تقی درست هست، در متن نخل نقی نوشته شده.پیروز باشید.
پاسخ دهید...
مسعود
1402/01/05 10:10
نخل تقی درست هست .
ناشناس
1402/01/08 23:41
نخل تقی بیشتر برای خرید وسایل برقی جواب گو میباشد
تیم تحریریه آرندتور
1402/03/15 15:58
با سلام و احترام
بله اشتباه تایپی بود که اصلاح شد
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.