از سیر تا پیاز سفر به کشور کنیا {معرفی کشور کنیا}
کنیا کجاست؟

همه چیز در باره سفر به کنیا

5 رای   شما هم امتیاز بدهید!

می‌دانستید در سفر به کنیا می‌توانید 5 حیوان بزرگ قاره آفریقا را از نزدیک تماشا کنید؟ دلتان می‌خواهد سفری جذاب و سافاری در دل حیات وحش داشته باشید؟

تور کنیا

یکی از جاهای دیدنی که اغلب کوهنوردان و دوست داران طبیعت می‌خواهند، حداقل در طول عمر خود یک بار به بازدید از آن بروند، کشور کنیاست. این کشور علاوه بر طبیعت زیبایش، به دلیل وجود قبایل مختلف از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است.

ما در وبلاگ آرندتور تصمیم داریم در این مقاله در مورد سفر به کنیا با شما صحبت کنیم. در این رابطه برخی از جاهای دیدنی کنیا که مشهورتر هستند را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همچنان همراه باشید تا اطلاعات خوبی از قبایل کنیا، آب و هوای کنیا، موقعیت جغرافیایی کنیا، سوغاتی کنیا با شما صحبت کنیم.

 

کشور کنیا کجاست؟

وقتی در مورد کشور کنیا مطلب می‌خوانیم، شاید اولین سوالی که ذهن‌مان را درگیر کند، این مسئله باشد که کنیا کجاست؟ کنیا در شرق قاره آفریقا قرار دارد و پایتخت آن «نایروبی» است. این کشور 8 استان دارد و هرکدام از آنها توسط یک استاندار اداره می‌شوند.

85.5% مردم کنیا مسیحی هستند و چیزی حدود 11% نیز مسلمانند. زبان رسمی مردم کنیا زبان‌های سواحلی و انگلیسی است. این کشور از جنوب و جنوب غربی کشور به اقیانوس هند راه دارد. خط استوا در کمربند میانی کنیا قرار دارد. پست‌ترین قسمت کنیا سواحل آن است که در مجاور اقیانوس هند واقع شده و بلندترین نقطه‌ی آن نیز کوه کنیاست که ارتفاعی برابر با 5197 متر دارد.

کنیا چهل و هفتمین کشور وسیع دنیاست.

ویژگی‌های منحصر به فرد کشور کنیا

از لحاظ تاریخی، اولین فسیل‌های انسان‌های نخستین با قدمت حدود 12 تا 14 میلیون در این منطقه پیدا شده‌است. این کشور دارای چندین نژاد آفریقایی است. نژاد اصلی مردم کنیا نژاد (Bantu) است که اصلی‌ترین نژاد مردم آفریقاست. این قوم حدود هزار سال پیش از کنگو به کنیا مهاجرت کرده‌اند.

کار اصلی مردم نژاد بانتو،کشاورزی است. خوشبختانه کشور کنیا بهترین خاک‌های قاره آفریقا برای کشاورزی را دارد، شاید همین مسئله دلیل مهاجرت نژاد بانتو به این کشور شده‌است.

800 سال پس از میلاد مسیح، عرب‌ها به کنیا آمدند و فرهنگ این منطقه تلفیقی از فرهنگ سواحیلی با فرهنگ مردم بومی منطقه شد. «واسکا دا گاما» اولین فرد اروپایی بود که در سال 1498 میلادی به این کشور آمد. پس از آن حدود 200 سال کنیا در مستعمره پرتقال بود. پس از آن نیز تا سال‌ها این کشور زیبا در مستعمره انگلستان و حتی افراد دیگر بود تا اینکه «جنبش استقلال آفریقا» در سال 1961 موفق شد، اتحادیه ملی کنیا را تشکیل دهد و در نهایت در 12 دسامبر 1963 میلادی این کشور به استقلال رسید.

واحد پول کشور کنیا، شیلینگ است.

آب و هوای کشور کنیا و بهترین زمان سفر به کنیا

آب وهوای کنیا در قسمت‌های مختلف آن متفاوت است به گونه‌ای که در مناطق ساحلی، هوا گرم اما مرطوب است، در حالیکه آب و هوای شمال و شمال شرقی کشور نسبتا خشک و گرم است. آفتاب کنیا از نوع گرم و سوزان است. همین مسئله موجب می‌شود، مردم در تمام طول سال، لباس‌های تابستانی و سبک بپوشند. اگر می‌خواهید به کشور کنیا سفر کنید، بهترین زمان تیر تا مهر ماه است. چون در این مدت بارش باران در منطقه بسیار اندک انجام می‌شود.

 

روش‌های سفر در کنیا

در این مقاله قصد داریم به عنوان راهنمای سفر به کنیا با انواع شیوه‌های سفر به این کشور آشنا شوید. پس همچنان همراه ما باشید:

  • قطار

قطار کنیا از شهر مومباسا شروع شده و به دلیل اینکه بسیار آرام حرکت می‌کند، بیشتر توریست‌ها از آن استفاده می‌کنند تا مناظر پیرامونشان را بهتر ببینند.

 

  • مینی‌بوس‌های ماتاتوس

این مینی‌بوس‌ها در کنیا مدرن‌تر هستند و توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شوند. ظرفیت پذیرش آنها حدود 14 تا 33 نفر بوده و برای مسافت‌های کوتاه از ماتاتو یا ماتاتوس استفاده می‌شود. هزینه کرایه این ماشین‌ها مناسب‌تر است. علاوه‌براین، در ماتاتو موسیقی‌های مخصوص پخش می‌شود و ظاهرشان اغلب با تصاویر پرتره از افراد مشهور کنیا و... تزیین شده‌است.

البته برای سفرهای سافاری و بازدید از گشت‌‌ها، 2 نوع ون و تویوتا سافاری وجود دارد که ون حدود 11 صندلی دارد  تویوتا 8 صندلی، هزینه تویوتا کمی گران‌تر بوده، اما لذتش بیشتر است.

 

  • تاکسی

به دلیل مسائلی که در مورد امنیت تاکسی در کشور کنیا وجود دارد، بهتر است از تاکسی‌های اینترنتی «اوبر» استفاده کنید که مانند اسنپ یا تپ سی در ایران کار می‌کنند و یا از افراد محلی و یا پرسنلی که در هتل محل اقامت شما هستند، استفاده کنید.

ساعت به وقت کشور کنیا، نیم ساعت از ایران عقب‌تر است.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به کنیا

کنیا به دلیل حیات وحش متنوعش در اغلب ماه‌های سال یک مکان جذاب برای طبیعت‌گردی است. در این قسمت مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

بازدید از پارک ملی نایروبی

یکی از جاهای بسیار دیدنی در سفر به کنیا، پارک ملی نایروبی است که در فاصله‌ی 7 کیلومتری از نایروبی یکی از شهرهای مهم کنیا قرار دارد. این پارک در سال 1946 افتتاح شده و شما در آن می‌توانید انواع شیر، زرافه، کرگدن و... را مشاهده کنید.

حیات وحش پارک ملی نایروبی، بسیار متنوع، غنی و پرجمعیت است. این پارک به عنوان موفق‌ترین پناهگاه برای اسب‌های آبی در دنیاست و در آن نزدیک به 400 گونه پرنده وجود دارد. پارک ملی نایروبی در فاصله‌ی کوتاهی از شهر قرار دارد و حتی از آسمان‌خراش‌های شهر نیز می‌توان داخل آن را مشاهده کرد.

پارک ملی نایروبی وسعت چندانی نداشته و مساحت آن چیزی حدود 117 کیلومترمربع است. سافاری در این پارک و تماشای حیوانات مختلف از فاصله‌ی کوتاه، سفر به کنیا را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد.

 

خط استوا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سفر به کنیا، تماشای خط استوا از نزدیک است. 2 شهر کنیا، در خط استوا قرار دارند. این 2 شهر عبارتند از «کیسومو» و «ناکورو»

کیسومو یکی از 3 شهر بزرگ و اصلی کنیاست که در قسمت غربی کشور قرار دارد. ناکورو، نیز چهارمین شهر بزرگ کشور کنیاست که در مرکز اداری استان ریفت دره، در جنوب غربی کشور قرار دارد.

در خط استوا شما از نیمکره شمالی به نیمکره جنوبی می‌روید. در قسمتی از جاده، در مسیر حرکت به سمت آبشار تامسون، دقیقا روی خط استوا یک تابلو نصب شده‌است. در این منطقه شما می‌توانید با یک آزمایش ساده اما خاطره انگیز یک تجربه‌ی متفاوت داشته باشید. کافی است یک کاسه‌ی آب که سوراخ کوچکی در انتهایش دارد را در دست بگیرید و یک چوب کبریت داخل آن بیندازید، آب در حین تخلیه حرکت دورانی خواهد داشت.

در نیم‌کره شمالی این حرکت دورانی در جهت عقربه‌ی ساعت انجام می‌شود، در حالیکه در نیم‌کره جنوبی خلاف جهت عقربه‌های ساعت اتفاق می‌افتد. زمانیکه روی خط استوا بایستید، هیچ حرکتی نداشته و اصلا نمی‌چرخد!

 

دره ریفت ولی یا دره کافت بزرگ آفریقا

دره کافت بزرگ، دره‌ای شش هزار کیلومتری است که از شمال شرقی آفریقا و کشورهای سومالی، جیبوتی و اریتره شروع شده و تا موزامبیک جنوب آفریقا امتداد دارد. این دره به دلیل حرکت صفحات تکتونیکی و پوسته‌های گوشته به وجود آمده و صفحه تکتونیکی آفریقا را از صفحه تکتونیکی سومالی جدا می‌سازد.

این دره‌ی بزرگ از مجموع چندین دره مختلف تشکیل شده و نه تنها از منظر زمین‌شناسی بلکه برای فسیل‌شناسان و انسان‌شناسان نیز بسیار اهمیت دارد. اکثر فسیل انسان‌های راست قامت یا (Homo erectus) و انسان‌های ماقبل آن در این منطقه پیدا شده‌است.

شکاف کافت بزرگ در سال 2018 در کنیا مشخص شده و شامل قسمتی از زیر شاخه‌ی دره کافت بزرگ است که به «دره کافت آفریقای شرقی» شهرت دارد و به آرامی (حدود 50 میلیون سال) در حال جدا شدن از قاره آفریقاست.

دره کافت بزرگ به لقب گهواره بشریت شهرت دارد.

پارک دروازه جهنم

در فاصله‌ی 90 کیلومتری از شهر نایروبی، یکی از مکان‌های فراموش نشدنی سفر کنیا، پارک ملی دروازه جهنم قرار دارد. این پارک در ناحیه ناکورو در استان ریفت و در نزدیکی دریاچه نایواشا قرار دارد. قدمت این پارک نه چندان بزرگ، به ماقبل تاریخی و زمانیکه انسان‌ها در دره ریفت زندگی می‌کردند، بر می‌گردد.

دلیل شهرت پارک ملی دروازه جهنم، وجود شکاف‌های باریک روی صخره‌هاست. این پارک در شمال غربی کنیا واقع شده و دارای حیواناتی همچون بوفالو، گورخر، گاو وحشی و آهو است.

در این پارک شما می‌توانید به روش‌های مختلف پیاده‌روی، دوچرخه سواری و یا ماشین سواری در ان بچرخید. چنانچه به صورت پیاده به دیدن پارک دروازه جهنم می‌روید، می‌توانید آبشارهای آبگرم منطقه را از نزدیک تماشا کنید.

هیچ مغازه‌ای در پارک دروازه حهنم وجود ندارد و تمامی راهنمایان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. آب و هوای این منطقه گرم و خشک بوده و 2 آتشفشان منقرض شده در این منطقه وجود دارد.

دریاچه نایواشا

دریاچه نایواشا، یکی از دو دریاچه بزرگ آفریقاست. این دریاچه به دلیل دشت گل‌های رنگارنگ، خانه‌های استعماری قدیمی، روستاهای کهن با خانه‌های کاهگلی یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی این کشور است.در این دریاچه می‌توانید قایق سواری کرده و اسب‌های آبی را از فاصله‌ای نزدیک تماشا کنید. پرندگان متنوعی همچون پلیکان و فلامینگو در این دریاچه به وفور وجود دارند.

دریاچه نایواشا و اطرافش، زیستگاه اسب‌های آبی، گونه‌های مختلف پرندگان و مرکز پرورش گل کشور کنیاست. شما در این منطقه می‌توانید از تماشای بی‌نظیر طلوع و حتی غروب آفتاب آفریقا لذت ببرید.

پارک ملی ماسایی‌مارا

یکی از 10 پارک ملی برتر دنیا، پارک ملی ماسایی‌مارا است که در فاصله‌ی 5 ساعته از نایروبی قرار دارد. در این منطقه شما می‌توانید شاهد تماشای حیوانات مختلفی همچون وایلدبیست‌ها، بوفالوها، شیر ماسای کنیا، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا را از نزدیک تماشا کنید.

5 حیوان بزرگ آفریقا شامل فیل‌ها، بوفالوها، کرگدن‌ها، شیر و پلنگ آفریقایی هستند که در سفر به پارک ملی ماسایی‌مارا شما حداقل 3 نوع از آنها را تماشا می‌کنید.

این پارک با وسعت بیش از 1500 کیلومتر مربع در قسمت جنوب غربی و در مرز با کشور تانزانیا قرار دارد. پارک ملی ماسایی‌مارا، به واسطه جمعیت بین‌المللی شیرهای معروفش و مهاجرت سالانه حیواناتی همچون زبرا، غزال تامسون و کل بالدار و... که به مهاجرت بزرگ آفریقا شهرت دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم این کشور است. چنانچه خوش شانس باشید، در سفر به کنیا می‌توانید شاهد این مهاجرت بزرگ از نزدیک باشید.

در این پارک ملی انسان‌ها هیچ دخل و تصرفی در زندگی حیوانات ندارند. بنابراین در زمان سفر به این پارک نباید هیچ عطر و ادکلنی به بدن بزنید و یا سر و صدا کنید. البته ممکن است در حین بازدید، با تصاویر ناخوشایند و حتی دلخراشی مثل شکار آهو توسط شیر روبرو شوید. این مناظر شاید زیبا نباشند، اما بخشی از قانون طبیعت هستند.

نکته‌ی ‌جالبی که وجود دارد این است که وقتی یک شیر شکار می‌کند، اول شیر قوی‌تر، بعد شیرهای دیگر، سپس بچه شیرها، پس از آنها روباه‌ها، شغال‌ها، کرکس‌ها، موش‌ها و در نهایت مورچه‌ها و... از آن شکار تغذیه می‌کنند. بنابراین یک شیر فقط برای خودش شکار نمی‌کند.

مهاجرت بزرگ آفریقا، هرساله بین ماه‌های ژوئیه تا اکتبر اتفاق می‌افتد. چناچه دوست دارید، این مهاجرت بزرگ را از نزدیک تماشا کنید، این ماه‌ها را برای سفر به کنیا انتخاب کنید.

قبیله ماسایی‌مارا

یکی دیگر از جاذبه‌های سفر به کنیا و پارک ملی ماسایی‌مارا، بازدید از قبیله ماسایی‌مارا است. قبیله ماسای‌مارا، یک قوم بومی نیمه عشایری در کنیا و شمال تانزانیا هستند که در پارک ملی زندگی می‌کنند. این قبیله یکی از مشهورترین اقوام آفریقایی و در واقع اصیل‌ترین آنها هستند و 900 هزار نفر جمعیت دارند.

افراد قبیله ماسایی‌مارا بسیار سنت‌گراند و یه شیوه سنتی زندگی می‌کنند و از تکنولوژی و تجهیزات امروزی هیچ اطلاعی ندارند. این قبیله در قرون گذشته، محکم در برابر برده‌داری ایستاد و هنوز هم در سرزمین‌های وحشی زندگی می‌کنند و کار اصلی‌شان شکار و چراندن گاوهایشان است.

در این قوم، محور اصلی زندگی مردم گاوهایشان است و مردی ثروتمند است که گاو و فرزند بیشتری دارد. درگذشته لباس قوم ماسایی‌مارا به رنگ قرمز بود و از پوست حیوانات به همراه پشم بز و گوسفند بافته می‌شد و با دانه‌های گیاهی به رنگ قرمز در می‌آمد.

لباسی که مردان ماسایی امروزه می‌پوشند به نام «شوکا» شهرت داشته و در واقع پارچه‌ای است که به دور خود می پیچند. این پارچه ممکن است در رنگ‌های مختلف قرمز، سبز، آبی و یا مشکی باشد.

قبیله ماسایی به دلیل زندگی در پارک ملی ماسایی‌مارا بسیار شناخته شده هستند.

آبشار تامسون

آبشار تامسون یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کنیا است که 75 متر ارتفاع دارد. پیرامون آن حصارکشی شده و اصلا خبری از آشغال و زباله پیرامونش نیست. فضای اطراف آبشار تامسون بسیار سرسبز بوده و پوشش جنگلی خیلی خوبی دارد.

 

رودخانه مارا

رودخانه مارا، رودی 395 کیلومتری است که از دو کشور تانزانیا و کنیا عبور می‌کند. در این رودخانه کروکودیل‌های نیل زندگی می‌کنند که پس از کروکودیل‌های دریایی و آب شور استرالیایی، بزرگ‌ترین گونه این خرنده هستند. آنها همچون هیولاهای خطرناک، منتظر شکار حیواناتی همچون گورخر، کل بالدار آبی و... هستند که سالانه در زمان مهاجرت بزرگ آفریقا از این رودخانه عبور کرده و به سمت پارک ماسایی‌مارا حرکت می‌کنند. همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، سالانه بیش از دو میلیون حیوان از «سرنگتی» تانزانیا به سمت پارک ملی ماسایی‌مارا حرکت می‌کنند تا بتوانند غذا پیدا کنند و البته پس از پایان فصل مهاجرت دوباره به مبدا باز می‌گردند.

کروکودیل‌های نیل بسان هیولاهای ترسناک، منتظر مهاجرت سالانه حیوانات وحشی هستند تا با شکار حیوانات همچون گورخرها دلی از عزا در آورند.

شهر مومباسا

دومین شهر بزرگ کنیا که سفر به آن بسیار جذاب بوده، مومباسا است. این شهردر واقع قطب توریستی کنیاست و در کنار دریا در ناحیه ساحلی و در مجاور اقیانوس هند قرار دارد.

مومباسا بزرگ‌ترین شهر بندری در شرق آفریقاست و تنوع فرهنگی بسیار خوبی دارد. این شهر راه‌آهنی دارد که از بندر آن شروع شده و با عبور از نایروبی تا غرب کنیا و حتی تانزانیا و اوگاندا ادامه دارد. این راه آهن 860 کیلومتر طول داشته و در تمام طول مسیر از میان طبیعت بکر و حیات وحش منطقه عبور می‌کند. مسیر مومباسا به تانزانیا، هواپیما نیز دارد، اما توصیه می‌کنیم، این مسیر 4 ساعته را با قطار طی کنید و از فضای پیرامونتان لذت ببرید.

شهر مومباسا، قطب توریستی کشور کنیا بوده و برخلاف نایروبی، بیشتر مردم آن مسلمان هستند.

پارک ملی سامبورو

پارک ملی سامبورو یکی از پارک‌های ملی مهم کنیاست که به ذخیره‌گاه ملی سامبورو نیز شهرت داشته، پارکی به وسعت 165 کیلومترمربع است و در ارتفاع 800 تا 1230 متری از سطح دریا قرار دارد. فاصله پارک ملی سامبورو تا نایروبی چیزی حدود 350 کیلومتر برآورد شده‌است.

پوشش گیاهی این منطقه نیمه خشک و بیابانی است و شامل نخلستان‌ها و جنگل‌های رودخانه‌ای مختلف می‌شود. بزرگ‌ترین رودخانه کنیا، اواسو نیرو (Ewaso Nyiro) در این پارک ملی جریان دارد. علاوه‌براین 5 گونه خاص شمال آفریقا نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

دریاچه ناکورو

یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای کنیا، دریاچه ناکورو است که در شرق آفریقا قرار دارد. این دریاچه به دلیل وجود میلیون‌ها فلامینگوی صورتی شهرتی جهانی دارد. پارک ملی ناکورو تا نایروبی 140 کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه در سال 1960 میلادی به عنوان محافظت گاه پرندگان و 8 سال بعد به خاطر داشتن حیوانات به پارک ملی تبدیل شد. دریاچه ناکورو یک سوم مساحت پارک را در برگرفته و شامل چندین دریاچه کم عمق و قلیایی است.

حجم آب دریاچه ناکورو بین 5 تا 30 کیلومترمربع متغیر است.

پارک زرافه‌ها

پارک زرافه‌ها (Giraffe Centre) یک پارک جذاب و متفاوت در نایروبی است که در آن حدود 12 زرافه نگهداری می‌شود. برای تماشای زرافه‌ها باید از یک خانه‌ی 2 طبقه بالا بروید تا بتوانید با این حیوان زیبا چشم تو چشم شوید. نگهبانان پارک به صورت مجانی غذاهای مورد نیاز این حیوان را در اختیارتان قرار می‌دهند تا شما خود به آنها غذا بدهید.

در نزدیکی پارک زرافه‌ها هتل مشهور مانور قرار دارد که اغلب توریست‌ها یک شب در آن اقامت می‌کنند. این هتل یکی از شناخته شده‌ترین هتل‌های جهان و البته شلوغ‌ترین آنهاست که برای اقامت یک شب در آن باید از یک سال قبل رزرو کنید.

چنانچه پنجره‌ی اتاق‌تان را باز کنید، صبح یک زرافه سرش را داخل آورده و شما می‌توانید آن را از نزدیک نوازش کرده و حتی غذا دهید. حتی اگر سرمیزتان پنجره را باز کنید، زرافه‌ها سرشان را داخل آورده و موقع غذاخوردن شما را همراهی می‌کنند.

هتل زرافه مانور، در یک زمین 12 هکتاری واقع شده و 12 اتاق دارد. هر روز صبح و عصر زرافه‌ها با زدن ضربه به پنجره از شما می خواهند که پنجره را باز کنید تا وارد اتاق شوند!

بازار ماسایی مارکت

بازار ماسایی مارکت نایروبی، یک بازار روباز است که شما در آن می‌توانید انواع نقاشی، لباس، پارچه‌ها با نقوش چاپی آفریقای شرقی، جواهرات و کنده‌کاری‌های چوبی را از نزدیک تماشا کرده و خریداری کنید. قیمت اجناس مختلف در این بازار بسیار مقرون به صرفه است و یک فضای بسیار مناسب برای خرید سوغاتی و یادگاری از کنیاست.

 

مرکز فرهنگی بوماس

مرکز فرهنگی بوماس در جنوب نایروبی قرار دارد و از سال 1971 میلادی که این مرکز فرهنگی افتتاح شده تا به امروز بیش از 10 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.این مرکز در 10 کیلومتری نایروبی قرار دارد و شما در این مرکز، با فرهنگ، موسیقی و بیش از 50 نوع رقص جوامع قومی کنیا آشنا خواهید شد.

در واقع این مرکز فرهنگی، یک دهکده سنتی بازآفرینی شده با خانه‌ها یا بوماها است که هر کدام فرهنگ یک گروه قومی بزرگ را منعکس می‌کنند و هر روز بعد از ظهر، یک تیم رقص و آوازهای سنتی را در سالن بزرگ تئاتر مجموعه اجرا می‌کند. هرچه قدر مشارکت تماشاگران در اجراها بیشتر باشد، برنامه لذت‌بخش‌تر برگزار می‌شود.

 

مدراک لازم برای سفر به کشور کنیا

اخذ ویزای کشور کنیا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که از طریق آژانس‌های هواپیمایی می‌توانید برای اخذ آن اقدام کنید. مدارک لازم که برای آزانس‌های مسافرتی ارسال می‌کنید، عبارتند از:

  • اسکن از صفحه اول پاسپورت و جلد آن
  • اسکن از یک عکس 4*3
  • داشتن بلیط هواپیما

مدت زمان سفر از تهران به کنیا چیزی حدود 7 ساعت و 10 دقیقه است.

وسایل ضروری برای سفر به کنیا

با توجه به وضعیت آب و هوای کشور کنیا، بهتر است با خود لباس‌های خنک مخصوصا نخی همراه داشته باشید.  یک کوله پشتی مجهز و سبک همراه خود داشته باشید. داشتن دستمال معطر، کلاه، دستکش و کمی پول که در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. ضد آفتاب، عینک آفتابی،کفش مناسب، شلوار و شلوارک و یک دست لباس گرم برای شب‌های کنیا که سرد هستند.

 

واکسن‌های لازم قبل از سفر به کنیا

در شرایط معمولی تنها واکسنی که قبل از سفر باید تزریق شود، واکسن تب زرد است. اما سفر به کنیا در کرونا شرایطش کمی فرق دارد و باید توریست تزریق 2 واکسن کرونا را همراه خود داشته باشد.

 

غذاهای مشهور کنیا

این کشور به تنوع غذاهایش شهرت دارد. در ادامه برخی از غذاهای کشور کنیا را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. اوگالی (Ugali)

اوگالی یکی از غذاهای ارزان قیمت کشور کنیاست که با آرد ذرت و آب تهیه می شود. اوگالی دو نوع سفید و قهوه‌ای دارد و مزه‌اش چیزی بین سوپ ذرت و پوره سیب‌زمینی است.

 

  1. نیاما چوما (Nyama choma)

اگر می‌خواهید غذای تازه نوش جان کنید، نیاما چوما انتخاب مناسبی است، این غذا شامل گوشت تکه تکه شده است که آن را گریل می‌کنند. کنار این غذا گاهی موز کبابی شده یا اوگالی قرار می‌دهند. مدت زمان پخت نیاما چوما کمی زیاد است. بنابراین بهتر است، دسته جمعی به رستوران بروید تا کمتر کلافه شوید.

 

  1. نان چاپاتی (Chapati)

نان کنیا به چاپاتی شهرت دارد. این نان بسیار خوشمز و مقوی است و در صبحانه و عصرانه از آن استفاده می‌شود. مزه و نحوه‌ی پخت آن، تحت تأثیر نان «روتی هند» است.

 

  1. ماندازی (mandazi)

ماندازی نوعی نان سرخ شده‌است که در تمام آفریقا طرفداران بی‌شماری دارد. این نان سرخ شده را با چای و قهوه و یا عسل و مربا سرو می‌کنند. در این نان از هل و یا ادویه کاری نیز استفاده می‌شود که طعم متفاوتی به آن می‌دهد.

نان ماندازی یکی از نان‌های مشهور در کنیا و تانزانیاست که محبوبیت زیادی نیز دارد.

بهترین سوغاتی‌ کنیا

گردنبند و دستبندهای رنگی ماسایی، مهم‌ترین زینت اصلی زنان در کنیاست، قهوه‌ی مشهور و بسیار خوش طعم این کشور، کیف‌های سبک کیوندو، سنگ صابون‌های حکاکی شده در اندازه‌های گوناگون، منبت‌کاری با چوب‌های آبنوس، پتو، چرم و ماسک و نقاب برخی از مشهورترین سوغاتی‌های کشور کنیاست که می‌توانید در سفر به این کشور، آنها را خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به کنیا

بهترین زمان سفر به کنیا از اواسط تیر ماه تا انتهای آبان است، به‌ویژه اگر سفرتان به کنیا سافاری است. 

سخن آخر

کشور کنیا با طبیعت و حیات وحش بی نظیرش یک کشور جذاب و شگفت انگیز برای سفرهای طبیعتگردی است. در سفر به کنیا شما می‌توانید 5 حیوان بزرگ قاره آفریقا را از نزدیک تماشا کنید. ماسایی‌مارا یکی از بهترین مکان‌های آفریقا در این کشور قرار دارد. علاوه بر ماسایی‌مارا شما می‌توانید در سفر به این کشور زیبا، حداقل 14 جاذبه گردشگری که به شما معرفی شد را از نزدیک تماشا کنید.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، هرآنچه برای سفر نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم. اگر از جاذبه های این کشور زیبا چیزی مانده که ما به آن اشاره نکرده‌ایم، می‌توانید در قسمت پیشنهادات به ما آن را معرفی کنید.

در انتها، چنانچه قصد سفر به این کشور با فرهنگی غنی دارید، می‌توانید از تور کنیا آرندتور استفاده کرده و با ما همراه شوید و سفری ماندگار داشته باشید.

 

 

 



1400/11/23 | کد مطلب: 1348
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1348
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.