پارک ملی نایروبی، اولین پارک ملی حیات وحش در چند قدمی پایتخت
معرفی پارک ملی کنیا

پارک ملی نایروبی، اولین پارک ملی حیات وحش در چند قدمی پایتخت

شما هم امتیاز بدهید!

هیچ می ‌دانستید، پارک ملی نایروبی، با مساحت117 کیلومتر کوچکترین پارک ملی کنیاست؟ همین پارک به این کوچکی میزبان 23 تا 25 شیر است.

تور کنیا

پارک ملی نایروبی (nairobi national park)، در نزدیکی پایتخت کشور قرار دارد و در کمتر از 15 دقیقه می‌توان به این پارک به مساحت 117.2 کیلومترمربع رسید.

ما در وبلاگ آرندتور قصد داریم، امروز در مورد پارک ملی نایروبی، حیات وحش پارک ملی نایروبی، ساعت پارک، هزینه بلیت، سافاری در پارک ملی نایروبی، محل دقیق پارک با یکدیگر سخن بگوییم. پس همراه ما باشید.

 

پارک ملی نایروبی کجاست؟

پارک ملی نایروبی در سال 1946 میلادی افتتاح شد. این پارک در 7 کیلومتری نایروبی، یکی از شهرهای مهم کنیا قرار داشته و در کمتر از 15 دقیقه زمان شما به پارک می‌رسید. این پارک مساحت بزرگی نداشته و حدود 117.21 کیلومترمربع وسعت دارد و در ارتفاع 1500 تا 1800 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

 

حیات وحش پارک ملی نایروبی

پارک نایروبی، تنها پارک حیات وحش است که در نزدیکی شهر قراردارد. این پارک با اینکه وسعت آنچنانی نداشته، یکی از پارک‌های مهم ملی کنیا است که در آن چندین گونه در حال انقراض همچون کرگدن سیاه زندگی می‌کنند.

در پارک ملی نایروبی بیش از 100 گونه پستاندار، 4 گونه از 5 حیوان بزرگ آفریقا کرگدن سیاه، شیر، زرافه و گورخر و گیاهخوارانی همچون آیلند، گاومیش، گورخر در ماه‌های جولای و آگوست به این منطقه مهاجرت می‌کنند. پارک نایروبی یکی از موفق‌ترین مناطق حفاظت‌شده برای نگهداری از اسب آبی است.

پارک ملی نایروبی بیش از 400 گونه پرنده دارد که برخی از آنها به صورت فصلی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

پوشش گیاهی پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی همانطورکه گفته شد، تنها در 7 کیلومتری شهر قرار دارد و پوشش گیاهی آن از درختان قطور در نزدیک حومه شهر، تپه ماهورها و دره‌ها تا بخش جنگلی که در محل تلاقی چندین رودخانه قرار دارند، تشکیل شده‌است. پوشش گیاهی که در تمام پارک شما می‌بینید، ساوان خشک است. در کنار ساوان می‌توان به آکاسیاها و سایر گونه‌های خاردار، موهوهو، نوعی شاه بلوط و زیتون کنیایی، به عنوان مهم‌ترین گونه‌های درختی این پارک، اشاره کرد.

 

ساعت بازدید از پارک ملی نایروبی

این پارک هر روزه از ساعت 6 صبح تا 19 شب باز بوده و فعالیت می‌کند. ارزان‌ترین راه بازدید از پارک نایروبی، استفاد از اتوبوس بزرگ به نام (Shuttle Park) است که تنها در روزهای یکشنبه ساعت 3 بعد از ظهر از درب پارک حرکت می‌کند. مدت بازدید از پارک چیزی حدود 2:30 خواهد بود.

 

بنای یادبود پارک ملی نایروبی

سال 1989 میلادی در مراسمی که رئیس جمهور وقت کنیا در آن حضور داشت، 12 تن عاج فیل به همرا 1 تن شاخ کرگدن به منظور اعتراض و جلوگیری از تجارت غیرقانوی و کشتار حیوانات در معرض انقراض به آتش کشیده‌شد. پس از این کار در آن جایگاه، یک بنای یادبود ساخته شد که گردشگران در هنگام بازدید از پارک ملی نایروبی به دیدن آن نیز می‌روند.

 

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پارک ملی نایروبی

 

  • پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک (David Sheldrick Wildlife Trust)

یکی از برترین جاهای دیدنی نایروبی، پناهگاه David Sheldrick Wildlife Trust است که به منظور جلوگیری از شکار حیوانات وحشی در سال 1970 میلادی احداث شد. این پناهگاه با پیشینه‌ای 50 ساله در امر حفاظت از حیات وحش و زیستگاه‌ها در شرق آفریقا از فیل‌ها و کرگدن‌های کوچک و آسیب دیده از شکارچیان، حمایت کرده و به آنها شیر و غذا می‌دهند. شما در این پناهگاه می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد فیل‌ها و کرگدن‌ها کسب کنید و به بچه فیل‌ها شیر و غذا دهید و از نحوه‌ی بطری گرفتن آنها لذت ببرید.

هر روزه از ساعت 11 صبح تا 12 ظهر به جز 25 آذرماه امکان بازدید از پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک وجود دارد.

  • مرکز زرافه‌ (Giraffe Centre)

مرکز زرافه‌ در فاصله‌ی 20 کیلومتری از شهر نایروبی قرار دارد و حدود 12 زرافه در آن نگهداری می‌شود. هدف از تأسیس این مرکز، آشنایی مردم و کودکان با حیات وحش و زرافه‌های در حال انقراض هستند. این مرکز در سال 1979 میلادی در «لانگاتا» تأسیس شد و 4 سال بعد به عنوان یک جاذبه توریستی شهر نایروبی معرفی شد. مهم‌ترین جاذبه این پارک، غذا دادن کودکان و مردم به زرافه‌هاست که یک تجربه متفاوت و در عین حال دلنشین است.

 

سخن آخر

پارک ملی نایروبی اولین پارک با این سبک و سیاق است که در کنیا و در فاصله‌ی بسیار اندکی از شهر ساخته شده‌است. این پارک در جنوب نایروبی قرار داشته و هواپیماهایی که قصد فرود در فرودگاه را دارند، اغلب از این پارک حیات وحش عبور می‌کنند. این پارک اگرجه وسعت محدودی دارد، اما از لحاظ تنوع زیستی بسیار متنوع است.

چنانچه قصد سفر به نایروبی و دیدن مراکز دیدنی آن را دارید، می‌توانید با تور کنیا آرندتور همراه شده و یک سفر جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید. کافی است از طریق سایت درخواست‌تان را ثبت کرده تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.



1400/12/01 | کد مطلب: 1351
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1351
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.