نایروبی کجاست؟ + 16 جاذبه گردشگری نایروبی
جاهای دیدنی کشور کنیا

نایروبی کجاست؟ از سیر تا پیاز درباره 16 جاذبه‌ی گردشگری نایروبی

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

شهر نایروبی یکی از معدود پایتخت‌های جهان است که تنها با 15 دقیقه رانندگی، از آسمان‌خراش‌های شهر به حیات وحش آفریقا می‌رسید.

تور کنیا

اگر دوست دارید طبیعت و حیات وحش آفریقا را ببینید، به کنیا و نایروبی سفر کنید. نایروبی پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کنیا، هنوز پس از سال‌ها فاصله از دوران استعمارگری، جذابیت‌های خاص و ویژه‌ای دارد که در کمتر شهر جهان می‌توان آنها را دید و لمس کرد.

اگر از آن دسته افراد هستید که ماجراجویی در حیات وحش را به نشستن در سواحل اروپا ترجیح می‌دهید، می‌توانید با ما در وبلاگ آرندتور همراه شده و با جاذبه های گردشگری نایروبی و حس و حال این شهر، قبل از سفر بیشتر آشنا شوید.

 

نایروبی کجاست؟

قبل از اینکه درباره مکانهای دیدنی شهر نایروبی با یکدیگر صحبت کنیم. ابتدا باید بدانیم نایروبی کجاست؟ این شهر در جنوب شرقی کنیا قرار دارد و در ابتدا کمپی برای کارگران راه آهن بوده و در گذر زمان تبدیل به یک شهر مستعمره انگلیسی در کرانه‌ی شرق آفریقا شده‌است.

نایروبی 3.5 میلیون جمعیت دارد و تقریبا همه‌ی مردم به زبان انگلیسی تسلط داشته و به راحتی صحبت می‌کنند. تسلط اهالی نایروبی به زبان انگلیسی یکی از ویژگی‌های مثبت این شهر است که توریست‌های بیشتری را به این شهر جذب می‌کند.

«دنور» یکی از شهرهای ایالت «کلرادو» آمریکا، خواهرزاده شهر نایروبی است.

از جاذبه های گردشگری نایروبی چه می دانید؟

اگر شما فردی ماجراجو هستید، سفر به نایروبی یک انتخاب هیجان انگیز برای شما خواهد بود. نایروبی دروازه ورود به پارک‌های سافاری معروف جهان است. با ما همراه شوید تا با جاذبه‌های توریستی نایروبی بیشتر آشنا شوید.

 

1.    پارک ملی نایروبی (Nairobi National Park)

پارک ملی کنیا، یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که در 7 کیلومتری آن واقع شده و در مدت زمان 15 دقیقه به آن خواهید رسید. این پارک بهشت حیات وحش کنیا و پناهگاه کرگدن‌هاست. در این پارک ملی بیش از 50 گونه از حیوانات در حال انقراض محافظت می‌شوند.

در پارک ملی نایروبی علاوه‌بر کرگدن، شیر، غزال، گاومیش، یوزپلنگ، گورخر، زرافه و شترمرغ نیز وجود دارد. رئیس جمهور کنیا در سال 1989 میلادی به منظور مبارزه با قاچاق عاج فیل و تک شاخ کرگدن بیش از 105 تن عاج فیل و 1 تن شاخ کرگدن را در این پارک سوزاند. یک مکان یادبود با توجه به این حرکت نمادین در پارک ساخته شده‌است.

پارک ملی یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که بیش از 400 گونه پرنده در آن زندگی می‌کنند.

2.    پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک (David Sheldrick Wildlife Trust)

پناهگاه حیات وحش دیوید شلدیرک، مرکز نگهداری از بچه فیل‌ها و کرگدن‌هایی است که مادرشان را از دست داده و در طبیعت رها شده‌اند. شما در این مرکز این حیوانات کوچک را دیده و از نزدیک به آنها غذا می‌دهید. پناهگاه دیوید شلدیرک، با هدف حمایت از حیوانات رها شده و یا آسیب دیده در طبیعت ساخته شده‌است.

فیل‌ها حیوانات بسیار دوست داشتنی هستند و علی رغم جثه‌ی بسیار بزرگشان با انسان‌ها بسیار خوب رابطه برقرار کرده و نسبت به آنها مهربان هستند. در پناهگاه دیوید شلدیرک، بچه فیل‌های رها شده را مداوا کرده و پس از درمان، دوباره به طبیعت باز می‌گردانند.

این مرکز در سال 1977 توسط «دافنه شلدریک» و به یاد شوهرش که نگهبان سابق پارک ملی (Tsavo East National Park) در کنیا بود، ساخته‌ شد. مرکز دیوید شلدیرک، در نزدیکی پارک ملی نایروبی واقع شده‌ و هزینه‌ای که شما به عنوان بلیت می‌دهید، صرف نگهداری از حیوانات می‌شود.

در پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک، می‌توانید با بطری‌های شیر بامزه به فیل‌ها شیر داده و لذتی متفاوت را تجربه کنید.

3.    مرکز زرافه نایروبی (Giraffe Centre)

مرکز زرافه یکی از مناطق دیدنی نایروبی است که به با دو هدف در سال 1979 توسط یک زن و شوهر بریتانیایی-کنیایی ساخته شد. از آنجا که گونه‌ی زرافه‌ی روچیلید (Rothschild's giraffes) در حال انقراض است، این مرکز به منظور حفاظت از این حیوان و آشنایی کودکان در محوطه هتل (Manor) ساخته شد.

شما در این مرکز می‌توانید اطلاعات مفیدی از این حیوان زیبا کسب کرده و حتی توسط نگهبانان آموزش دیده، غذاهایی که برای زرافه مفید است به آنها بدهید. غذا دادن به زرافه‌ها علاوه بر آموزش و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری بیشتر نسبت این حیوان، سبب می‌شود شما یک تجربه‌ی غیرمعمول داشته باشید و آن چهره به چهره شدن با زرافه و حتی لیس زدن صورت توسط این حیوان است!

تجربه‌ای که هرگز از ذهن شما و کودکانتان فراموش نخواهد شد. کافی است در دنیای اینترنت کمی جستجو کنید تا عکس‌های گوناگونی از این لحظه تماشا کنید.

مرکز زافه منطقه‌ای حفاظت شده به وسعت 60 هکتار، یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که در آن می‌توانید زرافه‌ها را از فاصله‌ی نزدیک تماشا کرده، به آنها غذا داده و حتی عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز با آنها بگیرید.

4.    جنگل کارورا (Karura Forest)

اگر از شلوغی و همهمه‌ی شهر نایروبی خسته شده‌اید، در پارک جنگلی کارورا Karura Forest، می‌توانید قدم بزنید و از هوای خنک و جنگل سرسبز آن لذت ببرید. این جنگل در فاصله‌ی بسیار کمی از شهر واقع شده و یکی از مکانهای دیدنی شهر نایروبی است.

جنگل کارورا، بزرگ‌ترین جنگل در نایروبی است و وسعتی برابر با 1000 هکتار دارد. این جنگل مرتفع شهری یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های جهان است و در محدوده‌ی شهری قرار دارد. در این جنگل یک آبشار 15 متری چند طبقه وجود دارد که رنگ آن در فصول بارانی سال نارنجی می‌شود. 

در جنگل کارورا، می‌توانید میمون‌ها را که از درختان بالا می‌روند، از نزدیک تماشا کنید یا در کنار دریاچه‌ی بسیار زیبای آن به نام لیلی (Lily) نشسته و از محیط پیرامون‌تان لذت برده و یا در 50 کیلومتر از ابتدای Karura Forest پیاده‌روی کنید و یا بدوید و حتی دوچرخه سواری کنید.

در فصل باران آبشار 15 متری جنگل کارورا نایروبی به رنگ نارنجی در می‌آید.

5.    موزه کارن بلیکسن (Karen Blixen Museum)

موزه کارن بلیکسن، در فاصله ی 10 کیلومتری از نایروبی، در ابتدای تپه‌های ان گانگ (Ngong Hills) قرار دارد. این خانه متعلق به شهرزاد قصه‌گو، خالق کتاب (Out of Africa)، «کارن بلیکسن» است. این کتاب را خوانده‌اید؟ شاید فیلمش را دیده باشید؟

کارن بلیکسن نویسنده‌ی بلژیکی، با نگاهی عاشقانه و بسیار عمیق به قاره‌ی آفریقا و مردمان بومی‌اش، در این کتاب درباره‌‌ی وقایعی که در مدت 14 سال اقامتش در این خانه در آفریقا دیده صحبت می‌کند.

این بانوی ارزشمند و انسان‌دوست در سال‌های 1917 تا 1931 در این منطقه به کار مزرعه‌داری قهوه می‌پرداخته و در این خانه نیز زندگی می‌کرده‌است. در Karen Blixen Museum شما وسایل خانه، کتاب‌های کارن، کارخانه قهوه خشک‌کن و حتی یک کالج کشاورزی در محوطه‌ی باز مشاهده خواهید کرد.

فیلم Out of Africa با بازی مریل استریپ در لوکیشنی نزدیک به خانه‌ی اصلی ساخته و امروزه یکی از مکانهای دیدنی نایروبی شده‌است.

6.    موزه ملی نایروبی (Nairobi National Museum)

موزه ملی نایروبی نمایشگاهی متنوع از لحاظ فرهنگی و تاریخ طبیعی است. شما در این موزه که یکی مکانهای دیدنی نایروبی است، قادر خواهید بود انواع فسیل و اشیا به جای مانده از روزهای ابتدایی تاریخ را از نزدیک مشاهده کنید.

این موزه دارای بخش‌های مختلف با موضوعات متنوع در مورد هنر، زمین‌شناسی، حیات وحش و فسیل‌های ماقبل تاریخ است. در این موزه حداقل 900 نمونه تاکسیدرمی شده از پرندگان آفریقای شرقی نگهداری می‌شود و در اتاق مجاورش نیز ده‌ها نمونه تاکسیدرمی شده از پستانداران وجود دارد. جمجمه‌های نخستیان (homonid) نیز به عنوان مهم‌ترین مجموعه فسیل‌های اولیه بشر در موزه ملی کشور کنیا نگهداری می‌شوند.

موزه ملی یکی از جاهای دیدنی نایروبی است که در آن شما زمان حال را فراموش کرده و به مرور تاریخ و ابتدای هستی می‌پردازید.

7.    مرکز فرهنگی بوماس کنیا (Bomas of Kenya)

مرکز فرهنگی بوماس، یک دهکده سنتی است که در آن بیش از 50 رقص اجرا می‌شود. در این مجموعه، شما شاهد خانه‌ها یا بوما‌هایی هستید که هرکدامشان منعکس کننده یک فرهنگ و قوم خاص بوده و هر روز بعدظهر یک تیم رقص و آوازهای قومش را اجرا می‌کند. این مجموعه از سال 1971 فعالیتش را شروع کرده و در این 50 سال بیش از ده میلیون توریست از مرکز فرهنگی بوماس دیدن کرده‌اند.

مرکز فرهنگی بوماس یکی از مناطق دیدنی نایروبی، در 10 کیلومتری از شهر واقع شده‌است.

8.    پارک اوهورو (Uhuru Park)

پارک اوهورو یکی از زیباترین پارک‌های درون شهری و مکانهای دیدنی نایروبی است. داخل این پارک 12.9 هکتاری، یک دریاچه مصنوعی و چندین اثر ملی وجود دارد. می‌توانید در کنار این دریاچه مصنوعی تفریحات متنوع همچون شترسواری، اسکیت برد، قایق سواری و... را تجربه کنید. این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری نایروبی برای توریستان و افراد بومی است که آخر هفته خود را در آن می‌گذرانند.

 

9.    خانه میراث آفریقا (African Heritage House)

خانه میراث آفریقا بر فراز پارک ملی نایروبی قرار دارد. این خانه توسط «ژوزف مورومبی» رئیس‌جمهور سابق کنیا و «آلن داناوان» کارمند وزارت امور خارجه آمریکا تاسیس شده‌است. داناوان، این سازه را با الهام از مسجد جامع مالی و سازه‌‌های گلی آفریقا طراحی کرد.

در داخل خانه میراث آفریقا، یک دکور بسیار زیبا از کل قاره آفریقا به تصویر کشیده‌ شده که از جمله بخش‌های بارز آن می‌توان به پارچه «کوبا» از مرکز آفریقا، پتوهای «فولانی» از غرب آفریقا، مبلمان «لامو» از شرق آفریقا اشاره کرد. علاوه براین در این جای دیدنی نایروبی، از آثار  مجسمه‌های هنرمند اوگاندایی «فرانسیس ناگندا» نیز مجسمه‌هایی وجود دارد و در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته‌است.

کاخ میراث آفریقایی یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که در آن می‌توانید با فرهنگ و هنرهای تزیینی این قاره آشنا شده و حتی امکان اقامت در اتاق‌های لوکس آن داشته باشید.

10.بازار (Kazuri Beads Factory Tour)

بازار Kazuri Beads Factory Tour یکی از بازارهای فوق العاده برای خرید سوغاتی نایروبی است. در این بازار شما می‌توانید یادگاری‌های کوچک از جمله دستبند و یا گردنبند با مهره‌های رنگین و یا ظروف سفالین کوچک خریداری کرده و یک سوغاتی خاص از نایروبی برای دوستان و خانواده ببرید. این بازار در نزدیکی موزه کارن بلیکسن قرار دارد.

بازار کارن یکی مکانهای دیدنی شهر نایروبی است که با خرید سوغاتی در آن، می‌توانید به زنان محروم این شهر کمک کنید.

11.مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا (Kenyatta International Conference Centre)

مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا یکی از ساختمان‌های آسمانخراش کنیا با ارتفاع 105 متر است. این مرکز بین‌المللی بیش از چهار دهه است که فعالیتش را شروع کرده‌است.  برج 28 طبقه کنیاتا، یک فضای ایده‌آل برای برگزاری کنفرانس، جلسات و نمایشگاه‌های بین‌الملی است. نمای مرکز کنفرانس بین المللی کنیاتا به رنگ کلبه‌های سنتی آفریقا ساخته شده و سالن عمومی‌اش شبیه مجلس سنای روم باستان است.

نام این سازه برگرفته از نام رئیس جمهور سابق کنیا (Jomo Kenyatta) است و به دلیل وجود دید پارونمایی از این برج مشهور نایروبی، گردشگران زیادی به این مکان می‌آیند.

یکی از مکانهای دیدنی شهر نایروبی، مرکز کنفرانس بین‌المللی کنیاتاست و دلیل شهرت آن نیز نمای این برج است که تلفیقی از معماری بومی آفریقا با هنر مدرن است.

12.بازار ماسایی (Masai Market)

در بازار ماسایی می‌توانید چهره واقعی بازارهای آفریقا را به روشنی ببینید. این بازار روباز، یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که اغلب گردشگران به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری نایروبی به آن سر می‌زنند. بازار ماسایی هر روز هفته به جز دوشنبه‌ها باز بوده و شما می‌توانید در این بازار پرازدحام انواع وسایل رنگی و جالب از صنایع دستی و.. آفریقا را به عنوان سوغاتی نایروبی خرید کرده و با خود به عنوان یادگاری ببرید.

بازار ماسایی نایروبی در تمام آفریقای شرقی مشهورترین و شناخته شده‌ترین آنهاست.

13. تپه‌های نگونگ (Ngong Hills)

Ngong Hills عبارت انگلیسی شده یک کلمه‌ی ماسایی است و از نام چشمه‌ای در نزدیکی شهر، الهام گرفته شده‌است. تپه‌های نگونگ، یکی از مکانهای دیدنی شهر نایروبی است که در نزدیکی پارک ملی نایروبی قرار دارد. در طول سال‌هایی که کنیا در مستعمره انگلستان بود، این تپه‌ها یکی از مناطق مناسب برای کشاورزی توسط مهاجران سفید پوست بود. هنوز نیز اغلب خانه‌های این منطقه متعلق به مهاجران است.

تپه‌های نگوگ یکی از مناطق دیدنی نایروبی است که در آن می‌توانید مناظر زیبای پارانومایی از دره بزرگ ریفت و شهر نایروبی مشاهده کنید.

14.موزه راه آهن (Railway Museum)

یکی دیگر از مکانهای دیدنی شهر نایروبی که بازدید از آن را به شدت توصیه می‌کنیم، موزه راه آهن این شهر است. قطار و خطوط راه آهن در آفریقا نیز به مانند ایران یک رویداد مهم در تاریخ این قاره است، با وجود ریل‌های راه آهن، آفریقا توانست با دنیای مدرن ارتباط برقرار کند. در موزه راه آهن نایروبی، شما می‌توانید عکس‌هایی از ساخت اولیه راه آهن اوگاندا، مجلات راه آهن، نقشه‌ها و حتی سرویس‌های نقره‌ای که در قطار استفاده می‌شده دیدن کنید.

موزه راه آهن یکی از مکانهای دیدنی نایروبی است که نشان از تاریخ غنی راه آهن در کنیا و نقش آن در توسعه کشور دارد.

15. موزه آرشیو ملی کنیا (Kenya National Archives)

موزه آرشیو ملی کنیا، یک ساختمان قدیمی 2 طبقه است که متعلق به بانک هند بود. در این موزه شما با فرهنگ قبیله‌ای، هنر، تاریخ و سیاست کشور کنیا آشنا می‌شوید. نقاشی‌ها و مجسمه‌های یکی از بزرگ‌تین مجموعه‌داران کشور کنیا، (Joseph Zuzarte Murumbi) که در گذشته وزیر امور خارجه نیز بوده در این موزه نگهداری می‌شود.

همانطور که اشاره شد، موزه آرشیو ملی در 2 طبقه ساخته شده، در طبقه‌ی اول آن اسناد تاریخی و مجموعه‌ای از عکس‌های مهم نگهداری می‌شود. طبقه‌ی دوم موزه نیز محل نگهداری از آثار هنری، نمایش تمبرهای پستی، اناق مطالعه و... است.

موزه آرشیو ملی به همراه موزه ملی از مکانهای دیدنی شهر نایروبی هستند که شما را با تاریخ و فرهنگ غنی کشور کنیا آشنا می‌کنند.

16.کبیرا (Kibera)

تور کبیرا یکی از دردناک‌ترین تورهای تماشای جاهای دیدنی شهر نایروبی است. در این تور شما با محل زندگی قشر فقیر آفریقا از نزدیک آشنا می‌شوید. کبیرا یکی از فقیرترین بخش‌های شهر نایروبی است و در آن 1 میلیون انسان در زمینی به مساحت 2.5 کیلومترمربع در خانه‌هایی حلبی زندگی می‌کنند.

تماشای این منظره بسیار دردناک و تأسف انگیز است. اما چنانچه می‌خواهید از نزدیک با این بخش از جامعه‌ی قاره آفریقا نیز آشنا شوید، بازدید از کبیرا را از دست ندهید.

 

مشهورترین رستوران‌های نایروبی

هرچه قدر از مکانهای دیدنی نایروبی بگوییم، رستوران و غذا نیز بخشی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر است که در کنار بازدید از جاهای دیدنی بهتر است  به آن نیز توجه کرد. در این قسمت لیستی کوتاه از رستوران‌های نایروبی در اختیارتان قرار می‌دهیم:

 

  • رستوران کارنیوور (Carnivore Kenya)

رستوران Carnivore Kenya که به رستوران گوشتخوارها شهرت دارد، یکی از مکان‌های دیدنی نایروبی است، در این رستوران شما می‌توانید شاهد پخت انواع گوشت حیوانات اهلی و وحشی، حتی کروکودیل باشید!

رستوران کارنیوور در سال 1980 افتتاح شده و از آن زمان تاکنون جزو بهترین رستوران‌های نایروبی است.

  • رستوران (CJ's)

یکی دیگر از رستوران‌های محبوب کنیا، رستوران CJ's است. این رستوران در کل کشور 12 شعبه داشته و آنقدر غذاهایش جذاب و وسوسه انگیز هستند که هر گردشگری را برای ویزا گرفتن ترغیب می‌کنند. در منوی این رستوران بیش از 300 نوع غذای متنوع و خوشمزه وجود دارد.

رستوران CJ's برای سه وعده‌ی اصلی صبحانه، نهار و شام و دسر، نوشیدنی و کیک سرویس‌دهی دارد.

  • رستوران (Urban Eatery)

Urban Eatery یکی از رستوران‌های مشهور نایروبی است که در آن شما می‌توایند به سراغ انواع سوپ، سالاد، فست فود، استارتر، غذاهای هندی، غذاهای آسیایی، دستر و نوشیدنی بروید. این رستوران در قلب مرکز شهر واقع شده و در کل هفته از ساعت 7 صبح تا 11 شب باز است.

 

سخن آخر

من و همکارانم در این مقاله سعی کردیم شما را با 16 مکانهای دیدنی نایروبی آشنا سازیم. در این رابطه 3 رستوران بسیار خوب این شهر را نیز به شما معرفی کردیم که در صورت تمایل می‌توانید طعم غذاهای خوشمزه نایروبی را نیز امتحان کنید.

چنانچه قصد سفر به کنیا و بازدید از شهر نایروبی را دارید، می‌توانید با ثبت نام در تور کنیا آرند تور همسفر ما در این سفر هیجان‌انگیز شده و از جاذبه‌های گردشگری متعدد کنیا دیدن کنید. چنانچه در لیست ارائه شده در مورد مناطق دیدنی نایروبی و یا رستوران‌های آن، جایی را ما به آن اشاره نکرده‌ایم، می‌توانید در قسمت پیشنهادات و نظرات آن را معرفی کنید. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم.



1401/06/04 | کد مطلب: 1350
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1350
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی تبریزی
1402/07/03 19:39
ویلیج مارکت هم یکی از جاهای دیدنی مدرن نایروبی است که برای توریست ها جاذبه زیادی داره
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:05
با سلام و احترام
بابت پیشنهاد خوبتون ممنون
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.