معرفی 6 شهر برتر کنیا
مهم‌ترین شهرهای کنیا

معرفی 6 شهر برتر کنیا

شما هم امتیاز بدهید!

6 شهر برتر کنیا شگفتی‌های بسیار متنوعی دارند. این شهرها به دلایل مختلف همچون مناظر شهری، هنر و معماری، امکانات خوب رفاهی رتبه بندی شده‌اند.

تور کنیا

کنیا کشوری بسیار شگفت‌انگیز با بهترین‌هاست. این کشور طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها و مقاصد جذاب را در دل خود جای داده‌است. اگر شما دوستدار طبیعت هستید، بر خود واجب بدانید، حداقل یک بار در طول زندگی خود به دیدن این کشور زیبا بروید.

ما در وبلاگ آرندتور قصد داریم، این بار در مورد برترین شهرهای کنیا با شما سخن بگوییم و در این رابطه 6 شهر برتر آن را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد سفر به کنیا دارید، با ما همراه باشید:

 

1.    نایروبی (Nairobi)

اغلب شهرهای پایتخت جهان شهرهایی شلوغ و پر ازدحام هستند. شب و استراحت در این شهرها معنایی ندارد  و همواره پرانرژی و هیجان‌انگیز هستند. نایروبی نیز خارج از این قاعده نیست. این شهر زیبا، یکی از شهرهای شلوغ و پرازدحام کنیاست که در آن انواع مردم از قبایل و نژادهای مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

زندگی در نایروبی از لحاظ اقتصادی به صرفه است، به شرطی که فرد بداند چگونه در این این پایتخت رفت و آمد کند. نایروبی متأسفانه شهر ناامنی است. بنابراین از قدم زدن در کوچه‌های اطراف مناطق تجاری در شب اجتناب کنید. با توجه به شلوغی و ترافیک این شهر، اگر می‌خواهید از جاذبه‌های توریستی آن دیدن کنید، باید زودتر حرکت کرده و ترافیک را نیز در نظر بگیرید.

نایروبی تنها جایی است که پارک ملی در فاصله بسیار اندکی از آن قرار دارد. چنانچه می‌خواهید در مورد این شهر بیشتر بدانید، از شما دعوت می‌شود، مقاله «نایروبی کجاست؟ از سیر تا پیاز درباره 16 جاذبه‌ی گردشگری نایروبی» را در وبلاگ آرندتور مطالعه کنید.

نایروبی، پایتخت و یکی از شهرهای مهم کنیا است که از آن به عنوان یکی از قوی‌ترین قطب‌های مالی قاره آفریقا نام می‌برند.

2.    مومباسا (Mombasa)

مومباسا یکی از شهرهای مهم کنیاست که دارای سواحل بسیار دوست داشتنی، خانه‌های ساحلی سفیدرنگ،آاب و هوای مفرح و مردمی مهمان نواز است. این شهر دارای جاذبه‌های توریستی متعددی است. زندگی در این شهر هیجان‌انگیز راحت و بسیار آرامش‌بخش است. در این شهر از هیاهو و غوغای نایروبی خبری نیست.

مومباسا، سیستم حمل و نقل خوبی دارد و محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی آن شامل سواحل دیدنی، پارک‌های ملی باشکوه، مراکز فرهنگی متعدد، رستوران‌های متنوع، بار، کلاپ و... است.

شهر مومباسا، یکی از شهرهای مهم کنیاست که امنیت نسبتا خوبی دارد.

3.    کیسومو (Kisumu)

کیسومو، یکی دیگر از شهرهای مهم کنیا و سومین شهر آن است. این شهر در نزدیکی دریاچه بزرگ ویکتوریا قرار دارد و دارای جاذبه‌های توریستی متعددی از جمله موزه کیسومو، پناهگاه کیسومو ایمپالیا و... است. تجارت در کیسومو دبه صورت عمده روی محصولاتی از جمله برنج، شکر و انواع منابع طبیعی است. این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی، یک شبکه جاده‌ای خوب و مراکز بهداشتی تازه تأسیس است.

برخلاف نایروبی، کسیومو شهری آرام است. هزینه‌ی زندگی در آن پایین‌تر بوده و انواع اقوام و فرهنگ در این شهر زندگی نمی‌کنند و به نسبت شهر یکدستی است.

هزینه زندگی در کیسومو یه عنوان یکی از شهرهای مهم کنیا پایین بوده و این شهر امنیت خوبی دارد.

4.    ناکورو (Nakuru)

ناکورو یکی دیگر از شهرهای مهم کنیا در 160 کیلومتری نایروبی است. این شهر که چهارمین شهر بزرگ این کشور بوده به دلیل دریاچه‌های زیبا و پارک‌های ملی‌اش توریست‌های زیادی را برای بازدید به این منطقه می‌کشاند و در واقع یک شهر خاص است.

زندگی در ناکورو بسیار مقرون به صرفه است. محصولات تازه در این شهر به وفور وجود دارد. این شهر از لحاظ فرصت‌های شغلی کمی محدودیت دارد؛ اما با کمی تلاش می‌توان شغلی مناسب در این شهر آرام پیدا کرد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری ناکورو، دریاچه ناکورو است که در ارتفاع 1754 متری از سطح دریا واقع شده و به دلیل جلبک‌های فراوانش، فلامینگوهای زیادی را در این دریاچه وجود دارند.

دریاچه ناکورو به دلیل وجود فلامینگوهای متعدد به رنگ صورتی درآمده. در این منطقه علاوه بر وجود پرندگان متعدد پستانداران بزرگ همچون کرگدن سفید و سیاه نیز زندگی می‌کنند.

5.    الدورت (Eldoret)

الدورت یکی دیگر از شهرهای مهم کنیا و پنجمین شهر از لحاظ جمعیت است. این شهر پس از کیسومو، دومین شهر مهم در غرب کشور است که طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای مطبوع حرف اول را در آن می‌زند. زندگی در شهر الدورات بسیار آرام و بی‌دغدغه و مقرون به صرفه است. در این شهر مواد غذایی تازه و مسکن ارزان به راحتی پیدا می‌شود.

الدورت یکی از شهرهای مهم کنیا و مقصد توریست‌هاست این شهر به شدت در حال رشد است. الدورت از یک کلمه ماسایی به معنای رودخانه سنگی گرفته شده‌است.

6.    مالیندی (Malindi)

مالیندی در نزدیکی رودخانه گالاندا در 120 کیلومتری شمال شرقی مومباسا قرار دارد. این شهر یکی از شهرهای مهم کنیاست که در کنار اقیانوس هند قرار دارد. شهر مالیندی به دلیل پارک‌های ملی دریایی و سواحل زیبایش به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور کنیا از آن یاد می‌شود. بازدید از مغازه‌ها و بازارهای این شهر ساحلی ارزش دیدن دارد. مردم این شهر به زبان ایتالیایی سخن می‌گویند.

ماهی‌گیری، موج‌سواری و استراحت و بازدید از پارک‌های ملی دریایی مالدینی از جمله جاذبه‌های توریستی این شهر است که بازدید از آنها را به شدت توصیه می‌کنیم.

سخن آخر

در این مقاله 6 شهر از شهرهای مهم کنیا را به شما معرفی کردیم. چنانچه قصد سفر به کشور کنیا را دارید، می‌توانید با تور کنیا همراه شوید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. کافی است در تور ما ثبت نام کنید، تا همکاران ما در آرندتور در کمترین زمان ممکن به کمک شما بیایند و مراحل ثبت نام را به اتمام برسانند.



1400/12/02 | کد مطلب: 1353
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1353
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.