دریاچه نایواشا، پلی شگفت‌انگیز از دل تاریخ!
معرفی جاذبه های گردشگری نایواشا

دریاچه نایواشا، پلی شگفت‌انگیز از دل تاریخ!

8 رای   شما هم امتیاز بدهید!

یکی از جاذبه‌های مهم سفر به کنیا دریاچه نایواشاست. این دریاچه قدمتی 2 تا 3 میلیون دارد و به دلیل حضور فلامینگوهای فراوان رنگی صورتی به خود گرفته‌است.

تور کنیا

ما در وبلاگ آرندتور فکر می‌کنیم، برخی از جاها و مکان‌ها را تا فرصت هست، باید دید و از بازدید آنها لذت برد. چنانچه به کنیا سفر کردید، بازدید از دریاچه نایواشا در کنیا را هرگز فراموش نکنید. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی کنیاست که خاطره‌ بازدید از آن تا ابد در ذهن و یادتان باقی خواهد ماند. با ما همراه باشید تا در مورد دریاچه نایواشا کنیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

چرا باید دریاچه نایواشا در کنیا را دید؟

در دریاچه‌ نایواشا، شما شاهد چشم‌اندازی زیبا از کوه‌های بنفش رنگ دوردست و انبوهی از نی‌های مردابی به نام پاپیروس و سنبل‌های آبی شناور روی دریاچه هستید.

این دریاچه یکی از 2 دریاچه آب شیرین کنیاست که در پیرامونش گل‌های رنگارنگ، روستاهای قدیمی کاهگلی و خانه‌های مستعمره که قدمت آنها به سالها پیش بر می‌گردد، وجود دارند.دریاچه نایواشا کنیا هیچ خروجی آبی ندارد؛ اما از دو رودخانه به نام‌های «مالوا» و «گیلویل» تغذیه می‌شود. به یاد داشته باشید، شنا در دریاچه نایواشا ممنوع است.

پوشش گیاهی دریاچه نایواشا از دشت‌های ساوانا و جنگل‌های بکر و دست نخورده تشکیل شده‌است.

دریاچه نایواشا در کنیا به بهشت پرندگان شهرت دارد.  این منطقه، به دلیل وجود آب شیرین ماهی‌های فراوانی دارد و همین امر موجب جذب پرندگان زیادی به دریاچه شده‌‌است. به گونه‌ای که بیش از 400 گونه پرنده در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند.

از جمله پرندگان متنوع و نادری که در این منطقه وجود دارند، می‌توان به فلامینگوهای ریز و بزرگ، «گنجشک پشت خاکستری آفریقایی»، «گنجشک دم دراز آفریقایی»، «لیکوی چشم گوشه سیاه» و عقاب اشاره کرد که در این دریاچه و یا فضای پیرامونش هستند.

در کنار این همه پرنده متنوع، حیات وحش دریاچه نایواشا نیز در نوع خودش بی‌نظیر است. کرگدن‌ها یکی از حیوانات حفاظت شده این منطقه هستند. علاوه براین در دریاچه نایواشا کنیا، 1500 اسب آبی وجود دارد. در کنار دریاچه نیز شاهد حیواناتی همچون زرافه‌ها، گورخرها، بوفالوها و گاوهای کوهی و در قسمت درختان آن میمون‌های کلوبوس هستید.

دریاچه نایواشا کنیا یک منطقه حفاظت شده‌است که در حدود 2 تا 3 میلیون سال پیش ساخته شده‌است.

دریاچه نایواشا کنیا در کجا قرار دارد؟

دریاچه نایواشا در شهرستان ناکورو در خارج از شهر نایواشا قرار دارد. این دریاچه در ارتفاع 1884 متری از سطح دریا واقع شده و وسعتی حدود 139 کیلومترمربع دارد.

مساحت این دریاچه متغیر است و بستگی به میزان بارندگی دارد. در اوایل قرن بیستم این دریاچه کاملا خشک شد و از زمین‌های آن برای کشاورزی استفاده کردند. اما بارندگی‌های شدیدی که در منطقه صورت گرفت، سبب شد خشکسالی از بین برود. با توجه به این مسئله، زمین‌هایی که برای کشاورزی فروخته بودند، همه نابود شد.

در سال 1945 میلادی دریاچه نایواشا کنیا مجدد به دلیل خشکسالی از بین رفت. اما از سال 1950 تاکنون عمق این دریاچه به دلیل بارندگی‌های متعدد بین 0.5 تا 6 متر متغیر است.

قبل از کشف دریاچه در سال 1884، قبیله ماسای مارا به مدت 2 قرن در این منطقه زندگی می‌کردند. نام دریاچه نیز از کلمه‌ایی ماسایی به معنای «آب ناهموار» گرفته شده‌است.

چه تفریحاتی در دریاچه نایواشا کنیا می‌توان انجام داد؟

  • قایق سواری

یکی از محبوب‌ترین تفریح‌های دریاچه نایواشا کنیا، قایق‌سواری است. در قایق‌سواری شما در فاصله‌ی اندکی از اسب‌های آبی و فلامینگوها قرار می‌گیرید و آنها را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

یکی از مفرح‌ترین تفریح‌ها در دریاچه نایواشا، قایق‌سواری است.

  • بازدید از «جزیره کرسنت» (Crescent Island)

جزیره کرسنت به شکل هلال ماه است و در سمت شرقی دریاچه نایواشا قرار دارد. این جزیره که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه از آن نام برده می‌شود، بازدیدش بین 1.5 تا 3 ساعت زمان می‌برد. در این جزیره می‌توانید در کنار زرافه‌ها و گورخرها پیاده‌روی کنید. این جزیره یکی از لوکیشن‌های فیلم مشهور (Out of Africa) است که در سال 1985 ساخته شد.

جزیره کرسنت یکی از جاهای دیدنی دریاچه نایواشاست که از آن به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم Out of Africa نام می‌برند.

  • بازدید از «دریاچه کراتر» (Crater Lake)

یکی دیگر از جاذبه‌های دریاچه نایواشا، دریاچه کراتر است. در این دریاچه بیش از 150 گونه پرنده زندگی می‌کنند. در حین پیاده‌روی می‌توانید زرافه‌ها و گورخرهای متعددی را تماشا کنید.

 

  • بازدید از «کوه پارک ملی لانگونت» (Mount Longonot)

کوه پارک ملی لانگونت Mount Longonot یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک دریاچه نایواشاست. این کوه پارک، یکی از پارک های ملی مشهور کنیاست که در 20 کیلومتری از دریاچه قرار دارد و سفر جاده‌ای به آن حدود 45 دقیقه زمان می‌برد.

نام کوه پارک ملی لانگونت همانطور که مشخص است، از کوهی به نام Longonot گرفته شده‌است. این کوه آتشفشانی در ارتفاع 2776 متری بر فراز پارک قرار دارد.

صعود به آتشفشان قدیمی Longonot حدود 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد. اما مسیر آن سخت نیست و مناظر بسیار زیبایی پیرامونش دارد.

  • بازدید از «خانه السامر» (Elsamere home)

خانه السامر متعلق به طبیعت‌شناس، هنرمند و نویسنده «جوی آدامسون» (Joy Adamson) است که کتابی با عنوان (Born Free) را نوشته‌است. جوی آدامسون در این کتاب از تجربه بزرگ کردن یک توله شیر به نام السا سخن می‌گوید.

خانه السامر دارای فضای بسیار زیبا و طبیعت بی‌نظیری است و زندگی و محل کار آدامسون را نمایش می‌دهد. می‌توان این خانه را از لحاظ فضا با موزه «کارن بلیکسن» نایروبی مقایسه کرد. در این خانه می‌توانید بنشینید  و در حالیکه از فضای پیرامونتان لذت می برید، از غذاها و چای‌های سنتی کنیا نوش جان کنید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه نایواشا کنیا در طول هفته است که دریاچه خلوت‌تر است.

آیا دریاچه نایواشا کروکودیل دارد؟

خیر، دریاچه نایواشا کروکودیل ندارد. در این دریاچه همانطور که اشاره شد، بیش از 1500 اسب آبی و فلاینگوهای کوچک و بزرگ و 400 گونه پرنده زندگی می‌کنند. این دریاچه به دلیل وجود فلامینگوها رنگش صورتی است.

 

سخن آخر

دریاچه نایواشا یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب کنیاست که بازدید از آن یک خاطره‌ی به یادماندنی برای شما خواهد بود. این دریاچه به دلیل وجود فلامینگوهای کوچک و بزرگ رنگی صورتی دارد. در کنار این دریاچه هتل‌های متعددی برای اقامت ساخته شده‌است.

چنانچه قصد سفر به کنیا و بازدید از این دریاچه را دارید، می‌توانید با ما در تور کنیا آرندتور همراه شده و یک سفر جذاب و دل انگیز را تجربه کنید. کافی است که در آرندتور ثبت نام کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن به کمک شما بیایند. چنانچه در مورد دریاچه نایواشا اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات، اطلاعاتتان را در اختیار ما بگذارید.



1400/12/09 | کد مطلب: 1359
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1359
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.