پارک ملی دروازه جهنم، دروازه ورود به ماقبل تاریخ!
معرفی جاهای دیدنی کشور کنیا

پارک ملی دروازه جهنم، دروازه ورود به ماقبل تاریخ!

4 رای   شما هم امتیاز بدهید!

پارک ملی دروازه جهنم، تصورات ما را نسبت به جهنم دگرگون کرد؛ این پارک، دروازه ورود به جهنم آن هم در فاصله 90 کیلومتری نایروبی است!

تور کنیا

پارک دروازه جهنم (Hells Gate National Park)، یکی از پارک‌های ملی کنیا با وسعتی کوچک است که در 90 کیلومتری از پایتخت کنیا و یکی از شهرهای مهم آن، نایروبی قرار دارد. در سفر به کنیا، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور، پارک ملی دروازه جهنم است. قبل از بازدید از این منطقه مدام ذهنم درگیر این مسئله بود که چرا این نام را برای پارک ملی گذاشته‌اند؟

ما در وبلاگ آرندتور به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم و علاه بر آن شما را با جاذبه‌های دیدنی این پارک کوچک بیشتر آشنا می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

 

 پارک ملی دروازه جهنم کجاست؟

پارک ملی دروازه جهنم در جنوب دریاچه نایواشا در شمال غربی کنیا در ناحیه ناکورو، یکی از شهرهای مهم این کشور واقع شده‌است. این پارک در سال 1984 میلادی تأسیس شده و مساحتی حدود 68.25 کیلومترمربع دارد و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است.

 

چرا به این پارک، دروازه جهنم می‌گویند؟

قدمت پارک ملی دروازه جهنم به ما قبل تاریخ و دوره‌ای که انسان‌ها در دره ریفت زندگی می‌کردند، بر می‌گردد. علتی که این نام را برای پارک گذاشتند به شکاف‌های باریک روی صخره‌ها بر می‌گردد. در گذشته‌های بسیار دور پارک دروازه جهنم، خروجی یک دریاچه شیرین بوده که انسان‌های ماقبل تاریخ از آن استفاده می‌کردند. در گذر زمان دریاچه شیرین خشک شده و این منطقه به نام دروازه جهنم شهرت پیدا می‌کند.

پارک ملی دروازه جهنم، از لحاظ حیوات وحش بسیار متنوع است.

پارک ملی دروازه جهنم چه جاذبه‌هایی دارد؟

مناظر طبیعت مهم‌ترین جاذبه‌ی پارک ملی دروازه جهنم است. به گونه‌ای که این مناظر، الهام‌بخش کارتون (Lion King) و یک فیلم به نام (Lara Croft) نیز بوده‌است.

در این پارک ملی، دو آتشفشان منقرض شده به نام‌های (Hobley) و (Olkaria) و یک غار وجود دارد. به دلیل سنگ‌های معروف قرمز رنگی که در ساخت غار استفاده شده، شما از فاصله‌ی دور نیز غار را به راحتی تشخیص خواهید داد.

پارک ملی دروازه جهنم، 3 مکان برای کمپینگ و یک مرکز فرهنگی ماسایی دارد که در آن شما را با فرهنگ و سنت ماسایی آشنا خواهید شد. در این پارک ملی بر خلاف سایر پارک‌های ملی کنیا، شما می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه سواری و... انجام بدهید و از فضای پیرامونتان و آبشارهای گرمش لذت ببرید.

پارک دروازه جهنم با وجود مساحت کوچکش، حیات وحش متنوعی دارد. به گونه‌ای که در آن شما شاهد حیوانات مختلفی همچون شیر، پلنگ، کفتار، یوزپلنگ، گاومیش، گورخر و... هستید. در پارک ملی دروازه جهنم، بیش از 100 گونه پرنده زندگی می‌کنند که مشهورترین آنها عقاب‌ها و کرکس‌های نادر هستند.

پارک ملی دروازه جهنم در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده و یکی از منحصر به فردترین مکان‌های خاص طبیعی روی زمین است.

وسایل مورد نظر برای سفر به پارک ملی دروازه جهنم

وسایلی که برای سفر به پارک دروازه جهنم نیاز دارید، عبارتند از:

  1. کفش پیاده‌روی سبک و راحت
  2. دوربین‌
  3. بلوز آستین بلند و شلوار نازک خاکی‌رنگ
  4. عینک
  5. کلاه آفتابی
  6. بطری آب فراوان

از آنجاکه پارک ملی دروازه جهنم در منطقه‌ای با آب و هوایی گرم و خشک قرار دارد و از طرفی دیگر، در این منطقه مغازه‌ای وجود ندارد، تا آنجا که می‌توانید همراه خود بطری آب بردارید تا در صورت تشنگی بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

بهترین زمان بازدید از پارک ملی دروازه جهنم

بازدید از این پارک در تمام طول سال جذاب و فراموش نشدنی است. اما بهترین زمان بازدید از آن به فصول خشک سال یعنی از ژوئن تا فوریه بر می‌گردد که باران در این مدت اصلا و یا بسیار کم باریده و امکان بازدید، پیاده‌روی و دوچرخه سواری وجود دارد. در ماه‌های بارانی سال یعنی از مارس تا می با وجود باران زیاد شاید امکان پیاده‌روی و دوچرخه سواری وجود نداشته باشد.

بهترین زمان بازدید از پارک ملی دروازه جهنم در ساعات ابتدایی روز است که هوا هنوز خیلی گرم نشده‌است.

سخن آخر

پارک ملی دروازه جهنم یکی از جاذبه‌های گردشگری کنیاست که می‌توانید در آن پیاده‌روی یا دوچرخه سواری و حتی کمپ بزنید. چیزی که در اغلب پارک‌های ملی کنیا، امکان انجام آن وجود ندارد. همانطور که اشاره شد، قدمت این پارک به میلیون‌ها سال پیش و به دوره‌ای که انسان در دره ریفت زندگی می‌کرد، بر می‌گردد.

اگر قصد بازدید از پارک ملی دروازه جهنم دارید، می‌توانید با ما در تور کنیا آرندتور همراه شده و به این جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فرد سر بزنید و یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی برای خود بسازید.



1400/12/09 | کد مطلب: 1358
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1358
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.