حرفه‌ای گیلان گردی کنید! {مقاصد،‌وسایل و راه‌های سفر} | آرندتور

چطور مثل یک گردشگر حرفه‌ای گیلان گردی کنیم؟{مقاصد،‌وسایل و راه‌های سفر}

شما هم امتیاز بدهید!

گیلان بهشت ایران یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید که به دلیل طبیعت شگفت‌انگیز و بکر یکی از مهم‌ترین مقاصد برای علاقمندان به طبیعت گردی نیز محسوب می‌شود. گیلان یکی از مقاصد تکرار نشدنی است که اگر بارها به آن سفر کنید باز هم می‌توانید این خطه را برای سفر انتخاب نمایید. طبیعت گردی و گیلان گردی در مناطق بکر و بی‌نظیر این استان یکی از محبوب‌ترین تفریحات در بین گردشگران و مسافران محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانند اوقات فراموش نشدنی و شگفت‌انگیزی را در دل طبیعت گیلان تجربه کنند و آرامش را به روح و روان خود هدیه نمایند. در این مقاله‌ی آژانس مسافرتی آرندتور، به گیلان گردی پرداخته و با مهم‌ترین مقاصد این خطه برای طبیعت گردی آشنا می‌شویم.

آشنایی با بهترین مقاصد گیلان گردی

مناطق متعددی در گیلان وجود دارد که برای طبیعت گردی و دور شدن از هیاهوهای زندگی شهری گزینه مناسبی هستند. هر کدام از این مناطق زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند که می‌توانند بهتریین اوقات را برای مسافران و رقم بزنند. اگر علاقمند به گیلان گردی و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت آن هستید می‌توانید به یکی از مناطقی که در ادامه معرفی می‌شود سفر کنید.

روستای اولسبلنگاه

نام این روستای زیبا و بی‌نظیر از زبان تالشی گرفته شده که به معنای جایگاه بلند و رفیع است. در این روستای ییلاقی غالب درختان از نوع ممرز هستند که باعث شده منظره‌ای فراموش نشدنی و کمتر دیده شده نسبت به سایر مناطق گیلان داشته باشد. در این روستا در تور ماسال، ابرها در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به زمین قرار دارند به طوری که تصور می‌کنید در حال قدم زدن بر روی آن‌ها هستید. این منطقه که یکی از بهترین مناطق برای گیلان گردی به حساب می‌آید به دلیل طبیعت بکر و کارت پستالی از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این روستا کلبه‌هایی برای اقامت مسافران در شب وجود دارد و علاقمندان به کمپینگ نیز می‌توانند در این منطقه کمپ زده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اولسبلنگاه ماسال

شهر گیلان

پارک جنگلی سراوان

یکی از مناطق مهم گیلان گردی که از اکوسیستم‌های با ارزش این منطقه به حساب می‌آید، پارک جنگلی سراوان است. نزدیکی این پارک جنگلی به شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان یکی از نکات مثبت این منطقه است که دسترسی به آن را برای مسافران و طبیعت گردان آسان کرده است. طبیعت گردان و گردشگران می‌توانند در دل این پارک جنگلی و مسیر طبیعت گردی آن رودخانه‌ها و چشمه‌های جوشان پرشماری را تماشا کنند. این پارک جنگلی را می‌توان قدیمی‌ترین پارک در این منطقه دانست که یکی از جذابیت‌های آن پیاده‌روی در مسیر طبیعت گردی و نیمه مه آلود است. افرادی که علاقمند به گیلان گردی هستند و قصد دارند مدتی را در طبیعت زیبای این منطقه سپری کنند، می‌توانند پارک جنگلی سراوان را به عنوان یکی از گزینه‌ها انتخاب کرده و به صورت کمپینگ در آن اقامت داشته باشند.

ییلاق سوباتان تالش

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت‌های گیلان گردی، رفتن به ییلاقات زیبای آن است. تور سوباتان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین ییلاقات این منطقه به حساب می‌آید که در شهر تالش واقع شده است. این منطقه ییلاقی با طبیعت بکر و شگفت‌انگیز خود در فصول گرم سال پذیرای خیل عظیمی از مسافران و طبیعت‌گردان است. سوباتان تنها یک ییلاق نیست بلکه جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به آبشار ورزان، آبشار ماهار، چشمه‌های معدنی فراوان، منطقه باستانی غار گنج‌خانه، موزه مردم‌شناسی عشایر، بازارچه سنتی سوباتان  و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره ییلاق سوباتان تالش، بهشت ایران

گیلان گردی

منطقه ییلاقی سوباتان به عنوان یکی از بهتریین مناطق گیلان گردی در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد. جنگل‌ها و منطقه حفاظت شده لیسار در شمال، اردیبل و دریاچه نئور در غرب، منطقه ییلاقی آسبومار جوکندان در جنوب این منطقه قرار دارند. اگر علاقمند به سفر به این ییلاق زیبا با طبیعت رویایی و شگف‌انگیز هستید،‌ امکان اسکان در اقامتگاه‌ها و کلبه‌های محلی وجود دارد. اگر علاقمند به کمپینگ نیز هستید، سوباتان یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ کردن و اقامت در طبیعت به حساب می‌آید.

ماسال

یکی از نام‌های پرآوازه در گیلان گردی، ماسال است. تور ماسال یک منطقه و شهر پر رمز و راز است که از طبیعت بکر و جادویی برخوردار بوده و گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این میراث پر جاذبه ماسال باعث شده که این شهر و مناطق اطراف آن به عنوان بهشت گیلان گردی شناخته شوند و علاقه‌مندان زیادی در طول سال برای لذت از زیبایی طبیعت آن به ماسال سفر کنند.

ماسال را می‌توان یکی از رویایی‌ترین مناطق گیلان و ایران دانست که طبیعت بکر و زیبا، نقاط دست نیافتنی و آب و هوای بی‌نظیر از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. چشم‌اندازهای سرسبز و چشم‌نواز، غارهای قدیمی و باستانی و غیره از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه در گیلان است که آن را به یکی از بهترین مناطق طبیعت گردی در گیلان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی ماسال را بشناسید

گیلان گردی در تابستان

پارک گیسوم

گیسوم را می‌توان رگه تنفسی مسیر طبیعت‌گردی در گیلان دانست. شاید در بسیاری فیلم‌ها و عکس‌ها از شمال ایران جاده‌ای را دیده باشید که درختان دو طرف آن سرهای خود را به هم ساییده و یک تونل سبز به وجود آورده‌اند که مسیری بهشتی و منحصر به فرد است. این جاده در پارک جنگلی گیسوم به عنوان یکی از بهترین و زیباترین مناطق گیلان گردی قرار دارد.

طبیعت‌ گردان و گردشگران در انتهای این پارک و مسیر طبیعت گردی به ساحل دریای خزر می‌رسند. این ویژگی گیسوم را به جنگل جادویی گیلان تبدیل کرده است؛ جنگلی زیبا و بکر که به ساحل ماسه‌ای نرم، گرم و خیس دریای خزر می‌رسد. اگر می‌خواهید آرامش را در دل جنگل و طبیعت بکر آن تجربه کنید، گیسوم بهترین گزینه به حساب می‌آید. در این منطقه تفریحاتی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، جت اسکی، قایق‌سواری و شنا وجود دارد که گردشگران و طبیعت گردان می‌توانند به انجام آن‌ها بپردازند. علاقمندان به کمپ و حضور در طبیعت نیز در صورت برخورداری از امکانات لازم می‌توانند این جنگل زیبا و رویایی را برای اقامت و کمپینگ انتخاب کنند.

گردنه حیران

یکی از مناطقی که در گیلان گردی باید به آن سر بزنید و از زیبایی‌های شگفت انگیز آن لذت ببرید، گردنه زیبای حیران است. شگفتی‌هایی از طبیعت را می‌توان در این گردنه مشاهده کرد که در کمتر جایی وجود دارد و تکرار نشدنی است. این جاده یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاده‌های کشور و استان گیلان به حساب می‌آید که مسیر طبیعت گردی در گیلان به آنجا ختم می‌شود.

بازدید از گردنه حیران گیلان

هم‌جواری کوه و جنگل در این گردنه زیبا یکی از مناظر بدیع و جذاب را خلق کرده و این منطقه را به یکی از زیباترین جاده‌های کشور تبدیل کرده است. در گردنه حیران می‌توانید چهار فصل رویایی و رنگارنگ را تجربه کنید. می‌توانید در زمستان گردنه حیران را سفیدپوش ببینید یا در فصل بهار دشت‌های وسیع پرگل و زیبا را مشاهده کرده و غرق در زیبایی و شکوه آن شوید. گردنه حیران برای علاقمندان به طبیعت گردی و گیلان گردی یک مقصد رویایی و جذاب به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بهترین ییلاق گیلان کدام است؟

راه‌های سفر و دسترسی به مناطق گردشگری گیلان

اگر از افراد علاقمند به گیلان گردی هستید برای دسترسی به این منطقه می‌توایند یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

سفر با خودروی شخصی

برای سفر به صورت زمینی و با خودروی شخصی به گیلان می‌توان از محورهای قزوین رشت، چابکسر رشت و اردبیل رشت استفاده کرد. به غیر از این سه مسیر اصلی این امکان وجود دارد که از مسیر آستارا اردبیل به گردنه زیبای حیران رفته و از این مسیر وارد گیلان شوید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که به استان مازندران رفته و از جاده ساحلی و در امتداد دریای خزر پس از گذشتن از شهرهای مختلف وارد گیلان شوید. 

سفر با اتوبوس

از اکثر مراکز استان‌ها این امکان وجود دارد که بتوانید با اتوبوس به شهر رشت و سایر شهرهای گیلان مانند بندرانزلی سفر کنید. 

سفر با هواپیما

تقریبا از تمامی مراکز استان‌های کشور می‌توانید با پرواز خود را به تنها فرودگاه استان گیلان که در شهر رشت قرار دارد رسانده و گیلان گردی را از این شهر آغاز کنید. 

وسایل مورد نیاز برای گیلان گردی

اگر جزو افراد علاقمند به گیلان گردی و حضور در طبیعت زیبا و بکر این منطقه هستید باید برای مدت زمان اقامت خود در طبیعت ابزار و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید؛ ابزار و وسایلی که در طبیعت‌گردی مورد استفاده قرار می‌گیرد با سایر سفرها که افراد در هتل، ویلا و سایر اقامتگاه‌ها اسکان دارند متفاوت است. از جمله مهم‌ترین وسایل و ابزار مورد نیاز برای طبیعت‌گردی و گیلان گردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ابزار و تجهیزات اسکان مانند چادر، زیرانداز، کیسه خواب، پتو و غیره
  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای طبخ غذا مانند باربیکیو سفری، اجاق گار مسافرتی، منقل، سیخ کباب و غیره
  • ابزار و لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، صابون، شامپو، مایع ظرفشویی و غیره
  • لوازم و ظروف مختلف مانند فلاسک، کتری، قمقمه آب، قابلمه، بشقاب و غیره
  • لوازم و تجهیزات ضروری مانند چاقو، فندک یا کبریت، چراغ قوه،‌ پاوربانک، شمع یا فانوس، کیسه فریزر، کیسه زباله و غیره

بیشتر بخوانید: ۲۰ نمونه از زیباترین جاهای دیدنی گیلان

جمع‌بندی

استان گیلان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق ایران به حساب می‌آید که بهشتی برای علاقمندان به طبیعت گردی محسوب می‌شود. اگر علاقمند به حضور در طبیعت و لذت بردن از شگفتی‌های آن هستید، گیلان گردی یکی از بهترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید. طبیعت گیلان رویایی و تمام نشدنی است به طوری که می‌توان بارها به آن سفر کرده و از زیبایی‌های آن غرق در لذت شد.



1402/06/12 | کد مطلب: 1651


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.