بهترین جاهای دیدنی گیلان {معرفی ۲۰ جای دیدنی} |آرندتور

۲۰ نمونه از زیباترین جاهای دیدنی گیلان

شما هم امتیاز بدهید!

استان گیلان همیشه و در هر زمانی از سال پذیرای مسافران است و مخصوصا به دلیل فاصله کمی که تا تهران دارد همواره برای سفرای کوتاه مورد توجه است. اگر شما هم می‌خواهید تعطیلات بعدی را در گیلان سپری کنید، شاید بد نباشد اول با جاهای دیدنی گیلان که کم هم نیستند آشنا شوید و بعد سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. 

ماسال

بی شک با حرف زدن از جاهای دیدنی گیلان، از اولین جاهایی که به ذهن همه می‌رسد ماسال و طبیعت فوق‌العاده زیبای آن است. این منطقه زیبا در محدوده کوه‌ها و ییلاقات تالش واقع شده و فاصله آن از خود شهر تالش حدود ۶۰ کیلومتر است. مهم‌ترین مزیت ماسال این است ه در ارتفاعات واقع شده و آب و هوای خنک و دلچسبش سبب می‌شود حتی در فصول گرم سال هم بتوانید از آن بازدید کنید. ییلاقات تور ماسال مانند اولسبلنگاه، سوچاله، تلارگاه، شالما و بسیاری جاهای دیگر هر کدام زیبایی خود را دارند و می‌توانید از سرسبزی و طبیعت بکر لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی ماسال را بشناسید

ماسال

قلعه رودخان

قلعه رودخان یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی گیلان است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. این قلعه در فومن و روستای رودخان قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود ۱۰۰۰ پله را بالا بروید اما نگران نباشید، طبیعت زیبا و فروشگاه‌ها و رستران‌های مسیر نمی‌گذارند بهتان بد بگذرد. 

جاده اسالم به خلخال

اگر رانندگی در یک جاده زیبا و خاص برای شما یک جاذبه مهم محسوب می‌شود، بی برو برگرد طی کردن جاده زیبای اسالم به خلخال بهترین گزینه شما بین جاهای دیدنی گیلان خواهد بود. این جاده ۷۰ کیلومتر طول دارد و از اسالم گیلان شروع شده و تا خلخال اردبیل ادامه می‌یابد. طبیعت بکر این منطقه هوش از سر می‌برد و ترکیب درختان بلند با دشت‌ها و هوای مه‌آلود جذابیت این منطقه را دوچندان می‌کند. 

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

در نزدیکی جاده اسالم به خلخال و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان وجود دارد: جنگلی با درختان بلند و سر به فلک کشیده و جاده‌ای زیبا که در نهایت به ساحل زیبای گیسوم ختم می‌شود. می‌توانید در پارک جنگلی گیسوم یا ساحل تفریح کنید و جنگل و دریا را با هم داشته باشید. 

تالاب انزلی

همانطور که از نامش مشخص است، تالاب انزلی در نزدیکی بندر انزلی قرار دارد. این تالاب آب شیرین از مهم‌ترین جاهای دیدنی گیلان است که با داشتن نیلوفرهای آبی زیبا و نیزارها طبیعتی زیبا و دیدنی دارد. می‌توانید در این تالاب قایق سواری کنید و مخصوصا در فصل بهار و پاییز از جذابیت‌های آن لذت ببرید. 

انزلی

ماسوله

ماسوله یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان است که نیازی به معرفی ندارد. این روستا که در فاصله ۳۶ کیلومتری فومن قرار دارد با شکل خانه‌های پلکانی و خاص خود شناخته می‌شود. علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای خوب، این روستا تعداد زیادی سوغات فروشی و صنایع دستی هم دارد که خرید از آن‌ها خالی از لطف نیست. 

آبشار ویسادار

بلندترین آبشار گیلان هم قطعا جایی در لیست جاهای دیدنی گیلان دارد. آبشار لاتون در فاصله ۱۵ کیلومتری آستارا و در روستای کوته کومه قرار دارد و ۱۰۵ متر ارتفاع دارد. این آبشار در کل طول سال آب دارد و به رودخانه لوندویل می‌ریزد. آبشار لاتون در دل جنگلی بکر و بسیار زیبا قرار دارد و یک تجربه طبیعت گردی عالی را رقم می‌زند. 

دریاچه سقالکسار

اگر به دنبال جایی نزدیک شهر هستید که یک روزه از آن دیدن کنید، دریاچه سقالکسار در فاصله ۱۶ کیلومتری از شهر رشت یک انتخاب عالی خواهد بود. این دریاچه یا سد خاکی که در شهرستان لاکان قرار دارد آب و هوای معتدل با منظره‌ای زیبا دارد که بسیار هم تمیز و پاکیزه است، بنابراین روز خوبی را برای شما خواهد ساخت.

داماش

یکی دیگر از مناطق ییلاقی و مناسب برای فصل تابستان در لیست جاهای دیدنی گیلان، روستای داماش است. داماش در واقع بین لوشان و منجیل قرار دارد و از روستاهای مرتفع در بین روستاهای مختلف گیلان به حساب می‌آید که همین هم آب و هوای خنک آن را توضیح می‌دهد. طبیعت زیبا و دشت‌های سرسبز در کنار چشمه‌‌ی آب معدنی و کباب‌های خوشمزه این روستا را به مقصدی جذاب تبدیل کرده‌اند. 

دریاچه عروس

گبلان پر است از دریاچه‌های زیبا و جذاب و دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان هم یکی دیگر از همین دریاچه‌ها است. این دریاچه در نزدیکی توتکابن و در فاصله کمی از اتوبان قزوین رشت قرار دارد. این دریاچه ویژگی جالبی دارد که در روز سبز رنگ است و در عصر و با وزش باد و کنار رفتن جلبک‌ها رنگ آبی به خود می‌گیرد. 

بام سبز لاهیجان

لاهیجان از دوست داشتنی‌ترین شهرها و جاهای دیدنی گیلان است که با وجود انواع کافه و رستوران، مراکز خرید و استخر معروفی که دارد معروف و دیدنی شده است. از بام سبز لاهیجان می‌توانید کل شهر را زیر پای خود ببینید و از منظره‌ای زیبا لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید از تله کابین هم استفاده کنید و جاذبه‌های این شهر را بهتر تماشا کنید. 

آبشار ویسادار

این آبشار در شهرستان رضوانشهر و با فاصله ۱۶ کیلومتری از پره سر در روستایی به اوویار قرار گرفته است. آبشار ویسادار ظاهری خاص و متفاوت به دیگر آبشارها دارد و تخته‌سنگ‌های بلند و صخره‌های اطراف آن مناظر جالبی را ایجاد کرده‌اند. حوضچه بکری هم زیر این آبشار قرار دارد که آن را برای شنا و آبتنی عالی کرده است. علاوه بر این‌ها می‌توانید از روی پل فلزی رو به روی آبشار، از چشم انداز جذاب اطراف لذت ببرید. 

میدان شهرداری و بافت تاریخی رشت

نمی‌شود از جاهای دیدنی گیلان بگوییم و یاد حال و هوای رشت نیفتیم. این تجربه با مکان‌های قبلی متفاوت است و نوعی شهر گردی است تا طبیعت گردی، اما لطف خودش را دارد. قدم زدن در شهر رشت و نشستن در کافه‌های صمیمی و زیبای آن تجربه لذت بخشی است که با بازدید از میدان شهرداری معروف رشت تکمیل می‌شود. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اولسبلنگاه ماسال

آکواریوم بندر انزلی

اگر سفری چند روزه به گیلان دارید و دوست دارید علاوه بر طبیعت گردی تفریحات دیگری هم داشته باشید، آکواریوم بندر انزلی از جاهای دیدنی گیلان است که مخصوصا برای کودکان و خانواده‌ها جالب و جذاب است. این آکواریوم بیش از ۵۰۰۰ گونه انواع خزنده، آبزی و پرنده دارد که در مجموعه‌ای بزرگ می‌تواند یک سرگرمی چند ساعته باشد. 

سورتمه تالش

یکی از جاذبه‌های شهر تالش سورتمه تالش است که هم برای تفریح و هم برای لذت بردن از مناظر اطراف گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود. این سورتمه در جنگل سیاهداران واقع شده است و با فاصله کمی از مجموعه گیسوم قرار دارد و می‌توانید هر دو جاذبه را ببینید و لذت ببرید. 

سورتمه

ییلاق سوباتان

یکی دیگر از ییلاق‌های بسیار زیبا و جاهای دیدنی گیلان، ییلاق سوباتان است که در ۳۶ کیلومتری تالش و در ارتفاعات گیلان واقع شده است. آب و هوای این منطقه بسیار خنک است به طوری که حتی در تابستان هم خنکی لذت بخشی دارد. این منطقه پوشیده از دشت‌ها و رودخانه‌های زیبا است و اگر اواخر بهار به آن سفر کنید می‌توانید دشت‌های پوشیده از گل و شقایق را ببینید.  

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره ییلاق سوباتان تالش، بهشت ایران

گردنه حیران

اگر به جاده‌ی پوشیده شده در مه و طبیعتی خاص علاقه مندید، گردنه حیران از جاهای دیدنی گیلان است که باید دیدنش را تجربه کنید. این منطقه در جاده آستارا-اردبیل قرار دارد و  از یک سمت با جنگل و از سمت دیگر به دره‌ای عمیق منتهی می‌شود که رودخانه ارس از آن عبور می‌کند. تله کابین گردنه حیران هم به شما اجازه می‌دهد طبیعت جذاب آن را ببینید و لذت ببرید. 

روستای دیلمان

با گذر از جاده‌ی زیبای لاهیجان سیاهکل و لذت بردن از این جاده‌ی زیبا، به روستای دیلمان می‌رسید که از زیباترین روستاهای گیلان به شمار می‌رود. دشت‌ها و جنگل‌های متراکم سرسبز در کنار کلبه‌های چوبی و کوه‌های زیبا، یک منظره بسیار زیبا و جذاب خلق کرده‌اند که قطعا از دیدن و وقت گذراندن در آن لذت خواهید برد. 

قله درفک 

روستای درفک بین رودبار و سیاهکل قرار گرفته است و یکی دیگر از جذابیت‌های تمام نشدنی گیلان است. در ارتفاعات درفک چندین روستا وجود دارد که همگی بسیار سرسبز و زیبا هستند و آب و هوای ییلاقی دارند. اگر هم حرفه‌ای‌تر باشید و به کوهنوردی علاقه مند باشید می‌توانید تا قله‌ی درفک کوهپیمایی کنید و از منظره ابرها زیر پای خود لذت ببرید. 

ساحل چمخاله

از جاهای دیدنی گیلان گفتیم اما کمتر به دریا و ساحل‌ها پرداختیم. یکی از بهترین ساحل‌های گیلان ساحل چمخاله است که در ۱۰ کیلومتری لنگرود قرار دارد، امکانات رفاهی مناسبی دارد و برای چادر زدن هم گزینه‌ی مناسبی است. علاوه بر لذت بردن از خود دریا می‌توانید تفریحات دریایی را هم در این ساحل امتحان کنید. 

جمع بندی

استان گیلان سراسر جاذبه و دیدنی است و در هر نقطه‌ای از آن می‌توانید از طبیعت دیدنی آن لذت ببرید. در این مقاله آژانس مسافرتی آرندتور ۲۰ تا از بهترین جاهای دیدنی گیلان را معرفی کردیم که هر یک زیبایی و جذابیت‌های خودشان را دارند و دیدن‌شان تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را به شما هدیه می‌کند. 



1402/02/20 | کد مطلب: 1526


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.