از این درک تا آن درک، تفاوت از زمین تا آسمان است!
معرفی جاهای دیدنی چابهار

از این درک تا آن درک، تفاوت از زمین تا آسمان است!

18 رای   شما هم امتیاز بدهید!

در روستا درک شما می‌توانید همزیستی دو طبیعت متضاد، کویر و دریا را کنار هم ببینید. روستای درک برخلاف نامش یک روستای زیباست که ارزش دیدن بسیار دارد.

تور چابهار

هربار که نام ساحل می‌شنویم اولین چیزی که در ذهن ما مجسم می‌شود، درختانی پهن برگ و منطقه‌ای سرسبز است. هرگز تصور نمی‌کنیم که در کویری داغ سوزان بتوان دریای آبی را دید!

روستای درک همانطور که گفته شد، بر خلاف نامش یک منطقه‌ی بسیار زیباست که دیدن آن برای حداقل یک بار می‌تواند خاطره‌ای ماندگار در ذهن‌تان باشد.

ما در وبلاگ آرندتور قصد داریم در یک مقاله کامل اما مختصر به معرفی روستای درک بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

روستای درک کجاست؟

روستای درک یکی از روستاهای بسیار زیبا در جنوب شرقی‌ترین قسمت ایران در استان سیستان و بلوچستان است. فاصله درک تا چابهار حدود 170 کیلومتر است.

روستای درک در واقع در مرز بین دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان واقع شده و مساحتی برابر با 52 هکتار دارد. این روستا که پاکیزه‌ترین ساحل را در ایران دارد، در بخش زرآباد شهرستان کنارک، واقع شده‌است.

برای سفر به درک، می‌توانید با هواپیما به چابهار رفته و سپس از چابهار با ماشین سواری به روستای درک بروید. چنانچه پایتخت نشین هستید، فاصله تهران تا درک 1770 کیلومتر است که برای طی کردن آن باید یک روز کامل حدود 24 ساعت رانندگی کنید.

البته با قطار نیز می‌توانید به روستای درک بروید. برای سفر به روستا، باید با قطار راهی یکی از شهرهای کرمان، زاهدان یا بندرعباس شوید و از آنجا با سواری به چابهار بروید و باقی مسیر تا روستا را طی کنید.

روستای درک در جنوب شرقی ترین قسمت ایران قرار دارد.

ساحل درک در کجا واقع شده است؟

درک نزدیک‌ترین نقطه به تنگه هرمز است. ساحل درک جایی است که دریای عمان و اقیانوس هند به یکدیگر متصل می‌شوند. این روستا همانطور که اشاره شد، با وجود محرومیت‌های زیاد، یک روستای زیبا و بسیار پاکیزه است. ساحل روستای درک، سه نوع ساحل دارد. ساحل شنی، ساحل ماسه‌ای و ساحل مرجانی!

از ماسه‌های ساحل درک به عنوان درمان سنتی برای گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده می‌شود. تماشای طلوع و غروب ساحل درک یکی از تصاویر جاویدان و ماندگار در روح و ذهن شماست که تا ابد آن را فراموش نخواهید کرد.

روستای درک در نزدیک‌ترین نقطه به تنگه هرمز واقع شده‌است.

در روستای درک امکان اقامت وجود دارد؟

برای اقامت در روستای درک می‌توان از چند اقامتگاه بوم گردی که در روستا بنا شده استفاده کرد. اما قبل از سفر باید با آنها تماس گرفته و رزرو کنید. از مزایای اقامت در خانه‌های بوم‌گردی منطقه، علاوه بر کمک به معیشت مردم بلوچ روستا، استفاده از غذاهای سنتی منطقه و آشنایی بیشتر با آداب و سنن اهالی روستاست.

البته روستای درک از آن مناطقی است که در صورت علاقه به کمپینگ، می‌توانید، تجربه‌اش کنید. طبیعت روستای درک بسیار بکر و دست نخورده است و البته برای خاص بودن آن باید ما نیز مراقب باشیم و به طبیعت منطقه آسیبی نزده و زباله‌هایمان را در آن رها نکنیم.

به یاد داشته باشید، نزدیک‌ترین پمپ بنزین و فروشگاه تا روستا در فاصله دوری قرار دارد،  بنابراین با ذخیره خوب غذایی و سوخت مناسب عازم روستای درک شوید.

در سفر به درک حتما پول نقد همراه‌تان باشد.

بهترین زمان سفر به روستای درک چه موقع است؟

از آنجا که روستای درک دارای تابستانی گرم و مرطوب است. بهترین زمان سفر به آن از اواسط پاییز شروع شده و تا اوایل بهار ادامه دارد.

 

سخن آخر

روستای درک با ساحل زیبایش یکی از مناطق بکر و خاص ایران است که در جهان و کشورمان ایران کمتر شناخته شده‌است. این روستا در جنوبی شرقی‌ترین قسمت ایران واقع شده و دارای یک ساحل زیبا و متفاوت است. برای سفر به این روستا، سه روش وجود دارد که به آنها اشاره شد. سفر با تور چابهار، یکی از راحت‌ترین و بی دردسرترین روش‌ها برای سفر به درک است.

تور چابهار، یکی از سفرهای بسیار متفاوت این منطقه است که از حداقل 3 روز شروع شده و می توانید مدت زمان اقامت در آن را با وجود جاهای دیدنی چابهار بیشتر کنید. در این سفر 5 جاذبه گردشگری چابهار را از نزدیک بازدید خواهید کرد و در ادامه می‌توانید از جاذبه‌های گشتی آپشنال آن استفاده کنید. چنانچه تمایل به استفاده از گشت‌های آپشنال دارید، روستای درک یکی از آنهاست.



1400/03/23 | کد مطلب: 1190
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1190
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Firoozeh Hatami
1400/04/13 07:55
مفید و جالب
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/04/16 09:27
با سلام و احترام
ممنون از نظر خوب شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.