رمین، روستای کتاب دوست ایران
جاذبه های گردشگری چابهار

رمین، روستای کتاب دوست ایران

18 رای   شما هم امتیاز بدهید!

رمین، یکی از 10 روستای برتر در زمینه کتابخوانی است. این روستا، یکی از جاهای دیدنی چابهار است که گردشگر ان داخلی و خارجی به آن سفر می کنند.

تور چابهار

در جنوب شرقی ایران که امکانات به نسبت شهرها و استان‌های دیگر کمتر است. روستایی وجود دارد که به عنوان دوستدار کتاب و فرهنگ این مملکت شناخته شده‌است. این روستا در 7 کیلومتری چابهار قرار دارد و به خوبی بازگو کننده‌ی طبیعت چابهار است. با ما در وبلاگ آرندتور همراه شوید تا به معرفی روستای رمین و جاذبه‌های دیدنی آن بپردازیم.

 

موقعیت جغرافیایی روستای رمین

رمین، در 7 کیلومتری چابهار، در دهستانی به نام «کمبل سلیمان» قرار دارد. طبیعت این روستا، بازگو کننده جاهای دیدنی چابهار است. این روستا، با وسعت 387 هکتار، یکی از روستاهای بزرگ شهرستان چابهار است که در دهستان کمبل سلیمان، بخش مرکزی، قرار دارد.

روستای رمین، از شمال به کوه‌های روستای تیس کوپال، از غرب به چابهار، و از جنوب به دریای عمان، راه دارد. این روستا، در حاشیه اسکله‌ای قرار دارد که رتبه سوم صید ماهی را کسب کرده‌است و از آن به عنوان پایگاه اصلی صید تن ماهی نام می‌برند.

یکی از بزرگ‌ترین روستاهای شهرستان چابهار، روستای رمین است که جمعیتی برابر با سه هزار و پانصد نفر دارد.

جاهای دیدنی روستای رمین

در اطراف روستای رمین جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی هرکدام از آنها و ویژگی‌هایشان می‌پردازیم:

1.کوه‌های مینیاتوری

کوه‌های مینیاتوری که به کوه‌های «مریخی» نیز شهرت دارد. این کوه‌ها، یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه است، که چشم هر بیننده‌ای را مبهوت زیبایی خود می‌کند. زمانیکه به این روستا می‌روید، در یک سو کوه‌های بسیار زیبای کوچک و بزرگ قرار دارد و در سمت دیگر دریا. برش‌های ناشی از فرسایش این کوه‌ها بسیار زیبا و شگفت انگیز هستند. کوه‌های کوچک و بزرگ منطقه، گرما و غبار شرجی آن انسان را به یاد

مناظر خیالی کرات آسمانی دیگر می اندازد و احساس می‌کند در مریخ فرود آمده و در حال تماشای کوه‌های این سیاره است! با توجه به این امر به کوه‌های مینیاتوری، کوه‌های مریخی نیز می‌گویند.

وجود ماسه‌های طلایی سواحل روستای رمین، این منطقه را دیدنی‌تر کرده‌است.

2.درخت مکرزن یا انجیر معابد

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی روستای رمین، درخت کهنسال و پانصد ساله «مکرزن» است که در مرکز روستا، قرار دارد. در گذشته‌ها، هر پنجشنبه و جمعه گوسفند و بز در اینجا قربانی می‌کردند و در اطراف گورستانی که در مجاور درخت قرار دارد، برای شفای مریضان و حاجت مندان دعا می کردند.

درخت مکرزن با قدمت 500 سال یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی منطقه است.

3.تالاب لیپار

یکی از برزگ‌ترین تالاب‌های استان سیستان و بلوچستان که در 4 کیلومتری چابهار و در نزدیکی روستای رمین، قرار دارد، لیپار است. لیپار بسان سدی، آب‌های سرگردان اطراف را در خود جمع می‌کند. این تالاب محل رویش انواع درختچه‌های حرا، گز و چش است. علاوه بر این در تالاب لیپار انواع پرندگان همچون چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل سفید و خاکستری، طاووسکن، باقرقره، تیهو و خوتکا زندگی می‌کنند.

تالاب لیپار، به دلیل وجود پلانکتون‌ها در آبش صورتی است.

روستای رمین همانطور که گفته شد یکی از ده روستای دوستدار کتاب در ایران است. به گونه ای که از سه هزار و پانصد نفر اهالی روستا، صد و شصت و هشت نفر عضو کتابخانه هستند و کتابخانه روستا هزار و ششصد جلد کتاب دارد.

 

بهترین زمان سفر به روستای رمین

بهترین زمان سفر به رمین از اواخر آبان تا اوایل فروردین است که هوای منطقه در شرایط مطلوبی است. برای بازدید از روستای رمین، می توانید با تور چابهار آرندتور همراه شوید. این سفر در حداقل 3 روز و 2 شب شروع شده و در صورت تمایل می‌توان تعداد روزها را بیشتر کرد و از اماکن اختصاصی منطقه نیز دیدن کرد. درجه سختی تور چابهار 1 از 6 است. بنابراین سفر آسان و بسیار شگفت انگیز است.



1400/03/12 | کد مطلب: 1189
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Firoozeh Hatami
1400/04/13 07:54
متن عالی بود
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/04/16 09:27
با سلام و احترام
ممنون از نظر خوب شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.