با جذابیت‌‌ترین سواحل کنیا آشنا شوید | آرند تور

آشنایی با سواحل زیبا و سحرانگیز کنیا ‌ سواحل کنیا

2 رای   شما هم امتیاز بدهید!

از سافاری و حیات وحش بکر کنیا که بگذریم سواحل کنیا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. سواحل سحرانگیزی که گردشگران را مدهوش می‌کنند. در این مقاله از شگفتی‌های سواحل کنیا خواهیم گفت و اینکه چطور در سفرتان به این مناطق به استراحت یا ورزش بپردازید.

کنیا، کشوری در شرق آفریقا است که به دلیل سافاری در حیات‌وحش و سواحل سحرانگیز در سراسر جهان مشهور است. سواحل کنیا دارای مناظری شبیه به تصاویر کارت پستال هستند، این سواحل با شن‌های سفید، نخل‌های بلند استوایی و آب‌های فیروزه‌ای گرم و جذاب، تصویری بی‌نظیر می‌سازند. از استراحتگاه‌های ساحلی بکر تا ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، سواحل کنیا چیزهای زیادی برای ارائه به همه دارد. آرندتور برگزار کننده تور کنیا در این راهنما شما را با سواحل زیبا و سحرانگیز کنیا آشنا می‌کند.

  1. مومباسا 

مومباسا مرکز سواحل کنیا و شلوغ‌ترین بندر آفریقای شرقی است، این شهر در خط ساحلی شرقی کنیا در مرز اقیانوس هند قرار دارد و ترکیب سافاری و ساحل است. مومباسا که به عنوان شهر سفید و آبی نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین و دومین شهر بزرگ در کنیا است. شهری است متأثر از زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف مردمی که در سواحل اقیانوس هند تجارت می‌کردند.

مومباسا برای غواصی و ماهیگیری در اعماق دریا بسیار مناسب است، این شهر مدت‌هاست مقصدی برای جمعیت جوان‌تر و اجتماعی‌تر است که به دنبال رستوران‌های عالی، کلوپ‌های شبانه و ماجراجویی هستند. بیشتر هتل‌های توریستی در حومه شمالی این شهر قرار دارند.

ویژگی‌های مومباسا، توریستی‌ترین ساحل کنیا

  • مومباسا یک مقصد عجیب و غریب پر از سواحل خیره کننده متعدد، فرهنگ شگفت‌انگیز و سازه‌های معماری چشمگیر با خیابان‌های پیچ در پیچ باریک است که سبک ساختمان‌سازی اعراب، ایرانی‌ها و اروپایی‌ها را منعکس می‌کند. 
  • این شهر به عنوان یک مقصد عالی برای سافاری کنیا دارای جاذبه‌های توریستی زیادی است و به عنوان بهترین مقصد توریستی شهرهای ساحلی کنیا رتبه‌بندی می‌شود.
  • برای کاوشگران بی‌باک، بازدید از قلعه پرتغالی قرن شانزدهمی ژسوس و کوچه‌های قدیمی شهر بسیار سرگرم کننده است.
  • عاج‌های مومباسا یک مکان دیدنی از شهر مومباسا هستند که برای بزرگداشت بازدید ملکه الیزابت انگلستان از مومباسا در سال 1952 از عاج‌های فیل ساخته شده‌اند. 
  • سواحل مومباسا به دو دسته سواحل ساحل جنوبی و سواحل ساحل شمالی تقسیم می‌شوند. ساحل شلی، ساحل تیوی و ساحل دیانی از سواحل جنوبی و ساحل نیالی، ساحل بامبوری و ساحل شانزو از سواحل شمالی هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی 6 شهر برتر کنیا

  1. ساحل دیانی 

در حدود 30 کیلومتری جنوب مومباسا، ساحل دیانی با شن و ماسه‌های نرم و سفید پودری در ساحل اقیانوس هند قرار گرفته است. ساحل دیانی به خاطر صخره‌های مرجانی، شن‌های زیر آب و پوشش گیاهی گسترده نخل شهرت دارد. این ساحل دارای امکانات تفریحی، هتل‌ها و ویلاهای ساحلی مورد علاقه مسافران طولانی مدت تور کنیا است. دیانی به ‌عنوان یکی از شهرهای توسعه‌یافته‌تر در سواحل کنیا، تنوع زیادی از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و مغازه‌ها را داراست.

ویژگی‌های دیانی، از محبوب‌ترین سواحل کنیا

  • ساحل دیانی با برخورداری از موقعیت مکانی لذت‌بخش، مکانی ایده‌آل برای تماشای مناظر از بالا با چتر است. 
  • رستوران‌ها و بارهای بی‌شمار دیانی تقریباً برای تمام فعالیت‌های محبوب ساحلی، از جمله قایق‌سواری، کایت‌سواری، کایاک سواری و ماهیگیری در اعماق دریا، محبوب است. 
  • تور‌های این ساحل خدمات تفریحی مانند اسب‌سواری و گشت‌های جنگلی باستانی کایا را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • این ساحل رؤیایی برای غواصان است، زیرا بسیاری از مکان‌های غواصی کمتر از یک ساعت با قایق از این ساحل فاصله دارند.
  • دیدن لاک‌پشت سبز در معرض خطر انقراض، یکی از جذابیت‌های این ساحل است. از نوامبر تا فوریه، ممکن است در ساحل دیانی کوسه نهنگ ببینید. 
  • ساحل دیانی برای بچه‌ها، تورهای قایق با کف شیشه‌ای، برگزار می‌کند که می‌توانند دنیای زیر آب را تماشا کنند. 
  • اگر به دنبال یک سافاری هستید، پارک ملی ‌شیمبا هیلز در 16 کیلومتری خشکی قرار دارد. این پارک ملی محل زندگی فیل‌ها، میمون‌ها، مانگوس‌ها، گونه‌های پرندگان و بز کوهی در حال انقراض است. در داخل این پارک ملی، پناهگاه فیل‌های موالوگانجه قرار دارد که برای فیل‌ها ایجاد شده است تا آزادانه در اطراف این منطقه پرسه بزنند. 

  1. ساحل لامو

بازدید از مجمع‌الجزایر غبارآلود جزیره لامو، می‌تواند یک قدم به عقب در زمان باشد. با ورود به این جزیره خواهید دید که افراد جزیره لباس سنتی بر تن می‌کنند، از الاغ برای حمل و نقل استفاده می‌کنند (ماشین برای استفاده شخصی مجاز نیست) و مشغول تجارت‌های سنتی مانند نجاری و قایق‌سازی هستند. شهر بندری لامو یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سکونتگاه‌های حفظ شده ساحلی در شرق آفریقا است و تأثیرات آفریقایی، آسیایی و اروپایی را بر معماری جزیره به ویژه بر درهای آراسته آن خواهید دید. 

 بیشتر بخوانید: معرفی 16 نوشیدنی، دسر و غذاهای سنتی کنیا

ویژگی‌های لامو، سنتی‌ترین ساحل کنیا 

  • هنگام اقامت در لامو، از خلیج معروف ماندا و ساحل شلا غافل نشوید. این سواحل به خاطر مناظر زیبا و محیط آرام خود شناخته شده‌اند.
  • تماشای غروب آفتاب در اطراف جزیره لامو و سفر به جنگل‌های حرا با قایق از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در این ساحل کنیا است. 
  • کشتی‌های قایقرانی سنتی که به زیبایی حکاکی شده‌اند و در ساحل لامو پهلو گرفته‌اند، زمانی برای حمل ادویه و سایر کالاها بین آفریقا، آسیا و شبه‌جزیره عربستان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه، آنها مردم را به سفرهای دریایی برای تماشای غروب خورشید، سفرهای روزانه غواصی و حتی سفرهای شبانه می‌برند. می‌توانید در این کشتی‌های سنتی روی عرشه زیر ستاره‌ها بخوابید.
  • در شهر لامو، برای دیدن فلیپ‌فلاپی، اولین قایق بادبانی پلاستیکی بازیافتی جهان، به قایق‌سازی علی سفر کنید. این قایق بخشی از پروژه کاهش زباله در جوامع ساحلی است.

  1. ساحل واتامو

یکی از معروف‌ترین سواحل کنیا ساحل واتامو است که بین سواحل بکر و جنگل‌های سرسبز واقع شده است و محل ورزش‌های آبی در کنیا است. ساحل واتامو در میان مردم به خلیج لاک‌پشت معروف است. این ساحل حدود هفت کیلومتر امتداد دارد و در ساحل اقیانوس هند واقع شده است. این مکان که به خاطر صخره‌های محلی، آب‌های شفاف و شن‌های نرم سفیدش معروف است، مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات در سواحل کنیا است. واتامو دارای تعدادی هتل و رستوران عالی است که در چند قدمی شن و ماسه قرار دارند و به شما امکان می‌دهند کل روز یا حتی یک سفر یک شبه را با لذت بردن از محیط‌زیست بگذرانید.

بیشتر بخوانیدبهترین پارک‌های ملی کنیا کدامند؟

ویژگی‌های واتامو، خلیج لاک‌پشت‌ها 

  • ساحل واتامو محل زندگی طوطی ماهی، فرشته‌ماهی، سه گونه لاک‌پشت و بسیاری دیگر از گونه‌های دریایی است که این ساحل را به بهشتی زیر آب تبدیل کرده است.
  • اگر بین نوامبر و فوریه از این ساحل کنیا بازدید کنید، شانس زیادی برای مشاهده کوسه‌های نهنگ و پرتوهای مانتا دارید، در حالی که جولای تا اکتبر فصل نهنگ‌های گوژپشت است. 
  • ورزش‌های آبی مانند کایت‌سواری و سایر فعالیت‌های آبی در این ساحل انجام می‌شود. مرکز فعالیت هتل می‌تواند غواصی، سفرهای ماهیگیری، کلاس‌های کایاک سواری و موج‌سواری را ترتیب دهد.
  • واتامو از سه خلیج، خلیج واتامو، خلیج مرداب آبی و خلیج لاک‌پشت تشکیل شده است، همه آنها دارای شگفتی‌های طبیعی مثل شن و ماسه سفید، سنگ آکوامارین و نارگیل هستند. 
  • این ساحل دارای باغ‌های مرجانی است، چیزی که این منطقه را خاص می‌کند تالاب‌ها و جنگل‌های حرا در نزدیکی آن است. 
  • در نزدیکی این ساحل کنیا یک جنگل بزرگ قرار دارد. جنگل ساحلی آرابوکو سوکوکه یکی از بزرگ‌ترین مناطق جنگل‌های ساحلی در آفریقا و زیستگاه پر رونق حیات‌وحش از جمله فیل‌های گریزان، خزندگان مختلف، دوزیستان و جغد اسکاپ است.
  • یکی از مشهورترین مدارس بادبادک سواری کنیا در این ساحل مستقر است.

  1. ساحل مالیندی

مالیندی یکی از جذاب‌ترین شهرهای ساحلی کنیا است. در حالی که جمعیتی عمدتاً مسلمان دارد، پس از افتتاح مرکز فضایی بروگلیو که توسط ایتالیا در اواخر دهه 1960 افتتاح شد جامعه ایتالیایی رو به رشدی در این شهر خانه‌سازی کردند، از این رو به ایتالیای کوچک نیز معروف است. در حالی که امروزه کمتر ساکنان ایتالیایی به طور دائم در این شهر زندگی می‌کنند، اما شهر همچنان میزبان تعداد متوسطی از رستوران‌های ایتالیایی، ژلاتریا و فروشگاه‌های مواد غذایی است که پاستا و پنیر پارمزان می‌فروشند. شهر مالیندی یک مقصد توریستی بسیار مفید برای بازدید در حین سافاری کنیا است، زیرا بیش از حد کافی استراحتگاه‌های ماجراجویانه و به یاد ماندنی برای ارائه دارد. 

بیشتر بخوانیدآشنایی با 50 رقص و آواز مردم کشور کنیا در مرکز فرهنگی بوماس!

ویژگی‌های مالیندی، از جذاب‌ترین سواحل کنیا

  • ساحل مالیندی یکی از معروف‌ها در میان فهرست زیباترین سواحل کنیا است، این ساحل مکانی محبوب برای گرفتن عکس از سواحل کنیا است.
  • ساحل مالیندی با داشتن آب و هوای شگفت‌انگیز، مناظر زیبا و هتل‌های فراوان برای اقامتی عالی در نزدیکی آب‌های شفاف، از محبوب‌ترین سواحل کنیا است. 
  • فعالیت‌های محبوب در این ساحل شامل قایقرانی، موج‌سواری، ماهیگیری در اعماق دریا و غواصی در میان صخره‌های مرجانی در جنوب مرکز شهر است.
  • این ساحل جذاب رستوران‌ها و بارهای محلی زیادی دارد و می‌توانید غذاهای فوق‌العاده محلی را تجربه کنید، همچنین چند مکان پر جنب و جوش شبانه پیدا کنید.
  • ساحل مالیندی را برای خانواده‌ها و زوج‌هایی که می‌خواهند یک تجربه ساحلی آرام‌تر در کنیا داشته باشند، توصیه می‌کنیم.

  1. ساحل بامبوری

ساحل بامبوری یکی از برترین نقاط توریستی کنیا است. این مکان در قلب ساحل شمالی مومباسا واقع شده است و یک استراحتگاه ساحلی فوق‌العاده برای کسانی که می‌خواهند زمانی را در دریا و زیر آفتاب بگذرانند. این ساحل در میان مردم محلی بسیار محبوب است.

ویژگی‌های بامبوری، از خلوت‌ترین سواحل کنیا

  • تعداد زیادی اقامتگاه در کنار ساحل قرار دارند، بنابراین این ساحل بهترین نقطه توریستی در کنیا برای استراحت در ساحل است. 
  • درست در نزدیکی ساحل یک صخره مرجانی وجود دارد که این نقطه را به مکانی عالی برای هر کسی که می‌خواهد غواصی انجام دهد تبدیل می‌کند. 
  • برای تجربه‌ای واقعاً فراموش نشدنی، می‌توانید در امتداد شن‌های ساحل بامبوری بر روی پشت شتر سوار شوید و خاطرات بی‌شماری را ثبت کنید. 
  • می‌توانید تمام مدت در این ساحل آرام استراحت کنید، یک نوشیدنی سرد بنوشید و از مناظر زیبای آب لذت ببرید.

  1. ساحل نیالی

ساحل نیالی یکی از بهترین سواحل کنیا است که محیطی زیبا و آرامش‌بخش را ارائه می‌دهد. ساحل نیالی نزدیک‌ترین ساحل به جزیره مومباسا است و تنها پنج کیلومتر با آن فاصله دارد. این ساحل هرگز بیش از حد شلوغ نیست و آرامش و سکوت زیادی را به همه ارائه می‌دهد. ساحل نیالی توسط استراحتگاه‌های ساحلی باشکوهی احاطه شده است که با اقامتگاه‌های لوکس مسافرانی که به دنبال اقامت طولانی مدت در تور کنیا هستند را جذب می‌کند. 

ویژگی‌های نیالی، از آرام‌ترین سواحل کنیا

  • مانند سایر مکان‌های سواحل کنیا، در اینجا نیز سواحل استوایی ایده‌آل، استراحتگاه‌های سطح بالا و مکان‌های آرامی را خواهید دید که ساعت‌ها شما را از شلوغی‌ها دور می‌کنند.
  • برخی از فعالیت‌های ساحلی محبوب در نیالی آفتاب‌گرفتن، شنا و موج‌سواری است.
  • می‌توانید از انواع فعالیت‌های ساحلی و ورزش‌های آبی مانند موج سواری، غواصی، کایت‌سرفینگ، پارویی ایستاده، جت اسکی، اسکی روی آب و قایقرانی در این ساحل لذت ببرید. 
  • از طریق پل نیالی که نیالی را به جزیره مومباسا متصل می‌کند، دسترسی به شهر قدیمی و مناظری مانند قلعه باستانی عیسی آسان است.
  • می‌توانید از دهکده مامبا، بزرگ‌ترین مزرعه کروکدیل آفریقای شرقی بازدید کنید که تورهای آموزنده روزانه ارائه می‌دهد.

  1. ساحل شانزو

به دنبال زیباترین سواحل سورئال در کنیا هستید که در آن هیچ کاری جز استراحت نمی‌توانید انجام دهید؟ به ساحل شانزو بروید که انتخاب مناسبی برای شماست. این ساحل با طراوت که در نزدیکی بزرگراه مومباسا به مالیندی قرار دارد، با آب‌های کریستالی شفاف، شن‌های سفید نرم و درختان نخل نارگیل از شما استقبال می‌کند. جدای از این، نه تنها تعداد بی‌شماری هتل را در اینجا خواهید یافت، بلکه می‌توانید غذاهای دریایی لذیذ را در ساحل شانزو نیز میل کنید.

اگر به ساحل شانزو می‌روید، به جزر و مد بسیار توجه کنید، ساحل در جزر و مد کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد. در هنگام جزر و مد برای پیاده‌روی در امتداد ساحل برنامه‌ریزی کنید، زیرا می‌توانید کیلومترها را با پای پیاده در هر جهت طی کنید، در میان صخره‌های مرجانی قدم بزنید و موجودات دریایی مانند خرچنگ‌ و عروس‌های دریایی را ببینید.

  1. ساحل کیکامبالا

ساحل کیکامبالا یکی از سواحل کنیا با شن‌های سفید است که در شمال مومباسا قرار دارد. این ساحل که توسط شیارهای نخل نارگیل احاطه شده است، بیشتر محبوبیت خود را مدیون شن‌های سفید نرم خود است که توسط صخره‌های مرجانی محافظت می‌شود. این ساحل همچنین مناظر زیبایی را ارائه می‌دهد و چندین استراحتگاه ساحلی را برای مسافران فراهم می‌کند تا تعطیلات آرامی را سپری کنند. اگر ماسه‌های آرام و غواصی را دوست دارید، ساحل کیکامبالا ارزش بازدید را دارد.

  1. ساحل گازی

یکی از بهترین سواحل کنیا، ساحل گازی در جزیره شاله است که در فاصله 3 کیلومتری از شهر ساحلی گازی در کنیا قرار دارد. اگرچه از یک مکان منزوی برخوردار است، اما برای یافتن این جواهر اصلاً نیازی به نقشه سواحل کنیا نیست. این ساحل که مکانی ایده‌آل برای استراحت در کنار عزیزانتان است، نهایت حریم خصوصی را ارائه می‌کند که در تعطیلات منتظر آن هستید. ساحل گازی با پوشش گیاهی سرسبز نخل و چند اقامتگاه مجلل احاطه شده است، می‌توانید همراه خانواده از آن بازدید کنید و تماشای طلوع زیبای خورشید در این ساحل را تجربه کنید.

  1. ساحل تیوی

ساحل تیوی یکی از سواحل محبوب کنیا است که در ساحل جنوبی مومباسا قرار دارد. شما می‌توانید از طریق یک کشتی از مومباسا به این ساحل برسید که باعث می‌شود یک سواری سرگرم کننده داشته باشید. این ساحل آرام و خلوت است و امکانات تفریحی فراوانی دارد. 

نکته قابل توجه حوضچه‌های جزر و مدی کوچکی است که در جزر و مد قابل مشاهده هستند. یکی را پیدا کنید و در آن مستقر شوید، زیرا ماهی‌های استخر در آنجا محبوس می‌شوند تا زمانی که جزر و مد تغییر کند. می‌توانید آب پاشیدن موجودات زیر آب را تماشا کنید، که آن را به مکانی جالب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

کنیا خانه خیره‌کننده‌ترین سواحل سفید پودری است که در کنار صخره‌های دیواری زیبا در امتداد اقیانوس هند در شرق آفریقا قرار دارند. سواحل کنیا با ماسه‌های سفید مرجانی و آب‌های ملایم، مناسب برای استراحت و آرامش هستند. در سواحل کنیا حتی در صبح‌های زود هم می‌توانید در دریا شنا کنید زیرا این سواحل بسیار نزدیک به خط استوا هستند از این رو آب دریا در بیشتر مواقع سال گرم است. صخره‌های مرجانی سواحل کنیا برای غواصی مناسب هستند. آرندتور، برگزار کننده تور کنیا این راهنما را برای آشنایی بیشتر شما با سواحل کنیا گردآوری کرده است.

در آخر از شما دعوت می‌کنیم که سری به مقاله‌ی «همه چیز در باره سفر به کنیا» بزنید.



1401/10/10 | کد مطلب: 1393
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.