7 نکته ای که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

شما هم امتیاز بدهید!

۷ نکته ضروری برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی. از انتخاب جزیره مناسب تا رعایت قوانین محلی، همه آنچه باید قبل از سفر به این بهشت استوایی بدانید.

اگر قصد سفر کردن به مالدیو را دارید نکات مهمی هستند که قبل از سفر به این کشور بسیار زیبا باید در نظر داشته باشید. و بهتر است این مقاله را حتما مطالعه کنید اگر می خواهید سفری لذت بخش و دل چسب را در مالدیو تجربه کنید.

اقامت در جزیره ای مناسب

اول از همه باید بدانید که در مالدیو هزار و صد و نود و دو جزیره مرجانی وجود دارد که البته مشخصا همه ی آن ها قابل سکونت نیستند. اما بعضی از این جزایر محل زندگی افراد بومی و محلی مالدیو هستند به همین دلیل توجه داشته باشید که برای سفر به مالدیو در جزیره ای اقامت کنید که توریست پذیر هستند و در آن امکانات رفاهی برای توریست ها در نظر گرفته شده است. بعضی از جزایر مالدیو اقامتگاه هایی دارند که به توریست ها یک تجربه لوکس و به یادماندنی را می دهند.

که در این جزایر ها می توانید با انواع و اقسام هتل ها و اقامتگاه های موجود در مالدیو در ارتباط باشید. پس توجه داشته باشید که در سفر به مالدیو می توانید ک جزایری را انتخاب کنید که جزایر محلی مالدیو هستند و در آن ها اقامتگاه های ویژه برای توریست ها در نظر گرفته نشده است و اینکه می توانید به یکی از جزایر لوکس مالدیو رفته و در این جزایر های توریستی اقامت داشته باشید.

تور مالدیو

فاصله ی اقامتگاه تا فرودگاه در مالدیو

مطلب دیگری که قبل از سفر به مالدیو باید در نظر گرفت این است که شما قرار است در کدام یک از جزیره های مالدیو اقامت داشته باشید. جزیره هایی هستند که از پایتخت مالدیو و از فرودگاه بین المللی آن بسیار دور هستند. مسلم است اقامت در این جزیره ها می تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشد.

از محاسن اقامت در این جزیره ها که به دور از پایتخت و فرودگاه بین المللی مالدیو هستند، این است که در آن ها آرامش بیشتری وجود دارد دارد و غواصی نیز در این جزیره ها شرایط بهتری دارد. اما اگر جزیره ای که در آن اقامت می کنید فاصله کمتری با فرودگاه داشته باشد مسلم است که هزینه و ضمانت دسترسی شما به محل اقامتان کمتر خواهد بود. پس قبل از سفر به مالدیو در نظر داشته باشید که قرار است در کدام یک از جزایر مالدیو اقامت کنید.

هتل ها و غذا های مالدیو

هتل های مالدیو مانند هتل های هر کشور دیگری دارای تفاوت های مخصوص به خودشان هستند. در بعضی از این هتل ها غذاها و نوشیدنی رایگان است و بعضی از هتل های دیگر این طور نیست و باید برای غذا و نوشیدنی مبلغی را پرداخت کنید. این را بدانید که در همه هتل های مالدیو صبحانه به صورت رایگان برای مهمان سرو می شود اما نحوه سرو ناهار و شام در هر هتلی در مالدیو با هتل های دیگر متفاوت است.

برخی از هتل ها در مالدیو هستند که پکیج های ویژه ای را برای مهمانان در نظر می گیرند که در صورت رزرو آن این امکانات به مشتریان داده می شود که می توان با تورهای گشت جزیره های مالدیو را مشاهده کرد. با این اوصاف در نظر داشته باشید که کدام یک از خدمات را مد نظر دارید با استفاده از خدماتی که می خواهید دریافت کنید اقدام به رزرو هتل مورد نظر خودتان در مالدیو کنید.

فصل مناسب برای سفر به مالدیو

دمای هوای مالدیو در سراسر سال از بیست و چهار درجه سانتی گراد تا سی و چهار درجه سانتی گراد متغیر است. در بخشی از سال یعنی از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط آبان هوای مالدیو بارانی می باشد. بنابراین بهتر است در سفر به مالدیو توجه داشته باشید که از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت ماه از سفر به مالدیو خودداری کنید.

لباس مناسب

با توجه به این مسئله که مالدیو در خط استوا است هوای آن جا کمی گرم است. پس لباس های خنک و تابستانی برای سفر به مالدیو مناسب هستند. اگر به دنبال تجربه تفریحاتی ساحلی در مالدیو هستید مسلما لباس هایی که بتوان با آن ها شنا کرد نیز با خودتان در سفر به مالدیو همراه داشته باشید. بهتر است گذشته از لباس های راحت ساحلی و خنک یک دست لباس شیک و رسمی هم به همراه خودتان داشته باشید تا خیالتان از این راحت باشد که بتوانید به مکان های لوکس مانند رستوران های مدرن و لاکچری مالدیو هم به عنوان مهمان تشریف ببرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرهنگ و تاریخچه مالدیو

قوانین نانوشته ی مالدیو

توجه داشته باشید که در سفر به مالدیو به قوانین ناشناخته و نانوشته احترام بگذارید. برای سفر به مالدیو در طول یک ماه رمضان هیچ گاه اقدام نکنید. زیرا بسیاری از کارکنان هتل های مالدیو در این ماه برای ملاقات با خانواده های خود مرخصی می گیرند. همچنین در ماه رمضان دسترسی به غذا در طول روز چالش برانگیز خواهد بود.

بسیاری از خدمات و مغازه ها بخصوص در زمان نماز تعطیل است. انتظار دریافت گوشت خوک و الکل را نداشته باشید. همچنین یکی از مهم ترین نکات سفر به مالی در این زمان این است که هنگام بازدید از جزایر محلی زانوها، شانه ها، شکم، سینه و آرنج های خود را به خوبی پوشش دهید. البته این قوانین مربوط به زمانی است که در حال سفر به جزایر محلی مالدیو هستید.

در جزایر تفریح می توانید آن طور که می خواهید لباس بپوشید. اما توجه داشته باشید که نمایش عمومی عشق و علاقه در جزیره های محلی مالدیو شامل محدودیت است. و همچنین هم جنس گرایی در بین مردمان مالدیو به شدت محکوم می شود.

حمل و نقل

در سفر به مالدیو توجه داشته باشید که حتما از حمل و نقل مقرون به صرفه استفاده کنید. باید در هنگام سفر مالدیو همه گزینه ها را به درستی بررسی کنید. بسته به هزینه متوسط مورد نظرتان می توانید به هتل ارزان قیمت در مالدیو بروید و از تجمل و خرج کردن پول زیاد و یا اقامت در استراحتگاه پنج ستاره خودداری کنید.

انتخاب مواردی که گردش ترانس فرودگاهی و خدمات کشتی در آن جا به صورت یکجا ارائه می گردد ایده خوبی برای رفتن به مالدیو و رستوران ها، بارها و استخرها است.

کسانی که با کودکان سفر می کنند انتخاب ویلاهای روی آب می تواند انتخاب بدی باشد. زیرا بازی کردن و یا بالا رفتن از اسکله ها برایشان ناامن به حساب می آید. هرچند زندگی در میان ماهی های صخره ای، پرتو و مرجان ها می تواند وسوسه برانگیز باشد. اما توجه داشته باشید که اگر می خواهید کودکان را به همراه خودتان به مالدیو ببرید از اقامت در هتل های پرخطر ممانعت کنید.

در مورد مالدیو بیشتر بخوانید: معروف ترین جزیره های مالدیو برای سفر



1403/07/21 | کد مطلب: 2246
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل