معروف ترین جزیره های مالدیو برای سفر

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

با معروف ترین و زیباترین جزیره های مالدیو برای سفر آشنا شوید،امکانات مختلف و میزان محبوبیت و همچنین جذابیت های طبیعی و ظاهری آن ها را بدانید.

چرا باید از جزایر کشور مالدیو دیدن کنیم؟ و به کشور مالدیو سفر کنیم؟ تا بتوانیم در جزایر آن جا سکونت داشته باشیم. نام دیگر کشور مالدیو سرزمین جزیره ها است. در سرزمین مالدیو جزیره های کوچکی با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند و در کل این کشور از جزیره های کوچک در کنار هم قرار گرفته تشکیل شده است.

پایتخت کشور مالدیو جزیره ماله نام دارد. که جز دیدنی ترین جزیره های دنیا به حساب می آید. مالدیو از هزار و صد و نود و دو جزیره بر روی اقیانوس هند تشکیل شده است. اگر از بالا به کشور مالدیو نگاه کنید انگار که یک پرنده در حال پرواز را می بینید. جزیره ها به طوری قرار گرفته اند که شکل یک پرنده در حال پرواز را برای ما تداعی می کنند.

بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر مالدیو پنج کیلومترمربع مساحت دارد و در مجموع مالدیو نه جزیره با مساحتی بزرگ تر از دو کیلومترمربع در خود جای داده است. دویست عدد از جزیره های این کشور مسکونی هستند و بقیه فقط جنبه زیبایی دارند. هشتاد و هشت جزیره نیز دارای اقامتگاه های گردشگری در کشور مالدیو به حساب می آیند.

تور مالدیو

دسته بندی جزایر مالدیو

جزایر کشور مالدیو در کل به دو دسته تقسیم می شوند. جزایر نیمه شمالی و جزایر نیمه جنوبی. در ادامه می خواهیم شما را با تعدادی از جزیره های مشهور مالدیو آشنا کنیم.

جزیره گافاروفالو

یکی از مشهورترین جزیره های نیمه شمالی در مالدیو جزیره گافاروفالو نام دارد. گافاروفالو نزدیک به پایتخت این کشور یعنی ماله قرار گرفته است. یکی از بهترین قسمت های اقیانوس هند برای غواصی جزیره گافاروفالو می باشد. همه ساله توریست های زیادی که قصد غواصی دارند به این جزیره از کشور مالدیو سفر می کنند.

اگر قصد شما از سفرهای تفریحی غواصی است بهترین گزینه در تمام جهان می تواند جزیره گافاروفالو باشد. جزیره گافاروفالو نقطه بی نظیری برای عکاسی در زیر آب و نیز کارهای جذاب دیگری است که در زیر آب می توانید انجام بدهید. همانند غواصی و شنا کردن در کنار ماهی های رنگارنگ زیر اقیانوس هند.

جزیره ماله

از دیگر جزیره های مالدیو که می خواهم در این مطلب به شما معرفی بکنیم جزیره ماله است که یکی از بزرگترین شهرهای کشور مالدیو است و پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. جزیره ماله دارای مرز آبی مشترک با سریلانکا می باشد. دارای جاذبه های گردشگری زیادی من جمله مسجد جامع، موزه ملی، مسجد محلی و بازار ماهی نیز می باشد.

جزیره هادال

جزیره هادال نیز یکی دیگر از جزیره های مالدیو می باشد. این جزیره شامل امکانات رفاهی متعددی می باشد.

جزیره را

یکی دیگر از جزیره های مالدیو که یک جزیره مسکونی است جزیره را نام دارد. امکانات غواصی متعددی در این جزیره تدارک دیده شده است. جذابیت این جزیره بسیار زیاد است. سمت غرب این جزیره جزو بهترین و بزرگترین منطقه ماهیگیری مالدیو به حساب می آید.

در مورد مالدیو بیشتر بخوانید: مقایسه جزایر شمالی و جنوبی مالدیو

جزیره الیف

از دیگر جزیره های مالدیو یکی از جزیره هایی که می توان در آن غذاهای دریایی بسیار متنوعی را تجربه کرد جزیره الیف می باشد. جزیره الیف مخصوص ماهیگیران است. به شکل ذوزنقه در شمالی ترین نقطه مالدیو قرار دارد. بهترین غذاهای دریایی را می توانید در این جا تجربه کنید. غذاهای دریایی متنوعی در این جزیره سرو می شوند که امتحان کردن آن ارزش خواهد داشت. انواع ماهی ها، میگوها، صدف و خرچنگ ها که هر کدامشان به روش مختلفی پخته می شوند در این جزیره سرو می شود.

جزایر جنوبی

از دیگر جزیره های مالدیو جزایرجنوبی هستند. اگر اهل شلوغی نیستید و دلتان مکانی آرام و خلوت می خواهد باید به جزایر جنوبی مالدیو بروید. در ساحل های خلوت این جزیره می توانید به راحتی دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه بخورید. این جزایر دارای چشم انداز خیره کننده هستند و خاطره دل نشینی برای گردشگران به وجود می آورند.

جزیره واوو

اگر می خواهید هزینه زیادی برای سفر خودتان به جزیره های مالدیو داشته باشید می توانید جزیره واوو را انتخاب کنید. جزیره واوو یکی از گران ترین جزیره های مالدیو به حساب می آید. این جزیره از نظر اقتصادی نیز شهرت بسیار زیادی دارد.

هتل ها و رستوران های گران قیمت و لوکسی در این جزیره وجود دارند که می توان گفت در همه جای دنیا نمی توانید همانند این هتل ها را پیدا کنید، که چشم اندازی تا این حد زیبا در کنار دریا داشته باشند.

جزیره ادو

از دیگر جزیره های گران قیمتی که در کشور مالدیو می توانید به آن سفر کنید جزیره ادو است. جزیره ادو هم نیز از جزیره های جنوبی مالدیو به حساب می آید و از نظر اقتصادی جزو گران ترین جزیره های مالدیو محسوب می شود. هتل ها و رستوران های لوکسی در ادو وجود دارد. سفر به این جزیره به صورت خانوادگی بسیار خوشایند است و می تواند خاطرات تکرار نشدنی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. بهترین تفریحات آبی را می توانید در جزیره ادو داشته باشید.

در مورد مالدیو بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از تفریحات آبی در مالدیو

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو چه زمانی است؟

تقریبا همه جزایر کشور مالدیو دارای آب و هوای گرمسیری هستند. بهار، تابستان و پاییز نیز در این کشور گرم و خشک است. اما زمستان ها رطوبت هوا بسیار بالا می رود و باد و باران و طوفان در این جزایر جریان می یابند. به همین دلیل در فصل زمستان قایق ها و کشتی ها دچار مشکل می شوند و رفت و آمد در بین جزیره ها تا حدودی محدود خواهد شد. به همین دلیل توریست ها بیشتر در بین فصل بهار تا پاییز اقدام به خریدن بلیت برای رفتن به کشور مالدیو می کنند.

توریست ها به وسیله هواپیما در فرودگاه هول هوله که در نزدیکی ماله قرار دارد از هواپیما پیاده می شوند و توسط اتوبوس های فرودگاه به اسکله مسافربری می روند.

سپس از آن جا به وسیله کشتی یا هواپیمای دریایی به هر جزیره ای از این کشور که بخواهند حرکت می کنند. مسافران معمولا قبل از سفر به مالدیو بلیت هواپیمایی که قرار است آن ها را به جزیره مورد نظر خودشان برسانند را تهیه می کنند. چرا که بعد از سفر به مالدیو و پیاده شدن از هواپیما نباید بگذارید وقت شما تلف شده و به شب برسید.

زیرا در شب هنگام در اسکله های کشور مالدیو هیچ قایقی را پیدا نخواهید کرد. رفت و آمد در بین جزیره های مالدیو فقط در صبح و در هنگامی که هوا روشن است اتفاق می افتد.

باید در هنگام سفر به مالدیو داروهای ضد دریازدگی را به همراه خودتان داشته باشید. از آنجایی که سفر در بین جزیره های مالدیو فقط به همراه قایق و یا هواپیماهای اقیانوسی اتفاق می افتد دریازدگی یکی از مشکلات رایج بسیاری از مسافرانی است که به مالدیو سفر می کنند. کودکان و یا حتی بزرگسالان در هنگام سفر به مالدیو می توانند دچار دریازدگی بشوند. جزایر کشور مالدیو محیطی آرام دارند و مخصوص شنا و غواصی هستند.

می توانید روی شن های سفید ساحل و زیر سایه درختان گرمسیری این جزیره ها دراز کشیده و استراحت کنید. دنیای شگفت انگیزی در زیر آب های کشور مالدیو وجود دارد. بیش از دو هزار گونه ماهی در رنگ ها و شکل های گوناگون در این جزایر زندگی می کنند. به همین دلیل کشور مالدیو در سال دو هزار و یازده به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو انتخاب گردیده است و به عنوان یکی از غنی ترین سخره های مرجانی در دنیا شهرت پیدا کرده است.



1403/06/27 | کد مطلب: 2224
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل