معرفی معروف ترین موزه های کلمبو

شما هم امتیاز بدهید!

موزه های کلمبو سریلانکا نگاهی اجمالی به تاریخ کشور و فرهنگ و سنت های آن و همچنین ظهور کشور به عنوان یک میراث معماری بزرگ دارند.

کلمبو پایتخت سریلانکا است و هر ساله جذاب تر و جهانی تر توریست ها را از سراسر دنیا به سمت خودش جذب می کند. این شهر موزه های بسیار زیادی در خود جای داده است که ساعاتی غنی و پربار را برای مخاطبینش که توریست هایی از سراسر دنیا هستند رقم می زند. موزه های کلمبو سریلانکا نگاهی اجمالی به تاریخ کشور و فرهنگ و سنت های آن و همچنین ظهور کشور به عنوان یک میراث معماری بزرگ دارند.

موزه ملی کلمبو

زمانی که به کلمبیو سفر می کنید می توانید از موزه ملی کلمبو شروع کنید که بزرگترین موزه ملی کشور است و تحسین بسیاری از توریست ها خصوصا مسافران را برانگیخته است. قدمت این موزه به سال هزار و هشت صد و هفتاد و هفت باز می گردد و از حال و هوای استعماری که با تاریخ غنی دو هزار و پانصد ساله کلمبو دارد برخوردار است.

آثار ساختمان هایی که از دوران استعمار هلندی ها و پرتغالی ها و بریتانیا داشته اند و نیز البته آثار باستانی و محلی مهم، روش های کشاورزی، ابزار و صنایع دستی صنعتی را نیز می توانید در این موزه مشاهده کنید.

نقاشی منسوجات باستانی، سفال و سرامیک ها، سکه و ارز و اسلحه های رایج در طول تاریخ کلمبو را می توانید در این موزه به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

این موزه توسط ویلیام هنری گریگوری فرماندار بریتانیایی سیلان از سال هزار و هشت صد و هفتاد و دو تا سال هزار و هشت صد و هفتاد و هفت مدیریت می شده است. ساخت و ساز موزه بسیار خوب برنامه ریزی شده و به راحتی می توانید در راهروهای آن حرکت کنید. نگهبانان شما را به گالری های مختلف موزه راهنمایی می کنند. این موزه دارای سه بخش اصلی است. علوم طبیعی، گالری های فرهنگی و فروشگاه هدیه.

تور سریلانکا

موزه ی هلندی کلمبو

موزه بعدی که در در کلمبو می توانید به آن مراجعه کرده و از دیدن آثار باستانی آن بسیار لذت ببرید موزه هلندی های کلمبو است. یک ساختمان دو طبقه زیبا با قدمت سه قرن است که معماری خارق العاده ای دارد و تاریخ حکومت استعماری هلندی کشور را به نمایش می گذارد.

در این مکان می توانید شاهد بیشتر از سه هزار اثر هنری مانند مبلمان، سکه، سرامیک، سلاح، لباس، ظروف چینی، نقش های باستانی، اسناد و مدارک و بسیاری از مشخصه های فرهنگی هلندی ها باشید. این موزه در ابتدا محل اقامت فرماندار هلندی ها توماس ون ری بوده و در داخل دیوارهای این موزه بوده که قراردادی با هلندی ها امضا شده است.

به علاوه این موزه دارای یک باغ حیاتی داخلی جذاب است که ساعاتی مفرح را برای بازدیدکنندگانش به ارمغان می آورد. ساختمان موزه تاکنون کاربردهای مختلفی داشته که از این کاربردها می توان به کالج، بیمارستان نظامی، ایستگاه پلیس، حوزه علمیه و حتی اداره پست هم نیز اشاره کرد.

در مورد سریلانکا بیش تر بخوانید: معرفی محله های معروف کلمبو؛ از فورت تا پتا

موزه دریایی کلمبو

موزه بعدی موزه دریایی کلمبو است. یکی از زندان های سابق هلند در آن جا بوده است که در سال هزار و ششصد و هفتاد و شش ساخته شده است. یکی از قدیمی ترین ساختمان های هلندی ها در شهر کلمبو به حساب می آید. موزه تا به امروز تحت بازسازی های متعددی قرار گرفته و از سال دو هزار و سه به روی عموم باز شده است. دو طبقه در موزه وجود دارد که معماری و طراحی منحصر به فردی دارد که با الهام از معماری ایتالیایی ساخته شده است.

موزه ملی تاریخ طبیعی

موزه بعدی موزه ملی تاریخ طبیعی کلمبیو است که میراث طبیعی سریلانکا را پوشش می دهد. گزینه جذابی است که در میان بهترین موزه های کلمبیا قرار دارد این موزه در محوطه موزه ملی کلمبیو واقع شده و بیش از پنج هزار گونه و نمونه از انواع حیوانات بومی در حال انقراض و کمیاب سریلانکا را به نمایش می گذارد این مجموعه همچنین شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، حشرات، دوزیستان و انواع مختلف گیاهان و سنگ های زمین شناسی هم نیز می باشد.

موزه نیروی هوایی

موزه بعدی موزه نیروی هوایی سریلانکا است که در لیست مهم ترین موزه های کلمبو سریلانکا قرار دارد. این موزه به نیروی هوایی اشاره دارد که تنها موزه ملی است که به هوانوردی و تاریخچه نیروی هوایی سریلانکا اختصاص دارد. این موزه از چهار آشیانه و نمایشگاه در فضای باز تشکیل شده است.

جذابیت های زیادی در این موزه وجود دارد که هواپیماهای مختلف و وسیله نقلیه مانند ماشین های آتش نشانی و یونیفورم ها و سلاح هایی که در طول تاریخ سریلانکا وجود داشته و در کلمبیو بوده اند را در خود جای داده است.

موزه راه آهن

موزه بعدی موزه ملی راه آهن است که این موزه در شمار برترین موزه های کلمبو سریلانکا قرار دارد. در این موزه خواهید آموخت که چگونه لکوموتیوها برای اولین بار به سریلانکا آمدند و چای و مردم را در سراسر کشور جابجا می کردند.

موزه ملی راه آهن در بیست و هفت دسامبر دو هزار و چهارده به منظور جشن صد و پنجاه سالگی خدمات راه آهن در کلمبیا افتتاح شده است. گفتنی است این مکان شاهکارهای بی نظیر مهندسی موتورها، واگن های ریلی، ترامواها، چرخ های دستی و ماشین آلات را به نمایش گذاشته است.

موزه یادبود استقلال

موزه یادبود استقلال موزه بعدی است که در کلمبو می توانید از آن دیدن کنید. این موزه ای است که برای یادبود استقلال سریلانکا بنا شده است. در زیرزمین سالن یادبود استقلال در میدان استقلال قرار دارد و قهرمانانی که در آزادی این کشور از بند استعمار نیروهای بریتانیا نقش مهمی داشتند در این موزه از آن ها قدردانی شده است.

این موزه دارای مجموعه ای از مجسمه نیم تنه، پرتره رهبران سیاسی، میهن پرستان و مردانی است که داستان های هر کدام در کنار این آثار نوشته شده است. همچنین وسایل اندکی از قهرمانانی که در تاریخ سریلانکا نقش بسیار عمده ای را ایفا کرده اند مانند اسلحه های آن ها، دفتر خاطراتشان، تلفن ها و بسیاری از موارد دیگر این شخصیت های مهم را در این موزه مشاهده خواهید کرد.

نمودارها و تصاویر بزرگی وجود دارند که روند استقلال سریلانکا را به خوبی به نمایش می گذارند. این موزه فضای بسیار دل چسب و هنری دارد که می تواند برای اهل هنرهایی که به سریلانکا سفر می کنند بسیار جالب و جذاب باشد.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: تاریخچه کلمبو؛ پایتخت سریلانکا



1403/07/14 | کد مطلب: 2240
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل