معرفی محله های معروف کلمبو؛ از فورت تا پتا

شما هم امتیاز بدهید!

آشنایی با کلمبو از محله های تاریخی فورت و بازار پتا تا جاذبه های اطراف مانند غار دامبولا و شهر گاله و همچنین آشنایی با فرهنگ متنوع، معماری ترکیبی.

 

 

بزرگترین شهر در سریلانکا کلمبو است. این شهر زیبا در حقیقت پایتخت تجاری سریلانکا به شمار می رود و در غرب این جزیره و نزدیک پایتخت سیاسی این کشور واقع شده است. سالانه میلیون ها توریست وارد شهر کلمبو می شوند و یکی از دلایل شلوغی شهر کلمبو توریست پذیر بودن آن است. این شهر با بناهای مدرن که توام با ساختمان های دوران استعمار شده بسیار زیبا و جذاب هستند دلیل خوبی برای جذب توریست ها از سراسر دنیا به شمار می رود.

جالب است بدانید که علاوه بر افرادی که از شرق آسیا برای دیدن کلمبو می آیند بسیاری هم از اروپا در این شهر زیبا زندگی می کنند. کلمبیو یک بندر طبیعی دارد که از قدیم مورد توجه بازرگانان عربی، بریتانیایی، هلندی و پرتغالی بوده است. و محلی برای تجارت به شمار می رود.

فورت

از محله های معروف کلمبو می توان به فورت اشاره کرد. جمعیت کلمبو در حدود یک میلیون نفر می باشد. از محله های معروف کلمبو فورت می باشد. فورت نام بخش مرکزی شهر کلمبیو است. زمانی قله های استعماری در فورت قرار داشتند که جایشان را اکنون بناهای مدرن گرفته است. فورت یکی از جذاب ترین مناطق کلمبیا است و توریست های زیادی برای بازدید از بناهای استعماری به این منطقه می آیند.

بناهای استعماری نظیر ساختمان های نئوکلاسیک قدیمی، پارلمان خانه رئیس جمهور دوران ویکتوریا و همچنین فروشگاه آجری مجللی که در قرن نوزده در همان دوران برای خود رونقی داشته است در فورت که از محله های معروف کلمبو است قرار دارد.

فورت در واقع قلب کلمبو شناخته می شود. در کلمبو مابین دریاچه برا و بندر منطقه ی فورت در آن جا قرار دارد که همان طور که گفتیم در قرن شانزده میلادی پرتغالی ها این شهر را تصرف کردند و در این منطقه قلعه خودشان را ساختند. این قلعه که بعدها هلندی ها آن را اشغال کردند در نهایت در اواسط قرن نوزدهم از بین رفت. و امروزه این منطقه قدیمی مرکز تجاری شهر به شمار می رود و تعداد زیادی از هتل های بین المللی هم در قسمت فورت کلمبو قرار دارند.

بازار پتا

بازار پتا از دیگر محله های معروف کلمبو است. بازار پتا یکی از بهترین جاهای کلمبو برای افرادی است که قصد خرید دارند. در حقیقت یکی از مراکز خرید سریلانکا بازار پتا به شمار می رود که در منطقه شرق فورت قرار گرفته است. در کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خم این بازار هر چیزی از جمله پارچه، طلا، نقره، عتیقه جات، ادویه، میوه و سبزیجات فروخته می شود.

می توانید از این بازار جذاب با قیمت های بسیار اندک محصولات با کیفیتی را خریداری کنید. علاوه بر خرید هم برای تفریح و گشت و گذار بازار پتا یکی از گزینه های بسیار مناسب است. در نزدیکی به بازار پتا خیابانی به نام خیابان دریا وجود دارد که در شمال شرقی پتا واقع شده است. این خیابان از اماکن مقدس و دیدنی و همچنین کارگاه های طلافروشی پر است و منظره جالبی برای توریست ها به شمار می رود.

تور سریلانکا

غار دامبولا

از دیگر محله های معروف کلمبو غار دامبولا می باشد. یکی از مهم ترین جاذبه گردشگری سریلانکا غار طلایی دامبولا است. چرا که این غار بیست و دو قرن است که محلی برای برگزاری مراسم مذهبی و آیین بودا به شمار می رود. این غار همواره مرکز توجه توریست ها قرار دارد. جالب است بدانید که این غار همچنین بزرگ ترین و سالم ترین غار سریلانکا به شمار می رود. داخل غار نقاشی دیواری منحصر به فرد و بی نظیری قرار دارد. دور تا دور غار هم صد و پنجاه مجسمه چیده شده است که زیبایی آن را دوچندان می کند.

شهر تاریخی گاله

از محله های معروف کلمبو می توان از این شهر تاریخی نام برد. از جاذبه های دیدنی کلمبو که می توان ردپای هلندی ها را در آن به وضوح مشاهده کرد شهر تاریخی گاله است. شهر تاریخی گاله که هلندی ها آن را در قرن شانزده میلادی ساختند در برابر هجوم دشمنان مقاوم بود. این شهر هلندی در حدود دو ساعت با کلمبو فاصله دارد و اگر زمانی به سریلانکا سفر کردید می توانید از این شهر تاریخی هم دیدن کنید.

شهر تاریخی آنوراداپورا

شهر تاریخی آنوراداپورا در کنار رود مالواتو واقع شده است و از محله های معروف کلمبو می باشد. این شهر در فاصله دو ساعته از کلمبو قرار دارد و یکی از مراکز گردشگری و جاذبه های مهم شهر کلمبو می باشد. نخستین پایتخت باستانی سری لانکا شهر تاریخی آنوراداپورا بوده است و امروزه یکی از مراکز مهم مذهبی این جزیره به شمار می رود. بسیاری از گردشگرانی که برای سفرهای توریستی به کلمبو سفر می کنند از معابد و مکان های تاریخی و مذهبی این شهر دیدن می نمایند.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: تاریخچه کلمبو؛ پایتخت سریلانکا

مسجد سرخ در کلمبو

مسجد سرخ در شهر کلمبو یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود. این مسجد که دارای معماری زیبایی است از محله های معروف کلمبو است. دارای قدمت زیادی بوده و توسط هندی های مسلمان در کلمبو ساخته شده است. ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال طول کشیده است که در سال های بعد مورد استفاده دریانوردان قرار گرفته است. ساختمان مسجد از لحاظ رنگ آمیزی دیوارها بسیار جذاب و زیبا بوده و معماری متفاوت هندو اسلامی را دارد.

جمعیت کلمبو

کلمبو شهری است که جمعیت آن حدود هشت صد هزار نفر است و ترکیبی از اقوام و ملل مختلف است به طوری که به عنوان شهری چند قومیتی و چندملیتی با چند فرهنگ شناخته می شود. جمعیت کلمبو عمدتا سینهالی ها، مورها و تامیل ها هستند. البته چند تن از چینی ها، پرتغالی ها، هلندی ها، مالایی ها و هندی ها هم در این شهر بندری زندگی می کنند.

رفت و آمد در کلمبو

در کلمبو می توانید از اتوبوس ها و تاکسی متر ها هم برای رفت و آمد استفاده بکنید. اما رایج ترین وسایل نقلیه سه چرخه ها هستند. سه چرخه ها در شهر کلمبو بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرند و از آن ها بیشتر برای رفت و آمد در سطح شهر استفاده می شود.

آب و هواب کلمبو

کلمبو به دلیل مجاورت با دریا دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. در تمام ایام سال آب و هوای کلمبو معتدل است و تغییر خاصی نمی کند. میانگین دما در این شهر سی و یک درجه است و از ماه های مارس تا آوریل گرم ترین ماه های سال به شمار می رود. در بین ماه های مه تا آگوست نیز باران موسمی در شهر کلمبو فراوان است. بر همین اساس همه فصل ها برای خریدن بلیت هواپیمای خارجی و سفر به کلمبو مناسب هستند.

در مورد سیلانکا بیشتر بخوانید: تاریخچه کلمبو؛ پایتخت سریلانکا



1403/07/03 | کد مطلب: 2228
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل