معرفی مهمترین و جذابترین جاهای دیدنی کنیا | آرندتور

معرفی مهمترین جاهای دیدنی کنیا

شما هم امتیاز بدهید!

بدون شک یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا که در ایران توجه کمتری به آن می‌شود، قاره آفریقا است. طبیعت بکر و شگفت‌انگیز در کنار حیات وحش غنی و متنوع این قاره از مهم‌ترین جاذبه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب زیبایی و شکوه خود کند. کنیا یکی از کشورهای این قاره به حساب می‌آید که از نظر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی،‌ شگفت‌انگیز و رویایی است. تنوع جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش در کنیا به حدی زیاد است که می‌توان هر کسی را شیفته خود کند. به همین منظور در این مقاله‌ی آژانس مسافرتی آرندتور، قصد داریم با جاهای دیدنی کنیا آشنا شده ویژگی‌های تور کنیا را مورد بررسی قرار دهیم.

در کنیا کجا برویم؟

جاهای دیدنی کنیا بسیار متنوع هستند و گردشگران در این کشور می‌توانند انواع جاذبه‌های تاریخی،‌ طبیعی و حیات وحش را در کنار یکدیگر به نظاره نشسته و از آن لذت ببرند. بدون شک سفر به کنیا می‌تواند دروازه ورود به یک دنیای شگفت‌انگیز و ناشناخته باشد که می‌تواند با زیبایی‌های منحصر به فرد خود هر کسی را شیفته و شیدا کند. در ادامه با مهم‌ترین جاهای دیدنی کنیا و خصوصیات هر کدام آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: کنیا کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

ذخیره‌گاه و پارک جنگلی ماسایی مارا

اگر می‌خواهید یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک‌های جهان را از نزدیک دیده و در آن به گشت و گذار بپردازید، به کنیا و پارک ماسایی مارا سفر کنید. این پارک یکی از جاهای دیدنی کنیا است که به ثبت ملی رسیده و هم‌مرز با کشور تانزانیا است. نام ماسایی مارا از روی کی از مجسمه‌های ماسایی قرمزپوش گرفته شده که در داخل پارک وجود دارد.

سفر به کنیا

در رودخانه‌ای که از درون این پارک عبور می‌کند می‌توانید انبوهی از اسب‌های آبی و کروکودیل را مشاهده کنید. این پارک در ماه‌های خشک سال یعنی بازه زمانی ماه‌های دسامبر تا فوریه میزبان جمعیت نسبتا زیادی از شیر، یوزپلنگ و پلنگ و غزال تامسون است. این پارک به دلیل ارتفاع بالایی که دارد تقریبا در تمام طول سال از آب و هوای معتدل و ملایم برخوردار است.

بیشتر بخوانید: معرفی 16 نوشیدنی، دسر و غذاهای سنتی کنیا

پارک ملی آمبوسلی

یکی از جاهای دیدنی کنیا که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و توسط کلیمانجارو، بام آفریقا تاجگذاری شده، پارک ملی آمبوسلی نام دارد. این کلمه در زبان ماسایی به معنی گرد و غبار شور است که به خوبی شرایط خشک این پارک ملی را توصیف می‌کند. اگر دوست دارید که گله‌های فیل را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن تماشا کنید، این پارک بهترین گزینه محسوب می‌شود.

گربه‌سانان بزرگ مانند شیر و یوزپلنگ و حیواناتی مانند زرافه،‌ ایمپالا، الند، واترباک و بیش از 600 گونه مختلف پرنده از دیگر اعضای حیات وحش این پارک محسوب می‌شوند. افرادی که دوستدار طبیعت و حیات وحش هستند می‌توانند پنج زیستگاه متفاوت را در این پارک کشف کنند که هر کدام از جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد خود برخوردار هستند.

پارک ملی ساوو (Tsavo)

پارک ملی ساوو در کنیا را می‌توان بزرگ‌ترین پارک این کشور دانست که به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم شده است. به طور کلی قسمت غربی و شرقی پارک ساوو 4 درصد از مساحت این کشور را تشکیل می‌دهند و رودخانه‌ها، آبشارها، ساوانا،‌ تپه‌های آتشفشانی، فلات عظیم گدازه‌های سنگی و تنوع بالای حیات وحش را شامل می‌شوند.

  • ساوو شرقی: این قسمت از پارک در میانه راه نایروبی و مومباسا واقع شده که مهم‌ترین دلیل معروف بودن آن گله‌های فیل بزرگ است که در رودخانه گالانا در حال حمام کردن هستند. نخل‌های سر به فلک کشیده حاشیه رودخانه و فلات یاتا که طولانی‌ترین جریان گدازه جهان را در خود جای داده از دیگر جاذبه‌های ساوو شرقی هستند.
  • ساوو غربی: این قسمت از پارک ساوو مرطوب‌تر بوده و جاذبه‌های متنوع‌تری را از نظر توپوگرافی در خود جای داده است. چشمه‌های مزیما که یک مجموعه از چشمه‌های طبیعی با حضور جمعیت زیادی از اسب‌های آبی و کروکودیل‌ها است، یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این منطقه محسوب می‌شود.

پارک ملی دریاچه ناکورو

اگر به تماشای گله‌های عظیم فلامینگوهای صورتی علاقمند هستید یکی از بهترین جاهای دیدنی کینا که در مرکز این کشور واقع شده، پارک ملی دریاچه ناکورو است. این پرندگان زیبا در داخل دریاچه ناکورو زیست می‌کنند که از دریاچه‌های سودا در دره ریفت بوده و تقریبا یک سوم مساحت پارک را تشکیل می‌دهند. این پارک زیبا از جاهای دیدنی کنیا از سال 1961 شروع به کار کرده که تا به امروز بیش از 450 گونه پرنده در آن به ثبت رسیده است. به غیر از گونه‌های متنوع پرنده، شیر، پلنگ،‌ تاگ، واترباک، پیتون و کرگدن سفید تنها بخشی از حیواناتی هستند که حیات وحش این منطقه را تشکیل می‌دهند. این پارک همچنین به عنوان بزرگ‌ترین جنگل گل شمعدانی در آفریقا شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری کنیا

جزیره لامو

در شمال شرقی شهر مومباسا یکی از جاذله‌های شگفت‌انگیز دنیای قدیم قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جزیره و شهر قدیمی لامو یکی از جاهای دیدنی کنیا و قدیمی‌ترین سکونت‌گاه این کشور به حساب می‌آید که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد. قدم زدن در خیابان‌های پر پیچ و خم این شهر شما را با تاریخ غنی و ویژگی‌های معماری جهان عرب، اروپا و هند آشنا می‌کند. درب‌های چوبی حکاکی شده، ساختمان‌های سنگی مرجانی، حیاط‌های مخفی، ایوان‌ها و نورگیرهای پشت‌بام از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه‌های این منطقه است که شما را به گذشته‌های دور می‌برد. اکثر جمعیت این شهر مسلمان بوده و مردان و زنان با لباس‌های سنتی و محلی خود در سطح شهر دیده می‌شوند که نشانه فرهنگ غنی مردمان این منطقه است.

پارک ملی نایروبی

تنها پارک ملی در جهان که در یک پایتخت واقع شده پارک ملی نایروبی یکی از جاهای دیدنی کنیا است. گردشگران و مسافران در این پارک می‌توانند حیواناتی مانند شیر، پلنگ، زرافه و غیره در پس زمینه‌ای از افق شهر نایروبی از نزدیک‌ترین فاصله ممکن تماشا کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سواحل زیبا و سحرانگیز کنیا ‌ سواحل کنیا

دریاچه ویکتوریا

این دریاچه که لقب بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین آفریقا را به خود اختصاص داده، در مرز مشترک کنیا با کشورهای تانزانیا و اوگاندا واقع شده. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی کنیا به حساب می‌آید که امکان قایق‌سواری،‌ ماهیگیری و سایر تفریحات جذاب آبی را برای گردشگران امکان‌پذیر می‌کند.

شهر قدیمی مومباسا

اگر می‌خواهید در هنگام قدم زدن در کوچه‌های یک شهر ترکیبی از فرهنگ‌های آفریقایی، عربی و اروپایی را مشاهده کنید، باید به مومباسا رفته و در خیابان‌های باریک و پر از ساختمان‌های باستانی آن قدم رده و انواع غذاهای محلی را امتحان کنید.

پارک ملی دروازه جهنم

فعالیت‌های زمین‌ گرمایی در این منطقه باعث شده که این پارک ملی به عنوان یکی از جاهای دیدنی کنیا با نام دروازه جهنم شناخته شود. این فعالیت‌ها در این منطقه دریچه‌های بخار، چشمه‌های آب گرم و صخره‌های بلند ایجاد کرده که در کنار تماشای گاومیش‌ها، گورخرها و بابون‌ها یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز کنیا به حساب می‌آید.

بازدید از جاهای دیدنی کنیا

ساحل دیانی

یکی از محبوب‌ترین سواحل کنیا، ساحل دیانی نام دارد که به دلیل شن‌های سفید در ساحل، آب شفاف و صخره‌های مرجانی زیبا معروف شده است. بازدید کنندگان در این جاذبه گردشگری کنیا می‌توانند شنا کرده، آفتاب بگیرند و انواع تفریحات و ورزش‌های مهیج آبی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی 6 شهر برتر کنیا

جمع‌بندی

کنیا یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری در قاره آفریقا به حساب می‌آید که گردشگران می‌توانند در آن انواع حاذبه‌های تاریخی، طبیعی و حیات وحش را در کنار هم مشاهده نمایند. کنیا برای عاشقان طبیعت و حیات وحش یک مقصد رویایی محسوب می‌شود که طبیعت بکر و منحصر به فرد آن و همچنین حیات وحش متنوع و جذاب آن می‌تواند آن‌ها مسحور کند. پارک‌های ملی که میزبان طبیعت بکر و حیات وحش منحصر به فرد آفریقا هستند از مهم‌ترین جاهای دیدنی کنیا محسوب می‌شوند که می‌توانند سفری رویایی و خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم بزنند.



1402/06/10 | کد مطلب: 1675


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.