معرفی مهمترین و بهترین مراکز خرید دبی

شما هم امتیاز بدهید!

گشت و گذار در مراکز خرید در تور دبی یکی از جاذبه‌های سفر به این مقصد توریستی است. در کنار تفریحات ساحلی دبی، خرید کردن هم از اهدافی است که افراد زیادی را به سفر دبی ترغیب می‌کند. نکته این جاست که مراکز خرید در دبی بسیار منحصر به فردند: تلفیقی از مکانی برای خرید، مکانی تفریحی و حتی مکانی برای استراحت و خوردن غذا. این مجموعه‌های بزرگ در دبی بخشی از هویت این شهر را تشکیل می‌دهند و با معماری‌‌های جذاب و امکانات فوق‌العاده‌ تجربه‌ای جذاب برای شما رقم می‌زنند. در این مقاله‌ی آژانس مسافرتی آرندتور با تعدادی از بهترین مراکز خرید دبی آشنا می‌شویم.

دبی مال

بدون شک اولین جایی که با شنیدن مرکز خرید به ذهن هر کسی می‌آید دبی مال یا مرکز خرید دبی است. این مکان بزرگ‌ترین مال در دبی است و حدود ۱۳۰۰ فروشگاه دارد به طوری که به راحتی نمی‌توانید تمام آن را بگردید. البته وجود مغازه‌های مختلف از بهترین برندها و بوتیک‌ها تنها امکانات این مرکز خرید نیست. وجود یک آکواریوم فوق‌العاده برای تماشا دبی مال را حتی برای کودکان و افرادی که به دنبال تفریح هستند نیز جذاب می‌کند. در طبقه دوم دبی مال مکانی به اسم «کیدزانیا» وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن تفریح کنند و با حرفه‌های مختلف (در مقیاس کوچک) آشنا شوند. به جز این‌ها یک پیست یخی بسیار بزرگ و چندین سینما از امکانات فوق‌العاده دیگر این مجموعه هستند. در واقع دبی مال یک مکان تفریحی چند منظوره برای خانواده‌هاست که می‌توانند در آن هم به خرید و هم گشت و گذار بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به دبی را بشناسید

مراکز خرید دبی

امارات مال

مرکز خرید امارات یکی دیگر از مراکز خرید دبی است که بسیار بزرگ و شیک است و ترکیب جذابی از تجمل و لاکچری را در کنار سرگرمی ارائه می‌دهد. بیش از ۷۰۰ مغازه در این مال وجود دارند که طیف وسیعی از برندهای معروف مد و فشن، محصولات زیبایی و لوازم الکترونیکی و... را ارائه می‌دهند. جدا از بخش مربوط به خرید، یک پیست اسکی بسیار بزرگ هم در مرکز خرید امارات وجود دارد که وسعت آن شما را شگفت زده می‌کند. در این پیست می‌توانید هیجان اسکی، اسنوبورد و سورتمه سواری را تجربه کنید، آن هم در گرمای دبی! در کنار همه این‌ها چندین فست فود، فود کورت و رستوران‌های مختلف از سراسر جهان هم در امارات مال واقع شده‌اند که با هر سلیقه غذایی می‌توانید از آن‌ لذت ببرید.

دبی اوتلت مال

اگر هدف شما از سفر به دوبی خرید کردن است و خیلی درگیر بخش‌های سرگرمی و گشت و گذار در مراکز خرید دبی نیستید، اوتلت دبی احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مرکز خرید در بلوار العین دبی قرار دارد و برندهای معتبر اجناس خود را با تخفیف‌های بسیار زیاد در مغازه‌های این اوتلت به فروش می‌رسانند. در این مرکز خرید ممکن است حتی تا ۹۰٪ تخفیف را نیز ببینید و فرصتی عالی برای خرید از برندهای مطرح با قیمت‌های معقول‌تر است. به جز این‌ها فودکورت و سینما از بخش‌های دیگر اوتلت مال دبی هستند و یک پارک بازی هم داخل پاساژ برای کودکان وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر به خرید خود بپردازید.

دبی اوتلت مال

مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه، مانند بسیاری دیگر از مراکز خرید دبی، تنها یک مرکز خرید ساده نیست. این مکان از تعدادی بنای خاص و منحصر به فرد تشکیل شده که هر یک نماینده یک کشور خاص هستند و حال و هوای آن کشور را تداعی می‌کنند. ۶ تیمچه یا بخش مختلف در مجموعه ابن بطوطه قرار دارد که مربوط به کشورهای مختلف مانند چین، ایران و مصر هستند و در کل بیش از ۲۷۰ فروشگاه در این مجموعه قرار دارد. به جز این‌ها مرکز خرید ابن بطوطه چندین سینما هم دارد و غذاخوری‌های آن انواع غذاهای بین‌المللی و مربوط به کشورهای مختلف را سرو می‌کنند.

وافی مال

مرکز خرید وافی دبی یکی از لوکس‌ترین وخاص‌ترین مراکز خرید دبی است و چیزی که در آن بیش از همه جلب توجه می‌کند معماری خاص و متفاوت آن است. تم این مرکز خرید از مصر باستان الهام گرفته شده و فضای بسیار زیبایی را برای خریداران ایجاد می‌کند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع بوتیک‌های گران قیمت، جواهر فروش‌های معروف و برند در جهان و گالری‌های هنری بسیار لوکس را پیدا کنید و برای سلیقه‌های خاص قطعا بهترین انتخاب است. علاوه بر این‌ها همانطور که از تم مصری آن برمی‌آید، یک نوع بازار با تم مصری هم دارد که در آن انواع صنایع دستی، سوغاتی‌های سنتی مصر و جواهرات را می‌توانید پیدا کنید.

وافی مال

سیتی سنتر دیره

سیتی سنتر دیره از بهترین مراکز خرید دبی است که دقیقا در مرکز شهر دبی واقع شده است و یک مرکز خرید شلوغ و کاربردی به حساب می‌آید. این سیتی سنتر بیش از ۳۷۰ فروشگاه و مغازه دارد که انواع کالاهای الکترونیکی و لوازم منزل، لباس و برندهای مختلف را می‌توانید در آن پیدا کنید. این مرکز خرید هم برندهای مطرح جهانی و هم کالاهای محلی‌تر را می‌فروشد. سیتی سنتر دیره یک سینمای مولتی پلکس هم دارد و البته چندین گزینه غذاخوری و فودکورت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در حین گشت و گذار و خرید بتوانید کمی هم خستگی در کنید.

فستیوال سیتی مال دبی

فستیوال سیتی مال نه تنها یکی از مراکز خرید دبی، بلکه یکی از جاذبه‌های مهم و دیدنی دبی نیز به حساب می‌آید. این مرکز خرید در منطقه‌ای با مساحت زیاد واقع شده و می‌توانید علاوه بر خرید، به راحتی در آن گشت و گذار کنید. تعداد زیادی مغازه و بوتیک در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید انواع پوشاک و لوازم الکترونیکی و اکسسوری را از آن‌‌ها خریداری کنید. یکی از زیباترین بخش‌های فستیوال سیتی مال نمایش بصری آن است که شوی imagine نام دارد. در این نمایش عناصر آب، نور و آتش با هم در آمیخته می‌شوند و ترکیب آن‌ها با موسیقی نقش‌های خیره کننده‌ای را به وجود می‌آورد. با کمی پیاده روی در مجموعه فستیوال سیتی می‌توانید به ساحل برسید و از انواع کافه‌ها و غذاخوری‌های ساحلی لذت ببرید.

فستیوال سیتی مال دبی

مرکز خرید مارینا

مارینا مال در یکی از مناطق شلوغ و پر جنب و جوش به نام دبی مارینا واقع شده و از مراکز خرید دبی است که ظاهری بسیار جذاب و مدرن دارد. این مرکز خرید برندهای سطح بالا و لوکس و بوتیک‌های بسیار خاصی دارد و گشت و گذار در آن حس خوبی به شما خواهد داد. البته تنها ویژگی مارینا مال مغازه‌های آن نیستند. طراحی این مرکز خرید به شکلی است که امکان گشت و گذار در آن فراهم است و چند سینما هم دارد. به جز این‌ها انواع بازی ویدیویی و مینی گلف از تفریحاتی هستند که می‌توانید در این مجموعه انجام دهید. بهترین ویژگی مارینا مال اما این است که یک سمت آن به کنار آب ختم می‌شود. بنابراین غذاخوری‌های متنوع و مختلف این مجموعه در کنار آب واقع شده‌اند و می‌توانید منظره بسیار جذابی داشته باشید.

سیتی سنتر میردف

یکی از دلبازترین و زیباترین و البته مدرن‌ترین مراکز خرید دبی، سیتی سنتر میردف است. جالب است بدانید این مرکز خرید به همراه سیتی سنتر دیره و امارات مال، همگی توسط یک نفر تاسیس شده‌اند. سیتی سنتر میردف در مرکز شهر است و دسترسی به آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی هم به راحتی امکان پذیر است. این سیتی سنتر حدود ۴۳۰ فروشگاه از انواع برندها و محصولات را دارد و یک هایپرمارکت بسیار بزرگ و متنوع نیز برای خرید نیازهای روزمره در آن وجود دارد. به جز امکانات خرید، این سیتی سنتر چندین فضای بازی ویدیویی و غیر ویدیویی برای کودکان، چتر بازی در فضای مرکز خرید، بولینگ و سینما هم دارد که امکانات تفریحی آن را تشکیل می‌دهند.

سیتی سنتر میردف

مرکز خرید دبی هیلز

دبی هیلز مال یکی از شیک‌ترین و جدید‌ترین مراکز خرید دبی است که هنوز هم در حال توسعه است و قرار است مغازه‌های بیشتری نیز به آن اضافه شود. با این وجود همین حالا هم مرکز خرید بسیار بزرگی به شمار می‌رود و حتی نمایندگی‌های برندها در آن بسیار بزرگ و متفاوت از سایر مراکز هستند. این مال نیز چندین رستوران و کافه بسیار لوکس دارد که حتی اگر نخواهید خرید کنید برای گذراندن وقت یا غذا خوردن مناسب هستند. به علاوه یک مرکز بازی برای بچه‌ها و یک پارک بزرگ هم دارد که در آن تفریحات مختلفی از گلف گرفته تا والیبال و پینگ پونگ قابل انجام است.

مرکز خرید الغریر

جالب است بدانید که مرکز خرید الغریر یا الغریر سنتر، قدیمی‌ترین مرکز خرید دبی است که در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است. البته این سنتر بعدها بازسازی شده و حالا با نگاه کردن به آن اصلا متوجه قدمت نسبتا بالای آن نخواهید شد. این مرکز خرید تنوع بسیار زیادی از انواع برندها و محصولات مختلف دارد و در منطقه دیره دبی قرار گرفته است. الغریر سنتر حدود ۲۵۰ مغازه دارد که با چند رستوران تکمیل می‌شود و البته یک هتل پنج ستاره (آشنایی با لوکس‌ترین هتل ۵ ستاره {هتل آتلانتیس دبی}) مربوط به همین مرکز خرید نیز دقیقا در کنار آن قرار گرفته است.

مرکز خرید الغریر

مرکز خرید مرکاتو

مرکاتو در جاده ساحلی جمیرا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود. این مرکز خرید نه تنها به دلیل بوتیک‌ها و مغازه‌هایی که دارد، بلکه به خاطر ظاهر و دکوراسیون خاص و ویژه خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مال با تم ایتالیایی و رونسانسی ساخته شده و داخل آن بسیار جالب و زیبا است. علاوه بر انواع مغازه برند و ۱۴۰ فروشگاه مختلف و کافه و رستوران، این مرکز خرید یک مکان سرگرمی دارای واقعیت مجازی، بولینگ و بازی‌های ویدیویی به همراه یک مرکز بازی برای کودکان و سینما نیز دارد.

دراگون مارت

دراگون مارت یکی از مراکز خرید دبی است که با بقیه متفاوت است و حال و هوای دیگری دارد. این مکان بزرگ‌ترین مرکز خرید اجناس چینی خارج از چین است و در سال ۲۰۰۷ در دبی افتتاح شد. این مجموعه حدود ۶۰۰۰ مغازه و غذاخوری دارد که همگی اجناس چینی در تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب را به فروش می‌رسانند. از پوشاک گرفته تا مبلمان و لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی و... را می‌توانید در این مکان پیدا کنید.

دراگون مارت

د پوینت سنتر

مرکز the pointe در دبی قطعا یکی از لوکس‌ترین و گراننقیمت‌ترین و البته خاص‌ترین جاهایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این مکان در جزیره نخل یا پالم دبی واقع شده و به نوعی یک سنتر چند منظوره به حساب می‌آید. چندین و چند رستوران، بار و فروشگاه برند در این مجموعه واقع شده است و یک آبنمای بسیار جذاب هم دارد. این مکان در ساحل و دقیقا در مقابل هتل آتلانتیس دبی واقع شده و چشم انداز جالبی هم دارد.

مرکز خرید اوتلت ویلیج

مانند دبی اوتلت مال، این مرکز خرید نیز یک مرکز اوتلت است و بیش از ۱۰۰ مغازه مختلف دارد که می‌توانید به آن‌ها سری بزنید و با قیمت‌های مناسب‌تر اجناس برند را خریداری کنید. این مرکز خرید ظاهر جالبی هم دارد و به شکل یک دهکده قرون وسطایی ساخته شده است. اجناس و برندها نیز اکثرا مربوط به پوشاک، کفش و کیف و اندکی دکوری خانه و اکسسوری‌های مختلف هستند. مرکز تفریحی کودکان و چند رستوران و کافه نیز امکانات این مرکز خرید‌ را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات رایگان در دبی را بشناسید

جمع بندی

در این مقاله با تعدادی از بهترین مراکز خرید دبی آشنا شدیم. فرقی نمی‌کند بخواهید گشت و گذار کنید، خرید کنید یا به دنبال تجربه‌ی غذایی یا تفریحات خاص بگردید. در مال‌های بزرگ و کامل دبی می‌توانید همه این‌ها را در کنار هم تجربه کنید. با توجه به سلیقه و هدف خود می‌توانید یکی از موارد بالا را انتخاب کنید و یک روز عالی و پر از سرگرمی را برای خود بسازید.



1402/05/06 | کد مطلب: 1620


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.