بهترین فصل سفر به دبی {کی به دبی سفر کنیم؟}

بهترین فصل سفر به دبی را بشناسید

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

برای بسیاری، تصویر دبی ترکیبی از آسمان خراش های بلند، شن های طلایی و ماشین‌های مجلل را به ذهن می آورد. این شهری است که سنت و مدرنیسم، سادگی و زرق و برق را در هم آمیخته است. طوری که می‌توانید لحظه ای  با تمامی امکانات در بالای برج خلیفه باشید و ساعتی دیگر در میانه کویر و سکوت. به بزرگترین مال‌های خاورمیانه سر بزنید و یا در بازارهای قدیمی و مملو از بوی ادویه گم شوید.

 اگر در نظر دارید به دبی این شهر همیشه رو به پویایی سفر کنید، حتماً راهنمای آرند تور در مورد بهترین فصل سفر به دبی را مطالعه کنید. زیرا شرایط سخت محیطی دبی و تعداد بسیار زیاد رخدادهای فرهنگی، غذایی و حراجی که در طول سال برگزار می‌شوند تصمیم گیری زمان مطلوب برای سفر و خرید تور دبی را دشوار می‌سازد. در ادامه سعی می‌کنیم تا با بیان جزییات شرایط محیطی و در نظر گرفتن عواملی همچون ازدحام جمعیت و قیمت بلیط و خدمات در ماه‌های مختلف در این تصمیم گیری با شما همراه باشیم. به هیچ وجه نگران نباشید ما تمام کارهای سخت را برای شما انجام داده ایم، همه چیزهایی را که باید در مورد فصول مختلف دبی و شرایط خاص آنها بدانید، از بهترین آب و هوا برای آفتاب گرفتن تا به صرفه ترین زمان همه و همه را گرد هم جمع کرده ایم.

بهترین فصل سفر به دبی 

اگر به تعداد سفر‌هایی که در طول سال به دبی می‌شود دقت کنید متوجه خواهید شد که معمولا شش ماه دوم سال بهترین زمان برای بازدید از دبی فرض می‌شود، زیرا دمای هوا بسیار مناسب بوده و غوغایی از رویدادهای غذایی و جشنواره‌های خرید برپاست. 

میانگین دما در ماه آبان و آذر در حدود ۲۵درجه سانتیگراد است که حداکثر آن ۳۰ درجه سانتیگراد و کمترین آن ۱۹ درجه سانتیگراد است.

در بهمن و اسفند دمای هوا حتی باز هم پایین تر آمده و سردتر خواهد شد. دمای حداکثر ۲۴ درجه سانتیگراد و حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد این فصول برای عموم فعالیت‌ها در دبی کاملاً مناسب است و از همین روست که این ماه‌ها از پربازدیدترین ماه‌های دبی هستند.

پیک شلوغی دبی چه زمانی است؟

فصل اوج سفر به دبی از آبان شروع شده و تا اردیبهشت ادامه دارد. درجه حرارت آب و هوا در این ماه‌ها در بهترین شرایط خود قرار داند، اما در نتیجه هزینه اقامت و خدمات تفریحی افزایش یافته و همچنین افراد بیشتری برای جاذبه‌های اصلی شهر صف خواهند بست. با این حال، زمستان و بهار برای عاشقان ساحل و هر کسی که می‌خواهد از فعالیت‌های فضای باز دبی - از سافاری در صحرا گرفته تا کاوش در آبراه‌های نهر دبی - لذت ببرد بهترین فصل سفر به دبی است.

 دبی بین ماه های اردیبهشت و مهر پذیرای گردشگران بسیار کمتری است زیرا دمای سوزان هوا در بسیاری از روزها بالای 40 درجه سانتی گراد است. با این حال، با استفاده از تهویه مطبوع  بسیار قوی در هتل ها، مراکز خرید و رستوران ها، چیزهای زیادی برای لذت بردن به دور از آفتاب وجود دارد. اگر سفر آرام‌تری را ترجیح می‌دهید، سفر به دبی در خارج از فصل شلوغ ایده خوبی است. مخصوصا اگر قصد دارید سفر شما به صرفه نیز باشد.

 در نظر داشته باشید روزهای نزدیک به کریسمس و یا تعطیلات بهاره اروپا و آمریکا نیز تعداد توریست‌ها افزایش می‌یابند و همین امر باعث افزایش قیمت هتل‌ها و یا حتی خدمات تفریحی می‌شود. البته باید خاطر نشان کرد که بسیاری از جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای تفریحی در این ماه‌ها برگزار می‌شوند که خود یکی از اصلی ترین عوامل جذب توریست به دبی در ماه‌های یاد شده است.

بیشتر بخوانیدبهترین تفریحات رایگان در دبی را بشناسید

دما هوای دبی در طول سال

اگر می‌خواهید بهترین فصل سفر به دبی را پیدا کنید بررسی میانگین دمای دبی در طول ماه‌های مختلف سال به شما کمک شایانی خواهد کرد. زیرا به دلیل هوای خشک دبی امکان بالا یا پایین رفتن دما به صورت ناگهانی و با شدت فراوان وجود دارد. پس بهتر است پیش از آنکه برای سفر خود برنامه ریزی کنید به جدول زیر نگاهی کوتاهی کنید.

این آمار رسمی دمای هوای دبی بر اساس سانتی گراد در سال گذشته و رکورد بیشترین و کمترین دمای ثبت شده در دبی است.

بهترین فصل سفر به دبی اگه... 

اگر عشق ساحل هستید.

در بهار درجه حرارت هوا به طور متوسط ۲۶ درجه سانتی گراد و متوسط حرارت آب ۲۵ درجه سانتی گراد است. با این شرایط بهار برای کسانی که به ورزش‌های آبی و آفتاب گرفتن علاقه دارند بهترین فصل برای سفر به دبی است چون نه هوا آنقدر گرم است که نتوان برای ساعاتی چند در مقابل آفتاب قرار گرفت و نه آنقدر سرد که عصرها نتوان تنی به آب زد.

اگر اهل پارک‌های تفریحی هستید.

تابستان بهترین فصل برای سفر به دبی و استفاده از پارک‌ها و مراکز خرید به حساب می‌آید. شاید این ماه‌ها گرمترین روزهای دبی باشند اما برای استفاده از پارک‌های آبی و یا لگو لند و پارک‌های شبیه به آن ها بهترین فصل سفر به دبی محسوب می‌شوند. به علاوه چون تعداد مسافرها در این فصل کمه برای استفاده از این امکانات نیازی نیست صف بایستید و شک نکنید که در خرید هم تخفیف بیشتری شامل حال شما خواهد شد.

بیشتر بخوانیدهمه چیز درمورد پارک درخشان گاردن گلو در دبی بدانید

اگر برای تماشای مناظر دبی لحظه‌شماری می‌کنید.

مناظر زیادی برای دیدن در دبی وجود دارد، از برج خلیفه گرفته تا چرخ و فلک عین دبی. اگر در فصل پاییز به دبی سفر کنید می‌توانید بیشتر به صورت پیاده عبور و مرور کنید. به عنوان مثال مسیر جاده ساحلی با فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعدد یکی از جذاب ترین نکات توریستی دبی است.

 آفتاب پاییز با گرمای مطبوع خود بهترین فصل سفر به دبی و استفاده از امکانات متنوع آن است.

اگر برای خرید به دبی سفر می‌کنید.

 بازار گردی برای شما تفریخ  به حساب می‌آید؟ دیدن حراج‌های بزرگ شما را به وجد می‌آورد؟ بهترین فصل سفر به دبی برای شما ژانویه است. این ماه به دلیل نزدیکی به کریسمس و تعطیلات بعد از آن بهشت کسانی است که به دنبال تخفیف و حراج هستند. بسیاری از جشنواره‌های خرید و رویدادهای مختلف مد در دبی در این ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانیدنخل جمیرا شگفت انگیزترین جزیره خاورمیانه‌جزیره نخل دبی

آیا در ماه رمضان می‌توان به دبی سفر کرد

در ماه رمضان نیز می‌توان به دبی سفر کرد. تقریبا تمامی امکانات تفریحی در طول ماه رمضان مشغول به کار هستند. تنها تفاوت این ماه با ماه‌های دیگر سال در دوبی این است که در بین دو اذان غذا خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است.

البته این قوانین آنقدرها هم سخت گیرانه نبوده و رستوران هتل ها و گاهی فروشگاه های محصولات خوراکی در مراکز خرید بزرگ این قوانین را رعایت نمی‌کنند و صد البته که بعد از اذان مغرب همه چیز به حالت عادی خود باز می‌گردد.

با این حال رمضان بهترین فصل سفر به دبی نیست، پس اگر نزدیک به این روزها قصد سفر به دبی را دارید، تقویم رسمی کشور دبی را کنترل کنید.

کلام آخر

دبی بدون شک یکی از مراکز توریستی دنیاست که برای ارائه خدمات به مسافران در طول سال امکانات متعددی را فراهم آورده است. از تفریحات داخل صحرا گرفته تا مجلل ترین سالن‌های اجرای موسیقی، پارک‌های بازی و مراکز خرید، آسمان خراش‌های غول آسا و رستوران های متعدد همگی دبی را به شهری برای تمام سال بدل کرده است.

اما با نگاهی اجمالی به تعدد رویدادها و شرایط جوی دبی می‌توان گفت بهترین فصل سفر به دبی زمستان و آغاز بهار است.



1401/10/26 | کد مطلب: 1412
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.