همه چیز درمورد پارک درخشان گاردن گلو در دبی بدانید

همه چیز درمورد پارک درخشان گاردن گلو در دبی بدانید

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

دبی گاردن گلو اولین پارک تفریحی و در عین حال آموزشی به حساب می‌آید و از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اهداف آن، گسترش آگاهی در مورد مسائل مهمی مانند گرم‌شدن کره زمین و نیاز به کاهش انتشار کربن است که سیاره آبی را تهدید می‌کنند.

شهر جذاب دبی میزبان اولین باغ درخشان در نوع خود در منطقه عربی و به طور کلی خاورمیانه است که به شگفتی گردشگری در دبی تبدیل شده است. دبی گاردن گلو اولین پارک تفریحی و در عین حال آموزشی به حساب می‌آید و از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اهداف آن، گسترش آگاهی در مورد مسائل مهمی مانند گرم‌شدن کره زمین و نیاز به کاهش انتشار کربن است که سیاره آبی را تهدید می‌کنند. در این باغ فوق‌العاده از 25 طرح از اشکال هندسی با جلوه‌های مختلف استفاده شده است. بازدیدکنندگان در تور دبی می‌توانند علاوه بر دیدن گل‌های درخشان و لذت بردن از نمایش‌های آکروباتیک، سفری بین دایناسورها در دنیای پارک ژوراسیک را آغاز کنند.

پارک درخشان گاردن گلو در دبی چه فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهد؟ چه چیزی شما را در مورد این مکان شگفت‌زده خواهد کرد، به طوری که قصد دارید آن را بخشی از برنامه گردشگری دبی کنید؟ سؤالات زیادی وجود دارد که پس از پایان خواندن این راهنما پاسخ جامعی برای آنها خواهید یافت.

اهداف باغ گلو دبی

دبی گاردن گلو که توسط شهرداری دبی تأسیس شده است، انتشاردهنده پیام مهمی برای جهان است. حفظ نظم جهانی و اکوسیستم از طریق کاهش انتشار کربن، پیام مهم گاردن گلو دبی است.

موضوع اصلی پارک گاردن گلو صرفه‌جویی در انرژی، بازیافت و حفاظت از حیات‌وحش است. این پارک شگفتی‌های جهان، ادای احترام به طبیعت و سرزمین عجایب زیر آب را به نمایش می‌گذارد. پارک گاردن گلو از بیش از 10 میلیون لامپ کم‌مصرف و پارچه‌های درخشان بازیافتی به عنوان بخشی از موضوع پارک در حفظ انرژی استفاده می‌کند.

پارک درخشان دبی به بازدیدکنندگانش اجازه می‌دهد در دنیایی پر از خلاقیت و دوستدار محیط‌زیست بگردند و به آنها فرصتی می‌دهد تا خاطرات فراموش نشدنی تور دبی را جاودانه کنند. این باغ از مواد بازیافتی برای کاهش آلودگی محیط‌زیست و کربن طراحی شده است و به کل جهان پیام کاهش انتشار کربن و حفظ پاکیزگی زمین را ارسال می‌کند.

اهداف گاردن گلو

ساخت باغ دبی گاردن گلو

آثار هنری در باغ درخشان دبی گاردن گلو در فضایی به وسعت 160000 مترمربع به نمایش درآمده و تصاویر فوق‌العاده‌ای از بسیاری از گل‌ها، حیوانات و درختان و همچنین نمایش‌های روزانه که بین گوشه‌های آن با آب انجام می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

هنرمندان بسیاری در سرتاسر جهان در به نمایش گذاشتن این حجم از شکوه و جادو در این باغ سهیم بوده‌اند و تعداد آنها به حدود 150 هنرمند از نقاط مختلف جهان رسیده است. همچنین بیش از 500 استادکار، مهندس و معمار در پشت طراحی مسحورکننده خود دارد. علوم و تحقیقات زیادی در ساختن سه مفهومی که دبی گاردن گلو را خلاصه می‌کنند، کمک کرده است.

فعالیت‌هایی که می‌توانید در دبی گاردن گلو انجام دهید

  • بازدید از دبی گاردن گلو را با پارک دایناسورها شروع کنید.
  • توصیه می‌کنیم شروع به پرسه‌زدن در اطراف باغ کنید و از تمام مناظر اطراف مانند حوضچه‌های آب زیبا لذت ببرید.
  • از دنیای دریا که مخصوص بازی‌های دریایی با آخرین فناوری است دیدن کنید.
  • از پارک نورانی که از ایده صرفه‌جویی در انرژی و مراقبت از حیات‌وحش حمایت می‌کند، بازدید کنید.
  • بازدید از تونل طاووس و درخت شاد را برای گرفتن عکس و به اشتراک‌گذاری آنها در هشتگ مای دبی در شبکه‌های اجتماعی از دست ندهید.
  • بازدید از باغ یخی شگفت‌انگیز را فراموش نکنید که شامل تعداد قابل توجهی از مجسمه‌های برفی ساخته شده از حدود 5000 تن برف است.
  • از فانوس‌های رنگی غول‌پیکر دیدن کنید.

گاردن گلو

معرفی بخش‌های گاردن گلو

گاردن گلو چند قسمت فوق‌العاده جذاب و دیدنی را در خود جای داده است. در ادامه به معرفی این بخش‌ها می‌پردازیم:

1.      پارک درخشان

پارک گاردن گلو دارای تونل‌های رنگارنگ درخشانی است که از رنگین‌کمان، قلب، طاووس و غیره تشکیل شده‌اند که آن را پس‌زمینه‌ای عالی برای یک عکس یادگاری می‌سازد.

این بخش خاص از باغ دبی گلو زاییده فکر بیش از 500 مهندس، صنعتگر ماهر و معمار است. کل پارک گلو به صورت دستی طراحی شده و با چراغ‌های دست ساز ساخته شده است. هر مدلی که در پارک درخشان می‌بینید سازگار با محیط‌زیست است.

2.      پارک دایناسورها

پارک دایناسورهای دبی گاردن گلو بزرگ‌ترین پارک با تم دایناسورها در جهان است که مجموعه‌ای از 100 دایناسور انیماترونیک در اندازه واقعی را به نمایش می‌گذارد. این دایناسورها که به سبک پارک ژوراسیک محصور شده‌اند، به نظر می‌رسند که نفس می‌کشند، غرغر می‌کنند، چشمک می‌زنند و آن‌ها را تقریباً واقعی می‌کنند.

در پارک دایناسورهای دبی گاردن گلو یک آزمایشگاه دینو وجود دارد که سیر زندگی یک دایناسور از تخم‌ریزی تا انقراض را به نمایش می‌گذارد و یک موزه دایناسور که نمونه‌هایی از اسکلت دایناسورها را به نمایش می‌گذارد. وجود بزرگ‌ترین پارک دایناسورها با موضوعات تعاملی مانند آزمایشگاه دایناسورها به کودکان اجازه می‌دهد تا در مورد دوران ماقبل تاریخ بیاموزند.

3.      پارک یخی

آب و هوای قطب شمال را در وسط بیابان با تمام مجسمه‌های یخی خنک جدید در پارک یخی دبی گاردن گلو تجربه می‌کنید. پارک یخی به طرز ماهرانه‌ای از 5000 تن یخ، توسط 150 هنرمند با استعداد از سراسر جهان ساخته شده است. پارک یخی در درجه اول بر نمایش زیبایی و شکوه حیات‌وحش و بناهای تاریخی شگفت‌انگیز در سراسر جهان در دمای انجماد -7 درجه سانتیگراد تمرکز دارد. این پارک مجسمه‌های خیره کننده‌ای از قطب شمال، بناهای یادبود نمادین مانند برج خلیفه، برج العرب و حیوانات فیلم عصر یخبندان را به نمایش می‌گذارد. همچنین در یک منطقه بازی با تنظیم دمای -7 درجه سانتیگراد تا -8 درجه سانتیگراد، ضمن آموزش در مورد گرم شدن کره زمین، لرز و هیجان لازم را ایجاد می‌کند.

4.      پارک جادویی

بازدید از پارک جادویی برای همه گردشگران ضروری است. در این بخش مجموعه ای چشمگیر از آثار هنری و نمایش هایی وجود دارد که چشمان شما را فریب می دهد و ذهن شما را آزمایش می کند. این پارک دنیایی از توهمات نوری را با هنرهای گرافیکی به تصویر می کشد، بسیار شبیه ترفندهای جادویی است. می توانید در این بخش از دوستان خود عکس بگیرید. بازدید از پارک جادویی تخیل را تحریک می کند و برای همه لذت بخش است.

5.      پارک هنر

پارک هنر یک جاذبه نسبتاً جدید برای درخشش باغ دبی است. این پارک موضوعی اخیراً توسعه‌یافته دارای انبوهی از آثار هنری درخشان است، اما چیزی که آنها را از سایرین متمایز می‌کند این است که فقط از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. 2000 سی‌دی موسیقی، 1000 مصنوعات چینی، 3000 بطری پلاستیکی و 14000 بطری دارو در کنار هم پارک هنر را تشکیل داده‌اند. هنرمندانی از چین و روسیه تلاش زیادی برای نصب این مدل‌ها در پارک هنری انجام دادند.

هدف پارک هنر آموزش کودکان در مورد مزایای زندگی هماهنگ با طبیعت و خلاقیت‌های آن است. این آموزش به ذهن‌های جوان کمک می‌کند تا بفهمند که چگونه اقدامات آنها می‌تواند منجر به محیطی پایدارتر و با منابع برای نسل‌های آینده شود.

تفریح در گاردن گلو

مدل برج خلیفه و مسجد جامع شیخ زاید در گاردن گلو

پارک درخشان دبی گاردن گلو نه تنها شامل مدل‌هایی از گل‌ها و درختان است، بلکه چندین مدل از مکان‌های دیدنی امارات را در خود جای داده است که یکی از مهم‌ترین آنها مدل فوق‌العاده برج خلیفه است که از حدود 330 هزار بطری دارو ساخته شده است. مدل برج خلیفه به بزرگ‌ترین مدل از یک جاذبه گردشگری ساخته شده از مواد کاملاً بازیافتی در باغ معجزه دبی تبدیل می‌شود.

همچنین مدل مسجد جامع شیخ زاید معروف که در تور دبی از آن بازدید می کنید از حدود 90 هزار فنجان، قاشق و بشقاب چینی رنگی ساخته شده است که با چراغ‌های متمایز، منظره خیره کننده‌ای ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانیدنخل جمیرا شگفت انگیزترین جزیره خاورمیانه‌جزیره نخل دبی

خدمات در گاردن گلو دبی

پس از دو فصل موفقیت، پارک گاردن گلو دبی به رکورد نرخ بازدید شهروندان دست یافت و به پربازدیدترین مکان تبدیل شد، چرا که این پارک هم‌زمان سرگرمی و آموزش را با هم ترکیب کرده است و یک منطقه را به سرگرمی آموزشی برای کودکان اختصاص داده است.

پارک درخشان دبی امکانات عمومی و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فروشگاه هدیه، کافی‌شاپ، پارکینگ و رستوران اشاره کرد. در این پارک یک پیاده‌روی متمایز وجود دارد که شامل رستوران‌ها و کیوسک‌هایی است که اقلام خوشمزه و وعده‌های غذایی از غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند، از این رو می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای خورد که فرهنگ‌های مختلف را منعکس می‌کنند،

قیمت بلیت دبی گاردن گلو

هزینه بازدید از دبی گاردن گلو برای هر نفر تنها 65 درهم است. البته بازدید از این پارک برای کودکان زیر سه سال، کاملاً رایگان است.

ساعات کاری باغ درخشش دبی

ساعت بازدید از دبی گاردن گلو، در روزهای هفته به جز جمعه، از ساعت 16:30 تا 23:00 است. روزهای جمعه می‌توانید از ساعت 16:00 تا 24:00 از بازدید از این پارک لذت ببرید.

موقعیت مکانی باغ درخشان در دبی

دبی گاردن گلو در نزدیکی پارک زبیل، در منطقه شمالی مرکز تجاری دبی و شمال شرقی ساحل جمیرا قرار دارد. آکواریوم دبی در 5.97 کیلومتری و دبی فریم در 2.87 کیلومتری این پارک قرار دارند.

هتل‌های نزدیک دبی گاردن گلو

اگر می‌خواهید چندین روز در دبی گاردن گلو قدم بزنید، باید یکی از هتل‌های نزدیک آن را برای اقامت هنگام رزرو تور دبی انتخاب کنید.

هتل گاردن گلو

  • هتل کنراد دبی (Conrad Dubai) یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره دبی است که یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک محسوب می‌شود، زیرا 1.72 کیلومتر با پارک فاصله دارد.
  • هتل حیات ریجنسی کریک هایتس (Hyatt Regency Dubai Creek Heights) که بهترین هتل دبی است، حدود 2.9 کیلومتر با پارک درخشان دبی فاصله دارد.
  • هتل فیرمانت دبی (Fairmont Dubai) یک هتل پنج ستاره است و حدود 1.2 کیلومتر از پارک فاصله دارد.
  • در حدود 2.20 کیلومتری پارک دبی گاردن گلو، مرکز تجارت جهانی نووتل دبی (Novotel World Trade Center) واقع شده است و یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره دبی است.
  •  

سخن پایانی

دبی گاردن گلو که در پارک زبیل واقع شده است، اولین باغ مضمون منحصر به فرد جهان است و از سه منطقه نمادین پارک درخشان، پارک دایناسورها و پارک یخی تشکیل شده است. این پارک دارای تأسیسات و مجسمه‌های خیره کننده‌ای است که توسط هنرمندانی از سراسر جهان خلق شده‌اند که با استفاده از بیش از 10 میلیون لامپ کم‌مصرف و پارچه‌های درخشان بازیافتی در تاریکی روشن می‌شوند. پیشنهاد می کنبم هنگام رزرو تور دبی، بازدید از این پارک را در برنامه خود قرار دهید.

 



1401/09/21 | کد مطلب: 1383
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
تیم تحریریه آرندتور


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.