معرفی برج گالاتا{ماندگارترین بنای استانبول} |آرندتور

معرفی کامل برج گالاتا در استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

کشور ترکیه یکی از قطب‌های گردشگری دنیا به حساب می‌آید که بسیاری از افراد از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به این کشور سفر می‌کنند. شهر استانبول را می‌توان مهم‌ترین شهر کشور ترکیه از نظر گردشگری دانست که از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری پرشماری برخوردار است. استانبول میزبان تعداد زیادی از بناها و مکان‌هایی است که از دوران قدیم به جا مانده و امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تبدیل شده است. این برج تاریخی یکی از بناهای مشهور شهر استانبول به حساب می‌آید که مقصد اصلی بسیاری از گردشگران در سفر به این شهر است. 

آشنایی با برج گالاتا استانبول

برج گالاتا در استانبول به عنوان یکی از سمبل‌های این شهر محسوب می‌شود که گردشگران در بالای آن می‌توانند جزیره زیبای پاریم آدا و شهر استانبول را به تماشا بنشینند. چشم‌انداز و منظره غروب خورشید در بالای این برج بر روی تنگه زیبای بسفر یکی از جذاب‌ترین تصاویری است که انسان می‌تواند به نظاره آن بنشیند. برج گالاتا در شهر استانبول یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی به حساب می‌آید که بدون شک باید در برنامه سفر هر گردشگری قرار داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ پل معروف استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول

بر اساس شواهد و مدارک تاریخی، برج گالاتا در شهر استانبول به دستور امپراطور بیزانس در سال 1383 میلادی بنا شده است که اولین برج در نزدیکی دریا در زمان خود محسوب می‌شود. د واقع این برج بع عنوان یک فانوس دریایی عمومی در این محل ساخته شده است که از همان دوران تا به امروز بدون هیچ تغییری به جا مانده است. یکی از مواردی که برج گالاتا را از سایر برج‌ها و ساختمان‌های شهر استانبول متمایز می‌کند، شکل کلاه قیفی آن است. ساختار مخروطی که در بالای این برج قرار دارد به صورت تقریبی به میزان 38 متر از سطح دریا ارتفاع داشته که باعث می‌شود ارتفاع برج از سطح زمین به 72 متر برسد. 

این برج و بنای تاریخی در شهر استانبول بیش از 700 سال قدمت دارد که در طول سالیان دراز عمر خود آسیب‌های و صدمه‌های زیادی به آن وارد شده است. ناآرامی‌های استانبول در قرن سیزدهم میلادی و همچنین بلایای طبیعی باعث شده که آسیب‌های زایدی به این برج وارد شود. جدی‌ترین آسیبی که به برج گالاتا وارد شد در سال 1509 میلادی رخ داد که این برج را تا آستانه ویرانی برد. پس از این آسیب معماری به نام هیرتین برای مرمت و بازسازی برج اقدام کرد و توانست به خوبی این کار را انجام دهد تا حیات این برج به پایان نرسد. هیرتین یکی از مشهورترین و بهترین معماران در قرن شانزدهم میلادی در ترکیه بود که توانست کار مرمت و بازسازی برج گالاتا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. 

برج گالاتا (۱)

آسیب‌ها و ویرانی‌های برج گالاتا در طول تاریخ به همین جا ختم نمی‌شود و در سال 1794 میلادی دوباره این برج در اثر یک آتش‌سوزی شدید صدمه زیادی دید و در آستانه نابودی قرار گرفت. پس از این آتش‌سوزی شدید بار دیگر برج گالاتا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و یک اتاقک چوبی به بنای آن اضافه شد. این برج در سال‌های بعد نیز چندین بار دچار آتش‌سوزی شده و آسیب‌های جدی به آن وارد آمد. برج گالاتا در سال 1875 در اثر یک طوفان شدید دچار آسیب جدی شد. مرمت و بازسازی آسیب‌های وارد شده به برج در اثر طوفان در سال 1960 میلادی انجام شد و شرایطی را فراهم کرد که این برج تاریخی به عمر طولانی خود ادامه داده و سرپا بماند. این عملیات مرمت و بازسازی که آخرین عملیات مرمت بر روی این برج بود به منظور تغییر کاربری آن و ساخت یک رستوران در داخل این بنا انجام شد.

آشنایی با فضای داخلی برج گالاتا

برج گالاتا در تور استانبول در یکی از معروف‌ترین محله‌های این شهر، یعنی محله استقلال واقع شده است. گردشگرانی که قصد بازدید از این برج تاریخی و زیبا در شهر استانبول را دارند باید از داخل کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال عبور کرده و خود را به این بنای تاریخی زیبا و دیدنی برسانند. گردشگران با رفتن به این برج غیر از چشم‌انداز زیبایی که از شهر استانبول و جزیره پاریم آدا و تنگه بسفر در پیش چشمان خود مشاهده می‌کنند، می‌توانند از رستوران زیبایی که در آن قرار دارد برای صرف غذاهای لذیذ و خوشمزه استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. در ادامه با قسمت‌های مختلف این برج تاریخی زیبا آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: چگونه به استانبول سفر کنیم؟ {راهنمای سفر به استانبول}

ورودی برج گالاتا

قسمت ورودی برج گالاتا به این شکل طراحی شده است که افراد برای ورود به فضای داخلی باید از چند پله سنگی بالا رفته و پس از گذر از درب چوبی وارد لابی یا طبقه همکف برج شوند. برای بالا رفتن از این برج و بازدید از قسمت‌های بالایی آن نیز پله‌های مارپیچ هیجان‌انگیزی طراحی شده است؛ اما افرادی که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند نگران نباشند چون در این برج آسانسورهایی تعبیه شده که می‌توانند با استفاده از آن‌ها خود را به قسمت‌های بالایی برسانند. البته این آسانسورها فقط تا طبقه هفتم برج بالا می‌روند و ناگزیر باید دو طبقه باقیمانده را با استفاده از پله بالا رفت. 

برج گالاتا (۳)

یکی از مواردی که نظرها را در بازدید از این برج جلب می‌کند، رفتار خوب و گرم مسئولان برج با گردشگران و بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی است که به خوبی افرا را راهنمایی کرده و با روی گشوده به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.  

سکوی تماشای برج گالاتا

اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف گردشگران از رفتن به برج گالاتا و بازدید از آن، رفتن به سکوی تماشا بر فراز برج و مشاهده منظره زیبای دریای مرمر، فضای سبز و خانه‌های قدیمی محله استقلال، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر و گنبد و گلدسته‌های مساجد است. سکوی تماشای برج گالاتا یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی به حساب می‌آید که بدون شک می‌توان عکس‌های خاطره‌انگیزی در آن ثبت کرد. 

سکوی تماشا در برج گالاتا بر روی رستوران برج واقع شده و گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط از آن بازدید کنند. گردشگران بر روی این سکو می‌توانند در نهایت آرامش به صدای مرغان دریایی گوش دهند و همزمان از مناظر زیبای اطراف برج لذت ببرند. یکی از جاذبه‌هایی که از روی این برج به راحتی می‌توان مشاهده کرد، پل طویل و آهنین گالاتا است که از قدمت تاریخی برخوردار است. اگر به استانبول سفر می‌کنید و قصد بازدید از این برج را دارید بهترین زمان هنگام غروب خورشید است که می‌توانید از منظره زیبا و چشم‌نواز غروب خورشید در تنگه بسفر و دریای مرمر نهایت لذت را ببرید. 

برج گالاتا (۲)

رستوران و کافه برج گالاتا

یکی از امکاناتی که در داخل برج گالاتا استانبول وجود دارد رستوران و کافه آن است که گردشگران می‌توانند در آن انواع غذاهای ترکی را سفارش داده و از طعم لذیذ آن لذت ببرند. سبک چیدمان و معماری این رستوران به نحوی است که کاملا تداعی کننده فرهنگ این کشور بوده و گردشگران می‌توانند اوقات و لحظات خوشی را در آن سپری کنند. از جمله ویژگی‌های این رستوران می‌توان به محیط زیبا و آرام، سرویس‌دهی خوب کارکنان، دکوراسیون ساده و به سبک محلی و برخورد گرم کارکنان و پرسنل اشاره کرد. این رستوران جزو رستوران‌های لوکس استانبول محسوب نمی‌شود و نباید از آن در حد یک رستوران لوکس انتظار داشت. کیفیت غذاها و کباب‌های این رستوران عالی بوده و گردشگران می‌توانند طعم لذیذ یک کباب به سبک ترکی را در این رستوران و بر فراز برج تاریخی تجربه کنند. 

دسترسی به برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا در استانبول در یکی از مشهورترین خیابان‌های این شهر یعنی خیابان استقلال واقع شده است. محله‌ای که برج در آن قرار دارد محله بی‌اوغلو نام دارد که مغازه‌ها و کافه‌های خیابانی آن یکی از مناطق جذاب توریستی و گردشگری در شهر استانبول به حساب می‌آید. میدان تکسیم،‌ خیابان استقلال و برج گالاتا همگی در یک منطقه قرار دارند که جزو شلوغ‌ترین و مشهورترین مناطق شهر استانبول است. گردشگران می‌توانند پس از پیاده‌رو و گشت و گذار در خیابان استقلال و تماشای مغازه‌های جذاب آن به برج گالاتا رفته و در بالای این برج از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. گردشگران از سایر مناطق شهر استانبول می‌توانند از طریق مترو و تراموا به راحتی به این محله و برج گالاتا دسترسی پیدا کنند. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین مراکز خرید استانبول

کلام آخر - برج گالاتا؛ تماشای زیبایی از فراز تاریخ

شهر استانبول را می‌توان یکی از شهرهای محبوب از لحاظ گردشگری دانست که در طول سال گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر، به ترکیه سفر می‌کنند. استانبول از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از غنی‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید؛ یکی از جاذبه‌های تاریخی معروف این شهر که به نوعی به نماد استانبول تبدیل شده، برج تاریخی گالاتا است که با سبک معماری خاص خود و بیش از 700 سال قدمت، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران قرار دارد. تماشای مناظر زیبای دریای مرمر و تنگه بسفر از فراز این برج تاریخی را می‌توان اصلی‌ترین عامل محبوبیت این بنای تاریخی و زیبای شهر استانبول در بین گردشگران دانست. آژانس مسافرتی آرندتور همراه شما در سفر به استانبول خواهد بود. 



1402/02/31 | کد مطلب: 1538


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.