راهنمای سفر به استانبول {چگونه به استانبول سفر کنیم؟}

چگونه به استانبول سفر کنیم؟ {راهنمای سفر به استانبول}

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

شهر زیبا و تماشایی استانبول، سالانه میلیون‌ها توریست را از گوشه و کنار دنیا به خود جذب می‌کند. استانبول با قدمت بیش از ۲۵۰۰ سال، پایتخت فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ترکیه است که جاذبه‌های بسیار زیادی برای گردشگری دارد.

اگر قصد سفر به ترکیه و شهر استانبول را دارید، برای اینکه ببینید چگونه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید باید در اولین قدم تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید به استانبول بروید آیا علاقه‌مند به سفر هوایی هستید یا زمینی؟ یا اصلاً شاید عاشق قطار سواری یا دوچرخه‌سواری باشید.

در راهنمای سفر به استانبول نکات مهم و ضروری این مقصد را در اختیارتان قرار می‌دهیم که چه قصد سفر با تور یا بدون تور را به استانبول دارید سفری امن، لذت‌بخش‌ و پرخاطره را به توریستی‌ترین شهر جهان در نزدیکی ایران تجربه کنید.

 تمام اطلاعاتی را که برای سفر به این شهر تاریخی-توریستی جذاب به آن‌ها نیاز دارید را در این راهنمای سفر به استانبول در وبلاگ آژانس مسافرتی آرندتور گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید از میان راه‌های حمل‌ونقلی سفر به استانبول، گزینه‌ای را که با سلیقه، بودجه و زمان سفر شما همخوانی دارد، انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به استانبول به صورت زمینی

سفر زمینی می‌تواند خاطرات جذاب و فراموش‌نشدنی را در طول مسیر برای شما رقم بزند. در اینجا قصد داریم تا یک راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس، قطار و خودروی شخصی به صورت جامع و کامل برای علاقه‌مندان به سفر زمینی ارائه دهیم.

راهنمای سفر به استانبول با خودروی شخصی

در راهنمای سفر به استانبول با خودروی شخصی همه چیز را درباره مدارک لازم برای عبور از مرز، مدت‌زمان و مسیر سفر و سایر نکات مهم را برایتان شرح می‌دهیم. ابتدا باید از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گواهی‌نامه بین‌المللی خود را دریافت کنید.

 سپس باید برای کاپوتاژ خودروی خود اقدام کنید. کاپوتاژ (Cabotage) به معنای گرفتن مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی‌تان است که اداره گمرک آن را صادر می‌کند. همچنین باید کارت سبز که بیمه شخص ثالثی است که در میان کشورهای مختلفی مانند ترکیه اعتبار دارد را تهیه کنید.

بعد از تهیه مدارک لازم اگر از تهران قصد حرکت با ماشین شخصی خود به سمت استانبول را دارید مسیر خود را انتخاب کنید. شما از سه نقطه مرزی می‌توانید به ترکیه سفر کنید.

  • مرز بازرگان: در ۲۹۰ کیلومتری شهر تبریز
  • مرز رازی: در ۷۰ کیلومتری شهر خوی
  • مرز سرو: در ۶۰ کیلومتری شهر ارومیه

بین این سه مرز مشترک بین ایران و ترکیه مرز بازرگان که ۲۴ ساعته باز است، کوتاه‌ترین مسیر را دارد و جاده کم‌خطرتری است بین ایرانیان محبوب‌تر است.

در این سفر زمینی از تهران از شهرهای بزرگی چون کرج، قزوین، زنجان، تبریز و مرند عبور خواهید کرد تا به ماکو برسید. از اینجای مسیر با عبور از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه خواهید شد. از تهران تا مرز بازرگان در شهر ماکو 892 کیلومتر مسافت است که با خودرو طی کردن آن حدود 11 ساعت طول می‌کشد.

 از مرز بازرگان تا استانبول، چیزی حدود ۱۵۴۰ کیلومتر راه در پیش دارید پس خودتان را برای رانندگی طولانی آماده کنید، اما مطمئن باشید مسیری که در پیش دارید پر از مناظر طبیعی و ساحل و دریاست و می‌توانید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. فقط هزینه بنزین را که حدود لیتری ۲۲ لیر است را هم حتماً در نظر بگیرید.

نمونه عکس استانبول ۳

راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس

سفر با اتوبوس به استانبول از اقتصادی‌ترین راه‌های مسافرت است که طرفداران زیادی دارد. در بخش راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس اطلاعات لازم برای خرید بلیت اتوبوس و پایانه‌ها و مسیرهای دسترسی اتوبوس‌های مسیر تهران به استانبول و نکته‌‌های مهم در مسافرت با اتوبوس را  بررسی می‌کنیم.

اتوبوس‌های VIP از پایانه‌های بیهقی (آرژانتین)، آزادی (پایانه غرب) و خزانه (پایانه جنوب) به مقصد استانبول حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها از مرز بازرگان یا رازی وارد ترکیه می‌شوند. فاصله زمانی تهران تا استانبول 2431 کیلومتر  است که با  اتوبوس حدود 36 ساعت یعنی یک روز و نیم طول می‌کشد.

بلیت اتوبوس استانبول را از سامانه‌های اینترنتی به صورت آنلاین می‌توانید خریداری کنید، مبلغ آن حدود ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان و ساعت حرکت آن‌ها معمولاً صبح‌ها است. گزینه دیگر رفتن از تبریز به استانبول است. در این حالت می‌توانید از تهران به تبریز رفته و شاید حتی چند روزی در تبریز گشت‌وگذار کنید. سپس با اتوبوس به استانبول بروید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته که هنگام سفر به استانبول باید بدانید

راهنمای سفر به استانبول با قطار

مسافرت با قطار می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. اگر اهل سفر با قطار هستید و از آهسته پیمودن مسیر و تماشای مناظر و جاذبه‌های تماشایی مسیر لذت می‌برید راهنمای سفر به استانبول با قطار برای شما است.

برای رفتن به استانبول با قطار از تهران، ابتدا باید بلیت قطار تهران- آنکارا را خریداری کنید و زمانی که به آنکارا رسیدید، بلیت قطار دیگری را به مقصد استانبول خریداری کنید.  قطار تهران-  آنکارا  پس از حرکت از تهران به تبریز رفته سپس به سمت مرز رازی و از آنجا به ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه می‌رود. در ادامه مسیر قطار وارد ایستگاه وان می‌شود.

پس‌ازآن مسافرین از دریاچه وان ترکیه با کشتی عبور می‌کنند و در ایستگاه تاتوان سوار قطار آنکارا می‌شوند. مدت زمان سفر از تهران تا آنکارا حدود ۶۰ ساعت است. از آنکارا می‌توانید با قطار تندرو آنکارااستانبول طی ۴:۱۵ به استانبول برسید.

راهنمای سفر به استانبول هوایی

هواپیما آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای رسیدن به استانبول است. در راهنمای سفر به استانبول با هواپیما نکاتی را در مورد بهترین ایرلاین‌ها و خرید بلیت هواپیمای سیستمی و چارتر بررسی می‌کنیم. تمام ایرلاین‌های داخلی و خارجی پروازهایی به استانبول در طول هفته دارند.

قیمت پرواز رفت‌وبرگشت بسته به تعداد روزهای اقامت، تاریخ سفر و نوع پرواز (سیستمی یا چارتر) دستخوش تغییر می‌شود.

پرواز تهران تا استانبول از فرودگاه امام‌خمینی بین ۳ الی ۳:۳۰ طول می‌کشد. ازآنجاکه استانبول نیاز به ویزا ندارد، کافی است پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار برای تهیه بلیت داشته باشید.

برای خرید بلیت هواپیما کافی است ضمن مقایسه قیمت و شرایط بلیت‌های‌ هواپیمایی‌ها بهترین پرواز را در تاریخ موردنظرتان پیدا کرده و برای خرید بلیت اقدام کنید.

نمونه عکس استانبول ۲

راهنمای سفر به استانبول با کشتی

گشت‌وگذار در تنگه بسفر با کشتی‌های معمولی یا لوکس می‌تواند به هیجان‌انگیزترین بخش سفر شما تبدیل شود. در ادامه به‌عنوان راهنمای سفر به استانبول برای کشتی سواری انواع سفر دریایی پرطرفدار در استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

سیستم حمل‌ونقل عمومی استانبول بین تراموا، مترو، اتوبوس و کشتی بسیار یکپارچه و کارآمد است. برای رفتن به نقاط جذاب گردشگری در استانبول لازم است به اسکله‌هایی مانند بشیکتاش، امین اونو، کاباتاش یا کادیکوی و... بروید تا با کشتی و در میان غوغای مرغان دریایی به مقصد خود برسید.

به جز کشتی سواری به عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی، کشتی کروز یا کشتی‌های تفریحی استانبول هم بسیار مشهورند. می‌توانید در یکی از تورهای کشتی کروز بر روی تنگه بسفر، دریای مرمر، دریای سیاه و یا سواحل دیگر برای گشتی چندساعته تا سفری چندروزه برنامه‌ریزی کنید.

راهنمای سفر به استانبول با دوچرخه

در سال‌های اخیر دوچرخه‎سواری مورد توجه بسیاری قرارگرفته و هر سال بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. اگر اهل رکاب زنی هستید، راهنمای سفر به استانبول برای دوچرخه‌سواری برای شما است تا در رؤیایی‌ترین شهر سرزمین ترکیه از  دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

از مسیرهای جذاب دوچرخه‌سواری ترکیه در استانبول، مسیر بویوک آدا است.  بویوک آدا بزرگ‌ترین جزیره از جزایر پرنس استانبول است که در آن تردد خودرو ممنوع است و وسایل نقلیه درشکه و دوچرخه است.

در اینجا می‌توانید به‌راحتی یک دوچرخه اجاره کنید و کل جزیره را رکاب بزنید و چشم‌انداز و طبیعت زیبا و خانه‌های قدیمی با سبک دوره عثمانیان را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: استانبول یا آنکارا؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

راهنمای سفر به استانبول بدون تور

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که ترجیح می‌دهید به‌تنهایی سفر کنید یا به نظرتان سفر با تور به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست و دوست دارید خودتان برای هر مرحله سفرتان برنامه‌ریزی کنید، راهنمای سفر به استانبول بدون خرید تور برای شما است.

گذراندن مراحل راهنمای سفر به استانبول بدون تور به نسبت سفر با تور زمان‌بر است اما اگر مصمم هستید که بدون تور سفر کنید، کافی است با توجه به راهنمای سفر به استانبول بین وسایل نقلیه متفاوت، با توجه به سلیقه، نوع سفر و هدفتان از سفر یکی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نوع وسیله نقلیه برای خرید بلیت اقدام کنید یا اگر با خودروی شخصی میخواهید عازم سفر به استانبول شوید تمامی مدارک لازم را به دقت تهیه کنید و نکات سفر را بررسی کنید. تا سفر به یادماندنی را تجربه کنید.

نمونه عکس استانبول ۱

راهنمای سفر به استانبول با تور

ازآنجایی‌که ایرانی‌ها همیشه استقبال خوبی از تورهای تفریحی استانبول می‌کنند، آژانس‌های مسافرتی سعی می‌کنند به شکل‌های مختلفی پکیج تور استانبول را در تمام طول سال به‌صورت زمینی و هوایی با تنوع بالا در اختیار گردشگران قرار دهند.

گذراندن مراحل راهنمای سفر به استانبول با تورهای تفریحی و گردشگری ازآنجاکه این تورها تسهیلات بسیاری را مانند بلیت رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی بیمه مسافرتی، گشت شهری و لیدر فارسی زبان فراهم می‌کنند بسیار راحت‌تر است.

بیشتر بخوانید: 10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

سخن آخر

در این راهنمای سفر به استانبول اطلاعات به روز توریستی و عمومی برای سفر به استانبول را با وسایل حمل‌ونقل متنوع از راه زمینی، هوایی، ‌قطار یا با خودروی شخصی به شما معرفی کردیم تا با انتخاب گزینه مناسب از سفر خود به استانبول لذت بیشتری ببرید.



1401/12/28 | کد مطلب: 1471
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.