آشنایی با بهترین مراکز خرید استانبول |آرندتور|

آشنایی با بهترین مراکز خرید استانبول

شما هم امتیاز بدهید!

توریسم سال‌هاست که به یکی از پردرآمدترین صنایع جهان تبدیل شده است.  رقابتی بزرگ بین ثروتمندترین شهرها و کشورهای جهان برای جذب توریسم و رونق هر چه بیشتر کشور و شهر و منطقه خود در جریان است. این شهرها با برپایی جشن‌ها و جشنواره‌ها یا تبلیغ و آماده سازی مناطق تاریخی یا مذهبی خود یا بهره‌مندی از طبیعت و مناظر خود، مردم بیشتری را برای سفر شهر خود ترغیب می‌کنند. یک از نمادهای رشد و توسعه شهرها، مراکز خرید است. تمامی شهرهای بزرگ دنیا رقابتی شدید برای داشتن مجهزترین، بزرگترین و زیباترین مراکز خرید را دارند زیرا که یکی از عمده‌ترین سودهای گردشگران، خریدهای آنهاست. هر چه گردشگر پول بیشتری خرج کند، ثروت بیشتری به شهرها سرازیر می شود.

تاریخچه توریستی ترکیه

استانبول یکی از مهمترین این شهرهاست. شهری با پیشینه تاریخی بسیار غنی که روزگای پایتخت قدرتمندترین امپراتوری شرق بوده است. ترکیه از جمله کشورهایی است که پایتخت سیاسی و پایتخت اقتصادی و فرهنگی آن دو شهر جداست. استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه و در واقع قلب اقتصادی و سیاسی و فرهنگی این کشور است. این کلان‌شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۴میلیون نفر یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان و مساحتی در حدود ۱۸۳۱کیلومتر مربع دارد. این شهر دارای آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ایی به همراه هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوان، آشپزها و سرآشپزهای ماهر و رستوران و غذاخوری‌های پرتعداد و تنوع غذایی کم نظیری است. این ویژگی‌ها در کنار تسامح فرهنگی مردمانش، این شهر را تبدیل به یکی از مراکز مهم تور استانبول کرده است. استانبول کلان‌شهری است که بخشی از آن در اروپا و بخشی دیگر در آسیا واقع شده است. تنگه بسفر این دو قاره را از هم جدا کرده و استانبول را دو نیم کرده است. در کنار همه آنچه گفته شده، خرید برای هر کسی لذت‌بخش است. ما ممکن است امکان سفرهای دور و دراز را نداشته باشیم اما خرید کرده و لذت آن را می‌دانیم. استانبول با مراکز خرید متعدد، در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، بهشتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به خرید است. البته ناگفته نماند که دیدن و بازدید از این مراکز خرید خود به تنهایی لذت بخش است. 

دسترسی به دو قاره کهن آسیا و اروپای مدرن، موقعیت ویژه ایی برای استانبول بوجود آورده است. در هر دو بخش آسیایی و اروپایی این شهر مراکز خرید متعددی ساخته شده که برخی بسیار مدرن و امروزی هستند و برخی مانند بازارهای قدیم ویژگی سنتی خود را حفظ کرده‌اند. این مساله باعث شده که طیف وسیعی از اجناس در این شهر پیدا شود و تنوعی را شامل شود که در کمتر جایی از جهان بتوان آن را سراغ گرفت. خرید در مراکز خرید استانبول هم می‌تواند خیلی گران باشد و هم می‌تواند ارزان و به صرفه. بهتر است بگوییم یک خرید معقول و به صرفه بیشتر به زمان خرید و مکانی که انتخاب می کنیم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: استانبول یا آنکارا؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

در ادامه با هم بهترین مراکز خرید استانبول را با هم بررسی می‌کنیم.

گراند بازار استانبول

 شروع گشت و گذار در مراکز خرید استانبول را از گرند بازار یا همان بازار بزرگ آغاز می‌کنیم. خوب برای ما ایرانی‌های نباید غریب باشد. در همین تهران خودمان و اکثر شهرهای بزرگ و قدیمی،‌بازار داریم. باید بگویم که این سنت بازار را جهانیان به نام ما می شناسند. برگردیم به مراکز خرید استانبول. این بازار بزرگ و سرپوشیده، یکی از قدیمی‌ترین‌ و بزرگترین‌ها در نوع خود است. در سال ۱۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده و در قرن ۱۶ حدود آن گسترش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۴ با بیش از ۹۰ میلیون بازدید در سال رتبه نخست محبوب‌ترین جاذبه برای گردشگران را از آن خود کرده است.

کاپالی چارشی در زبان ترکی به معنای سرپوشیده است. گرند بازار را به زبان ترکی اینگونه می‌نامند. این بازار از مراکز خرید استانبول دارای ۶۱ راهرو و  بیش از ۳۰۰۰مغازه است. اجناس مختلفی از جمله فرش،‌طلا، جواهر، چرم، عتیقه، صنایع دستی، ادویه‌جات، گیاهان دارویی و کتب قدیمی به فروش می  رسد.  این بازار از مراکز خرید ترکیه کاملا شبیه بازارهای خودمان عطر و طعم خاصی دارد. قهوه ترک و ادویه‌جات نایاب و صنایع دستی و میلیون‌ها جنس مختلف دیگر در آنجا گیرتان خواهد آمد. اگر نمی‌خواهد ناراضی بیرون بیایید، دقت کنید چون مانند همه‌جا جنس بی‌کیفیت هم  پیدا می شود. حتما چانه‌تان را بزنید. تا زورتان می‌رسد، از قیمت کم کنید، این شیرینی معامله است. کاسب‌ها نیز قیمت را بالاتر می‌گویند که با تخفیفی که مشتری می‌گیرد، آنها باز هم منفعت شیرینی دشت کنند. 

این بازار روزهای یکشنبه تعطیل است و بجز مناسب‌ها خاص همیشه باز است. ساعت کار آنجا از ۹ صبح تا ۷ غروب است.

استانبول مال

یکی از مهمترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی است. برندهای معروف در این مرکز خرید نمایندگی داشته و بزرگترین کالکشن ویکتوریا سکرت در این مرکز از مراکز خرید استانبول قرار دارد. استانبول مال را می توانید در خیابان سلیمان دمیرل پیدا کنید.

مراکز خرید استانبول

بازار جواهر

این پاساژ از مراکز خرید استانبول، بزرگترین مرکز خرید اروپاست. بازار جواهر ششمین مرکز خرید بزرگ جهان است.بازار جواهر نمایندگی بیش از ۱۰۰برند معتبر جهانی را در خود جای داده است. این شماره از مراکز خرید استانبول رکوردهای دیگری هم دارد. بزرگترین ساعت جهان در بازار جواهر است. حدود ۱۵ رستوران دارد. ۱۲ سالن فیلم و سالن بولینگ و تئاتر نیز از امکانات این مجموعه است. 

مرکز خرید الیویوم

مرکز خرید الیویوم از جمله مراکز خرید استانبول است که در بخش کارگرنشین آن واقع شده است. کالاهایی که اینجا پیدا می‌کنید ممکن است آخرین مد روز نباشد اما بدون شک با کیفیت هستند. برندهای آدیداس و پوما و نایک و دیفکتو را با قیمت ارزان پیدا می کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته که هنگام سفر به استانبول باید بدانید

مرکز خرید فروم

مرکز خرید فروم یکی از مراکز خرید استانبول است که سالانه بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده دارد و حدود ۸۰۰۰متر آن را آکواریوم غول پیکر ترکیه و موزه اشغال کرده است. ۲۸۰ برند معتبر خارجی در این مرکز حضور داشته و امکاناتی مانند اسکی روی یخ، اتاق بازی کودکان و پارک ژوراسیک نیز در خود دارد.

مرکز خرید آکمرکز

از دیگر مراکز خرید استانبول که در همسایگی محله بشیکتاش و در محله اتیلر واقع شده است، آکمرکز است. در سال ۹۵ بهترین مرکز خرید اروپا و در سال ۹۶ بهترین مرکز خرید جهان شناخته شد. بنظرم دلایل کافی برای رفتن به این مرکز از مراکز خرید استانبول را داشته باشید. در آکمرکز هم می‌توانید مارک‌ها و محصولات گران قیمت و لوکس را پیدا کنید و هم محصولات ارزان‌تر را.

پاساژ استانبول

مرکز خرید وادی استانبول

این مرکز از مراکز خرید استانبول در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است. جایی که یکی از بزرگترین و شیک‌ترین و مدرن ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود. وادی استانبول در منطقه معروف شمال این شهر یعنی ساریر قرار دارد. این مرکز مدرن و جدید در کنار جنگل بلگراد قرار دارد و دارای یکی از زیباترین چشم‌اندازها به اطراف است. برندهای معروفی مانند دسا، مانگو، ماوی، پنتی، زارا و بسیاری از نمایندگی دیگر در مرکز خرید نمایندگی دارند. 

مرکز خرید کاپیتول

مرکز خرید کاپیتول یکی از مراکز خرید استانبول است که در بخش آسیایی آن واقع شده است. این مرکز در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد وعنوان اولین مرکز خرید مدرن در این نقطه از شهر را از آن خود کرد. این پاساژ ۶ طبقه بهترین گزینه برای کسانی است که در بخش آسیایی شهر سکونت دارند. در این مرکز خرید،‌ فست فودهای مشهور و محبوب مانند استارباکس، کی اف سی و برگرکینگ شعبه دارند. 

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید اینستینه پارک استانبول یک از گران قیمت‌ترین مراکز خرید استانبول است. این مجموعه لوکس در طول سال بسیاری از هنرمندان و توریست‌ها را به خود جذب می‌کند. نمای شیشه‌ایی این ساختمان چهار طبقه بسیار زیبا و جذاب است و بیش از ۳۰۰ مغازه در آن فعالیت می‌کنند. برندهای مشهوری مانند دیور، آرمانی، زارا و شنل نیز در مرکز خرید شعبه دارند. این مرکز خرید دارای آکواریومی بزرگ با بیش از ۱۰هزار گونه مختلف آبزیان می باشد. 

بهترین مراکز خرید استانبول

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

همانگونه که از نام این مرکز از مراکز خرید استانبول معلوم است، در منطقه نیشان تاشی واقع شده است. این پاساژ نیز یک از لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول است و اکثر برندهای معروف جهانی مانند کارتیه و لویی ویتون در این مرکز خرید شعبه دارند. برندهای مطرح ترک نیز قاعدتا در این مکان شعبه‌ داشته و مشغول فعالیت هستند. شاید ویژگی مهم این مرکز این است که در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و با ۱۰دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. این خیابان و مرکز خرید آن مرکز خرید لباس شب در استانبول هستند.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول است که در بخش آسیایی آن واقع شده است. دور تا دور آن پوششی شیشه‌ای دارد که این نمای زیبا بسیاری از گردشگران را جذب خود می کند. برندهای معروفی مانند زارا، تامی هیلفیگر، پیر کاردین و بندهای ورزشی مانند آدیداس نیز در آنجا فعالند. فودکورت این مرکز با بیش از ۲۰ رستوران سنتی و بین المللی در حال فعالیت است و پارکینگ ۵طبقه‌ایی آن به بازدید کنندگان  خدمات ارائه می کند.

مرکز خرید زورلو سنتر

زولو سنتر از جمله مراکز خرید استانبول است که در بخش اروپایی شهر واقع شده است. از جمله نوسازترین مراکز خرید استانبول است و مانند دیگر مراکز خرید جدید از معماری ویژه‌ای برخوردار است. این پاساژ شامل یک هتل ۵ستاره مجلل و مرکز نمایشی ویژه‌ایی دارد. 

بیشتر بخوانید: 10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

کلام آخر

اگر قصد سفر به استانبول را دارید اما خریدهایتان را کرده‌اید یا وضعیت اقتصادی شما را کمی دست به عصا کرده است، باز هم سری به مراکز خرید استانبول بزنید. در دنیای مدرن بزرگترین هزینه‌ها و خلاقیت‌ها در ساخت مراکز خرید صرف می‌شود. قدم زدن در این مراکز و دقت به طراحی‌ها و زیبایی‌های آن، خود تفریحی ارزان و جذاب است. آژانس مسافرتی آرندتور شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.



1401/12/15 | کد مطلب: 1458
برچسب‌ها: مراکز خرید
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.