تور سوباتان اردیبهشت 1403 | { نئور به سوباتان، سافاری، سوارکاری}

تور سوباتان

154 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 5 اردیبهشت 1403 سافاری ییلاق سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 12 اردیبهشت 1403 سافاری ییلاق سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 13 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • محدود
    جزئیات سفر
  • 13 اردیبهشت 1403 سافاری ییلاق سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 19 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 19 اردیبهشت 1403 سافاری ییلاق سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 26 اردیبهشت 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 26 اردیبهشت 1403 سافاری ییلاق سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 5,390,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 9 خرداد 1403 سوارکاری لیسار به سوباتان
    • 2.5 روزه
    • 8,990,000 تومان
    • موجود
    جزئیات سفر

سوباتان بهشتی در استان گیلان، دنیایی سرتاسر رنگ، زیبایی و آرامش است که دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به ماجراجویی از طرفداران پر و پا قرص مناظر رویایی و دلپذیر و آب‌وهوای مساعد آن هستند.
چمنزارهای سرسبز، چشمه‌های پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای کوچک و بزرگ، کلبه‌های قدیمی گوشه‌ای از چشم‌انداز بی‌نظیر و زیبایی‌هایی غیرقابل وصفی است که در سوباتان می‌توان انتظار آن را داشت. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد سوباتان را بدانید، با آرند تور همراه باشید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

راهنمای سفر به سوباتان

سوباتان از زیباترین و سرسبزترین ییلاقات ایران است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر دارد و مقصدی عالی برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، کمپینگ و حتی اسب‌سواری است.
هر گردشگری که لذت پیاده‌روی از دریاچه نئور تا ییلاق سوباتان به‌خصوص در خرداد ماه که دشت‌های سرسبز پر از آلاله‌ها، گلزارهای وحشی و رنگارنگ می‌شوند را چشیده باشد، پس از این پیمایش لذت‌بخش بدون شک شما را دعوت به این تجربه منحصربه‌فرد می‌کند.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به سوباتان { بهشت ایران}

سوباتان کجاست؟

روستای ییلاقی سوباتان در ۳۶ کیلومتری شمال غربی تالش در استان گیلان واقع شده است. این روستای رویایی در ۲۲ کیلومتری لیسار و ۲۱ کیلومتری دریاچه نئور قرار دارد. از شرق به جنگل‌های بارانی لیسار، از غرب به حاشیه روستاهای اردبیل، از شمال به رودخانه لیسار و از جنوب به حومه جوکندان متصل است.
دریاچه نئور در دره‌ای سرسبز و جذاب بین اردبیل و خلخال واقع شده است و پیاده‌روی بهاری بین نئور و سوباتان یکی از مسیرهای بوم گردی معروف برای دوستداران طبیعت است. همچنین جنگل لیسار یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای جنگل نوردی خاطره‌انگیز در این منطقه است.

بهترین زمان سفر به سوباتان

به‌طورکلی ۶ ماه اول سال برای بازدید از ییلاق‌هایی مانند سوباتان مناسب است؛ اما بهترین زمان برای سفر نئور به سوباتان، اواخر بهار و خرداد ماه است و آب‌وهوای دریاچه نئور نیز در اوایل تابستان بسیار مطبوع می‌شود. همچنین در فصل بهار می‌توانید از دشت‌های شقایق سوباتان در باتمان بلاغ دیدن کنید.
سوباتان در ارتفاع حدود 1900 متری از سطح دریا واقع شده است. به همین دلیل زمستان‌های بسیار سردی دارد. البته سفر به سوباتان در فصول سرد سال با وجود برف سنگینی که منطقه را می‌پوشاند، طرفداران خودش را دارد و تماشای کلبه‌های چوبی و دود دودکش‌های آن‌ها حال و هوای خاصی دارد.

چطور به سوباتان برویم

اگر از تهران عازم سوباتان هستید. چند مسیر دسترسی پیش رو دارید. یک راه این است که از تهران به قزوین رفته از جاده قزوین – رشت مسیر خود را ادامه دهید تا به خروجی فومن – سراوان برسید. در امتداد این جاده مسیر خود را ادامه دهید تا به تالش (هشتپر) برسید. هشتپر در فاصله ٤٥٠ کیلومتری از تهران واقع شده که طی این مسافت با وسیله نقلیه حدوداً ٦ ساعت طول می‌کشد. از تالش (هشتپر) از طریق جاده مریان به سوباتان خواهید رسید.
مسیر دوم این است که از تهران راهی قزوین شده و به سمت زنجان بروید. از آنجا مسیرتان را در جاده زنجان – تبریز ادامه دهید تا به جاده اردبیل- خلخال- زنجان برسید در امتداد این جاده به روستای بودآلالو خواهید رسید. بودآلالو در فاصله ۵۵۰ کیلومتری از تهران واقع شده که طی این مسافت با وسیله نقلیه حدوداً ۷ ساعت طول می‌کشد. از بودآلالو با وانت نیسان خود را به سوباتان برسانید.

سفر به سوباتان با ماشین شخصی

شما می‌توانید مسیرهایی که پیش از این ذکر شد را با ماشین شخصی خود تا تالش یا روستای بودآلالو به‌راحتی بروید؛ اما از هر مسیری که بیایید نهایتاً چیزی مابین ۳۵ الی 40 کیلومتر جاده خاکی پیش رو خواهید داشت و درصورتی‌که خودروی شما شاسی بلند نباشد یا در مواقع بارندگی، به مشکل بر خواهید خورد. اگر ماشین‌ آفرودی در دسترس ندارید مسیرهای فرعی را با نیسان‌های کرایه‌ای که معمولاً در این منطقه وجود دارد، طی کنید تا به سوباتان برسید.

سفر به سوباتان با اتوبوس

اگر از تهران سفر می‌کنید، از ترمینال سوار اتوبوس‌های اردبیل شوید و از عبور اتوبوس از جاده سرچم اطمینان حاصل کنید. سپس در روستای بودآلالو پیاده شوید و ازآنجایی‌که جاده روستا پرپیچ‌وخم و گاهی خاکی و ناهموار است، با وانت نیسان به سوباتان بروید و سر راه از دریاچه نئور دیدن کنید. روستای بودآلالو در فاصله ۵۵۰ کیلومتری از تهران واقع شده که با اتوبوس حدود ۷ ساعت زمان می‌برد.

سفر با تور سوباتان

تور گردشگری سوباتان مقصدی ایده‌آل و شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به طبیعت است. اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی هستید، تور سوباتان می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای ماجراجویانه شما در طبیعت باشد.

انواع تورهای سوباتان

تورهای سوباتان از تهران معمولاً به‌صورت دو و نیم یا سه و نیم روزه اجرا می‌شوند تا مرز بین دو استان گیلان و اردبیل یعنی از دریاچه‌ی نئور تا ییلاقات سوباتان با پای پیاده پیمایش بشود و زمان برای بازدید از جنگل الچالیق، آبشار ورزان، گشت در بازار سوباتان، شکمگردی، شب‌نشینی دور آتش و تماشای آسمان پرستاره‌، بازدید از دره زیبای ساری داش (دره عقاب‌ها) و دیگر جاذبه‌ها فراهم شود.

تور سوباتان یک روزه

به دلیل فاصله نسبتاً زیاد سوباتان تا تهران تور یک روزه به این مقصد پیشنهاد نمی‌شود. چون ۷ ساعت جاده در پیش داریم که رفت‌وبرگشت ۱۴ الی ۱۵ ساعت بدون در نظر گرفتن جاده خاکی دسترسی به روستا گزینه‌ای منطقی نیست و به‌محض رسیدن باید برگردیم؛ اما اگر ساکن رشت یا بندر انزلی هستید، تورهای یک روزه به مقصد سوباتان اجرا می‌شود.

تور دو روزه سوباتان

تور سوباتان دو و نیم روزه از تورهای رایج و محبوبی است که از تهران برگزار می‌شود. حدود 7 ساعت وسیله نقلیه به صورت شبانه طی می‌شود و پیمایش مسیر جنگلی، صرف غذا در خانه محلی و اقامت در اقامتگاه بومگردی از فعالیت‌های اصلی این تور حساب می‌شود. بازدید از برخی جاذبه‌ها مثلاً آبشار ورزان، ارتفاعات زیبای ساری داش و رفتن به بام سوباتان، گشت در جنگل آلچالیق و ییلاق سوباتان از جاذبه‌های این تور است. معمولاً به دلیل پیمایش سبک‌تر درجه سختی این تورها کمتر است.

تور چند روزه سوباتان

تور سوباتان سه و نیم روزه یا بیشتر مفصل‌ترین و کامل‌ترین تور سوباتان است که معمولاً شامل پیمایش از دریاچه نئور تا سوباتان می‌شود و امکان بازدید از تمامی جاذبه‌های منطقه وجود خواهد داشت. این تورها معمولاً از درجه سختی بالاتری برخوردارند و چون در ارتفاعات بالا و مسیرهای گاه ناهموار و سنگلاخی با شیب‌های تند یا با مدت پیمایش روزانه طولانی (6 تا 9 ساعت در روز) اجرا می‌شوند، مناسب کسانی هستند که آمادگی جسمی و روحی برای شرایط پیاده‌روی و کوه‌نوردی سنگین داشته باشند. پس اگر طبیعت گرد حرفه‌ای هستید این تورها مناسب شما خواهد بود.


تور نئور به سوباتان سفر به سرزمین شقایق‌ها

تکه‌ای از بهشت را در تور «نئور به سوباتان» از نزدیک مشاهده و لمس می‌کنید. پیاده‌روی دلچسب در کنار مناظر زیبا و بی‌نظیر سوباتان این روستای ییلاقی که در غرب «لیسار» و نزدیک شهر «تالش» قرار دارد، شما را به دنیای سرتاسر رنگ، زیبایی و آرامش می‌برد. مراتع سرسبز، گله‌های اسبان وحشی، پیمایش لذت‌بخش، تماشای آسمان پرستاره در شب‌های سوباتان از جمله لذت‌های وصف‌ناپذیری است که می‌توانید با آرندتور آن‌ها را از نزدیک لمس و احساس کنید. پیمایش این مسیر  نه به اندازه‌ی کوهنوردی سخت و سنگین بوده و نه به صورت بسیار سبک و گلگشتی است.

سوباتان یکی از زیباترین روستاهای ایران است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر دارد. اگر اهل طبیعت‌گردی و ماجراجویی هستید، تور سوباتان می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای ماجراجویانه شما در طبیعت باشد. این روستای رویایی در کنار آب و هوای معرکه‌اش، شما را دعوت به تماشای مناظری خواهد کرد که در برابرشان باید تمام قد، چشم شد و آن‌ها را در خاطره ثبت کرد.

تماشای دشتی سرسبز که رنگین کمان شیروانی کلبه‌های زیبایش در کنار پرچین‌های چوبی و چشم انداز از ارتفاعات جنگل لیسار و «آق اولر» و «باتمان بلاغ» تنها بخشی از زیبایی‌های این سفر هیجان انگیز طبیعت‌گردی است.

آرندتور در ادامه به معرفی برخی از مناطقی که در این سفر رویایی سه و نیم روزه به تماشایش می روید، می پردازد.
تور سوباتان آرند تور

  1. تماشای دریاچه نئور در سفر به سوباتان

دریاچه معروف و کوهستانی نئور در مسیر روستای سوباتان قرار دارد. این دریاچه در نزدیکی جاده اردبیل - خلخال در مرز استان گیلان و اردبیل قرار دارد. وسعت آن 210 هکتار بوده و در ارتفاع 2500 متری از دریا واقع شده است و عمق بخش‌های مختلف دریاچه نئور در فصل بهار بین 5 تا 13 متر متغیر است.
دریاچه نئور به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان گیلان از نظر اکوتوریسم، زنبورداری و کشاورزی ارزشمند است. گونه‌های گیاهی و جانوری دریاچه و اطراف آن بسیار متنوع است. بیش از 70 گونه از گیاهان معطر و دارویی و بیش از 90 گونه جانوری در این منطقه حفاظت شده وجود دارد.
از دریاچه نئور تا سوباتان مسیری حدود 20 کیلومتر است، چه آن را پیاده‌ پیمایش کنید چه با وانت سواری از کنار آن بگذرید. این مسیر به قدری زیبا و خاطره‌انگیز است که هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهید کرد و در طول مسیر زیبایی‌های منحصربه‌فرد و نابی مانند دشت‌های شقایق، بابونه بومادران، آلاله، شبدر و نعناع شما را شیفته خود خواهد کرد.

تور سوباتان آرند تور

  1. دیدار از ابهت و عظمت آبشار ورزان در تور نئور به سوباتان

در اطراف سوباتان و به فاصله 4 کیلومتری، آبشار ورزان قرار دارد. این آبشار در ارتفاع 1945 متری از سطح دریا قرار گرفته که با صخره‌های عظیم و دشت‌های سرسبز اطرافش نمای بسیار زیبایی دارد. پیاده‌روی از روستا تا این آبشار را از دست ندهید. آب آبشار ورزان از چشمه‌های اطراف، تأمین می‌شود و به رودخانه لیسار می‌ریزد. دشت وسیعی در اطراف آبشار هست که در آن شاهد شقایق‌های زیبا و آلاله‌های ظریف و پرچین‌‌های چوبی خواهید بود. مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این آبشار زیبا فصل بهار و پاییز است.

تور سوباتان آرند تور

  1. دیدار از غار گنج خانه طلسم‌شده تور نئور به سوباتان

«غار گنج خانه»، در شمال شرقی سوباتان در میان سنگ‌های صخره‌ای به ارتفاع 5 الی 15 متر قرار گرفته‌است. عرض این دیواره صخره‌ای 200 متر بوده و دهانه‌ی بسیار باریکی دارد که امکان بازدید درون آن برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان وجود ندارد.

این غار به طور کامل گشایش نشده و مکان مناسبی برای غارنوردی نیست. گنج خانه در باور اهالی روستای سوباتان طلسم شده و اگر کسی وارد آن شود، صدمه می‌بیند. از داستان‌هایی که اهالی این روستا در مورد آن می‌گویند، می‌توان به سنگ‌شدن افرادی که به درونش پا می‌گذارند، شمشیرهایی که در هوا معلق هستند یا گنج بزرگی که در دل غار وجود دارد، اشاره کرد.

تور سوباتان آرند تور

  1. تماشای عقاب‌ها در دره ساری داش تور سوباتان

دره‌ ساری داش یا دره‌ عقاب‌ها در شمال سوباتان قرار دارد و با حدود 20 دقیقه پیاده‌روی سبک به آن خواهید رسید. به دلیل سنگ‌های زرد رنگ بزرگش به این نام معروف است. در انتهای آن پرتگاهی وجود دارد که از این نقطه چشم‌اندازی به‌یادماندنی از رودخانه لیسار، آبشار ورزان، دشت قوری دره و ییلاق‌های خطبه سرا... را می‌توانید ببینید و از این مناظر عکاسی کنید.

تور سوباتان آرند تور

نکات سفر به سوباتان

از پارک جنگلی طبیعی آلچالیق دیدن کنید. «الچاق» در زبان ترکی به معنی درخت آلو است و رشد درختان آلو در این منطقه جنگلی باعث نامگذاری آن شده است. پارک جنگلی الچاق منطقه‌ای پر از تپه‌های کم ارتفاع و چمنزار است که در شرق روستا قرار دارد و در آن درختان میوه زیادی دیده می‌شود. در اواخر تابستان بسیاری از مردم محلی برای جمع‌آوری قارچ‌های خوراکی به این پارک جنگلی می‌آیند.
در تور ساباتان حتماً سری به بازار محلی بزنید در می‌توانید و علاوه بر خرید محصولات محلی و کمک به اقتصاد منطقه فرصت گفتگو با مردم محلی را از دست ندهید که خود از جاذبه های سوباتان است. از موزه مردم‌شناسی عشایری سوباتان که روایتگر زندگی عشایری 3500 ساله است و آثاری با قدمت بین 50 تا 150 سال را در خود جای داده است، حتماً دیدن کنید.

بیشتر بخوانیدهمه‌چیز درباره ییلاق سوباتان تالش، بهشت ایران

وسایل مورد نیاز برای سفر به سوباتان

مهم‌ترین و ضروری‌ترین چیزی که در تور سوباتان به آن نیاز دارید کفش کوهنوردی است. ازآنجایی‌که زمان پیاده‌روی طولانی است، یک کوله‌پشتی سبک تهیه کنید. امکانات رفاهی-اقامتی سوباتان قابل قبول است، اما بهتر است کیسه‌خواب و زیرانداز همراه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که بادگیر و یک لایه اضافی لباس نیز همراه داشته باشید. مثل همیشه مراقب گنج‌های طبیعی و تاریخی باشید. کمترین رد پا را از خود به جا بگذارید و خاطرات زیبایی را ثبت کنید.

راهنمای خرید تور سوباتان

پس از بررسی تاریخ برگزاری تور و قیمت تور سوباتان، جزئیات تور و برنامه سفر را مانند محل اقامت و جاذبه‌هایی که قرار است از آن‌ها بازدید کنید را بررسی کنید. نکته مهم این است که حتماً درجه سختی تور را چک کنید، چون میزان فعالیت مورد نیاز بسته به تورهای طبیعت‌گردی مختلف با هم بسیار تفاوت دارد و تور متناسب با توانمندی‌های خود انتخاب کنید تا نهایت لذت را از سفر به ییلاقات رویایی سوباتان ببرید.

سوالات متداول سفر به سوباتان

  • در تور سوباتان از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

از دریاچه نئور، ییلاق سوباتان، منطقه باغ داگل، چادر عشایر شاهسون و تالش، غار گنج خانه، دره ساری داش (دره عقاب‌ها)، آبشار ورزان، بام سوباتان، جنگل آلچالیق، بازار سوباتان

  • در تور سوباتان کجا اقامت کنیم؟

سفر به روستا بدون اقامت در آن کامل نمی‌شود. برای ماندن در سوباتان، می‌توانید روی گزینه‌های زیر حساب باز کنید: خانه محلی، اکولوژ (Eco-Lodge) یا اقامتگاه بوم گردی و کمپینگ

  • در تور سوباتان چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای محلی سوباتان واقعاً شناخته شده است و عطر و طعم عشایری دارد. کباب بره غذای اصلی محلی سوباتان است که نباید از دست بدهید. سوجادیله، قورتماج، سیرجینه، گوزلی بریان (بره بریان)، جزلق، قورما، سوجانون از دیگر غذاهای خوشمزه محلی سوباتان هستند.

  • در تور سوباتان چه بخریم؟

بیشترین شهرت منطقه به دلیل دامداری آن است که برخی از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها و لبنیات ایران را تولید می‌کند. سوغات معروف روستا پنیر، کره و ماست محلی آن است. همچنین لباس پشمی منحصربه‌فردی دارد که در هوای سرد واقعاً مفید است. در مجموع معروف‌ترین سوغاتی‌های سوباتان لبنیات و محصولات محلی، گیاهان دارویی، قارچ، میوه، نان محلی، جوراب پشمی، دستکش و روسری، کلاه و لباس‌های پشمی محلی است.

  • بهترین فصل سفر به سوباتان چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به سوباتان اواخر اردیبهشت و خرداد ماه است.

  • خدمات تور سوباتان آرند تور چیست؟

خدمات تور سوباتان آرند تور شامل، جنگل‌نوردی و گشت در طبیعت بکر منطقه سوباتان، سوارکاری در طبیعت، اقامات در بومگردی، اتوبوس VIPو اجرای تور با پاترول و نیسان می‌باشد


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.