تور هرمز | تور جزیره هرمز اردیبهشت 1403 {لیست قیمت تور هرمز} {"@context":"https://schema.org","@type":"FAQPage","mainEntity":[{"@type":"Question","name":"چه زمانی به جزیره هرمز سفر کنیم؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"فصل زمستان بهترین زمان سفر به هرمز است. این جزیره در فصل‌های دیگر سال، آب و هوای گرم و شرجی دارد که برای سفر مناسب نیست"}},{"@type":"Question","name":"سفر به جزیره هرمز به چه صورتی است؟ زمینی هست یا هوایی؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"تور‌های جزیره هرمز بصورت اتوبوس، قطار و یا هواپیما انجام می‌شود"}},{"@type":"Question","name":"جاهای دیدنی جزیره هرمز کجاست؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"دره رنگین کمان، دره مجسمه، دره پرتغالی‌ها، جنگل حرا، جزیره هنگام، غار الهه نمک و…\n"}}]} { "@context": "https://schema.org", "@type": "CreativeWorkSeries", "name": "تور هرمز", "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "ratingValue": "4.6", "bestRating": "5", "ratingCount": "69" } }

تور جزیره هرمز

جزیره رنگین کمانی
94 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

جزیره هرمز شما را به سیاره‌ی رنگ‌ها می‌برد. مردم جزیره‌ فرهنگ و آداب متفاوتی دارند. در سفر به هرمز گویی وارد یک سیاره‌ی دیگر شده‌اید. با این تفاوت که برای این سفر نیاز به استفاده از سفینه فضایی ندارید و می‌توانید از طریق هوایی و یا زمینی و با قطار به این جزیره‌ی شگفت‌انگیز سفر کنید.

خاک جزیره هرمز یکی از شگفتی‌های این سفر دلچسب به جنوب ایران است.در تور جزیره هرمز شما قادر خواهید بود هفتاد رنگ خاک را یک‌جا و در یک سفر چهار و نیم روزه مشاهده کنید.

اگر تا به حال به جزیره هرمز سفر نکرده‌اید با ورود به این جزیره‌ی شگفت‌انگیز از این همه زیبایی همچون خاک‌های رنگی، ساحل سرخ، تلفیق آب‌های نیلگون خلیج فارس و کوه‌های سرخ، سکوت و آرامش و جاذبه‌های تاریخی آن، حیرت‌زده خواهید شد.

جزیره هرمز که به بهشت زمین‌شناسی شهرت دارد، در 16 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و یک جزیره‌ی بیضی شکل و گنبدی نمکی است که مساحتی برابر 42 کیلومتر مربع دارد. بلندترین نقطه آن 186 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و بزرگترین قطر آن هشت کیلومتر است. این جزیر که تنها ساحل  خوراکی دنیاست، در فصل زمستان پذیرای جهانگردان داخلی و خارجی است. برای سفر به جزیره هرمز با قطار و یا به صورت هوایی می‌توان اقدام کرد. برای سفر به جزیره هرمز با قطار اگر در تهران هستید تا بندرعباس رفته و ادامه مسیر به سمت هرمز را از طریق اتوبوس دریایی در اسکله شهید رجایی انجام می‌دهید. اما اگر طولانی بودن مسیر شما را اذیت می‌کند، می‌توانید برای رفتن به جزیره هرمز هوایی نیز اقدام کنید. کافی است که تا بندرعباس با هواپیما رفته و سپس با آمدن به اسکله‌ی رجایی و سفر با اتوبوس دریایی ادامه مسیر تا هرمز را طی کنید. سفر به جزیره هرمز هوایی به شما کمک می‌کند تا در طی سفر انرژی‌تان را ذخیره کنید.

راهنمای تور هرمز با آرند تور

هرمز جزیره‌ای بیضی شکل و گنبدی در فاصله 8 کیلومتری بندرعباس و با مساحتی در حدود 42 کیلومتر مربع است که همیشه جزء کلیدی‌ترین و حساس‌ترین مناطق ایران بوده است.
در تابستان دمای هوا بسیار بالا می‌رود و گاها به 46 درجه نیز می‌رسد. به این میزان دما، رطوبت بالا نیز اضافه کنید تا متوجه شوید چه قدر در تابستان‌ها، نفس کشیدن در این جزیره می‌تواند سخت باشد. ولی در عوض، هیچ اثری از سرمای پاییز و زمستان در آن نمی‌بینید.
به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای دسترسی به این جزیره، مسیر هوایی باشد ولی هرمز فرودگاه ندارد. شما می‌توانید با هواپیما به سمت قشم یا بندرعباس حرکت کنید و از آنجا، راهی آن شوید. در صورتی‌که با ماشین شخصی قصد رفتن به جزیره را دارید، می‌توانید به بندرعباس یا هرمز رفته و از آنجا، با کشتی‌ به این جزیره بروید.

دیدنی‌ های جزیره هرمز

در تور جزیره هرمز آرند تور شما می‌توانید هفت جاذبه‌ی مشهور این جزیره رویایی را از نزدیک ببیند. ما در ادامه به معرفی این هفت جاذبه خواهیم پرداخت.

  1. الهه نمک هرمز

الهه نمک هرمز یک کوه نمکی بزرگ که از بلورهای نمکی ساخته شده‌است. این بلور نمکی عظیم‌الجثه در کنار رنگ‌های زیبایش و رودخانه‌ی نارنجی رنگی که از زیر آن جاری است، جذابیتی متفاوت دارد که شما را تشویق به پیاده‌روی در دره الهه نمک هرمز خواهد کرد.

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

  1. دره رنگین کمان

دره رنگین کمان افقی هفتاد رنگ از جزیره‌ هرمز را در برابر چشمان شما قرار می‌دهد. تنوع کانی‌ها و سنگ‌های این منطقه به رنگ‌های زرد، قرمز، سفید و... شما را مسحور زیبای‌اش خواهد کرد. در قسمت انتهایی دره رنگین کمان یک سنگ بزرگ وجود دارد که مشابه دو دست رو به آسمان است. در فصل بارش، باران از بین این دو دست جاری شده و در گودالی که در زیر سنگ قرار دارد، جمع می‌گردد و تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

  1. موزه دکتر نادعلیان

اگر به دنبال آشنایی با فرهنگ، هنر، زمین‌شناسی و تاریخ جزیره هرمز هستید به خانه استاد نادعلیان سری بزنید. این هنرمند مشهور که آثارش در بیش از 50 کشور دنیا قرار دارد، یک هنرمند محیطی است که دکترای فلسفه هنر دارد. در موزه دکتر نادعلیان شما از آثار و نقاشی‌های استاد، کارهای هنری زنان هنرمند جزیره و استخوان‌های موجودات دریایی بازدید خواهید کرد. همچنین غنی‌ترین مجموعه از سوزن‌دوزی‌های زنان هرمزی را می‌توان در موزه دکتر نادعلیان از نزدیک مشاهده کرد.

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

  1. قلعه پرتغالیها هرمز

قلعه پرتغالیها هرمز، قلعه‌ای 500 ساله که بزرگترین دژ استعماری ایران است و به دستور «آلبو کرک» ساخته شده‌. در دوره پادشاهی شاه عباس صفوی، سرداران ایرانی به فرماندهی «امامقلی خان» این قلعه را از پرتقالی‌ها پس گرفته و دست پرتقالیها را برای همیشه از خلیج فارس کوتاه کردند. قلعه پرتغالیها هرمز دیوارهای ضخیمی دارد و توپ‌های زنگ‌زده و عظمت بنا بعد از 500 سال هنوز حفظ شده‌است.

 

  1. جنگل حرا

جنگل حرای هرمز بخشی از کارخانه آب شیرین‌کن طبیعی هرمزگان است که در این منطقه قرار دارد. پوست درختان حرا می‌توانند آب را تصفیه کرده و آب شیرین دریا را جذب و نمک آن را دفع کند. جنگل حرا به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر، نرم‌تنان، سخت‌پوستان و ماهیان است. با توجه به رطوبت جنگل‌های حرا، این منطقه، محل مناسبی برای پرورش مرغان ماهی‌خوار دریایی است. در جزیره هرمز جنگل‌های مانگرو با پوشش حرا، زیستگاه بیش از ۲۰ گونه پرنده‌ی آبزی و کنار آبزی است.

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

  1. دره تندیس ها

دره تندیس ها یا دره مجسمه ها یک مکان شگفت‌انگیز با دیواره‌های عجیب است که گذر زمان آن‌ها را به اشکال مختلف درآورده‌است. در دره تندیس ها به قدرت تخلیل خود جسارت رویاپردازی بدهید و سنگ‌های شگفت انگیز دره تندیس ها را به اشکال مختلف همچون مرغ، خروس، اژدها و... ببینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

  1. روزنه دریا

در انتهای دره مجسمه ها شما به یک پرتگاه فوق‌العاده در ارتفاع 40 متری دریا می‌رسید. محلی که تلاقی دریای عمان و خلیج فارس با آب‌های آزاد است. تماشای آب فیروزه‌ای از میان این تنگه را می‌توان یکی از زیباترین مناظر خلیج فارس دانست. لذتی وصف‌ناپذیر که شما قادرید از نزدیک آن‌ را حس کنید.

روزنه دریا به ساحل محیط زیست هم شهرت دارد. این منطقه‌ی دنج و زیبا  که با شن‌های بلورین پوشیده شده، یک منطقه امن برای لاک‌پشت‌هاست که در این ساحل تخم‌گذاری می‌کنند. در سفر چهار و نیم روزه تور جزیره هرمز تماشای این منطقه را از دست ندهید.

بیشتر بخوانیدبازدید از 4 جاذبه‌ گردشگری هرمز، موزه دکتر نادعلیان، غار رنگین کمان، جنگل حرا و ساحل روزنه!

تفریحات تور هرمز

علاوه بر گشت‌وگذار در سواحل جزیره هرمز، امکان تفریحات بومی هم برای گردشگران وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • قایق‌سواری
  • غواصی و شنا
  • نقاشی با حنا

حمل‌ و نقل در جزیره

اگر تمایل به سفر با تور به هرمز را دارید؛ نگران حمل‌ونقل خود در جزیره نباشید، به 2 دلیل:

  • هرمز، جزیره‌ای کوچک است و تمامی آن را می‌توان در دو ساعت پیاده‌روی در نوردید.
  • بعلاوه، برای حمل‌ونقل گردشگران، سه‌چرخ و توک‌توک مهیاست.

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

خورد و خوراک در جزیره هرمز

در جزیره هرمز طعم و مزه غذاها کاملا متفاوت است به گونه‌ای که مزه این غذاها را در هیچ رستورانی پیدا نخواهید کرد. تفاوت طعم و مزه‌ غذاهای جزیره هرمز به ادویه‌هایی است که در طبخ آن‌ها استفاده می‌کنند. ادویه غذاهای هرمز، از خاک‌ خوراکی جزیره است که به گلک شهرت دارد. این ادویه متفاوت را با ماهی ساردین و نارنج مخلوط کرده و آن را روی نان می‌ریزند و خوردنی خوشمزه‌ای به نام «سوراغ» تهیه می‌کنند که بسیار در استان هرمزگان پرطرفدار است. اگر به جزیره هرمز سفر کردید، حتما سوراغ این نان محلی را میل کنید.

غذا های سنتی هرمز:

  • هواری
  • دو پیاز میگو
  • برنج دیشو
  • ترشی انبه
  • ماهی برشته

سوغات جزیره هرمز:

  • صنایع دستی
  • فرش

تور هرمز - جزیره رنگین کمانی

بهترین زمان برای سفر به هرمز

در ادامه با آرند تور همراه باشید تا درباره‌ی بهترین فصل سفر به هرمز صحبت کنیم.

هرمز در بهار و تابستان

این جزیره در جنوب کشور واقع است و مانند دیگر نواحی این منطقه، آب‌وهوای گرم‌وخشک همراه با رطوبت بالا دارد. آب‌وهوای جزیره در ابتدای بهار، مطبوع و معتدل به همراه نسیم خنک است ولی نهایت تا اواسط خرداد دوام می‌آورد. سپس، دما به شدت افزایش می‌یابد. تابستان، ماندگارترین فصل در این جزیره است، طوری‌که دمای هوا تا آخر شهریور همچنان گرم است. بیشترین دمای جزیره در حدود 46 درجه سانتی‌گراد (در مردادماه با بیشترین میزان رطوبت) است. به همین دلیل، تابستان به هیچ‌وجه زمان مناسبی برای بازدید از جزیره نیست.

هرمز در پاییز و زمستان

در پاییز، دمای هوا کاهش می‌یابد و آب‌وهوای معتدل و مطلوبی در جزیره حاکم می‌شود. به همین دلیل، بهترین فصل برای شرکت در تور هرمز است. در زمستان، هوای هرمز بسیار سردوخشک می‌شود و گاها به صفر درجه نیز می‌رسد. همچنین این فصل، زمان بارش‌های رگباری و سیلاب‌هاست. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که آب‌وهوای تمامی شهرهای جنوب، در زمستان نسبتا مطلوب است. زمستان، فصل مهاجرت لاک‌پشت‌ها و پرندگان به جزیره است که در نوبه خود، تماشایی است.

بهترین زمان برای شرکت در تور هرمز

بهترین زمان از سال برای بازدید از جزیره، اوایل بهار، اواسط پاییز تا اواخر آن و اواخر زمستان است زیرا هوای مطبوع و دلنشینی بر جزیره حاکم است.
برای انجام تفریحات آبی، بهار بهترین فصل است ولی جزیره شلوغ است. اگر تحمل هوای گرم را دارید و سکوت و آرامش را ترجیح می‌دهید، اواخر بهار را برای رفتن به این جزیره انتخاب کنید.

لوازم سفر به هرمز

مهم‌ترین وسایل مورد نیاز که در تور هرمز حتما باید همراه خود داشته باشید، عبارت است از:

  • عینک آفتابی
  • کرم ضدآفتاب
  • شارژر گوشی
  • کلاه کپ یا کلاه آفتاب‌گیر
  • کفش کتانی مناسب برای پیاده‌روی وکوه‌نوردی. دقت کنید خاک جزیره قرمز و رنگی است؛ بنابراین باعث رنگی‌شدن کفشتان خواهد شد. گرچه این رنگ پاک‌شدنی است ولی توصیه ما به شما این است سعی کنید از کتانی‌ با رنگ تیره استفاده کنید.
  • دوربین، ترجیحا دوربینی باکیفیت همراه داشته باشید، زیرا خاطرات سفر به جزیره، جزء ناب‌ترین خاطرات شما خواهد شد.
  • شلوار و کفش مناسب، دقت کنید برخی ساحل‌های جزیره دارای سنگ‌ریزه است و برخی ساحل‌هایش، ماسه‌ای. بنابراین، هنگام پیاده‌روی در جزیره، قطعا هوس خواهید کرد پایی به آب بزنید، اینجاست که اهمیت شلوار و کفش مناسب آشکار می‌شود.
  • هوای جزیره به ویژه در قسمت ساحل، برای بادبادک بازی عالی است. اگر اهل این تفریح هستید، بد نیست که آن را همراه خود داشته باشید.
  • یکی از زیباترین قسمت‌های جزیره، غار الهه نمک فیروزه‌ای است. این غار، بی‌شک از زیباترین غارهای ایران است. اگر خواهان بازدید از آن هستید، بهتر است چراغ قوه یا کلاه‌های چراغ‌دار همراه خود داشته باشید.
  • در نهایت، زیرانداز پیک‌نیکی را فراموش نکنید. برای نشستن در ساحل یا صخره‌های دره مجسمه و یا در کوه الهه نمک حتما به کارتان می‌آید.

اقامت در جزیره هرمز

برای اینکه بتوانید تمامی زیبایی‌های جزیره را با چشمانتان ببینید و از آن لذت ببرید، حداقل باید سه روز در جزیره اسکان داشته باشید. درست است که جزیره کوچک است ولی یک گشت نیم‌روزه، برای لذت بردن از آن قطعا کافی نیست.
در تور هرمز، خبری از ویلاهای لوکس و لاکچری نیست ولی سوئیت‌هایی وجود دارد که امکانات رفاهی نسبتا مناسبی دارد. می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های مناسب کرایه کنید.
گزینه دیگر برای اقامت در جزیره، اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. این اقامتگاه‌ها، خانه‌های سنتی و بومی مردمان جزیره هستند که کاملا با بافت جزیره همخوانی دارد. در این اقامتگاه‌ها، با انواع غذاهای محلی و سنتی از مسافران پذیرایی می‌شود که می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن مسافران جزیره بسازد. از جدیدترین اقامتگاه‌های جزیره، اقامتگاه ماجرا هرمز است که در حاشیه جاده کرانه واقع شده و باالهام از خاک‌های رنگارنگ هرمز ساخته شده است. طراحی بسیار زیبای این اقامتگاه باعث شد تا بتواند در سال 2020، برنده جایزه بین‌المللی بوم‌گردی شود. چند روزی اقامت در این اقامتگاه، خیلی‌ها را وسوسه سفر به این جزیره دوست‌داشتنی و بسیار زیبا کرده است.

چگونه به جزیره هرمز سفر کنیم؟

شاید کمی بی‌انصافی باشد که اغلب تور هرمز از تهران را محاسبه می‌کنند، ولی چه می‌شود کرد، تهران پرجمعیت‌ترین شهر ایران است و البته مردمانش بیشتر از دیگر جاها، اهل سفرند. از طرفی دیگر، در این مطلب کوتاه، مجالی برای ردیف کردن تک‌تک شهرها نیست.
از آن‌جاکه جزیره هرمز فرودگاه ندارد، بنابراین اگر قصد سوار از تهران (یا دیگر شهرها) به جزیره را دارید، مجبورید بلیت هواپیمای خود را به سمت بندرعباس یا قشم بگیرید و از آنجا با اتوبوس‌های دریایی یا شناورها به جزیره سفر کنید.
از آنجا که جزیره، در وسط آب‌های خلیج‌فارس محاصره شده، بدیهی است که مسیر مستقیم زمینی ندارد. بنابراین، اگر قصد سفر با قطار یا اتوبوس دارید، مجبورید به سمت بندرعباس حرکت کرده و از آنجا با اتوبوس‌های دریایی یا شناور، به جزیره هرمز بروید.
در صورتی‌که با هواپیما به بندرعباس یا قشم حرکت می‌کنید، باید بدانید فاصله تهران تا بندرعباس حدود 1 ساعت و 45 دقیقه و تهران تا قشم حدود 2 ساعت است.
در صورتی‌که مسیر زمینی را برای رسیدن به این جزیره انتخاب کنید، زمان لازم برای پیمودن فاصله تهران تا بندرعباس با قطار، در حدود 20 ساعت و با اتوبوس حدود 16 ساعت است.

سفر به هرمز با ماشین شخصی

برای سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی دو راه در پیش روی خود دارید:
مسیر اول
مسیر اول، مسیر یزد و سیرجان به سمت بندرعباس است. این مسیر، کاملا کویری است. بنابراین، اگر عاشق کویر هستید، می‌توانید به خوبی از زیبایی‌ خاص آن و سکوت جاده لذت ببرید.
باید بدانید که اجازه ندارید تا ماشین شخصی‌تان را به جزیره بیاورید. بنابراین، مجبورید تا اتومبیلتان را در پارکینگ (در بندرعباس) پارک کنید و سپس به سمت اسکله شهید حقانی رفته و با اتوبوس‌های دریای یا شناورها، خود را به جزیره هرمز برسانید.
مسیر دوم برای رسیدن به جزیره
مسیر دیگر، مسیر اصفهان، شیراز، جهرم و لار است. در این مسیر، می‌توانید از زیباترین شهرهای ایران دیدن کنید.
باید بدانید اگر از مسیر اول به سمت بندرعباس حرکت کنید، حدود 13 ساعت طول می‌کشد تا مقصد برسید. فاصله تهران تا بندرعباس در حدود 1275 کیلومتر مربع است. فاصله زمانی بندرعباس تا جزیره هرمز با شناورها، حدود 40 دقیقه است. این مسیر تقریبا 19 کیلومتر دریایی است.

سفر هوایی به جزیره هرمز

از بهترین گزینه‌ها برای تور جزیره هرمز سفر هوایی است زیرا فاصله هرمز از تهران و بیشتر شهرهای ایران از جمله مشهد، تبریز و اصفهان بسیار زیاد است.

مسیر اول: بندرعباس به جزیره هرمز
پس از رسیدن به فرودگاه بندرعباس، باید به سمت اسکله حقانی بروید. فاصله اسکله تا فرودگاه، حدود 20 دقیقه است. می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه برای این منظور استفاده کنید. سپس باید با کمک اتوبوس‌های دریایی یا شناورها خود را به جزیره برسانید.
فاصله زمانی از اسکله شهید حقانی تا جزیره هرمز (با شناورها) حدود 40 دقیقه است. باید بدانید تمامی اتوبوس‌ها مجهز به کولر و تهویه خنک‌کنندگی مطبوعی هستند.
تقریبا هر روز چندین شناور و اتوبوس دریایی برای تور هرمز مهیاست، ولی آخر هفته‌ها و ایام تعطیل، چند سفر اضافه برای آن‌ها گذاشته می‌شود. دقت کنید برای خرید بلیت شناور یا اتوبوس دریایی، همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و کدملی الزامی است.
ساعت حرکت‌ نرمال شناورها از اسکله حقانی به سوی جزیره هرمز

  • 06:45
  • 09:00
  • 13:00
  • 14:00
  •  17:00
  • 21:30

ساعت حرکت شناورها از جزیره به سوی اسکله حقانی

  • 07:00
  • 09:00
  • 11:30
  • 14:30
  • 19:00

نکته: زمانبندی ذکر شده ممکن است در ماه‌ها و فصل‌های مختلف تغییر کند.

مسیر دوم: قشم به سمت هرمز
البته می‌توان با هواپیما به سمت فرودگاه قشم حرکت کرد و از آنجا به سمت اسکله ذاکری (54 کیلومتری فرودگاه) بروید و سپس باکمک شناورها یا اتوبوس‌های دریایی خود را به جزیره هرمز رساند. فاصله زمانی از اسکله ذاکری تا جزیره هرمز، حدود 1 ساعت است.

تور جزیره هرمز با قطار

یکی دیگر از مسیرهای پیش‌رو برای رسیدن به جزیره هرمز، استفاده از قطار به سمت بندرعباس است. اگر از تهران حرکت می‌کنید، حدود 20 ساعت طول می‌کشید تا مسیر 1275 کیلومتری از تهران تا بندرعباس را طی کنید. سپس باید از آنجا، به سمت اسکله حقانی حرکت کنید. باید بدانید این اسکله، از زیرمجموعه‌های بندر باهنر است و از بزرگ‌ترین اسکله‌های مسافربری ایران به شمار می‌آید. تاسیس این اسکله، به سال 1389 باز می‌گردد.
فاصله ایستگاه راه‌آهن تا این اسکله، حدود 15 دقیقه است. می‌توانید برای رسیدن به اسکله، از ماشین‌های برقی استفاده کنید. البته، استفاده از آن‌ها رایگان نیست ولی هزینه چندانی نیز ندارد.
یکی از خوبی‌های اسکله حقانی این است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت اندیشه شده است.
فاصله زمانی مسیر ریلی به بندرعباس از دیگر شهرها:

  • فاصله زمانی مسیر ریلی اصفهان به بندرعباس: حدود 14 ساعت
  • فاصله زمانی مسیر ریلی مشهد به بندرعباس: 22 ساعت
  • فاصله زمانی مسیر ریلی یزد به بندرعباس: حدود 7 ساعت و نیم


تور طبیعت‌گردی هرمز

دره مجسمه‌ها یا دره تندیس‌ها

این دره نزدیک آب‌های خلیج‌فارس واقع شده و فرسایش سنگ‌ها در طول چند صدمیلیون‌، سبب به وجود آمدن اشکال زیبایی در صخره‌ها شده است. دره تندیس‌ها، منطقه‌ای زیبا، تودرتو و باریک است و همین امر، هیجان کشف آن را دوچندان کرده است.

غار الهه نمک یا دره نمک تبرزن

این غاز پوشیده شده از نمک‌های فیروزه‌ای رنگ است که در منطقه‌ای تپه‌ای رنگارنگ قرار دارد. برای بازدید از غار، باید سینه‌خیز در دل آن بروید، سپس مجبورید دلا شوید تا به تالار کوچک آن (با دیواره‌های پوشیده شده از بلورهای نمک رنگین) برسید. سکوت و آرامش داخل غار، بسیار عجیب است، طوری‌که هیچ صدایی به گوشتان نمی‌رسد. محلیان احترام زیادی برای این غار قائل‌اند.

ساحل سرخ

از خاک سرخ این ساحل، در انواع غذاهای محلی به عنوان ادویه و طعم‌دهنده استفاده می‌شود. یکی از تفریحات آرامش‌بخش در تور هرمز، تماشای غروب آفتاب در این ساحل است. باید بدانید آب‌های این ساحل، به دلیل تلاقی آب با خاک سرخ، قرمز رنگ است.

دره رنگین‌کمان

این دره، دارای خاکی است که بیش از 70 رنگ متفاوت است که از میان آن‌ها، رنگ‌های زرد، سفید، بنفش، سرخ و نارنجی بیشتر به چشم می‌آید. در این دره، سنگ‌های فلزی متنوعی وجود دارد که مانند آن‌ها را تنها در کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهدیم. به عبارتی دیگر، در آسیا، بی‌همتایند. باید بدانید خاک این دره، خواص دارویی نیز دارد.

دیگر جاذبه طبیعی تور جزیره هرمز

  • بازدید از ساحل نقره‌ای
  • بازدید از فرش خاکی قرمز
  • موزه دکتر نادعلیان
  • قلعه پرتغالی‌ها


سوالات متداول سفر به هرمز

دلیل سرخی خاک جزیره هرمز چیست؟
اکسیدهای فلزی و ناخالصی‌های نمک در خاک

چرا دره مجسمه‌ها به این نام معروف است؟
به دلیل اشکال تندیس مانند صخره‌ها، گویی توسط انسان ماهر تراشیده شده است.

موزه معروف جزیره هرمز را چه کسی بنا کرده است؟
دکتر نادعلیان، به همین دلیل، این موزه به نام وی نامگذاری شده است.

فرش خاکی هرمز چند رنگ دارد؟
این فرش، 90 طیف رنگی دارد و تمامی رنگ‌های آن از خاک این جزیره گردآوری شده است.

قیمت تور هرمز چه قدر است؟
قیمت این تور، بسته به روز و فصل سال دارد.بالطبع تورهای وایی جزیره هرمز، گران‌تر تمام خواهد شد.

تاریخچه قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز چیست؟
ای قلعه که 500 سال قدمت دارد، دژ استعماری پرتغالی‌ها در ایران است که به دستو آلبوکرک ساخته شد. این قلعه، در زمان پادشاهی شاه عباس صفوی به دست سردار ایرانی، امام‌‌ قلی‌خان فتح شد و بدین ترتیب دست پرتغالی‌ها برای همیشه از آب‌های خلیج‌فارس کوتاه شد. این قلعه، دیوارهای ضخیمی دارد و هنوز هم توپ‌های زنگ‌زده در آن حفظ شده است.

هزینه تور هرمز چقدر است؟

تور هرمز آرندتور به شرح زیر است:

  • صبحانه
  • نهار
  • بازدید از جاذبه‌های دیدنی جزیره مانند غار الهه نمک، قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین‌کمان، بازدید از سال سرخ، بازدید از سال سفید، بازدید از دره مجسمه‌ها و غیره
  • بلیط اتوبوس دریایی (رفت‌وبرگشت)
  • هزینه یک شب اقامت در یکی از اقامتگاه‌های جزیره

لطفا توجه داشته باشید که این هزینه شامل هزینه بلیط قطار یا هواپیما نمی‌شود.

چند نکته:

  • تور جزیره هرمز، از ساعت 6 صبح شروع می‌شود. این امکان برای شما مهیاست تا با خودروی شخصی‌تان خود را به بندرعباس برسانید. در ساعت 6:45 تور با شناور به سمت جزیره حرکت خواهد کرد.
  • تورلیدر بومی جزیره است که می‌تواند شما را با نقطه به نقطه آن آشنا کند.
  • هزینه صبحانه، ناهار، هزینه شناور و اقامتگاه برای عهده تور است.
    وسایلی که نیاز است همراه خود داشته باشید:
  • کفش مناسب ترجیحا با رنگ تیره تا اثر خاک‌های رنگی جزیره در آن پیدا نباشد.
  • عینک، کلاه آفتاب‌گیر، ضدآفتاب، شارژر گوشی همراه
  • دوربین
  • خوراکی
  • بطری آب معدنی

 

راهنمای خرید تور جزیره هرمز از آرندتور

برای خرید تور هرمز، باید به وبسایت آرندتور مراجعه کنید. زمان دقیق تور، در وبسایت درج شده است. بعلاوه، نیاز است تا هزینه تور به شماره کارت 7482-2494-3379-6104 (شماره‌حساب 736-8684-522) به نام احسان کرمی بانک ملت واریز شود و فیش واریزی به همراه عکس کارت ملی به واتساپ شرکت (09226724924) ارسال شود.
چند نکته:

  • مسافر و یا نماینده وی، موظف است مشخصات دقیق را به طور کامل و صریح ذکر کند. در صورت مغایرت، تبعات آن متوجه مسافر خواهد بود.
  • مسئولیت مراقبت از فرزندان، اموال و مدارک شخصی بر عهده مسافر بوده و آرندتور هیچ مسئولیتی در اینباره قبول نمی‌کند.
  • در صورت عدم حضور مسافر در برنامه‌های برگشت، تبعات و هزینه‌ها برعهده خود مسافر خواهد بود و آرندتور در این‌باره مسئولیتی ندارد.
  • در صورت افزایش یا تغییر نرخ قیمت تور، مسافر موظف به پرداخت مابه‌التفاوت آن است.
  • در صورت وارد کردن خسارت به اماکن، وسایل نقلیه، هتل‌ها یا رستوران‌ها توسط مسافر، وی شخصا مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.
  • هرگونه خسارت و هزینه در طول سفر به دلیل رعایت نکردن از دستورات راهنما، عدم استفاده از وسایل ضروری شخصی، گشت‌های خارج از تور تماما متوجه مسافر خواهد بود.
  • خواهشمندیم بر اساس وضعیت سلامتی و توانایی جسمی خود در تور شرکت کنید. در صورت داشتن بیماری خاص یا نیاز به مصرف داروی مشخص، حتما پیش از ثبت‌نام، مسئولان آرندتور را در جریان قرار دهید. در صورت موافقت، شرکت موظف است دارو و تجهیزات لازم مورد نیاز را برای رفاه حال مسافر به همراه داشته باشد.

سوالات متداول خرید تور جزیره هرمز

  • چه زمانی به جزیره هرمز سفر کنیم؟

فصل زمستان بهترین زمان سفر به هرمز است. این جزیره در فصل‌های دیگر سال، آب و هوای گرم و شرجی دارد که برای سفر مناسب نیست.

  • سفر به جزیره هرمز به چه صورتی است؟ زمینی هست یا هوایی؟

تور‌های جزیره هرمز بصورت اتوبوس، قطار و یا هواپیما انجام می‌شود

  • جاهای دیدنی جزیره هرمز کجاست؟

دره رنگین کمان، دره مجسمه، دره پرتغالی‌ها، جنگل حرا، جزیره هنگام، غار الهه نمک و…


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.