دره سکوت، قلعه پرتقالی‌ها‌ و دره مجسمه‌ها سه جای دیدنی در هرمز!
معرفی اماکن دیدنی جزیره هرمز

دره سکوت، قلعه پرتقالی‌ها‌ و دره مجسمه‌ها سه جای دیدنی در هرمز!

9 رای   شما هم امتیاز بدهید!

گذر از سنگ‌‌های عجیب دره مجسمه‌‌ها، صفا و آرامش دره سکوت و قلعه‌‌ی تاریخی پرتقالی‌‌ها، بخشی از جاهای دیدنی جزیره هستند که سفر به آنها خاطره انگیز خواهد بود.

تور هرمز

اگر دوست دارید که از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز بیشتر بدانید، با وبلاگ آرندتور همراه شوید، تا به سراغ سه جاذبه‌ی دیدنی آن برویم. این بار، ما، قصد داریم تا شما را با سه منطقه دیدنی هرمز، جزیره سکوت، دره مجسمه‌ها و قلعه پرتقالی‌ها آشنا کنیم

جزیره 42 کیلومتری، هرمز از گذشته تا به امروز، به دلیل، موقعیت استراتژیک و ویژه‌ای که داشته، همیشه مورد توجه بوده‌است. این جزیره، به واسطه مجاورت با یکی از مهم‌ترین تنگه‌های قابل کشتیرانی، نامی آشنا برای همگان است. این جزیره‌ی رنگارنگ علاوه بر موقعیت استراژیکش که به آن اشاره شد، جاهای دیدنی بی‌شماری دارد که بسیار زیبا و انکارناپذیر هستند. با ما همراه باشید، تا اطلاعات بیشتری در این زمینه، کسب کنید.

 

از دره سکوت و الهه نمک جزیره هرمز، چه می‌دانید؟

در محدوده 42 کیلومتری جزیره‌ی رنگارنگ هرمز، یکی از جاذبه‌های گردشگری و ژئوپارکی این منطقه، دره سکوت با الهه نمک فیروزه‌ای آن وجود دارد.

این دره به دلیل سکوت مطلقی که در آن جاری است به «دره سکوت »شهرت دارد. دره سکوت، به علت وجود سنگ‌های بی‌شمار نمک، انرژی بسیار مثبتی از خود ساطع می‌کند و به «دره انرژی» نیز شهرت دارد.

البته دره نمک، نام‌های دیگر همچون «دره نمک تبرزن» نیز دارد.

علت نامگذاری دره نمک تبرزن، وجود سنگ‌های نمک بسیار سرسخت در دره است، که، در گذشته برای جداکردن، آنها، از تبرزن استفاده می‌کردند. در نزدیکی دره سکوت، غار مراقبه در میان کوهایی با اشکال گوناگون وجود دارد که به آن الهه نمک می‌گویند. 

 

تا به حال دره مجسمه‌ها  سفر کرده‌اید؟

دره مجسمه‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هرمز زیباست که در نزدیکی ماسه‌های نقره‌ای قرار دارد. سنگ‌ها، در این دره، اشکال بسیار شگفت انگیز و متفاوتی دارند که با قدرت تخیل آدم‌ها می‌توان، تشابه سنگ‌ها را به سر گوسفند، مرغ و خروس و تا دلتان بخواهد اژدها تماشا کنید.

با گذر از میان سنگ‌ها، به تدریج، به یک پرتگاه بسیار عمیق و باشکوه می‌رسید که به طور تقربی 40 متر بالاتر از سطح دریاست. در این منطقه شما می‌توانید زیباترین مناظر خلیج فارس را از نزدیک تماشا کنید.

عمر جزیره هرمز، نزدیک به 600 میلیون سال است و بیرون آمدن آن از آب به حدود 50 هزارسال پیش بر می‌گردد.

قلعه پرتغالی‌های هرمز کجاست؟

قلعه پرتقالی‌های هرمز، در ضلع شمالی این جزیره در کنار ساحل دریا واقع شده‌است و مهم‌ترین قلعه تاریخی این منطقه است. ساخت قلعه پرتقالی‌ها در این منطقه، حکایت از موقعیت استراتژیک جزیره هرمز و تسلط پرتقالی ‌ها بر سواحل و جزایر خلیج فارس دارد. طرح این قلعه به شکل چند ضلعی نامنظم بوده و بسیار محکم ساخته شده‌است. دیوارهای قلعه پرتقالی‌ها به قطر 5.3 متر بوده و ارتفاع برج‌های آن حدود  12 متر است.

تأسیساتی که در قلعه پرتقالی‌ها وجود دارند، عبارتند از: انبارهای تسلیحات، آب انبار و اتاق‌های سربازخانه با سقف هلالی شکل، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار

در زمان شاه عباس اول صفوی، استعمار پرتقالی‌ها در ایران خاتمه یافت و این قلعه به دست «امام قلی خان» از سرداران شاه عباس فتح شد.

بهترین زمان بازدید از جزیره هرمز، چه موقع است؟

از آنجا که، جزیره هرمز آب و هوای گرم و مرطوبی دارد، بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر پاییز تا اوایل بهار است که آب و هوای منطقه مطلوب و خنک خواهد بود.

 

چگونه به جزیره هرمز سفر کنید؟

برای دسترسی به جزیره هرمز می‌توانید سفر خود را با هواپیما، قطار، اتوبوس، اتوموبیل شخصی انجام دهید. تنها نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که مستقیم با هیچ وسیله‌ای، نمی‌توان به جزیره هرمز رفت. شما تنها می‌توانید به بندرعباس بروید و از آنجا با لنج‌های مسافربری به هرمز می‌روید.

 

سخن آخر

اگر می‌خواهید به جایی متفاوت سفر کنید که جاذبه‌های گردشگری متعدد و شگفت انگیزی دارد، جزیره هرمز، بهترین انتخاب است.اگر با تورهای مسافرتی همچون آرندتور، همراه شوید، دیگر دغدغه‌ی جای استراحت و غذا را نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده، از فضای دلپذیر جزیره هرمز لذت ببرید.

تور هرمز آرندتور، یک سفر  4.5 روزه است که دو شب آن، در قطار می‌گذرد. 6 وعده غذا و هزینه ترنسفر، ورودی ها و... به عهده آرندتور است. در این سفر طبیعت‌گردی-تاریخی، شما از یازده مکان گردشگری هرمز دیدن می‌کنید. درجه سختی این سفر 2 از 6 است.



1400/04/13 | کد مطلب: 1203
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1203
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.