معرفی سوغاتی ها و بازارچه های محلی هرمز

شما هم امتیاز بدهید!

با بازدید از بازارچه‌های محلی جزیره هرمز، فرهنگ بومی، صنایع دستی منحصربه‌فرد و طعم‌های بی‌نظیر این جزیره شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

 

 

در گوشه و کنار هرمز می توان بازارچه ها و مغازه و دست فروش های خیابانی زیادی را پیدا کرد که صنایع بسیار ارزشمندی می فروشند. از جمله صنایعی که در کنار خیابان های هرمز در بازارچه های محلی به فروش می رسد ظروف و لوازم آشپزخانه سنتی است

. سبدها و ظرف هایی که با حصیر خرما بافت شده اند سفره های حصیری و ظروف چوبی که می توان آن ها را خریداری کرد بسیار مستحکم و با ارزش هستند.

تور هرمز

اقلام چوبی

جزو اقلامی هستند که به عنوان سوغاتی می توانید از جزیره هرمز تهیه کنید. حصیربافی در جزیره هرمز با سایر نقاط ایران بسیار متفاوت است و عمر وسایلی که از جزیره هرمز تهیه می کنید می تواند بسیار زیاد و حتی به بالای پنج سال هم برسد.

وسیله های چوبی که از چوب بسیار مقاوم و مرغوب ساخته شده اند و حتی در آب و هوای بسیار شرجی هم نیز سال ها عمر می کنند از وسیله های گران بهای دیگری هستند که می توان از دست فروش ها و بازارچه های محلی هرمز تهیه کرد.

لباس های محلی

انواع لباس های جنوبی زنانه و مردانه که با ذوق و سلیقه و ترکیب رنگ های بسیار زیبا با هم آمیخته شده اند را می توانید از بازارچه های محلی هرمز تهیه کنید.

لباس های محلی به دلیل مرغوبیت قیمت بالاتری دارند و نباید انتظار داشته باشید که لباس های محلی را بتوانید با قیمت پایین از بازارچه های محلی هرمز تهیه کنید. دشداشه های عربی مردانه و زنانه چادرهای محلی و لباس های نخی رنگارنگ در فروشگاه ها و بازارچه های محلی هرمز یافت میشوند.

خوراکی ها در بازارچه های محلی

یکی دیگر از جاذبه های هرمز خوراکی های اصیل جنوبی و عربی و غذاهای خوشمزه ای است که در گوشه و کنار جزیره هرمز می توان پیدا کرد. ساندویچ های دریایی و سمبوسه های معروف جنوب را می توان از مغازه هایی که در بازارچه های محلی هرمز قرار دارند تهیه کرد.

اگر به دنبال غذاهای برنجی، ماهی و میگوهای خوشمزه جنوبی هستید می توانید به رستوران های خانگی سری بزنید یا در صورت اقامت در جزیره هرمز در اقامتگاه بوم گردی از این غذاهای خوشمزه بهره مند بشوید.

 

 

زیورآلات بازارچه های هرمز

در این مقاله سعی داریم که شما را با اکثر جاذبه های دیدنی در بازارچه های شهر هرمز آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که برای بهبود گردشگری در این منطقه حتما از لذت خرید از مردمان خوش سرشت هرمزی استفاده کنید.

در بازارچه های محلی هرمز می توانید دست سازه های زیبای محلی مانند دستبندها و گردن بندهایی که از پارچه های مخصوص رنگی ساخته شده اند را تهیه کنید. این دستبندها و سازه های مخصوص با طرح های سنتی و انواع نگین ها و پولک دوزی ها دوخته و ساخته شده اند.

این زیورآلات ارزش زیادی دارند و در هیچ کجای دنیا به غیر از بازارهای جنوبی نمی توانید این اقلام با ارزش را پیدا کنید. همچنین می توانید انواع برقه های عربی و جنوبی را از بازارچه های محلی هرمز خریداری کنید. همان طور که می دانید این برقه ها در جنوب بسیار معروف هستند و برای عکاسی بانوان و لباس های محلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در بازارچه های محلی هرمز می توانید انواع گوش ماهی های تزئینی و مجسمه های دریایی را پیدا و خریداری کنید. همچنین دستبندها و گوشواره هایی که از جنس صدف های مختلف به وجود آمده اند در بازارچه های محلی هرمز وجود دارد.

زیورآلاتی که با هر سلیقه جور درمی آید و در مدل های مختلف از صدف های طبیعی ساخته شده اند، در بازارچه های محلی هرمز به وفور یافت می شود.

خاک رنگی جزیره هرمز

ناب ترین سوغاتی جزیره هرمز که به صورت شیشه های رنگی بوده و تحت عنوان خاک رنگی جزیره هرمز از آن یاد می شود را می توانید از بازارچه های محلی هرمز خریداری کنید.

خاک های رنگارنگی که درون شیشه های کوچک و بزرگ با نظم و زیبا روی لایه لایه های هم ریخته شده اند می تواند یادگاری بسیار ویژه ای باشد که از جزیره هرمز برای شما به جای خواهد ماند.

در کل می توان گفت که هر شیئی که جنبه زیبایی و تزئینی و زیورآلاتی داشته باشد در بازارچه های محلی هرمز توسط فروشندگان به فروش می رسد.

در مورد جزیره هرمز بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به هرمز چه زمانی است؟

 

سبک زندگی مردم هرمز

جزیره هرمز یک جزیره کوچک با جمعیت کم است و رونق آن چنانی ندارد به همین دلیل در این جزیره نباید انتظار مراکز خرید لوکس و یا پاساژهای بسیار بزرگ را داشته باشید.

در عین سادگی لذت خرید از بازارچه های محلی هرمز بسیار زیاد است و لذت بی نهایتی در خلوتی و سلیقه ها و رنگ ها و هنر دستی که در بازارچه های محلی هرمز قرار دارد وجود دارد. مردم هرمز دارای سبک زندگی مخصوص به خودشان هستند می توانید مدتی از این سبک زندگی بهره مند شوید.

لباس ها و ماسک های مخصوص مردمان جنوب را استفاده کنید و از وسایل بسیار زیبایی که در غرفه های بازارهای محلی هرمز به فروش می رسند بهره مند شوید. وسیله های بسیار خاصی که با انواع و اقسام صدف ها ساخته شده اند و یا زیور آلاتی که از منسوجات دریایی ساخته می شوند در بازارچه های محلی هرمز به فروش می رسند.

می توانید حنا خریداری کنید و یا به کسانی که در گوشه و کنار بازارچه های هرمز بر روی دست های بانوان طرح های حنا را به کار می برند مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که زیبای شما را دوچندان کنند.

جمع بندی

سفر در ایران ایده آل بسیاری از توریست ها در سراسر دنیا است. معمولا کسانی که بیشتر طول سال را به سفر در اقسانقاط جهان می گذرانند، ایران را یکی از ایده آل ترین مقصد ها برای سفر در تمام طول سال می دانند.

ایران دارای هر چهار فصل در تمام طول سال است. فرقی نمی کند که در زمستان باشیم یا تابستان، می توان با خریدن یک بلیط ساده اقدام به سفر به تمام فصل های سال در ایران کرد.

با فاصله ی زمانی چند ساعت می توان در ایران به یک آب و هوای زمستانی رسید و بعد سوار بر قطار شده و به جنوب رفته و آب و هوای گرم و شرجی را تجربه کرد. در بین تمام مقاصد گردشگری جزیره ی هرمز با مردمانی خون گرم همیشه می تواند مقصدی ایده آل برای مسافرت باشد.

می توانید از بازارچه های محلی هرمز منسوجاتی بسیار ویژه را برای خود و یا دوستانتان خریداری کنید که این سوغاتی ها و منسوجات می توانند خاص ترین زیورآلات و پوشیدنی های شما تا آخر عمرتان به حساب بیایند.

در مورد جزیره هرمز بیشتر بخوانید: سوغات جزیره هرمز چیست؟



1403/07/25 | کد مطلب: 2251
برچسب‌ها: مراکز خرید
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل