مقایسه کلمبو با کندی‌دو شهر برتر گردشگری سریلانکا

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

در این مطلب سعی داریم که به مقایسه دو شهر گردشگری معروف کلمبو و کندی در سریلانکا بپردازیم، ویژگی های گردشگری هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

در این مطلب سعی داریم که به مقایسه دو شهر گردشگری کلمبو و کندی در سریلانکا بپردازیم.

کلمبو

کلمبو یک بندر بسیار پر جنب و جوش است که پایتخت کشور سری لانکا هم نیز محسوب می شود. ترکیب جمعیتی این شهر بسیار منحصر به فرد است و مرد چینی، هندی و حتی مهاجرهای پرتغالی دارد که در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی می کند. به همین ترتیب ترکیب فرهنگی این کشور بسیار پیچیده و متنوع است.

در این شهر جاهای دیدنی، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارد. می توانید ساعت ها در این شهر به گشت و گذار بپردازید. در این شهر سواحل بسیار زیادی وجود دارد در حقیقت یکی از دلایل شهرت کلمبو سواحل بسیار زیبای آن است. به عنوان مثال ساحل مونت لاوینیا یکی از مهم ترین مناطق گردشگری و توریستی این شهر محسوب می شود.

در میان جاذبه های تاریخی و فرهنگی کلمبو می توان به معبد کلانیا راجا ما ها ویهارا اشاره کرد که قدمتش به حدود دو هزار سال پیش برمی گردد و به بوداییان تعلق داشته است. علاوه بر تمام جاذبه های ذکر شده شما می توانید از موزه ملی کلمبو هم نیز بازدید کنید.

در این موزه انواع زیادی از جواهرات سلطنتی و آثار تاریخی گوناگون وجود دارد. در نهایت می توانید از بازار پتا، باغ وحش دهیولا، معبد بودایی پانگارامیا و پارک ویهار ماهادوی نیز دیدن کنید. شهر کلمبو یکی از بهترین شهرهای سریلانکا برای سفر به حساب می آید. بسیاری از توریست ها از سراسر دنیا سالانه به این شهر سفر می کنند تا بتوانند از مناطق دیدنی و آثار باستانی آن دیدن کنند.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: 10 غذای محلی سریلانکا که باید امتحان کنید

کندی

شهر کندی که در سریلانکا واقع است بافت بسیار طبیعی زیبایی دارد و از نظر ظاهری می توان این شهر را با مناطقی همانند تایلند و ویتنام مقایسه کرد. در این شهر معابد باستانی بودائیان به چشم می خورد. مردم کندی مردمی خون گرم و مهمان نواز هستند. آن ها با روی خوش از مسافران خارجی استقبال خواهند کرد.

کندی در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به شهر کلمبیا قرار دارد. شما با دو ساعت سفر جاده ای می توانید از کلمبو به کندی بروید. دسترسی ساده باعث شهرت بیشتر کندی شده است. کندی به سبب شرایط طبیعی ایده آل همواره برای پادشاهان بسیار حائز اهمیت بوده است. به همین خاطر مردم کندی فرهنگ بسیار تاریخی و غنی دارند. پس توجه داشته باشید که تفاوت عمده کندی و کلمبو در این است که کندی بسیار طبیعی تر و قدیمی تر از کلمبو می باشد.

و زیاد از پیشرفت های مدرن امروزی در کندی خبری نیست. آسمان خراش ها و ساختمان ها، خیابان ها و مردم کلمبو بسیار به روز تر و مدرن تر هستند. و این به این دلیل است که کلمبو پایتخت سریلاتکا می باشد و پایتخت ها همیشه باید در امروزی ترین حالت ممکن صنعتی باشند.

از گذشته تا به امروز در شهر کندی مراسم فرهنگی بسیار متعددی برگزار می شود پس اگر خوش شانس باشید می توانید در سفر خود به سریلانکا چندین و چند فستیوال را در کندی مشاهده کنید که مراسمی در آن ها برقرار می شود که مردم محلی با سازها و لباس های رنگی مختلف به خیابان ها می آیند و جشن می گیرند.

می توانید در کندی به تماشای معابد باستانی بودا بروید. باید حتما سری به معبد دندان بودا بزنید در این معبد دندانی از جنس طلا نگهداری می شود که بر اساس افسانه ها این دندان قادر است حاکم واقعی و برحق سریلانکا باشد.

به دلیل قداست فراوان این معبد بسیاری از فستیوال ها نیز در همین معبد برگزار می شود. می توانید در طول سفر خود سری به دریاچه کندی بزنید. این دریاچه طبیعی است و در سال هزار و هشت صد و هفت به صورت مصنوعی بنا شده است.

دریاچه کندی در نزدیکی معبد دندان بودا قرار دارد. پس می توان یک تیر و دو نشان کرده و علاوه بر دیدن از معبد دندان طلای بودا به دیدن این جزیره مصنوعی هم بروید. جالب است بدانید برخی از مردم معتقدند که زیر دریاچه یک مسیر زیرزمینی مخفی وجود دارد که به کاخ سلطنتی منتهی می شود. در نهایت باید بگوییم که سریلانکا یکی از مهم ترین کشورهای تولیدکننده چای است.

در شهر کندی هم می توانید شاهد مزارع مختلف چای باشید. چای سیلان محصول این مزارع به حساب می آید.

اگر قصد خرید سوغات دارید بهترین سوغات چای اصل سیلان است که می توانید آن را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی برای خانواده خود بیاورید. زمانی که سری به مزارع چای بزنید عطر بسیار دل چسب و دل نشین و فضای بسیار خیره کننده ای را مشاهده خواهید کرد. مردم محلی را می بینید که در کنار مزارع خود انواع چای را عرضه می کند.

وجود مزارع چای زیبایی منطقه کندی را دوچندان کرده است و به تمام توریست های کندی پیشنهاد می شود که حتما سری به مزارع چای زده و اقدام به دیدن از این مزارع زیبا و چشم نواز بکنند.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: معرفی معروف ترین موزه های کلمبو

تور سریلانکا

جمع بندی

از آن جایی که کندی و کلمبو تنها دو ساعت با هم فاصله دارند، بعد از اقامت در کلمبو می توانید یک روز را به سفر در کندی اختصاص دهید. صبح به کندی رفته و بعد از غروب خورشید به کلمبو باز گردید.

کندی می تواند مقصد ایده آلی برای گردش و یا خوردن شام و ناهار باشد. معابد و خیابان های کندی بسیار حالت کلاسیک قدیمی خودشان را حفظ کرده اند و بافت به خصوصی دارند که می تواند شما را در زمان به عقب برگرداند. می توانید با سفر به کلمبو و کندی بخش زیادی از خستگی های زندگی شهری و مدرن روزمره ای که در تمام طول سال داشته اید را برطرف کنید.

مردم این دو شهر سریلانکایی همه ساله با هجوم توریست هایی از سراسر کشور مواجه هستند پس توقع داشته باشید که به راحتی بتوانید با کمی زبان انگلیسی با مردم این دو شهر ارتباط برقرار کرده و نیاز های خودتان را مطرح کنید. هتل های بسیار خوبی با قیمت مناسب در این دو شهر وجود دارد که می توانید برای اقامت در آن ها به راحتی اقدام کنید.



1403/07/28 | کد مطلب: 2254
برچسب‌ها: راهنمای سفر
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل