10 غذای محلی سریلانکا که باید امتحان کنید

شما هم امتیاز بدهید!

غذاهایی محلی سریلانکا بسیار خوش طعم و لذیذ هستند،مردم سریلانکا از مواد غذایی مختلفی برای تهیه غذاهای خودشان استفاده می کنند و محبوب ترین آن میوه های محلی از جمله نارگیل است.

نام دیگر سریلانکا جزیره برنج و ادویه است، غذاهای محلی سریلانکا بسیار محبوب هستند. سریلانکا نام های مستعار دیگری هم دارد که از این نام های مستعار می توان به مروارید اقیانوس هند یا اشک هند اشاره کرد. مردم سریلانکا از مواد غذایی مختلفی برای تهیه غذاهای خودشان استفاده می کنند و محبوب ترین آن میوه های محلی از جمله نارگیل است.

که در غذاهای دریایی و ادویه های مختلف خودشان از نارگیل استفاده می کنند. غذاهای محلی سریلانکا بسیار متنوع است. اگر علاقه مند به امتحان کردن غذاهای محلی سریلانکا هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا ده تا از بهترین غذاهای سریلانکا را به شما معرفی کنیم.

ماهی ترش و ادویه کاری

اولین غذایی که می خواهیم در این مقاله به شما پیشنهاد بدهیم ماهی ترش و ادویه کاری است. همان طور که از یک جزیره دریای اقیانوس هند انتظار می رود غذاهای دریایی نقش بسیار مهمی در غذاهای محلی سریلانکا دارند و از مهم ترین این غذاهای دریایی ماهی ترش و ادویه کاری است که با روش های مختلفی تهیه می شود.

این غذا معمولا ماهی که به شکل مکعبی برش داده می شود را شامل می شود که با ادویه هایی همانند فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، سیر و برگ پاندان و برگ کاری سرخ می شود. گوراکای خشک شده میوه کوچکی است که مسئولیت مزه دار کردن این غذا را بر عهده دارد و مزه ترش این ماهی به علت وجود این میوه خشک شده در طبخ این غذا می باشد.

تور سریلانکا

کوتو، غذاهای محلی سریلانکا

غذای دوم کوتو است. در میان سر و صدا و ترافیک بازار سریلانکا هرجا صدای بهم خوردن دو فلز روی یکدیگر را شنیدید بدانید که در حال درست کردن غذای لذیذی به نام کوتو هستند. کوتو در حقیقت همبرگر سریلانکا است که غذایی است که علاقه مندان به فست فود بسیار به آن واکنش نشان می دهند.

این غذا از نوع نون تست صاف تهیه می شود و معمولا در ابتدای روز سرخ می شود زمانی که سفارش داده می شود این نان را که اول صبح درست کرده اند با موادی که مواد اولیه کوتو را تشکیل می دهند ترکیب می شود و یک غذای خوشمزه و جدید را به شما تحویل می دهند. کوتو همچنین با برنج هم سرو می شود و معمولا در سرو آن از سس تند کاری هم استفاده می کنند.

جوجه کاری

جوجه کاری سومین غذایی است که معمولا در سریلانکا آن را یک غذای خانگی می دانند. معمولا نحوه تهیه آن در مناطق مختلف متفاوت است. ادویه هایی از جمله دانه رازیانه، هل، چوب دارچین و میخک در روغن داغ تفت داده می شود سپس با جوجه و ادویه هایی نظیر فلفل، پودر کاری، زردچوبه و برنج مخلوط می شود و در نهایت به این غذا پوره گوجه فرنگی هم نیز اضافه می کنند. جوجه کاری باید به مدت یک ساعت در این مایعات بجوشد تا سپس اسانسی که حاوی ادویه جات است به خورد آن برود. این غذا را معمولا با برنج سرو می کنند.

لامپریس

غذای بعدی که در سریلانکا بسیار پرطرف دار است لامپریس است. از گوشت و برنج تشکیل شده است. به سادگی تهیه نمی شود. برای این غذا مرغ و برنج و سس تند باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و در میان برگ موز پیچیده و سرخ شوند. یک اسکوپ برنج در وسط برگ موز قرار می گیرد و اطراف آن ترکیبی از گوشت کاری، خمیر، میگو و سبزیجات چیده شده قرار داده می شود. لامپریس معمولا با ادویه جات شیرین همانند دارچین سرو می شود.

هاپرز

هاپرز غذای دیگر سریلانکا است که به جای پن کیک آن را مورد استفاده قرار می دهند. این غذا معمولا بیشتر برای صبحانه سرو می شود و از ترکیب آرد، برنج، شیره نارگیل و مقداری شکر تهیه می شود. در ترکیب این غذا یک ظرف گرد وجود دارد که معمولا غذا در داخل آن سرخ می شود. ترکیب به دست آمده شبیه پنکیک است و معمولا به آن تخم مرغ هم نیز اضافه می کنند. هاپرز در برخی مناطق شیرین مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا هم می تواند در برخی از مناطق به عنوان شام مورد استفاده قرار بگیرد.

جک فروت سبز و کاری

جک فروت سبز و کاری دیگر غذای محلی سریلانکا است. جک فروت از میوه هایی است که در سریلانکا بسیار یافت می شود. بنابراین در غذاهای آنان نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. جک فروت را در مناطق مختلف از درخت می چینند. از خیلی رسیده و شیرین تا سبز و تقریبا نرسیده آن در غذاهای سریلانکا مورد استفاده قرار می گیرد.

این میوه در سایزهای خیلی کوچک تقسیم بندی می شود و سپس در داخل یک ظرف می جوشانند تا نرم بشود سپس با پیاز، سیر، زنجبیل، پودر کاری سرخ می شود و در نهایت شیره نارگیل به آن اضافه می کنند و به این ترتیب جک فروت سبز و کاری شما آماده شده است.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: معروف ترین موزه های کلمبو

ترشی بادمجان

ترشی بادمجان غذای محلی خوشمزه دیگر سری لانکا است که در آن بدنه بادمجان را به تکه های بسیار ریز تقسیم می کنند و سپس این تکه های ریز را حسابی سرخ می کند. بادمجان که سرخ شده است را با یک قاشق شکر و مقداری پیاز و فلفل سبز ترکیب می کنند که حسابی حالت کارآملی به خودش بگیرد. به این ترتیب ترشی بادمجان به وجود می آید و برای بسیاری از مردم سری لانکا یک وعده غذایی سالم و خوشمزه محسوب می شود.

سالاد پنی ورت

سالاد پنی ورت از دیگر غذاهای سبز و کاملا گیاهی سریلانکا به حساب می آید. گولو کولا که در انگلیسی به معنی پنی ورت شناخته می شود یک گیاه آسیایی است که خاصیت دارویی دارد. در غذای سالاد پنی ورت این گیاه را رنده می کنند و با گوجه فرنگی، موسیر و نارگیل تازه ترکیب می کنند. در زبان سریلانکا سامبول به ترکیبی گفته می شود که به صورت خام خورده بشود. سالاد پنی ورت یک سامبول است و به صورت خام در کنار غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

سالاد نارگیل

سالاد نارگیل از دیگر سالادهای پرطرف دار و طبیعی است که در سری لانکا مورد استفاده قرار می گیرد. سالاد نارگیل را از نارگیل ریز شده، پیاز قرمز، فلفل و یا آب لیمو تهیه می کنند. در برخی موارد ممکن است یک ماهی هم نیز به این ترکیب اضافه بشود. پس از خرد شدن در کاسه ریخته می شود به عنوان یک غذای کامل در کنار غذای اصلی سرو می گردد.

وود اپل

در اصل وود اپل یک میوه مختص کشور جنوب شرق آسیا است. میوه به دو نیم تقسیم شده و پوست سفت و مزه تقریبا تندی دارد. مزه وود اپل با سیب معمولی بسیار متفاوت است. داخل وود اپل ماده ای به رنگ قهوه ای تیره قرار دارد. همانند نارگیل است و پس از باز کردن آن را می خورند. اما اگر با این مدل خوردن آشنایی ندارید می توانید مزه آن را در نوشیدنی هایی همانند اسموتی های غلیظ در سریلانکا امتحان کنید که به آن آب میوه وود اپل هم نیز گفته می شود.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: محله های معروف کلمبو



1403/07/17 | کد مطلب: 2242
برچسب‌ها: غذا و رستوران
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل