قلعه گال یادگاری از دوران استعمار در کلمبو

شما هم امتیاز بدهید!

قلعه گال یکی از مکان های باشکوه و توریست پذیر کلمبو است که یادگاری از دوران استعمار هلندی ها و پرتقالی ها به شمار می آید. پرتقالی ها این مکان را برای اهداف سیاسی و نظامی برپا کردند اما امروز این قلعه و دیوار هایش تبدیل به یکی از مکان های زیبای جهان شده است که جزو میراث فرهنگی یونسکو به حساب می آید. 

 

قلعه گال یکی از مکان های باشکوه و توریست پذیر کلمبو است که یادگاری از دوران استعمار هلندی ها و پرتقالی ها به شمار می آید. پرتقالی ها این مکان را برای اهداف سیاسی و نظامی برپا کردند اما امروز این قلعه و دیوار هایش تبدیل به یکی از مکان های زیبای جهان شده است که جزو میراث فرهنگی یونسکو به حساب می آید.

دیگر هیچ خبری از هیاهو های قرن هفدهم در این قلعه نیست. در قرن هفدهم میلادی قلعه ی گال در کلمبو مکانی برای رژه ی سربازان هلندی و گرفتن تصمیمات نظامی بوده است. اما امروزه این قلعه پر است از مکان های دیدنی و مغازه هایی که توریست ها می توانند برای خریدن سوغاتی از آن ها اقدام کنند.

بناهای مهم در داخل قلعه ی گال

قلعه ی سیصد ساله هلندی گال جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می آید و بزرگترین قلعه به جا مانده از دوران استعمار در آسیا است. داخل قلعه گال بناهای مهمی قرار دارد که می توان از این بناهای مهم به کلیسای هلندی ها، مسجد جامع میرا، اورینتال هتل، درخت نان، موزه ملی باستان شناسی گال، موزه ملی دریانوردی، دروازه ورودی قلعه گال، چراغ دریایی بیمارستان هلندی ها، برج ساعت، صومعه بودایی، خانه حاکم هلندی، صومعه ژاپنی، هتل تاریخی امگا و موزه هلندی اشاره کرد.

تعداد بی شماری توریست هر ساله به این قلعه می روند. خیلی بیشتر از اماکن تاریخی کلمبو این قلعه دارای بازدیدهای سالیانه می باشد. بهترین راه بازدید از قلعه گال پیاده روی است. کافه های بسیار زیادی داخل قلعه قرار دارد که قیمت محصولات آن به نسبت قیمت کافه هایی که در داخل کلمبو وجود دارند بسیار بالاتر است.

تور سریلانکا

تاریخچه ی قلعه گال

قلعه گال یک مکان منحصر به فرد است که جز میراث جهانی یونسکو به حساب می آید و در قرن شانزدهم توسط پرتغالی ها تاسیس گردید و در قرن هفده به طور گسترده توسط هلندی هفتم بازسازی شد. قلعه گال در جنوب غربی سریلانکا قرار دارد و حدود دو ساعت با کلمبو فاصله دارد.

این شهر با ترکیبی لذت بخش از فرهنگ سریلانکا میراث استعماری و تاثیر بین المللی مدرن امروزی در قالب بوتیک ها، رستوران ها، کافه ها هتل های کوچک و صمیمی و گالری های هنری را در خودش حفظ کرده است. خود قلعه بر روی دماغه ای بیرون آمده و از سه طرف توسط اقیانوس هند احاطه شده است و فضای نسبتا دراماتیکی به آن بخشیده است. ساختمان های هلندی بسیار زیبا هستند و پشت بام های قرمز متمایز به رنگ های سفید را در خود دارد.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: 10 غذای محلی سریلانکا که باید امتحان کنید

اقامت در قلعه ی گال

قلعه گال مکانی فوق العاده برای چندین شب اقامت است و در داخل دیوارها مقدار زیادی معما وجود دارد تا ذهن کنجکاو شما را مشغول نگه دارد. می توان یک تور خصوصی با راهنما ترتیب داد که بتوان از بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد قلعه گال دیدن کرد. اما بسیاری از توریست ها به طور مستقل شروع به کاوش در قلعه گال می کنند.

می توان از کلیسای اصلاح شده هلندی، مجموعه متنوع از مصنوعات، همچنین مصنوعات بازسازی شده هلندی ها و همچنین موزه های رسمی تر و بیمارستان های هلندی دیدن کرد. قلعه گال در شهر کلمبیو واقع شده است و شهر کلمبو توانسته است تاکنون از خراب شدن حالت کلاسیک خود جلوگیری کند و بنابراین جذابیت منحصر به فرد دنیای قدیم خودش را دارد.

گردش در قلعه ی گال

در قرن هجدهم هلندی ها دفتر مرکزی خودشان را که در قلعه گال که در سواحل سریلانکا بود را ساختند. امروزه ساختمان های قدیمی و مغازه ها و کافه و رستوران های به روز شده ای در این قلعه قرار دارند.

یونسکو قلعه گال را به عنوان میراث جهانی نام گذاری کرده است. بنابراین زیبایی ساختمان ها حفظ می شود. از خرید و کاوش در تاریخ تا غروب خورشید در پشت دیوار قلعه می توانید یک روز کامل را به کاوش در قلعه گال بگذرانید.

شما می توانید از سمت دروازه اصلی وارد قلعه گال شوید از آن جا به خیابان های خرید کلیساها بروید و تاریخ قلعه را کاوش کنید. حدود دو ساعت طول می کشد تا کل قلعه را بررسی کنید. برای جلوگیری کردن از خیابان های شلوغ حتما صبح ها از قلعه گال دیدن کنید. با این حال ما دوست داریم پیاده روی بعدازظهر را به شما پیشنهاد کنیم تا غروب آفتاب قلعه گال را از دست ندهید.

فروشگاه های قلعه گال

فروشگاه های زیبایی در قلعه گال وجود دارند که صنایع دستی باورنکردنی به فروش می رسانند. اگر می خواهید سوغاتی های کوچکی برای خانواده خودتان خریداری کنید صبر کنید تا در کلمبو به قلعه گال برسید. البته توجه داشته باشید که قیمت اجناس و سوغاتی ها از آنجایی که قلعه ی گال یک مکان توریست پذیر است بیشتر از جاهای دیگر کلمبو می باشد.

پس این مقوله را در نظر داشته باشید که می توانید سوغاتی های منحصر به فردی از قلعه ی گال تهیه کنید اما مسلم است که قیمت این سوغاتی ها بسیار بیشتر از فروشگاه های معمولی کلمبو می باشد.

اثرات استعمار در قلعه ی گال

همانطور که گفته شد قلعه ی گال دیگر هیچ شباهتی به دورانی که استعمار بر کلمبو حاکم بوده است ندارد. امروزه گران ترین مغازه ها در قلعه ی گال قرار دارند. هر کسی نمی تواند به راحتی اقدام به خریدن یک کافه و یا یک مغازه در قلعه ی گال کند. امروزه قلعه ی گال با اینکه روزگاری برای استعمار بر کلمبو ساخته شده بوده است دارای فضای بسیار دلچسب و زیبایی برای گردش به حساب می آید.

انتخاب بسیاری از توریست های جهانگرد که هر ساله از مکان های زیبای دنیا دیدن می کنند، قلعه ی گال است. کلیسا ها، مساجد، فروشگاه ها و خانه هایی که در ارتفاع هیجان انگیزی از سطح دریا قرار دارند دارای معماری های منحصر به فردی هستند که می تواند چشم های شما را خیره کند.

پس بعد از گذشت نزدیک به چهارصد سال از زمانی که قلعه ی گال برای اهداف سیاسی و نظامی ساخته شد، امروزه این قلعه نمادی از زیبایی و شکوه معماری به حساب می آید که می تواند برای مسافرت یک توریست مقصد ایده آلی به نظر برسد.

در مورد سریلانکا بیشتر بخوانید: معرفی محله های معروف کلمبو؛ از فورت تا پتا



1403/07/23 | کد مطلب: 2249
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل