درگهان قشم کجاست؟+راهنمای جامع بازدید| آرندتور

درگهان قشم کجاست؟{راهنمای بازدید}

شما هم امتیاز بدهید!

جزیره قشم جذابیت‌های بسیار زیادی دارد و از سواحل زیبا و فوق‌العاده گرفته تا تفریحات مختلف آبی و دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، این جزیره چیزی کم ندارد.این‌ها به کنار، یکی از جذابیت‌های این جزیره که هر سال مسافران زیادی را در تور قشم جذب می‌کند بازارهای خرید متنوع آن است. هرچند که خود قشم هم برای خرید عالی است، اما بازار درگهان که در فاصله اندکی از مرکز قشم قرار گرفته شهرت زیادی برای خرید دارد و بهترین قیمت‌‌ها را در کنار تنوع بالا ارائه می‌دهد. اگر دوست دارید بیشتر با این بازار جالب آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

درگهان کجاست؟

به طور دقیق اگر بگوییم، درگهان از توابع جزیره قشم است که در بخش شمال غربی جزیره و کنار خط ساحلی قرار گرفته است. درگهان البته با مرکز شهر قشم حدود ۲۴ کیلومتر فاصله دارد، پس هنگام رزرو اقامتگاه یا هتل باید به این نکته هم توجه کنید. البته خودروهای سواری زیادی هر روز بین درگهان و قشم جابه‌جا می‌شوند و به راحتی می‌توانید رفت و آمد داشته باشید، هرچند اگر تنها قصدتان خرید از درگهان است می‌توانید در خود درگهان نیز اقامت داشته باشید.

درگهان قشم

بهترین زمان سفر به درگهان قشم

از نظر آب و هوایی، بهترین زمان سفر به شهرهای جنوبی کشور فصل زمستان یا اواخر پاییز و اوایل بهار است و درگهان نیز از این قاعده مستثناء نیست. با این وجود یک نکته مهم را نباید فراموش کرد و آن این است که در فصول خوش آب و هوا تعداد مسافرین نیز زیاد است و قیمت‌ها نیز در بالاترین حد خود قرار دارند. البته که حتی در این زمان‌ها نیز می‌توان خرید خوبی داشت، اما اگر صرفا برای خرید و مخصوصا خرید عمده به درگهان می‌روید، شاید بد نباشد که کمی آب و هوای گرم را تحمل کنید و در عوض یک خرید ارزان را تجربه کنید.

بهترین مراکز خرید درگهان

برسیم به بحث شیرین خرید که البته مهم‌ترین دلیل سفر به درگهان قشم هم همین است. قبل از هرچیزی این را بگوییم که درگهان یک منطقه کوچک است و همه مراکز خرید آن در کنار همدیگر قرار دارند، بنابراین با کمی گشت و گذار به راحتی می‌توانید همه پاساژها را ببینید و خودتان انتخاب کنید که از کدام دوست دارید خرید کنید. البته که هر یک از مراکز خرید بسیار بزرگ و متنوع هستند و قطعا در یک روز نمی‌توانید کل مغازه‌ها را ببینید. نکته دیگر در مورد درگهان این است که می‌توانید هم اجناس عمده و هم تکی را پیدا و خریداری کنید، بنابراین چه برای خودتان قصد خرید داشته باشید و چه فروشنده باشید می‌توانید از بازار درگهان نهایت بهره را ببرید. در ادامه بهترین پاساژهای درگهان را با هم بررسی می‌کنیم.

مرکز خرید دو دلفین

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید درگهان همین پاساژ دو دلفین است که در قلب بازار درگهان قرار دارد. این پاساژ بزرگ سه طبقه در سال ۱۳۸۷ افتتاح شده است و بیش از هرچیزی بورس پوشاک و علی‌الخصوص پوشاک زنانه است. البته در این پاساژ می‌توانید لوازم برقی و آرایشی هم پیدا کنید اما تمرکز روی لباس است و لباس‌های برند و وارداتی را هم می‌توانید در این مرکز خرید چه به صورت عمده و چه تک پیدا کنید. مزیت این پاساژ قیمت‌های مناسب و رقابتی آن است که اکثر مسافران و خریداران از آن راضی هستند.

بازار نخل درگهان

در فاصله بسیار کمی از پاساژ دو دلفین می‌توانید بازار نخل را پیدا کنید. در درجه اول احتمالا طراحی و معماری خاص و بسیار جذاب این بازار توجه‌تان را جلب می‌کند که ظاهری سنتی و جنوبی دارد، اما خود مغازه‌ها و اجناسی که در آن‌ها به فروش می‌رسد سنتی نیستند و اکثرا شامل پوشاک می‌شوند. اجناس این بازار از برندها تا مارک‌های چینی و بنگلادشی با قیمت مناسب را شامل می‌شود و از تنوع بسیار خوبی برخوردار است پس سر زدن به این پاساژ را فراموش نکنید.

مجتمع تجاری اطلس

اگر از خرید لباس خسته شده‌اید، می‌توانید برای خرید کیف و کفش به مجتمع تجاری اطلس سری بزنید. این پاساژ تنوع بسیار بالایی از انواع کفش‌ها از اسپرت گرفته تا مجلسی و کیف و چمدان‌ دارد. انواع کیفیت و البته قیمت را می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید و البته هم خرید عمده و هم خرید تکی در این بازار ممکن است. همچنین اگر به دنبال خرید کفش ورزشی اصل و های کپی می‌گردید این‌ جا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

بهترین مراکز خرید درگهان قشم

مجتمع تجاری دریا

یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید در درگهان همین پاساژ دریا است. این مجتمع تجاری یکی از پر جنب و جو‌ش‌ترین و شلوغ‌ترین پاساژهای درگهان است و خوبی آن این است که در آن همه چیز می‌توان پیدا کرد؛ از عطر و لوازم آرایشی گرفته تا انواع پوشاک و حتی لوازم خانگی. بنابراین اگر گروهی به خرید رفته‌اید حتما باید به این پاساژ بزرگ سر بزنید که در آن می‌توانید هم اجناس ارزان و هم اجناس لوکس را پیدا کنید و خلاصه یک پاساژ همه چیز تمام است.

بازار قدیم درگهان

همانطور که از نام آن هم پیداست، این بازار ظاهری قدیمی‌تر دارد و مانند پاساژهای معرفی شده لوکس و مجهز نیست. در عوض در این بازار اصطلاحا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و با مغازه‌های شلوغ و اجناس متنوع و درهم و برهم طرف هستید. در این بازار قیمت‌ها مناسب است هرچند که نباید انتظار کالاهای وارداتی و خاص یا لوکس داشته باشید. در نهایت این بازار ارزش گشت و گذار را دارد و به خصوص برای کسانی که به دنبال خرید عمده هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری زمرد

مجتمع تجاری زمرد هم در نزدیکی پاساژهای معرفی شده قرار گرفته است و هرچند به اندازه آن‌ها بزرگ نیست، اما بازدید از آن نیز ضرری ندارد. مخصوصا اگر به دنبال خرید انواع شلوار جین در مدل‌های مختلف (مخصوصا به صورت عمده)‌ هستید نباید بازدید از این بازار را از دست بدهید. در کنار این‌ها بازار بزرگ چین هم همین جا قرار گرفته و دیدن آن جذابیت‌های خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: صنایع دستی و سوغات قشم چیست؟

راهنمای سفر به درگهان قشم

امکانات رفاهی و تفریحی بازار درگهان

گشت و گذار در بازار هرچقدر هم که لذت بخش و پربار باشد باز هم خسته کننده است و بعد از ساعت‌های طولانی بازارگردی هیچ چیز به اندازه استراحت و غذای خوشمزه نمی‌چسبد. البته باید این را بگوییم که نمی‌توانید در بازار درگهان انتظار فودکورت یا رستوران‌های آنچنانی داشته باشید، با این وجود انتخاب‌های مختلفی برای غذا دارید. بیشتر پاساژها مانند دو دلفین یا پاساژ دریا داخل خودشان رستوران هم دارند و حتی نیازی به خارج شدن از پاساژ ندارید. به جز آن غذاخوری‌های دیگری هم مانند گلدن فود، ایران زمین و... با فاصله بسیار کم از این مراکز خرید قرار دارند. در این رستوران‌ها می‌توانند از غذاهای محلی جنوب و غذاهای دریایی گرفته تا انواع کباب و حتی فست‌فود را تست کنید و خلاصه از این نظر نگران نباشید. برای تفریح اما بهتر است که با درگهان خداحافظی کرده و به قشم بروید تا از تفریحات دریایی و دیدنی‌های مختلف لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاهای دیدنی قشم را بهتر بشناسید

جمع بندی

اگر عاشق خرید کردن هستید و یا خودتان فروشنده هستید نباید بازار درگهان را از دست بدهید. درگهان قشم یکی از بهترین بورس‌های خرید مخصوصا در مورد پوشاک و کیف و کفش است و با داشتن تنوع بالا در کنار قیمت‌های بسیار مناسب می‌تواند یک تجربه عالی را در اختیار شما قرار دهد.



1402/06/26 | کد مطلب: 1696
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.