تور باکو

20 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

آذربایجان سرزمینی زیبا که در آن رسوم و سنت شرقی به خوبی با فرهنگ غربی آمیخته شده است و این موضوع را می‌توان در جای جای این کشور مشاهده کرد. باکو پایتخت آذربایجان که یکی از زیباترین شهرهای سرزمین آتش محسوب می‌شود به دلیل نزدیکی به ایران از جمله مقاصد گردشگری محبوب در بین هموطنان در سراسر ایران است و می‌توان به روش‌های زمینی، ریلی یا هوایی به آن سفر کرد.

باکو کجاست؟

باکو بزرگ‌ترین شهر در منطقه‌ی قفقاز و پایتخت جمهوری آذربایجان است که به دلیل برخورداری از شکل و شمایل اروپایی در کنار بافت سنتی خود مقصد مناسبی برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف محسوب می‌شود.

باکو علاوه بر اینکه مهم‌ترین مراکز صنعتی، فرهنگی و تجاری کشور آذربایجان را در خود جای داده است یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری این سرزمین هم محسوب می‌شود. نام این شهر که تا زمان قاجار جزئی از ایران بود ریشه‌ی فارسی دارد و از کلمه‌ی بادکوبه به معنی شهر باد زده گرفته شده است.

اطلاعات کاربردی در مورد باکو

اطلاعات کلی باکو

نام به انگلیسی

Baku

زبان رسمی

آذربایجانی یا آذری

واحد پول

منات آذربایجان

نوع برق شهری

۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز

پیش‌شماره کشور

۹۹۴+

کد تلفن باکو

۱۲

شماره‌های ضروری

آتش‌نشانی: ۱۰۱

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس:‌ ۱۰۳

میزان اختلاف ساعت با ایران

۳۰ دقیقه جلوتر است

آب و هوای باکو

باکو در هر فصل زیبایی‌ها و آب و هوای خاص خود را دارد. در بهار این شهر مطبوع و دلنشین است، در تابستان‌ها با رطوبت و گرمای خود از گردشگران پذیرایی می‌کند و در پاییز خنک و ملایم می‌شود. در زمستان هم دما کاهش می‌یابد و با بارش برف هوا سردتر می‌شود.

بهترین زمان سفر به باکو

بهترین زمان سفر به شهر باکو بین ماه‌های آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اوایل تیر) و سپتامبر تا اکتبر (شهریور تا آبان) است. در این زمان هوا معتدل و مطلوب است و خبری هم از گرمای بیشتر از ۴۰ درجه یا سرمای زیر صفر نیست.

در فصل بهار فستیوال‌های مختلفی در باکو برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها می‌تواند لذت سفر را برای شما دو چندان کند. البته تابستان هم بهترین زمان برای شنا، آب‌تنی و خوش‌گذرانی در سواحل کشور آذربایجان است.

فرودگاه باکو

فرودگاه بین‌المللی باکو با نام حیدر علی اف یکی از پنج فرودگاه برتر کشور آذربایجان است و براساس آمارها در هر سال ۳ میلیون نفر مسافر دارد. با وجود اینکه این فرودگاه در مقایسه با فرودگاه‌های استانبول ظرفیت پایین‌تری دارد، اما به احتمال زیاد در سال‌های پیش رو تعداد مسافران آن افزایش می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی اف در شمال شرق این شهر قرار دارد و برای رسیدن به آن از مرکز شهر باید با ماشین حدود ۳۰ دقیقه راه طی کنید. البته برای رفاه حال مسافران امکان دسترسی از فرودگاه به شهر با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، مترو و اتوبوس هم فراهم شده است.

هتل های باکو

باکو شهری بزرگ با هتل‌ها و اقامتگاه‌های فراوان با محدوده‌ی قیمتی متفاوت است. با توجه به این موضوع گردشگران می‌توانند با در نظرگرفتن بودجه‌ی خود به سراغ انتخاب اقامتگاه مناسب بروند. معمولاً توصیه می‌شود که برای دسترسی راحت‌تر به جاذبه‌های تاریخی این شهر در بافت تاریخی آن ((ایچری)) اقامت کنید.

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوان از طریق آن به وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی دسترسی پیدا کرد باید هتل خود را در منطقه‌ی نسیمی انتخاب کنید. در مقابل افرادی که صرفاً برای خرید به باکو سفر می‌کنند می‌توانند به سراغ خیابان نفتچیلار برای اقامت بروند. در مورد زوجین، خانواده‌ها و افرادی که به دنبال اقامت ارزان هستند، به ترتیب مناطق سابایل، یاسامال و باکو وایت سیتی بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

غذاهای باکو

در زمان سفر به باکو می‌توانید از نزدیک فرهنگ غذایی متنوع و غنی آن‌ها را که شباهت زیادی هم با غذاهای ایرانی دارد مشاهده کنید. تعدادی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در تور باکو امتحان کنید شامل موارد زیر هستند:

  • پلو آذری: یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کشور آذربایجان است که برای تهیه‌ی آن از گوشت، پیاز، فلفل، برنج و سبزیجات به همراه ادویه‌های مختلف استفاده می‌کنند. البته در بعضی از مناطق آذربایجان به این پلو زردآلو، آلو یا خرما هم اضافه می‌شود.
  • قطاب: نوعی پنکیک آذری بسیار چرب و سنگین است که برای تهیه‌ی آن از مقادیر مشخصی خمیر سنتی به همراه گوشت، سبزیجات مختلف، پنیر، کره، سماق و رازیانه استفاده می‌شود.

  • پیتی: این سوپ محلی آذری که یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای باکو است و ظاهری شبیه به آبگوشت ایران دارد. و برای تهیه‎ی پیتی از ترکیبات مشخصی استفاده می‌کنند که شامل گوشت، گوجه فرنگی، لوبیا، نخود و تکه‌های سیب‌زمینی هستند.
  • بالیق: از جمله غذاهای دریایی آذری که ظاهری شبیه به ماهی شکم پر ایران دارد. مردم آذربایجان برای تهیه‌ی این غذا ماهی را به صورت کبابی یا گریل می‌پزند و در نهایت با استفاده از سبزیجات محلی و رب انار سرو می‌کنند.
  • دلمه آذری: برای پخت این غذای آذری محبوب از ترکیباتی مثل گوشت چرخ‌کرده، نعنا، رازیانه و برنج استفاده می‌کنند و بعد از پختن درون برگ مو، کلم، کاهو یا بادمجان می‌پیچند.
  • لاوانگی: ترکیب خوشمزه‌ای از مرغ یا بوقلمون است که با موادی مثل سبزیجات، پیاز، کشمش، گردو و فندق خرد شده پر و درون فر پخته می‌شود. محبوبیت این غذا در باکو به اندازه‌ای زیاد است که می‌توانید آن را تقریباً در تمامی رستوران‌ها و کافه‌های این شهر پیدا کنید.

مراکز خرید باکو

همزمان با مدرن شدن باکو و تبدیل شدن آن به یک شهر کاملاً اروپایی مراکز خرید متعددی هم برای جلب رضایت گردشگران در این شهر ساخته شدند که در آن‌ها می‌توانید انواع کالاهای برندهای معروف دنیا را پیدا کنید. تعدادی از بهترین مراکز خرید این شهر در این قسمت معرفی شده‌اند:

  • ۲۸ مال
  • مال پورت باکو
  • مال پارک بلوار
  • مال گنجلیک
  • متروپارک
  • صدرک
  • بازار تازه
  • خیابان نظامی و...

جاذبه دیدنی باکو

باکو با وجود مدرن بودن همچنان توانسته سنت و مدرنیته خود را به زیبایی حفظ کند و می‌توان در بسیاری از بخش‌های آن تلفیق سنت و مدرنیته را به وضوح مشاهده کرد. تعدادی از جاذبه‌های این شهر که می‌توانید در تور باکو بازدید کنید شامل موارد زیر هستند:

  • پارک هایلند باکو (Highland Park Baku): پارک هایلند در حکم بام شهر باکو که به دلیل قرارگیری در ارتفاعات عنوان آپلند را هم به خود اختصاص داده است. در این مکان محوطه‌ای سرسبز به همراه تراس زیبایی با نمای پانورما از دریای خزر و سایر جاذبه‌های شهر وجود دارد.
  • قلعه دختر: از جمله‌ی قدیمی‌ترین جاهای دیدنی در باکو است که احتمالاً در قرن چهارم ساخته شد. این قلعه در اصل یکی از آتشکده‌های زرتشتیان محسوب می‌شود و ار ارتفاع ۲۹ متری آن می‌توان نمای بی‌نظیری از شهر باکو را تماشا کرد.
  • شهر قدیمی باکو: قسمت باستانی باکو با نام شهر قدیمی با دیوارهایی کنگره‌دار احاطه می‌شود و تا سال ۲۰۰۷ حدود ۳ هزار نفر در آن زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۰۰ میلادی شهر قدیمی به همراه برج دختر و کاخ شاه به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای طرفداران تاریخ و معماری‌های باستانی تجربه‌ای جالب توجه باشد.
  • برج‌های شعله: برج‌های شعله در اصل سه برج شیشه‌ای به شکل شعله‌ی آتش هستند که در شهر قدیمی باکو قرار دارند. این برج‌ها که در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ طراحی شدند در اصل نمادی از دین زرتشت و گرامیداشت آتش در این شهر محسوب می‌شوند.
  • خیابان گنجوی: از جمله زیباترین خیابان‌ها در شهر باکو که بسیاری از گردشگران با دیدن آن به یاد خیابان استقلال شهر استانبول می‌افتند. در اطراف این خیابان سنگفرش شده فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارند که برای وقت‌گذرانی در کنار دوستان و اعضای خانواده بهترین گزینه هستند.
  • موزه فرش باکو: شهرت فرش‌های آذری به دلیل طرح‌های شگفت‌انگیزی که دارد زبانزد خاص و عام است. شما می‌توانید در موزه فرش باکو که بخش بیرونی آن به شکل یک فرش لوله شده طراحی شده است به تماشای این هنر زیبا بنشینید و اطلاعات ارزشمندی را در مورد تاریخچه و انواع نقش و نگار و سمبل‌ها به کار رفته در فرش به دست بیاورند.

راهنمای ویزا و مدارک لازم برای سفر به باکو

در مجموع برای سفر به آذربایجان می‌توانید به سه روش الکترونیک، فرودگاهی یا مراجعه‌ی حضوری به سفارت ویزای خود را دریافت کنید. در هر صورت مدارک و اسناد مورد نیاز شما به شرح زیر خواهد بود:

  • فرم تکمیل‌شده‌ی تقاضای ویزا
  • اصلی و کپی گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس به ابعاد ۳ در ۴
  • فیش مربوط به واریز مبلغ ویزا
  • نامه رزرو هتل
  • کپی بلیط هواپیما

نکته: شما می‌توانید صفر تا صد دریافت ویزای باکو را به کارشناسان مجموعه‌ی آرند تور واگذار کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمامی مراحل را برای شما پیگیری کنند.

مدت زمان صدور ویزا باکو

در زمان دریافت ویزای باکو دو گزینه‌ی Standard و Urgent پیش روی شما قرار دارد. اگر عجله دارید با انتخاب حالت Urgent می‌توانید ویزای خود را در مدت سه ساعت دریافت کنید. در حالت استاندارد هم ویزای شما نهایتاً بعد از سه روز صادر می‌شود. باید بدانید که اعتبار ویزاهای الکترونیک این کشور ۹۰ روز است و با دریافت آن می‌توانید حداکثر ۳۰ روز در باکو اقامت کنید.

قیمت تور باکو

قیمت تور باکو در مقایسه با تور سایر کشورهای اطراف ایران ارزان‌تر است؛ بنابراین شما می‌توانید بودجه‌ی بیشتری را به تفریح، امتحان کردن غذاهای مختلف و خرید اختصاص دهید. در زمان‌هایی مثل تعطیلات نوروز و تابستان افراد زیادی به باکو سفر می‌کنند و ظرفیت تورهای آن به سرعت پر می‌شود، بنابراین باید در اولین فرصت نسبت به رزرو تور خود اقدام کنید.

تور لحظه آخری باکو

با پیدا کردن تور لحظه آخری باکو در هزینه‌های شما به میزان زیادی صرفه‌جویی می‌شود. البته از آنجایی که این تورها معمولاً چند روز قبل از حرکت اعلام می‌شوند باید کاملاً برای سفر آماده و تمامی شرایط لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رزرو تور باکو و جزئیات مربوط به آن می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با مشاوران آرند تور تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
الی
1401/02/16 11:54
ببخشید برای تور باکو نیاز به تست pcrمیباشد؟ و چه واکسنهایی تایید است؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:04
با سلام و احترام
فعلا بخاطر کم شدن شرایط کرونا تست pcr تورهای باکو نمیخواهد
باتشکر از پیام شما
مهدی
1400/11/21 03:01
سلام دانشجو هستم با با وسیقه مجوز خروج گرفته ام میتوانم از تور نوروز۱۴۰۱ باکو استفاده کنم؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/12/08 09:07
با سلام و احترام
فعلا پکیج های تور باکو مشخص نشده به زودی اعلام می گردد.
باتشکر از پیام شما
فاطمه
1400/05/26 21:11
سلام برای چهار نفر چقدر باید پرداخت کنیم
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1400/05/30 11:22
با سلام و احترام
در جدول فوق به ازای هر نفر اعلام شده و برای اطلاعات بیشتر از تور باکو می توانید با شماره 02148407 تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما