تور لرستان اردیبهشت 1403 { تور آبشارهای لرستان} + طبیعت گردی { "@context": "https://schema.org", "@type": "FAQPage", "mainEntity": [ { "@type": "Question", "name": "خدمات تور لرستان آرند تور شامل چه مواردی می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "خدمات تور لرستان آرند تور ؛ اقامت در بهترین هتل‌های لرستان، اتوبوس VIP، گردش در طبیعت، بازدید از آبشارهای لرستان، گردش در خرم‌آباد و اماکن دیدنی اطراف." } }, { "@type": "Question", "name": "تور آبشارهای لرستان کدام مناطق را شامل می‌شود؟", "acceptedAnswer": { "@type": "Answer", "text": "سفر با تور آبشارهای لرستان شامل بازدید از آبشارهای بیشه، نوژیان، گریت ، قلعه فلک افلاک و سراب کیو می‌شود." } } ] }

تور آبشار های لرستان

لذت تجربه دیدن سراب تا آبشار
80 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

لرستان سرزمین شگفت‌انگیزی است که بهشت جاذبه‌های طبیعی ایران نامیده می‌شود و همه‌ساله مسافران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. استان لرستان در امتداد رشته‌کوه زاگرس، پوشیده از مزارع گندم و پر از درختان بلوط چشمان را به زیبایی خود جلب می‌کند.
با وجود کوه‌های خیره‌کننده، دره‌ها و آبشارهای اسرارآمیز متعدد، جای تعجب نیست که چرا لرستان به خاطر داشتن خیره‌کننده‌ترین دره‌ها و آبشارهای ایران مشهور است. با ما همراه باشید تا سفری کنیم به سرزمین سلحشوران و آبشارها: لرستان و با زیبایی‌های خارق‌العاده‌اش آشنا شویم.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

راهنمای سفر به لرستان

استان لرستان که در میان کوه‌های زاگرس قرار دارد، عمدتاً به خاطر آبشارهایش مشهور است. بااین‌حال لرستان منطقه‌ای است که نه تنها زیبایی بی‌نظیر و بکر آن هر مسافری را مجذوب خود می‌کند، بلکه آثار باستانی و تاریخی فراوانی نیز دارد.
لرستان از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشری با تاریخی چند هزار ساله است. مفرغ لرستان از نظر باستان‌شناسان دارای شهرت بسیار است. مرکزش خرم آباد است و از شمال با استان‌های همدان و مرکزی، از شرق با استان اصفهان، از جنوب با خوزستان و از غرب با استان‌های کرمانشاه و ایلام همسایه است.
مردم لرستان به زبان لری و گویش لری، لکی و بختیاری صحبت می‌کنند و پوشش محلی و آداب و رسوم جذابی دارند. گردشگاه‌ها و دیدنی‌های طبیعی در کنار آثار باستانی و تاریخی لرستان آن را به مقصد گردشگری محبوبی تبدیل کرده که شهرهای دیدنی لرستان مانند الیگودرز، درود، بروجرد، کوهدشت و پل دختر سالانه توریست‌های زیادی را به خود فرا می‌خواند.

بهترین فصل برای سفر به لرستان

لرستان چهار فصل رویایی و تماشایی دارد. سفر به لرستان در تمام فصول سال دیدنی‌های خودش را دارد؛ اما به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش یکی از مناطق کوهستانی کشور است و به همین دلیل پاییز و زمستان‌های سردی دارد. بهترین زمان سفر به لرستان اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است؛ یعنی زمانی که هوا معتدل و خنک است و دشت‌ها پر از گل و سرسبز است.

بهترین زمان سفر به آبشارهای لرستان

لرستان با داشتن بیش از ۵۰ آبشار فصلی و دائمی به سرزمین آبشارها معروف است و تور آبشارهای لرستان بسیار مشهور است. بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای لرستان از جمله آبشار بیشه، آبشار نوژیان، آبشار گریت، آبشار وارک، آبشار آب سفید، آبشار چکان... از اواسط اردیبهشت تا اوایل تیر است.

چگونه به لرستان سفر کنیم؟

برای اینکه تهران به خرم آباد مرکز استان لرستان بروید، چندین روش وجود دارد. برای رسیدن به خرم آباد می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید. فاصله تهران تا خرم آباد حدوداً ۴۶۰ کیلومتر است که از آزادراه خلیج‌فارس به قم، از قم به بروجرد و از آنجا به خرم آباد می‌روید با خودروی شخصی طی کردن این مسافت حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.
برای رفتن با اتوبوس به خرم آباد می‌توانید هر روزه از ترمینال بیهقی و پایانه جنوب بلیط تهیه کنید تا ظرف مدت ۷ ساعت به مقصد برسید. همچنین اگر انتخاب شما پرواز است، فاصله هوایی تهران تا خرم آباد 370 کیلومتر است و با هواپیما می‌توانید در کمتر از یک ساعت به خرم آباد برسید.
اگر دوست دارید با قطار به استان لرستان سفر کنید. ازآنجایی‌که خرم آباد به راه‌آهن سرتاسری متصل نیست باید به دورود بروید. در مدت زمانی بین 18 تا 20 ساعت به مقصد خواهید رسید. فاصله دورود تا خرم آباد ۸۵ کیلومتر است و با سواری در حدود یک ساعت طول می‌کشد تا به خرم آباد برسید.

سفر با تور لرستان

اگر دوست دارید مهم‌ترین جاذبه‌های لرستان را ببینید از قلعه مشهور فلک افلاک تا آبشار بیشه و دشت لاله‌های واژگون الیگودرز، تنگه شیرز و موزه مردم‌شناسی می‌توانید با تور لرستان گردی همراه شوید. در طول سال به ‌خصوص در فصل بهار تورهای زیادی به مقصد لرستان توسط آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی ارائه می‌شود. لذت تجربه دیدن زیبایی‌های لرستان را با تور لرستان تجربه کنید تا تمامی امکانات مورد نیاز برای داشتن یک سفر خوب و به‌یادماندنی برای شما به ‌راحتی مهیا شود.

انواع تورهای لرستان

تور گردشگری لرستان انواع مختلفی دارد. می‌توانید با تور لرستان گردی از گوشه‌کنار شهرهای دیدنی این استان بازدید کنید یا اگر بیشتر اهل طبیعت‌گردی هستید می‌توانید با شرکت در تور طبیعت ‌گردی لرستان از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید کنید. البته ناگفته نماند که گل سرسبد همه تورها، تور آبشارهای لرستان است که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تور لرستان محسوب می‌شود.

تور قطار گردی لرستان

تور لرستان با قطار جذابیت‌های زیادی دارد. اولین قطار گردشگری لرستان در سال 1398 هم‌زمان با آغاز سال نو افتتاح شد. این قطار در مسیر «تهران-لرستان-خوزستان» حرکت می‌کند و جاذبه‌های گردشگری منطقه را رونق داده است.
قطار گردشگری لرستان در طی مسیری 74 کیلومتری از خرم آباد شما را به بازدید از آبشارها، تونل‌ها، پل‌های تاریخی و ایستگاه‌های قدیمی راه‌آهن لرستان می‌برد. این قطار در همان مسیر تهران-خوزستان حرکت می‌کند؛ اما مبدأ حرکتش در اراک است.
جاذبه‌های دیدنی که با قطار گردشگری آن‌ها را خواهید دید، عبارت‌اند از آبشار چم چیت، آبشار بیشه، پل چالان چولان، دره نگار درود، دریاچه گهر اشترانکوه، روستای دل‌نشین و بکر چمسنگر، روستای مروک، غار مردگان در روستای دریژان، بازار اراک، موزه حسن‌پور و حمام چهار فصل.

تور آبشارهای لرستان

تور آبشارهای لرستان سفری است به‌یادماندنی برای بازدید از بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشارهای لرستان. در استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه و 50 آبشار خروشان در مسیر رودخانه‌ها قرار دارد که هفت تای آن‌ها از بقیه معروف‌تر است و گردشگران بیشتری از آن‌ها بازدید می‌کنند.
آبشار شوی یا تله زنگ، آبشار بیشه دورود، آبشار آب سفید الیگودرز، آبشار نوژیان در بالای کوه تاف، آبشار چکان در جنوب غربی شهرستان الیگودرز، آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان و آبشار سرکانه در روستای گریت؛ که در تور آبشارهای لرستان بازدید از چند مورد از این آبشارهای معروف قطعاً گنجانده می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ درباره زیباترین آبشارهای لرستان

تور کمپینگ لرستان

تور لرستان برای کمپینگ در طبیعت، یکی دیگر از انواع تور لرستان است که بسیاری از طبیعت گردان و طبیعت دوستان به آن علاقه‌مندند. شبمانی و کمپینگ در کنار دریاچه زیبای گهر برای غواصی و شنا یا کمپ کردن در جاهای بکری که اقامتگاه در نزدیکی آن‌ها وجود ندارد مانند ییلاق پیر اسد لرستان.
این فعالیت‌ها و لوکیشن‌ها برای کمپینگ مناسب هستند. از جذابیت‌های تورهای کمپینگ به جز در چادر خوابیدن، دورهمی، موسیقی محلی و بازی‌های دسته‌جمعی است که حال و هوای خاصی دارد.

تور دو روزه لرستان

تور لرستان ۲.۵ روزه از تورهای بسیار رایج و مناسب از لحاظ مدت زمان سفر است که تقاضای زیادی بین گردشگران دارد و توسط آژانس‌های گردشگری با برنامه سفرهای مختلفی ارائه می‌شود. با شرکت در این تورها می‌توانید از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی لرستان مانند قلعه فلک الافلاک و چندین جاذبه طبیعی و آبشار معروف بازدید کنید، یک شب در اقامتگاه استراحت کنید و سفر گروهی لذت بخشی را تجربه کنید.

تور لرستان 4روزه

در تور لرستان ۴ روزه از تهران معمولاً از چندین شهر استان لرستان مانند خرم آباد، بروجرد و پل دختر امکان بازدید فراهم می‌شود و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بیشتری در آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. یا بازدید از دو استان لرستان و خوزستان در نظر گرفته می‌شود؛ اما عده‌ای دوست دارند سر فرصت از یک شهر دیدن کنند و کل ۴ روز را به دیدن خرم آباد اختصاص می‌دهند. با توجه به ترجیحات شخصی خود و زمانی که برای سفر کردن دارید می‌توانید یکی از این برنامه‌های سفر متنوع را انتخاب کرده و از تور لرستان ۴ روزه لذت ببرید.

تور هوایی لرستان

تور لرستان که به‌ صورت زمینی اجرا می‌شود معمولاً توسط آژانس‌ها گزینه هوایی نیز دارد. به‌این‌ترتیب که مسافرانی که امکان ۷ تا ۸ ساعت سوار اتوبوس بودن را بنا به دلایل فیزیکی یا محدودیت‌های زمانی ندارند می‌توانند با پرواز به شکلی لاکچری‌تر خود را به خرم آباد برسانند؛ بنابراین این دسته تورها به صورت هم‌زمان هوایی و زمینی اجرا می‌شوند.

تور زمینی لرستان

اگر فرصت کافی برای سفر دارید، ‌بهترین گزینه انتخاب تور لرستان به ‌صورت زمینی است. تور لرستان از جذاب‌ترین تورهای غرب کشور وقتی به‌ صورت زمینی اجرا می‌شود این امکان را خواهید داشت که علاوه بر مصاحبت با همسفران از زیبایی‌های مسیر لذت بیشتری ببرید و بدیهی است که نسبت به تور هوایی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر نیز خواهد بود و در مجموع می‌توانید کیفیت تجربه‌تان از سفر را افزایش دهد.

جاذبه های دیدنی لرستان

لرستان که به ‌عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته می‌شود جاهای دیدنی شامل بناهای تاریخی، دره‌ها، تنگ‌های حیرت‌انگیز و آبشارهای باشکوه دارد که سفر و گشت‌وگذار در آن‌ها بسیار مفرح و هیجان‌انگیز است. در ادامه با برخی از جاذبه‌های لرستان آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: ۷ مقصد دیدنی در سفر به لرستان

قلعه فلک الافلاک

قلعه تاریخی فلک افلاک از زیباترین آثار تاریخی ایران است که قدمتش به دوره سامانیان برمی‌گردد و بر فراز تپه‌ای مشرف به رودخانه قرار گرفته است. این قلعه ۱۲ برجی با نام‌های کاخ اتابکان و دژ شاپور خواست هم شناخته می‌شده است.
فلک الافلاک به معنی سپهر سپهران است. با توجه به این‌که 12 برج اشاره به 12 برج فلکی است ممکن است نامش ریشه در همین موضوع داشته باشد. در گذر زمان از ۱۲ برج هشت برج سالم باقی‌مانده و چهار برج آن از بین رفته است.
محیط کلی آن 228 متر و ارتفاع بلندترین دیوارش تا سطح تپه 5/22 متر است و دارای دو صحن و ۸ اتاق است. امروزه این قلعه‌ باشکوه از نمادهای استان لرستان و شهر خرم آباد است که تبدیل به موزه مردم‌شناسی و مفرغ‌های لرستان و باستان‌شناسی و مرمت مفرغ‌ها شده است. قلعه فلک افلاک یکی از شاهکارهای معماری جهان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تور لرستان آرند تور

سراب کیو

سراب کیو یا دریاچه کیو از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری است که زیستگاه طبیعی گونه‌های آبی در کنار پرندگان بومی و مهاجر را فراهم می‌کند. وسعت دریاچه حدود 7 هکتار و عمق آن بین سه تا هفت متر متغیر است. آب دریاچه از منابع طبیعی مخمل کوه، چشمه گلستان و منابع آبی در کف خود دریاچه تأمین می‌شود.
این دریاچه فصلی است زیرا در فصل پاییز تقریباً خشک است و به همین دلیل آب چشمه دائمی گلستان که در زیر قلعه فلک الافلاک قرار دارد برای آنکه دریاچه کیو در تمام فصول سال دارای آب باشد، به آن منتقل می‌شود.
در مجاورت پارکی به همین نام قرار گرفته است و در این سایت امکانات تفریحی و شهربازی هم در نظر گرفته شده است. برای مردم خرم آباد، ارزش و اهمیت دریاچه کیو مانند رودخانه زاینده‌رود برای اصفهانی‌ها است. سراب کیو از مناطق بسیار جذاب شهر خرم آباد است که هرساله گردشگران داخلی و خارجی به دیدن آن می‌آیند.

تور لرستان آرند تور

پل شاپوری

پل شاپوری یا پل شکسته در 2 کیلومتری جنوب غربی خرم آباد در غرب شهر قدیمی شاهپور خواست واقع شده است. از شاهکارهای معماری در پل‌سازی دوره ساسانی است. طول این پل در زمان استفاده و بر اساس بقایای آن حدود 330 متر برآورد شده است.
این پل از 28 طاق به ارتفاع 11 متر تشکیل شده بوده که تنها ۵ طاق باقی مانده است. پایه‌های پل و همچنین موج‌شکن‌های آن نیز در به ‌صورت لوزی شش‌ضلعی و از سنگ ساخته شده‌اند. پل شکسته خرم آباد دارای ۲۷ پایه بوده که سطح هرکدام از آن‌ها حدود ۶۰ متر و فاصله آن‌ها از یکدیگر بیش 7.5 متر بوده است.
در گذشته پل شاپوری به ‌عنوان راهی برای عبور کاروان‌ها و لشکرهایی بوده که از شوش به هگمتانه می‌رفتند. پل شکسته از بزرگ‌ترین پل‌های سنگی ایران به شمار می‌رود؛ که با وجودی که کمی تخریب شده است، اما هنوز زیبایی خود را دارد و از زیباترین مناظر تاریخی استان لرستان به شمار می‌رود.

دریاچه گهر

دریاچه گهر یکی از دیدنی‌های لرستان است که همچون نگین فیروزه‌ای در میان رشته‌کوه اشترانکوه می‌درخشد. این دریاچه در ارتفاع 2360 متری از سطح دریا قرار دارد و احتمالاً در اثر زلزله بزرگی ایجاد شده است.
دریاچه گهر از دو قسمت دریاچه بزرگ و دریاچه کوچک تشکیل شده است. دریاچه گهر بزرگ با عرض بین 400 تا 800 متر و طول 1800 متر، سالانه پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است. بارندگی سالانه این منطقه اغلب به صورت برف و حدود 500 تا 900 میلی‌متر است که در فصول سرد سال باعث یخبندان سطح دریاچه شده و مناظر بی‌نظیری را برای طبیعت گردان و گردشگران عرضه می‌کند.
دریاچه گهر کوچک با وسعت تقریبی پنج هکتار حدود دو کیلومتر با گهر بزرگ فاصله دارد. آب دریاچه از طریق رودخانه‌ای تأمین می‌شود که آب زلال و بسیار خنک آن ابتدا به دریاچه کوچک و سپس به فاصله کوتاهی به دریاچه بزرگ گهر می‌ریزد و بسیار شفاف است.

دره خزینه

دره خزینه (گرند کانیون ایران) دره بسیار زیبایی است که در اثر میلیون‌ها سال فرسایش و تغییرات زمین‌شناسی شکل گرفته است و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. رودخانه سیمره از میان این دره عبور می‌کند و سبب زیبایی هرچه‌تمام‌تر دره خزینه می‌شود.
این دره‌ زیبا و شگفت‌انگیز استان از جاهای دیدنی لرستان در پل دختر است که در میانه‌های جاده پل دختر به اندیمشک قرار دارد. از دیدنی‌های آن پیچ نعل اسبی است که منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد کرده است. پل دره خزینه لرستان، پل معلقی است که با 112 متر طول و 85 متر ارتفاع بلندترین پل معلق ایران به شمار می‌رود.
پل معلق در ابتدا به‌ عنوان راه ارتباطی برای محققان و مهندسان ساخته شد، اما بعدها مورد توجه گردشگران هم قرار گرفت و به عنوان جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار گرفت. لازم به ذکر است که امروزه این پل تا حدودی تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

گرداب سنگی

گرداب سنگی متعلق به دوره ساسانی است و در مرکز شهر خرم آباد و در میان بافت باستانی شهر و در کنار میدان تختی قرار دارد. به شکل مدور است و با استفاده از سنگ و ساروج ساخته شده و برای ذخیره و تأمین آب مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
از گرداب سنگی برای ذخیره آب چشمه و انتقال آن به نقاط مختلف شهر شاپور خواست استفاده می‌شده است. قطر این سازه ۱۸ متر، پهنای آن ۳ متر و ارتفاعش ۱۸ متر است. بنای گرداب سنگی دارای یک دریچه‌ای به ابعاد ۹۰×۱۶۰ برای انتقال آب از گرداب به کانال‌ها توزیع آب است و چشمه آن تقریباً در تمام ایام سال آب دارد.
مصالحی که در ساخت گرداب سنگی به کار گرفته‌شده‌اند، از نوع همان مصالحی هستند که در بازسازی خرابه‌های شهر شاپور خواست و پل شاپوری استان لرستان استفاده‌شده‌اند. گرداب سنگی که در گویش لُری به آن «گردو بردینه» می‌گویند در سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مناره آجری

مناره تاریخی آجری یا مناره خرم آباد در جنوب غربی شهر خرم آباد قرار دارد. این مناره استوانه‌ای شکل و آجری، یادگار قرن پنجم هجری قمری است و در نزدیکی قلعه فلک الافلاک واقع شده است؛ مانند برجی به عنوان راهنمای کاروان‌ها در شب‌های تاریک در مسیر شهر باستانی شاپور خواست بوده است.
قدمت مناره آجری به 900 سال پیش می‌رسد و بر روی پایه‌ای سنگی به ارتفاع 30 متر ساخته شده است. شعاع در سطح پایین حدود 5.4 متر است. با بالا رفتن 99 مجموعه از پله‌های مارپیچ می‌توانید به سقف مناره آجری برسید.
با توجه به سبک معماری این مناره آجری، ممکن است قدمت آن به امپراتوری دیلامیت‌ها بازگردد. دروازه ورودی در ضلع غربی مناره قرار گرفته است. در مجاورت این مناره دیوارهای قطوری باقی مانده است که حکایت از وجود امکاناتی مانند کاروانسرا، مسجد و... دارد. در حال حاضر اطراف این اثر به پارک تبدیل شده است.

بیشتر بخوانیدآشنایی با بهترین غذاهای محلی لرستان

جاذبه های تور آبشارهای لرستان

آبشارهای لرستان از جاذبه‌های گردشگری مهم استان لرستان است که برای بازدید از این آبشارهای رؤیایی و تماشایی، تور آبشارهای لرستان در ماه‌های گرم‌تر سال بسیار پرطرفدار است. در ادامه می‌خواهیم به معرفی ۳ تا از معروف‌ترین آبشارهای لرستان بپردازیم که هرکدام با زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودشان از شما دعوت می‌کنند تا به دیدن آن‌ها بروید.

آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که از میان جنگل بلوط و مناطق کوهستانی کوه زاگرس می‌گذرد و تجربه‌ای بی‌نظیر و به‌یادماندنی را برای دوستداران طبیعت بکر به ارمغان می‌آورد.
این آبشار از آبشارهای مرتفع ایران با ارتفاع 48 متر است و آب آبشار بیشه بعد از برخورد به زمین ۱۰ متر جریان دارد تا به رودخانه سزار برسد. عرض این آبشار 20 متر است و چشمه‌های نزدیک ایستگاه راه‌آهن منبع تأمین آب آن هستند.
آبشار بیشه در شهر خرم آباد، بخش پاپی، شهرستان سپیددشت و روستای بیشه واقع شده است و هر بیننده‌ای را به عظمت و زیبایی خود می‌بخشد. جالب است بدانید که آبشار بیشه چهل و هشتمین میراث ملی ایران است که در سال 1387 در فهرست میراث ایران به ثبت رسیده است.
فصل بهار بهترین زمان سفر به این آبشار است که شرایط آب و هوایی مناسب است. پاییز آبشار بیشه هم بسیار دیدنی است و هزاران درخت رنگارنگ مناظری رنگارنگ ایجاد می‌کنند. از این آبشار اعجاب‌انگیز و زیبا در تور آبشارهای لرستان می‌توانید دیدن کنید.

تور لرستان آرند تور

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان از مرتفع‌ترین آبشارهای لرستان و ایران است که در فاصله ۵۱ کیلومتری جنوب غربی خرم آباد واقع شده است. ارتفاع این آبشار 95 متر و عرض آن ۵ متر است.
این آبشار زیبا در نزدیکی روستای قدیمی و خاصی به همین نام قرار گرفته، هوای تازه، طبیعت با طراوات و شاداب و آب خنک رودخانه اینجا را به مکانی مناسب برای پرورش ماهی‌هایی مانند قزل‌آلا تبدیل کرده است.
پارک نوژیان در بالای کوه تاف قرار دارد، در دل این کوهستان انواع و اقسام گیاهان دارویی رشد می‌کنند و آبشار روح و روان شما را تازه خواهد کرد. این آبشار بسیار زیبا را که گردشگران زیادی برای دیدن آن می‌آیند را در تور آبشارهای لرستان می‌توانید ببینید و لذت ببرید.

تور لرستان آرند تور

آبشار گریت (سرکانه)

آبشار گریت که به آبشار سرکانه نیز معروف است در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در جاده سپید دشت از مقاصد آبشارگردی مهم دیگر در تور آبشارهای لرستان است. ارتفاع آن 15 متر و 17 متر عرض دارد.
این آبشار در نزدیکی روستای گریت عباس‌آباد در امتداد درختان انبوه بلوط بلند، زالزالک‌های وحشی و انگورهای در هم پیچیده قرار دارد. این جاذبه دیدنی قابل توجه در استان لرستان، به لطف مناظر بکر و دست نخورده خود، خانواده‌ها و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.
نام دیگر آبشار گریت هفت چشمه است چرا که هفت چشمه‌ در بالادست آبشار گریت قرار دارد که آب آبشار از همین چشمه‌های زیبا تأمین می‌گردد. آبشار گریت با پوشش گیاهی، گیاهان انبوه و گل‌های دوست‌داشتنی احاطه شده و سفری با طراوت و لذتبخش را برای شما رقم می‌زند.

 

گشت‌های تور لرستان آرند تور

در تور لرستان آرند تور گشت‌های داخل خرم آباد شامل آبشار بیشه، سراب کیو، گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، پل شکسته شاپوری، مناره آجری، سنگ نبشته و بام زیبای خرم آباد می‌شود.
همچنین گشت‌های دیگری داخل خرم آباد نیز به صورت آپشنال قابل ارائه است که شامل آبشار افرینه، آبشار گریت (سرکانه)، آبشار نوژیان، آبشار دره گرم، دریاچه گهر، تنگه پیازه، تنگه آبی هلت، غار ماهی کور می‌شود.
اما گشت‌های تور به همین ختم نمی‌شود. گشت‌هایی خارج از خرم آباد نیز در بین گشت‌های آپشنال در نظر گرفته شده است که شامل بازدید از شهر پل دختر: تالاب های پل دختر و دره خزینه، الیگودرز: آبشار آب سفید الیگودرز، شهر سلسله: سراب کهمان، شهر درود: آبشار دره اسپر، آبشار وقت و ساعت می‌شود.

راهنمای خرید تور لرستان

تور لرستان آرندتور در تمام ایام سال برگزار می‌شود. تور لرستان فروردین ماه آرندتور در ایام تعطیلات نوروز به صورت ۲.۵ روزه برگزار می‌شود. این سفر مناسب برای اکثر طبیعت گردان و کوه‌پیمایان بوده و شامل پیاده‌روی‌های با مسافت نه چندان طولانی (1 تا 3 ساعت در روز) و عبور از مسیرهای با فراز و نشیب کم است. قیمت تور آبشارهای لرستان، 3,350,000 تومان بوده و شما می‌توانید برای خرید تور آبشارهای لرستان پس از انتخاب تاریخ تور مورد نظر خود به‌صورت آنلاین آن را رزرو و خریداری کنید تا سفری خاطره‌انگیز به سرزمین آبشارهای همچون گیسوان آبی‌ تجربه کنید.

سوالات متداول سفر به لرستان

  • بهترین زمان برای تور لرستان کی است؟

بهترین زمان برای تور لرستان بهار، مخصوصاً اردیبهشت ماه است. بهترین زمان تور آبشارهای لرستان از اواسط اردیبهشت تا اوایل تیر است.

  • در تور آبشارهای لرستان چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم؟

در تور آبشارهای لرستان آرند تور از آبشار بیشه، آبشار گریت (سرکانه)، آبشار نوژیان، سراب کیو، گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، پل شکسته شاپوری و مناره آجری بازدید می‌کنیم.

  • در تور لرستان کجا اقامت کنیم؟

هتل بین‌المللی چهار ستاره زاگرس در بروجرد، اقامتگاه بوم گردی سنتی سام الیگودرز، هتل آزادی خرم آباد، هتل شهرداری، هتل شقایق خرم آباد، هتل رنگین‌کمان،

  • برای تور لرستان چه وسایلی ببریم؟‌

مهم‌ترین چیزی که در تور لرستان به آن نیاز دارید کفش پیاده‌روی و کوله چند روزه است. به جز آن پیشنهاد می‌کنیم زیر انداز، قمقمه آب، ملحفه و پتوی مسافرتی، کلاه نقاب‌دار، عینک آفتابی، صندل طبیعت‌گردی، کوله یک روزه و لباس مناسب فصل نیز همراه داشته باشید.

  • در تور لرستان چه بخوریم؟

در تور لرستان غذاهای محلی خوشمزه لرستان مانند کباب بروجرد، نان چزنک رغو، آش شله ماش دورود، آش گوشت خرم آباد (زیر برنجی یا چلو گوشت)، آش ترخینه، آش ورکوا، آش برتله، آش بادمجان، آش پُرشکَه، سغدو (دلمه سیراب شیردان)، جگروز، خورشت سیب‌درختی، گوله ریزه، شامی کوو، آش کلونک، دلمه برگ مو، چزنک رغو، کوفته‌نخودچی، خورش قلیه ترش، آبگوشت دوگوله دودار را امتحان کنید.

  • در تور لرستان چه بخریم؟

سوغات استان لرستان شامل انواع صنایع‌دستی از جمله جاجیم، ورشو، گیوه، نمد،‌حصیر و سربند یا روسری زنان لر (گلونی)، انواع مواد خوراکی مانند کلوچه بروجرد، شیرینی کاک، عسل طبیعی، روغن حیوانی، سمنو، نان ساجی،‌ برساق و حلوا ارده بروجرد می‌شود.

  • خدمات تور لرستان آرند تور شامل چه مواردی می‌شود؟

خدمات تور لرستان آرند تور؛ اقامت در بهترین هتل‌های لرستان، اتوبوس VIP، گردش در طبیعت، بازدید از آبشارهای لرستان، گردش در خرم‌آباد و اماکن دیدنی اطراف.

  • تور آبشارهای لرستان کدام مناطق را شامل می‌شود؟

سفر با تور آبشارهای لرستان شامل بازدید از آبشارهای بیشه، نوژیان، گریت، قلعه فلک افلاک و سراب کیو می‌شود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.