تور آلانیا

6 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • آلانیا مرداد 1403
    • همه روزه
    • از 32,990,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

در جنوب کشور ترکیه و حاشیه‌ی دریای مدیترانه شهری زیبا و پرجنب و جوشی به نام آلانیا قرار دارد که در آن می‌توان در کنار امتحان کردن انواع تفریحات آبی و ساحلی از تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی موجود هم لذت برد. تمامی این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا شرکت در تور آلانیا به یکی از سفرهای خارجی محبوب در بین ایرانی‌ها و گردشگران اروپایی تبدیل شود.

آلانیا کجاست؟

شهر آلانیا از جنوب با دریای مدیترانه از غرب با شهرهای ماناوگات و سیده و از شرق با شهر قاضی پاشا همسایه است. علاوه بر این در فاصله‌ی ۱۳۵ کیلومتری یکی از مشهورترین شهرهای ساحلی ترکیه یعنی آنتالیا قرار گرفته و عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی در این کشور را هم به خود اختصاص داده است.

نزدیکی رشته‌ کوه‌های توروس به آلانیا باعث می‌شود تا آب دریای مدیترانه بعد از تبخیر شدن در ارتفاعات به مه تبدیل شده و رنگین‌کمان زیبا و شگفت‌انگیزی را ایجاد کند. در مجموع برای تجربه‌ی سفری بدون نقص در زمان تور آلانیا باید کلیه‌ی اطلاعات لازم را در مورد این شهر به دست آورید.

اطلاعات اولیه آلانیا

اطلاعات مهمی که ممکن است در زمان سفر به آلانیا نیاز داشته باشید در جدول زیر درج شده است:

اطلاعات ضروری در مورد آلانیا
نام به انگلیسی

Alanya

زبان رسمی

ترکی
واحد پول لیر ترکیه
نوع برق شهری ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز تایپ F و C
پیش‌شماره ۲۴۲ ۹۰+
شماره‌های اضطراری

۱۱۲

میزان اختلاف ساعت با ایران میزان اختلاف ساعت با ایران

بهترین زمان سفر به آلانیا

آب و هوای مطلوب آلانیا در تمامی طول سال یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن در بین گردشگران محسوب می‌شود. تابستان‌ها در این شهر گرم و خشک بوده و زمستان‌ها نیز معتدل هستند؛ علاوه بر این میانگین دمای هوا و بارندگی هم در آن به ترتیب ۱۷ درجه و ۲۲۶ میلی‌متر در سال است.

از آنجایی که در ۲۳۶ روز سال در آلانیا باران نمی‌بارد، سفر به آن کاملاً ایده‌آل بوده و گرم‌ترین ماه‌ها در آن هم شامل آگوست، ژانویه و سپتامبر هستند. با این حال اگر به دنبال هوای مطبوع و بارش کم باران هستید بهتر است تور آلانیای خود را به اوایل خرداد تا آذر موکول کنید.

جاذبه‌های گردشگری آلانیا

با وجود اینکه عمده‌ی گردشگران با هدف استراحت در سواحل زیبا و وقت‌گذرانی در هتل‌های لوکس آلانیا به این شهر سفر می‌کنند؛ در آن جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارند که می‌توانید در زمان تور خود بازدید کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید:

  • قلعه آلانیا: این قلعه مشرف به دریای مدیترانه بوده و ساخت دیوارهای آن در قرن سیزدهم میلادی توسط سلجوقیان انجام شده است. قلعه آلانیا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد تعدادی از جاهای دیدنی این شهر را هم در خود جای داده است.
  • غار داملاتاش: بهترین مکان برای فرار از گرمای هوا غار داملاتاش با استالاگمیت‌هایی به قدمت ۱۵ هزار سال در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از مرکز شهر آلانیا است. به باور مردم محلی بازدید از این غار می‌تواند در درمان افراد مبتلا به آسم مفید باشد.

  • پارک آبی واتر پلنت: یکی از بهترین مراکز انواع تفریحات آبی در آلانیا پارک واتر پلنت در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری از شهر است که تفریحات گوناگونی مثل استخرهای فراوان، قایق‌سواری، سرسره‌ی آبی و بانجی‌جامپینگ دارد.
  • برج سرخ: در قلعه آلانیا می‌توانید از برج سرخ که بنایی با ارتفاع ۲۹ متر است،‌ بازدید کنید. این برج از مشهورترین نمادهای شهر بوده و در حال حاضر به عنوان موزه قوم‌شناسی کاربرد دارد.
  • رود دیم‌چای: این رود نقش مهمی را در صنعت کشاورزی آلانیا ایفا می‌کند و در گذشته هم یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه‌ی این شهر بوده است. در حال حاضر در اطراف دیم‌چای مکان‌های تفریحی مختلفی برای استراحت و خوش‌گذرانی با دوستان و اعضای خانواده و تماشای مناظر زیبای اطراف وجود دارد.
  • آبشار ماناوگات: یکی از مشهورترین آبشارهای ترکیه در فاصله‌ی ۳ کیلومتری از روستایی به همین نام است که با وجود ارتفاع کم (۲ متر) جریان بسیار قدرتمندی دارند. شما می‌توانید در کنار بازدید از این آبشار به جاذبه‌های دیدنی و مراکز تفریحی اطراف آن هم سر بزنید.
  • آمفی‌تئاتر یونانی: علاقه‌مندان به تاریخ باید حتماً در تور آلانیا از این آمفی‌تئاتر که ساخت آن در اوایل قرن دوم انجام شده بازدید کنند. براساس آمارها این سازه یکی از بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترها در زمان خود بوده و حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت داشته است.

بهترین هتل‌های آلانیا

به دلیل توجه ویژه‌ی گردشگران به آلانیا در سال‌های اخیر و رونق صنعت گردشگری، هتل‌های لوکس فراوانی در آن ساخته شده‌اند که عمدتاً در مناطق ساحلی این شهر قرار دارند. البته انواعی از هتل‌های اقتصادی هم وجود دارند که می‌توانید با در نظرگرفتن بودجه‌ی خود در آن‌ها اقامت کنید.

هتل‌های ۵ ستاره آلانیا شامل هدف ریزورت، گلد سیتی، زافیرا دلوکس، گرانادا، موکارناس اسپا ریزورت، دلفین دلکوس و بوتانیک خدماتی را در حد هتل‌های لوکس آنتالیا در اختیار شما قرار می‌دهند و اقامت در آن‌ها به افرادی که به دنبال تعطیلاتی لوکس و بدون نقص هستند، توصیه می‌شود.

مراکز خرید آلانیا، بازار سنتی یا مگامال؟

هدف اصلی بیشتر گردشگران ایرانی از سفر به ترکیه در کنار گردش و تفریح، خرید است. آلانیا با وجود مساحت کوچک انواعی از جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده که مراکز خرید از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. در آلانیا انواع بازارهای قدیمی و سنتی و مراکز خرید مدرن و لوکس به شرح زیر وجود دارند که بازدید از هر دو مدل آن‌ها در نوع خود جالب توجه است:

  • جمعه بازار آلانیا: این جمعه بازار در محله‌ی حاجت‌ آلانیا بهترین مکان برای افراد علاقه‌مند به آشپزی و خرید تازه‌ترین سبزیجات و میوه‌ها محسوب می‌شود.
  • مرکز خرید کیپای: یکی از مراکز خرید قدیمی آلانیا است که به دلیل دسترسی مناسب خود محبوبیت بالایی در بین مردم آلانیا و گردشگران دارد.

  • مرکز خرید پلومریای: در سه طبقه‌ی این مرکز خرید فروشگاه‌های موجود انواع و اقسام کالاها مثل پوشاک، لوازم الکترونیک، چرم و... را به فروش می‌رسانند.
  • مرکز خرید مارکامیکس اوت لت: افتتاح این مرکز خرید ۶ طبقه در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت و انواع پوشاک، کالای خواب، چرم، اکسسوری و... در طبقات مختلف آن به فروش می‌رسند.
  • بازار بزرگ آلانیا: بزرگ‌ترین بازار سنتی در شهر آلانیا در نزدیکی اسکله است که در آن ۱۰۰ واحد فروشگاهی اجناس مختلف را با قیمت بسیار مناسب به خریداران عرضه می‌کنند.
  • مال آلانیا: این مرکز خرید یک طبقه و روباز با ۱۰۰ فروشگاه خود معمولاً شلوغ و پر از هیاهو است و تا ساعت ۱۱ شب می‌توان از آن بازدید کرد.
  • خیابان آتاتورک: اصلی‌ترین و بلندترین خیابان در آلانیا است که در آن برندهای معتبری مثل آدیداس و نایکی هم شعبه دارند؛ البته باید مراقب اجناس فیک هم باشید.
  • خیابان ۲۵ متری: در دو طرف این خیابان فروشگاه‌های مختلف اجناس گوناگون را با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسانند به همین جهت همیشه شلوغ و پر از هیاهو است.

قیمت تور آلانیا

هزینه‌ی نهایی سفر به آلانیا با در نظرگرفتن فاکتورهای مختلف متفاوت است که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها قیمت هتل و دیگری بلیط پرواز است. قیمت بلیط و اقامتگاه مورد نظر می‌تواند با توجه به زمان سفر و طول اقامت شما متفاوت باشد. در صورتی که سفر خود را در ایام غیرپیک مثل زمستان انجام دهید می‌توانید تور ارزان‌تری را تجربه کنید.

در غیراینصورت در ایام تعطیل به ویژه تعطیلات تابستان و نوروز قیمت تور آلانیا، اقامتگاه‌های موجود و انواع تفریحات در آن به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

تور لحظه آخری آلانیا

در بعضی از موارد به دلیل پرنشدن ظرفیت پرواز یا خالی‌ماندن اتاق‌ها در هتل، تور آلانیا با قیمتی کمتر از حالت عادی به‌فروش می‌رسد که اصطلاحاً به آن تور لحظه آخری گفته می‌شود. این تورها عمدتاً در زمان‌های خلوتی یا در شرایطی که به دلیل بالا بودن قیمت تور ظرفیت آن همچنان خالی است توسط آژانس‌های مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. برای اینکه فرصت شرکت در تور لحظه آخری آلانیا را از دست ندهید، بهتر است سایت ما را بررسی کنید.

تور آلانیا ارزان

تور ارزان آلانیا با پروازهای ارزان‌تر و در هتل‌های دو تا سه ستاره برگزار می‌شود. در اصل پایین‌تر بودن کیفیت این مدل تورها در مقایسه با تورهای عادی و لحظه آخری باعث شده تا قیمت آن کمتر از دو مورد ذکر شده باشد؛ با این وجود تصور نکنید که تمامی تورهای ارزان آلانیا بی‌کیفیت هستند. چرا که ما در آرند تور تلاش می‌کنیم تا بهترین تورها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم.

سفر به آلانیا با آرند تور

آرند تور مجری تخصصی تور ترکیه به شهرهای مختلف این کشور از جمله آلانیا است. آلانیا مقصدی شگفت‌انگیز در ترکیه با سواحلی بی‌نظیر و تفریحات گوناگونی است و می‌تواند بهترین گزینه برای گذراندن یک تعطیلات فوق‌العاده باشد؛ پس فرصت را از دست ندهید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تور آلانیا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان و مشاوران مجموعه‌ی ما تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل