مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و ماجراجویی

آبشار سمبی، بهشت پنهان مازندران

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

به دنبال پناهگاهی امن و به دور از هیاهوی شهر و طبیعتی بکر هستید؟ «آبشار سمبی» در دل جنگل‌های سرسبز مازندران منتظر شماست. این آبشار با ارتفاع 30 متر و جریان آب خروشانش، منظره‌ای رویایی را خلق کرده است. اگر دوست دارید از نزدیک شاهد قدرت طبیعت باشید و نفسی تازه کنید، سفر به آبشار سمبی بهشهر را از دست ندهید.

آبشار سمبی یخکش کجاست؟

آبشار سمبی، این گوهر درخشان 30 متری در دل جنگل‌های سرسبز مازندران، در نزدیکی «روستای یَخکش»، یکی از توابع شهرستان بهشهر، واقع شده‌است.

برای رسیدن به این بهشت پنهان، کافی‌است سفر به استان مازندران را شروع کنید. از تهران که به سمت بهشهر حرکت می‌کنید، به‌تدریج با عطر دل‌انگیز شالیزارها و طبیعت سرسبز منطقه، مشامتان به شما نوید رسیدن به مقصد را می‌دهد.

پس از آنکه از شهر بهشهر گذر کردید، راهی جادۀ فرعی پاسند می‌شوید. این جادۀ آسفالته، شما را به دوراهی یخکش می‌رساند. از آنجا به بعد، مسیر را به سمت مهربان‌رود ادامه دهید تا به مقصد نهایی‌تان، یعنی آبشار سمبی مازندران، برسید.

در اطراف آبشار، طبیعتی بکر و دست‌نخورده‌ای وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید. درختان بلند و سر به فلک کشیده، گیاهان دارویی و گل‌های رنگارنگ، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا منظره‌ای رویایی را برایتان به تصویر بکشند.

چرا آبشار سمبی بهشهر خاص است؟

آبشار سمبی بهشهر به دلایل زیر یک جاذبه گردشگری خاص محسوب می‌شود که بازدید از آن را پیشنهاد می‌کنیم:

1.موقعیت جغرافیایی استثنایی

همانطور که اشاره شد، ابشار سمبی در نزدیکی روستای یخکش و در دل جنگل‌های هزارجریب قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی، آبشار را تبدیل به مکانی دنج و دور از هیاهوی شهری کرده و به عاشقان سفر و به خصوص طبیعت‌گردان کمک می‌کند تا فرصتی برای فرار از زندگی روزمره داشته باشند.
تور جنگل هزارجریب تا آبشار سنگده

2. زیبایی خیره کننده

ارتفاع 30 متری آبشار و ریزش آب خروشان آن به درون برکه‌ای زیبا، از جمله زیبایی‌های بی‌نظیر این منطقه به حساب می‌آید. افزون‌براین، اطراف آبشار نیز پوشیده از جنگل‌های انبوه و درختان سر به فلک کشیده است که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

3. تنوع زیستی غنی

جنگل‌های اطراف آبشار سمبی بهشهر، زیستگاه گونه‌های مختلفی از جانوران از جمله پلنگ، روباه، گرگ، شغال و پرندگانی همچون کبک و کبوتر است. همچنین، تنوع گیاهی این منطقه نیز بسیار بالا بوده و چشم‌اندازهای زیبایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

4. دسترسی آسان

یکی از مزایای مهم آبشار سمبی بهشهر، دسترسی آسان آن است، به خصوص برای تهران‌نشینان!

5. آب‌وهوای مطبوع

آب‌وهوای دلپذیر و معتدل منطقه، به ویژه در فصل بهار و تابستان، یکی دیگر از دلایل جذابیت آبشار سمبی است.

6. جاذبه‌های اطراف

علاوه بر خود آبشار، در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ییلاق یخکش، «آبشار اسپه او» و «مجموعه عباس‌آباد» اشاره کرد. این امر باعث می‌شود تا گردشگران بتوانند در یک سفر، از چندین جاذبه طبیعی و تاریخی دیدن کنند.

بهترین زمان بازدید از آبشار سمبی بهشهر

بهترین زمان بازدید از ابشار سمبی، بهار فصل نوشدن طبیعت و پاییز هفت رنگ است. این منطقه نیز در پاییز همچون سایر مکان‌های دیدنی مازندران، در طبیعت فضای زیبا و منحصربه‌فردی در برابر چشم‌های شما می‌گشاید.

در سفر به آبشار سمبی بهشهر چه تجهیزاتی همراه داشته‌باشید؟

با توجه به اینکه برای رسیدن به ابشار 30 متری سمبی باید از دل رودخانۀ آن گذر کنید، پس پوشیدن کفش مخصوص طبیعت‌گردی اجباری است. از سوی دیگر با توجه به آب‌وهوای متغیر شمال ایران، همراه داشتن یک دست لباس گرم و اضافی، ضروری است.

سخن آخر

آبشار سمبی بهشهر، از جمله جواهرات بکر طبیعت مازندران، مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به سفر و طبیعت‌گردی است. ارتفاع 30 متری و صدای خروشان آب در دل جنگل‌های سرسبز، فضایی آرام و دنج را فراهم کرده است. اگر شما هم قصد دارید از این فضای مطبوع و طبیعت دل‌انگیز نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم در فصول بهار و پاییز به این منطقه سفر کنید.



1403/07/23 | کد مطلب: 2244
شیوا هراتی

کلمات، بخش مهمی از دنیای من هستند. همیشه با خودم فکر می‌کنم، شاید معنای حضورم در این جهان بی‌پایان، سفر به دنیای کلمات باشد. من با واژه‌ها، زندگی می‌کنم. از زمانی‌که در مدرسه، نخستین انشای‌ زندگی‌ام را نوشتم، عاشق این حرفه شدم و در تمامی سال‌ها فعالیت در حوزه محتوا، دغدغه‌ام نوشتن به زبان ساده و روان، همچون اسمم بوده‌است.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=2244
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل