بهترین و معروفترین رستوران های سمرقند

شما هم امتیاز بدهید!

سمرقند یکی از شهرهای باستانی و تاریخی ازبکستان است که در دل کوچه پس کوچه‌های خود داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و شاعران فارسی‌زبان همواره ارادت خود را به این شهر زیبا در سروده‌هایشان نشان داده‌اند. اگر قصد سفر به ازبکستان و بازدید از دومین شهر بزرگ این کشور را دارید، بهتر است با بهترین رستوران های سمرقند که در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، آشنا شوید.

تور ازبکستان

نگاهی به مشهورترین رستوران ها در سمرقند

سمرقند که به دلیل جاذبه‌های دیدنی و بناهای تاریخی مهم خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، هر ساله میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و هنر این سرزمین است. با این حال بعد از یک پیاده‌روی طولانی در خیابان‌های سمرقند هیچ‌ کاری لذت‌بخش‌تر از خوردن غذا در بهترین رستوران‌های این شهر نیست.

در این بخش تعدادی از محبوب‌ترین رستوران های سمرقند به انتخاب وب‌سایت‌  petitfute.co.uk معرفی شده‌اند:

۱. رستوران پلاتان (Platan)

  • آدرس: Pushkin str. 2, Samarkand
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

پلاتان یکی از مشهورترین رستوران های سمرقند است که در طراحی دکوراسیون داخلی آن مواد طبیعی مثل سنگ و چوب به‌کاررفته است. غذاهای ازبکی و اروپایی خوشمزه، خدمات عالی، جزئیات جالب توجه، فضای داخلی شگفت‌انگیز و موسیقی زنده با صدای ساکسیفون و پیانو در کنار باغ زمستانی وآبشار مصنوعی کوچکی که در سالن اصلی وجود دارد منجر به درخشش هر چه بیشتر پلاتان و محبوبیت آن در بین گردشگران و مردم محلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: سمرقند کجاست؟ راهنمای کامل سفر

۲. کافی‌شاپ بوبور (KAFE BOBUR)

  • آدرس: MX6H+9H7, Samarkand, Samarqand Region
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۱ شب

در مرکز شهر قدیمی سمرقند یکی از کافه‌های جذاب این منطقه به نام بوبور قرار دارد که بازدید از آن اصالت و آرامش فوق‌العاده‌ی مکان‌های قدیمی را به گردشگران یادآور می‌شود. مردم محلی برای خوردن سوپ و کباب به این کافه سر می‌زنند. کل محوطه‌ی این کافه درون یک حیاط کوچک قرار دارد و از سایه‌ی درختان بهره‌مند می‌شود.

با وجود اینکه منویی در بوبور وجود ندارد و کارکنان آن هم صرفاً به زبان‌های ازبکی و روسی مسلط هستند می‌توانید به راحتی به غذای دلخواه خود اشاره کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را برای شما آماده کنند. در این بخش نظر یکی از گردشگران را که از کافه بوبور بازدید کرده است می‌خوانید:

((ما دو بار در بوبور غذا خوردیم و باید اشاره کنم که فضای آن فوق‌العاده است. فقط باید شیشلیک مورد علاقه‌ی خود را به کارکنان نشان دهید تا برای شما بیاورند. علاوه بر این سامساهای این کافه بهترین چیزی بود که در ازبکستان امتحان کردم. کارکنان بوبور واقعاً خوش‌اخلاق و قیمت‌ها هم مقرون‌به‌صرفه هستند.))

۳. رستوران استقلال (ISTIQLOL)

  • آدرس: 101 Amir Temur Street, Samarkand
  • ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

فضای داخلی رستوران استقلال به سبک ازبکی طراحی شده است و در آن اتاق‌های خصوصی کوچک و یک سالن بزرگ برای مناسبت‌های خاص وجود دارد. اگر قصد دارید به تنهایی یا همراه با پارتنر خود از این رستوران بازدید کنید بهتر است برای نشستن به سراغ تراس که به زیبایی تزئین شده است بروید. در استقلال غذاهای خوشمزه‌ی ازبکی و اروپایی با استفاده از محصولات تازه تهیه می‌شوند تا تمامی بازدیدکنندگان بتوانند طعم خاص و بی‌نظیر آن‌ها را تا مدت‌ها به خاطر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مهمترین جاهای دیدنی سمرقند

۴. رستوران شهر قدیمی (OLD CITY)

  • آدرس: Jomiy str. 100/1, Samarkand
  • ساعت کاری: از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

اگر در بین رستوران های سمرقند به دنبال مکانی به نسبت آرام و خلوت هستید می‌توانید به سراغ شهر قدیمی بروید که در فضای دنج و آرامش‌بخش خود به همراه موسیقی زیبایی که در پس‌زمینه پخش می‌شود، انواع غذاهای ملی، اروپایی و گیاهخواری را طبخ می‌کند. این رستوران در نزدیکی کلیسای الکسیفسکی و هتل زراوشان قرار دارد و با فضای داخلی درخشان و زیبای خود می‌تواند به سرعت به رستوران محبوب شما در سفر به سمرقند تبدیل شود.

۵. باغ رستوران اوئسیس (OASIS GARDEN)

  • آدرس: Abdurakhmon Zhomiy Street, 59 A
  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

در فهرست رستوران های سمرقند باغ رستوران اوئسیس به عنوان یکی از شیک‌ترین گزینه‌های پیش روی گردشگران خودنمایی می‌کند. این رستوران با سبک اروپایی به همراه دیوارهای آجری با رنگ‌آمیزی سفید و تراس فضای باز (باغ) خود مکانی مدرن و شیک را ایجاد کرده است که به عنوان پاتوق جوانان سمرقندی شناخته می‌شود.

نظر یکی از گردشگرانی که از این باغ رستوران دیدن کرده در بخش زیر شرح داده شده است:

((من در این رستوران پیتزا و سالاد سفارش دادم. رستوران زیبا و لوکیشن آن خوب بود، البته در مقایسه با سایر رستوران‌ های سمرقند چندان هم ارزان نبود، اما ارزش امتحان کردن داشت.))

۶. رستوران نوه اربات (NOVE ARBAT)

  • آدرس: MW8H+2V8, Samarkand, Samarqand Region
  • ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۱ شب

شاید در نگاه اول دیدن صف طولانی توریست‌هایی که در مقابل نوه اربات ایستاده‌اند برای شما ترسناک به نظر برسد، اما حقیقت این است که صف طولانی به نوعی نشانه‌ای از کیفیت بالای غذاهایی است که در اربات طبخ می‌شوند. در این رستوران انواع غذاهای ازبکی، روسی و اروپایی با تازه‌ترین ترکیبات تهیه می‌شوند تا بازدیدکنندگان در کنار فضایی زیبا از چشیدن غذاهایی فوق‌العاده و به شدت خوشمزه هم لذت ببرند.

سخن پایانی

در این مطلب با تعدادی از مشهورترین و بهترین رستوران های سمرقند آشنا شدیم. چنانچه قصد بازدید از این شهر تاریخی محبوب را دارید می‌توانید در تور ازبکستان آرند تور شرکت و بدون نیاز به برنامه‌ریزی‌های پیچیده سفری آسان و بدون دردسر را به این کشور و شهرهای زیبای آن تجربه کنید. برای دریافت جزئیات مربوط به رزرو تور مشاوران مجموعه از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ پاسخگوی پرسش‌های شما هستند.

سوالات متداول

۱. هزینه‌ی صرف شام در سمرقند چه قدر است؟

شما می‌توانید در سمرقند با صرف کمتر از ۵ دلار یک وعده غذای خوشمزه در رستوران‌های محلی بخورید که در رستوران‌های متوسط این شهر به ۱۵ دلار به ازای هر نفر افزایش می‌یابد.

۲. بهترین ماه برای سفر به سمرقند کدام است؟

بهترین زمان برای سفر به سمرقند بین ماه‌های آوریل تا می یا آگوست و سپتامبر است.

۳. علت شهرت سمرقند چیست؟

سمرقند در زمان‌های نه چندان دور مکانی برای تجارت در سراسر منطقه بود و تا پیش از حمله‌ی اسکندر شهری با قلعه و استحکامات مستحکم بود و نقش مهمی در تولید صنایع دستی داشت.

۴. مشهورترین رستوران‌های سمرقند چه نام دارند؟

تعدادی از مشهورترین رستوران‌های این شهر شامل استقلال، شهر قدیمی، پلاتان و کافه بوبور هستند.

۵. منو رستوران های سمرقند چه غذاهایی را شامل می‌شود؟

در عمده‌ی رستوران های سمرقند می‌توان انواع غذاهای ازبکی، روسی و اروپایی را پیدا کرد.



1403/02/29 | کد مطلب: 2050
برچسب‌ها: غذا و رستوران


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل