اطلاعات و راهنمای فرودگاه جدید استانبول {اسم فرودگاه جدید استانبول چیست}| آرندتور

راهنمای فرودگاه جدید استانبول {اسم فرودگاه جدید استانبول چیست}

شما هم امتیاز بدهید!

فرودگاه جدید استانبول که از اکتبر سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، جایگزین فرودگاه آتاتورک استانبول شد. این فرودگاه جدید پنج باند و یک ترمینال داشته و پذیرای مهمانان داخلی و خارجی فراوانی است. در این مطلب از سایت آرند تور که در رابطه با موضوع اسم فرودگاه جدید استانبول و راهنمای آن است به بررسی مواردی مانند فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم، اسم اختصاری فرودگاه جدید استانبول، مراحل خروج از فرودگاه استانبول و همچنین توقف در فرودگاه استانبول در تور استانبول خواهیم پرداخت.

راهنمای اطلاعات و اسم فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول در منطقه Arnautköy در شمال غربی استانبول قرار داشته و اسم فرودگاه جدید استانبول Istanbul Yani Havalimani است که ترجمه آن، همان «فرودگاه جدید استانبول» می‌شود.

این فرودگاه جدید که به دستور اردوغان ساخته و افتتاح شد، قطب اصلی هواپیمایی ترکیش ایرلاین نیز شده است و عمده پروازهای این شرکت هواپیمایی از این فرودگاه است‌. این فرودگاه دارای معماری بسیار زیبا و بی‌نظیر، سیستم حمل‌و‌نقل متنوع و نورپردازی کامل و زیبا در باندهای فرودگاه است که قادر به جابه‌جایی مسافران از ۳۵۰ مقصد مختلف جهان است.

 اسم فرودگاه جدید استانبول

نام فرودگاه‌ های استانبول

یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای مسافران به استانبول پیش بیاید، این است که اسم فرودگاه جدید استانبول چیست؟ برای دانستن اسم فرودگاه استانبول، باید گفت که استانبول دارای دو فرودگاه بین‌المللی است که در این بین، مهم‌ترین آن‌ها فرودگاه آتاتورک و فرودگاه گوکچن هستند.

فرودگاه‌های آتاتورک و گوکچن دارای ترافیک هوایی بالایی بوده و به‌ویژه در فصل بهار و تابستان که مسافرین زیادی به این شهر سفر می‌کنند، این ترافیک بیش‌تر نیز خواهد بود. دولت ترکیه به دلیل این ترافیک و حجم زیاد مسافر، تصمیم به ساخت فرودگاه جدیدی گرفت که این فرودگاه، همین فرودگاه جدید استانبول است. بنابراین استانبول درحال‌حاضر دارای سه فرودگاه است.

دو فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن کاملا فعال هستند و سومین مورد فرودگاه جدید استانبول است که برنامه بر آن است که به جای فرودگاه آتاتورک فعالیت خود را آغاز کند.

اسم بزرگترین فرودگاه استانبول چیست؟

در حال حاضر، فرودگاهی با اسم فرودگاه جدید استانبول، بزرگ‌ترین فرودگاه استانبول محسوب می‌شود. تمام پروازهای فرودگاه آتاتورک استانبول پس از بسته شدن این فرودگاه به فرودگاه جدید استانبول منتقل شد و در حال حاضر این فرودگاه جدید به عنوان قطب اصلی هواپیمایی ترکیه محسوب می‌شود.

اسم فرودگاه جدید استانبول چیست؟ همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، فرودگاه جدید استانبول یا Istanbul Yeni Havalimani را با نام فرودگاه استانبول نیز می‌شناسند که به عنوان بزرگ‌ترین و هوشمندترین فرودگاه ترکیه و جهان شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته و منحصربه‌فرد این فرودگاه با اسم «فرودگاه جدید استانبول» ظرفیت بسیار بالای آن است؛ به صورتی‌که تمامی پروازهای فرودگاه آتاتورک نیز پس از تعطیلی به این فرودگاه منتقل شد. این فرودگاه بین دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول قرار دارد.

اسم بزرگترین فرودگاه استانبول

آیا می‌دانید اسم اختصاری فرودگاه جدید استانبول چیست؟ از آن‌جایی‌که در سایت‌های تهیه بلیط هواپیما، باید اسم اختصاری شهرها و فرودگاه‌ها را بدانید، نیاز است که این اطلاعات را داشته باشید. فرودگاه جدید استانبول با نام Istanbul Yeni Havalimani شناخته می‌شود و نام اختصاری آن IST است.

این فرودگاه، با اسم فرودگاه جدید استانبول یا IST قرار است که به یکی از قطب‌های حمل‌ونقل هوایی جهان تبدیل شود و نقش پلی را میان سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا ایفا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۹ هتل برتر استانبول

 

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم چقدر است؟

اکنون که متوجه شدیم اسم فرودگاه جدید استانبول چیست، باید بدانید که این فرودگاه، بسیار مدرن و مجلل بوده و یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان و بزرگ‌ترین فرودگاه استانبول است.

این فرودگاه به بیش‌ از ۳۵۰ مقصد داخلی و بین‌المللی در ۱۱۰ کشور جهان، خدمت‌رسانی می‌کند. فرودگاه جدید استانبول، در شمال مرکز شهر استانبول یعنی در منطقه آرناوات کوی و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر قرار دارد. سوالی که برای بسیاری از گردشگران و توریست‌ها مطرح است، فاصله این فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم است، زیرا اکثر توریست‌ها ترجیح می‌دهند تا در طول سفر خود در هتل‌های میدان تکسیم و اطراف آن مستقر شوند.

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم در حدود ۴۰ کیلومتر بوده و در حدود ۵۲ کیلومتر نیز تا کادیکوی فاصله دارد. فاصله فرودگاه آتاتورک تا میدان تکسیم ۲۴ کیلومتر است. برای آن‌که بتوانید با موقعیت این فرودگاه‌ها به صورت بهتر و دقیق‌تر آشنا شوید، می‌توانید به برنامه گوگل‌مپ مراجعه کرده و با جستجوی اسم فرودگاه جدید استانبول، به بررسی بهتر بپردازید.

بیشتر بخوانید: چگونه به استانبول سفر کنیم؟ {راهنمای سفر به استانبول}

امکانات فرودگاه جدید استانبول چیست؟

سوالی که ممکن است پس از دانستن اسم فرودگاه جدید استانبول پیش بیاید این است که این فرودگاه جدید و مجلل استانبول چه امکاناتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این فرودگاه به علت وسعت بسیار بالای خود و همچنین جابه‌جایی میلیون‌ها مسافر در طول روز، دارای امکانات فراوان و پیشرفته‌ای است.

از جمله امکانات این فرودگاه می‌توان به مواردی مانند داشتن سالن VIP، پارکینگ داخلی با ظرفیت ۱۲ هزار خودرو، برج کنترل ترافیک هوایی، ۲ باند مستقل فرودگاه با ظرفیت ۵۰۰ هواپیما محوطه‌ای وسیع با گنجایش حدود ۲۵۰ هزار خودرو، دو ترمینال مسافربری با ظرفیت ۹۰ میلیون مسافر در مساحت ۱.۳۰۰ هزار متر مربع و دیگری در مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع، داشتن ۹ هزار دوربین هوشمند در سراسر فرودگاه، داشتن ۸۸ هواپیمای جت پل، مجهز به انبار چمدان، باربری و ترمینال حمل‌و‌نقل هوایی اشاره کرد.

همچنین این فرودگاه دارای هتل فرودگاه با ۴۵۱ اتاق برای استراحت مسافران، بیمارستان و نمازخانه، ۲۲۸ باجه برای کنترل پاسپورت، مرکز کنوانسیون، اتاق کودک و محل نگهداری مخصوص نوزادان، برخورداری از امکانات مالی نظیر عابر بانک، بانک و دفاتر پستی، اینترنت رایگان در طول شبانه‌روز، پیاده‌روی برقی هوشمند، فضای فروشگاهی بزرگ با فروشگاه‌های برند بدون هزینه گمرک (Duty Free)، امکان رزرو و اجاره خودرو، شارژر تلفن همراه، محل استراحت هوشمند، دوربین حسگر حرکت در پایانه مسافربری و پارکینگ، هشت راه موازی تاکسی وی (Taxiway) و داشتن کافی‌شاپ و رستوران است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته که هنگام سفر به استانبول باید بدانید

امکانات فرودگاه جدید استانبول

مراحل خروج از فرودگاه استانبول

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای توریست‌ها و گردشگران هنگام سفر به شهر زیبا و دیدنی استانبول پیش بیاید، مراحل خروج از فرودگاهی به اسم فرودگاه جدید استانبول یا IST است. برای خارج شدن از این فرودگاه، لازم است که مسیر نسبتاً طولانی را برای رسیدن به محل کنترل پاسپورت طی کنید.

پس از آن که پاسپورت شما کنترل شد، در مرحله بعد شما می‌توانید چمدان‌های خود را تحویل گرفته و سپس از خروجی‌ها خارج شوید. در فرودگاه استانبول برای آن‌که سردرگم نشوید و مسیرها را گم نکنید کافی است که تنها مراحلی را که در ادامه می‌آوریم را طی کرده و به تابلوهای راهنما توجه کنید.

مراحل خروج

  • در ابتدا، پس از خروج از هواپیما به همراه بقیه مسافران، وارد سالن فرودگاه شوید.
  • سپس در هنگام ورود به فرودگاه، لازم است که به محل چک کردن پاسپورت بروید. برای این که به محل چک کردن پاسپورت برسید، باید تابلوهای راهنمای Passport Control را دنبال کرده و با استفاده از پله‌برقی و طی مسیری حدود پنج دقیقه‌ به گیت‌های موردنظر یعنی گیت‌های Passport Control خواهید رسید.
  • پس از اینکه پاسپورت خود را از مسئول مربوطه دریافت کردید، تابلوی راهنمای خروج را دنبال کنید. روی این تابلو خروج به زبان انگلیسی Exit و به زبان ترکی çıkış نوشته شده است.
  • وقتی‌که تابلوی خروج را دنبال کنید، به یک سالن بزرگ می‌رسید که باید از این بخش چمدان‌های خود را تحویل بگیرید. برای دریافت چندان‌های خود لازم است که به سراغ صفحه نمایش بزرگ این سالن رفته و اطلاعات پروازی که با آن آمده‌اید را پیدا کنید. سپس به شماره راهرویی که جلوی شماره پرواز شما نوشته شده است، بروید و چمدان خود را دریافت کنید.

(همگی این راه‌روها در کنار همدیگر بوده و نام‌گذاری آن‌ها با اعداد و حروف است. درنتیجه نیاز به نگرانی نیست و فراموش نکنید که کارکنان فرودگاه نیز در کنار شما هستند و می‌توانید از هر سؤالی که دارید را از آن‌ها پرسیده و راهنمایی بخواهید.)

  • پس از دریافت چمدان‌هایتان باید به سمت خروجی اصلی فرودگاه که با تابلوی Exit یا همان çıkış مشخص شده است، بروید
  • چمدان و سایر وسیله‌های خود را از دستگاه‌های بازرسی عبور دهید و کم‌کم با فرودگاه خداحافظی کنید. در این زمان شما می‌توانید از چرخ‌دستی‌های موجود در فرودگاه کمک بگیرید یا وسایل خود را به مسئولان باربری سپرده تا برای شما بیاورند. اگر یکی از دوستان یا آشنایان شما قرار است به استقبال شما بیایند، آن‌ها را در این سالن خواهید دید که پشت شیشه در انتظار شما ایستاده‌اند.

مراحل خروج از فرودگاه جدید استانبول

پس از خروج از فرودگاه

پس از خروج از سالن فرودگاهی با اسم فرودگاه جدید استانبول، می‌توانید به پارکینگ ماشین‌ها، توقف‌گاه اتوبوس‌های هاوایس بروید یا تاکسی بگیرید. همگی این مکان‌ها با علامت‌های اختصاری و به زبان ترکی و انگلیسی نوشته شده‌اند و علاوه‌بر این، جهت‌های این مکان‌ها هم با فلش مشخص شده‌اند.

درنهایت کافیست که از خروجی آخر (Exit) خارج شوید. بیرون از فرودگاه استانبول، تعداد کثیری از رانندگان تاکسی منتظر جا‌به‌جایی مسافران هستند و شما می‌توانید با کمک آن‌ها، اتوبوس‌های هاوایس و یا حتی تاکسی‌های اینترنتی به مقصد نهایی خود بروید. برای آن‌که شخصی به دنبال شما بیاید، می‌توانید اسم فرودگاه جدید استانبول را به او بگویید تا در نقشه استانبول آن را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: استانبول یا آنکارا؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

کلام آخر

هر ساله مسافران زیادی از ایران برای سپری کردن تعطیلات خود به استانبول سفر می‌کنند. این شهر زیبا و توریستی مقصد بسیاری از ایرانیان است که در تعطیلات نوروز یا تابستان با بلیت چارتری یا بلیت‌های عادی به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین مسافران نیاز دارند که در هنگام توقف در فرودگاه استانبول، اطلاعاتی در رابطه اسم فرودگاه جدید استانبول و فاصله آن تا میدان تاکسیم و... را داشته باشند. اکنون که با اسم فرودگاه جدید استانبول و اطلاعات مورد نیاز خود آشنا شدید، می‌توانید برای رزرو تور یا خرید بلیط از کارشناسان آرند تور کمک بگیرید.



1402/07/10 | کد مطلب: 1722
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.