معرفی اماکن دیدنی مشهد

معرفی 10 فضای تفریحی مشهد در ایام کرونا

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ماندگاری آن تا سال 2025 در ایران و جهان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به کارهای روزمره و سفرهای کوتاه پرداخت.

تور مشهد

سفر کردن همواره می‌تواند حال روحی انسان‌ها را بهتر کند. حتی در این روزها که کرونا در ایران و جهان شیوع یافته و گویا قرار نیست، فعلا برود! بهتر است در این ایام، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مناسب به زندگی روزمره بازگردیم. ما این بار در وبلاگ آرندتور، قصد داریم درباره مکان های تفریحی مشهد در کرونا با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

 

معرفی جاهای تفریحی مشهد در ایام کرونا

در این قسمت به صورت اجمالی 10 جای دیدنی و تفریحی مشهد که در فضای باز قرار دارند را به شما معرفی خواهیم کرد تا در ایام کرونا به آنها سفر کنید. چنانچه جای دیدنی مناسبی نیز وجود دارد که ما در لیست به آن اشاره نکرده‌ایم، می‌توانید در بخش پیشنهادات با ما در میان بگذارید.

 

1.     پارک خورشید مشهد

یکی از مکان‌های تفریحی مشهد در کرونا، پارک خورشید است که در انتهای خیابان هاشمیه قرار دارد و به بام مشهد شهرت دارد. این پارک که در یک منطقه کوهستانی است، در امتداد رشته کوه‌های بینالود قرار دارد. آب و هوایش بسیار مناسب است و اهالی مشهد از این پارک برای کوهنوردی و پیاده‌روی استفاده می‌کنند.

 

2.     هفت حوض

هفت حوض یکی از جاذبه‌های طبیعی و مکان های تفریحی مشهد در کروناست. این منطقه 570 هکتاری در 7 کیلومتری از مشهد قرار دارد و یک بوستان است که درونش 7 حوضچه در امتداد هم قرار دارند. اندازه حوضچه با یکدیگر متغیر  است. اما فاصله حوضچه‌ها از ابتدا تا انتها چیزی حدود 1690 متر است.

برای رفتن به هفت حوض باید وارد شهرک سیدی مشهد و جاده خلج شده و حدود 3 کیلومتر از جاده را طی کنید تا به میدان برسید. در میدان ماشین‌تان را پارک کرده و حدود 2 کیلومتر تا رسیدن به هفت حوض پیاده‌روی کنید.

بهترین زمان مناسب برای رفتن به هفت حوض اواخر زمستان و اوایل بهار است که آب و هوای منطقه مطبوع‌تر است.

3.     پیست اسکی شیرباد مشهد

قله شیرباد مرتفع‌ترین مکان در استان خراسان و بلندترین قله از رشته کوه بینالود است. اگر شما هم از علاقه‌مندان اسکی روی برف هستید، پیست اسکی شیرباد یک مکان ایده‌آل برای شماست. این پیست وسعتی حدود 50 هکتار داشته و یکی از مکان های تفریحی مشهد در کروناست که می‌توانید در آن با خطر کمتر به تفریح بپردازید.

 

4.     پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی نیز یکی از مکان های تفریحی مشهد در کروناست. این پارک 100 هکتاری، دومین پارک قدیمی مشهد و سومین جاذبه‌ی گردشگری مشهد است.

پارک کوهسنگی تا سال 1310 خورشیدی به شکل طبیعی خود باقی مانده بود. اما در سال 1318 تغییرانی روی آن صورت گرفت و در پارک جدول کشی، گلکاری و... انجام شد. آلمان‌ها نیز یک ساختمان 2 طبقه در پارک ساختند و از ایتالیا نیز شهردار میلان دو شیر سنگی و دو تندیس انسان به شهردار مشهد هدیه داد.

پارک کوهسنگی امروزه به دلیل اجرای 3 فاز بهسازی در طی سال‌های متمادی بسیار آباد و مدرن و با امکانات تفریحی متنوع شده و می‌تواند یک روز جذاب را در فضای باز برای شما رقم بزند.

پارک کوهسنگی یکی از جاهای تفریحی و سومین مکان پربازدید مشهد است که به صورت شبانه‌روزی باز بوده و می‌توانید به بازدید از آن بروید.

5.     دشت ارغوان

اگر در بهار به مشهد سفر می‌کنید، کافی است با خودرو به جاده طرقبه بروید و 4 کیلومتر مانده به این شهر ییلاقی، مسیرتان را به سمت طرقدر کج کنید تا به روستای کلاته آهن برسید. در این روستا شما با دشتی پر از گل‌های ارغوانی و صورتی کوچک رو به رو خواهید شد که به آن دشت ارغوان می‌گویند. دشت ارغوان یکی از مناطق بسیار بکر و زیبای اطراف مشهد در فصل بهار است که از دیدنش سرمست خواهید شد.

 

6.     روستای درخت سپیدار

روستای درخت سپیدار نیز یکی دیگر از مکان های تفریحی مشهد در کروناست که می‌توانید به آن سفر کنید. این روستا در فاصله حدود 55 کیلومتری از مشهد قرار دارد و شغل اهالی روستا کشاورزی و دامداری است.

در این روستا جاذبه های گردشگری بی‌شماری همچون غار آغل گرگ، کاروانسرای قدیمی، قلعه تاریخی تلخون، قنات تلخاب و اقامتگاه بومگردی جاده ابریشم وجود دارد که گردشگران را ترغیب به بازدید از آن می‌کند.

این روستا قدمتی 1600 ساله داشته و گفته می‌شود، امام رضا(ع) در زمان سفر از مدینه به مرو، در این روستا زمانی برای استراحت و ادای نماز سپری کرده‌است. علاوه براین روستای سپیدار در حاشیه جاده ابریشم قرار داشته و در گذشته یکی از روستاهای ثروتمند منطقه بوده‌است.

روستای سپیدار دارای مناظر بسیار جذابی است، چنانچه در فصل بهار یا پاییز به این منطقه سفر کنید، مجذوب طبیعت پیرامونتان خواهید شد.

7.     دریاچه بزنگان

دریاچه بزنگان که به دریاچه کل بی بی نیز شهرت دارد، مشهورترین دریاچه استان خراسان است. این دریاچه یکی دیگر از مکان های تفریحی مشهد در کروناست که در فاصله 130 کیلومتری از مشهد و 80 کیلومتری از سرخس قرار دارد. دریاچه بزنگان80 هکتار وسعت دارد و در رشته کوه‌های هزارمسجد واقع شده‌است.

دریاچه بزنگان مهم‌ترین دریاچه استان خراسان است و عمق آن در برخی از قسمت‌ها، حداکثر 12 متر تخمین زده شده‌است. این دریاچه در فصول مختلف محل تجمع پرندگان مهاجر و محل پرورش ماهی قزا آلاست. بهترین زمان سفر به دریاچه بزنگان پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

 

8.     چشمه گیلاس

یکی دیگر از مکان های تفریحی مشهد در کرونا، روستای چشمه گیلاس است. این روستا از توابع بخش گلمکان، یکی از مناطق ییلاقی «چناران» است که در 50 کیلومتری از مشهد قرار دارد. چشمه گیلاس اغلب در تمام ایام سال پرآب است و همین امر باعث سرسبزی منطقه شده‌است.

برای دسترسی به چشمه گیلاس باید وارد جاده مشهد-قوچان شوید. در حوالی منطقه گلمکان، در سمت راست جاده تابلوی روستای چشمه گیلاس را خواهید دید. در گذشته به همت شاه عباس صفوی، آب چشمه گیلاس در شهر مشهد جاری بود.

بهترین زمان بازدید از چشمه گیلاس فصل تابستان است.

9.     پارک سنگی کمر مقبولا

پارک سنگی کمر مقبولا، نخستین پارک سنگی ایران با بیش از 15000 سنگ نگاره در نزدیکی مشهد است. این پارک قابلیت ثبت جهانی در یونسکو دارد. وسعت پارک سنگی کمر مقبولا، چیزی حدود 5 کیلومتر است.

سنگ نگاره‌های موجود در این پارک سنگی متعلق به دوران نوسنگی است. طرح‌هایی که می‌توانید در پارک سنگی کمر مقبولا بیشتر مشاهده کنید، عبارتند از: صحنه‌های شکار، ابزار اولیه، طرح گاومیش کوهان‌دار، نقوش و علائم نمادین، نقش انسان در حال نزاع و شکار. البته طرح بزکوهی و انسان از همه بیشتر هستند.

پارک سنگی کمر مقبولا، یکی دیگر از مکان های تفریحی مشهد در کروناست. این پارک به دلیل سنگ نگاره‌های بسیار زیادش قابلیت ثبت جهانی در یونسکو دارد.

10.طرقبه و شاندیز

طرقبه و شاندیز نیز از جاهای بسیار مناسب برای تفریح در ایام کروناست. این دو منطقه خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد قرار دارند و می‌توان بدون خودروی شخصی و با اتوبوس یا مترو به آنها سفر کرد و از طبیعت بی‌مثال و آب و هوای تمیزشان بهره برد. چنانچه دوست دارید، بیرون و در رستوران غذا میل کنید، می‌توانید به سراغ رستوران‌های این دو منطقه رفته و از طعم غذاهای خوشمزه این دو منطقه به صورت بیرون‌بر لذت ببرید.

 

سخن آخر

یکی از تفریحات سالم و لازم در ایام کرونا، حضور در طبیعت و جاهای خلوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی است. در این مقاله ما سعی کردیم به صورت تقریبی 10 مکان های تفریحی مشهد در کرونا را که خطر کمتری به نسبت خواهند داشت به شما معرفی کنیم.

البته همانطور که بارها به آن اشاره شد، چنانچه به هریک از اماکن مطرح شده سفر کردید، حتما مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

اگر هم دوست دارید برای سفر به مشهد از تور استفاده کنید، می‌توانید با ما در تور مشهد آرندتور همراه شوید. لازم است اینجا به نکته‌ای اشاره کنیم و آن این است که شرط حضور در کلیه تورهای آرندتور، تزریق 2 دوز واکسن و همراه داشتن کارت واکسیناسیون است.



1401/06/20 | کد مطلب: 1342
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1342
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل