پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ترین پارک کیش
معرفی جاهای دیدنی کیش

پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ترین پارک کیش

شما هم امتیاز بدهید!

آیا می‌دانستید، پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش است؟ بیشتر رستوران‌ها و مراکز خرید و هتل‌های کیش در اطراف این پارک قرار دارند!

تور کیش

اغلب رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید، اطراف پارک ساحلی میرمهنا قرار دارند. این پارک 10 هکتاری، مهم‌ترین پارک ساحلی است که در بلوار اصلی کیش، قرار دارد. بلوار دریا، یکی از بلوارهای اصلی و بزرگ کیش است که مسیری پر رفت و آمد و نسبتا شلوغ دارد. ما در وبلاگ آرندتور، امروز قصد داریم در رابطه با پارک ساحلی میرمهنا در کیش با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

 

پارک ساحلی میرمهنا کیش، کجاست؟

اگر بخواهیم به طور دقیق، در رابطه با محل پارک ساحلی میرمهنا، با شما صحبت کنیم، باید بگوییم، این پارک در ساحل شمال و شمال غربی کیش، قرار دارد و در 2 فاز، اجرا شده‌است. فاز اول پارک، یک زمین 4000 مترمربعی و فاز دوم آن، یک زمین 6000 مترمربعی است.

پارک ساحلی میرمهنا، 10 هکتار وسعت دارد و از مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک ادامه دارد.  این پارک از محل اسکله به دو قسمت تقسیم شده‌است.

پارک ساحلی میرمهنا کیش چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشتر رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌های کیش در پارک ساحلی میرمهنا قرار داردن. این منطقه به بومیان جزیره، بسیار نزدیک است و اکثر اهالی کیش به این پارک رفت و آمد می‌کنند.

مهم‌ترین نماد پارک ساحلی میرمهنا کیش، اسکله آن به ابعاد 130*90 متر و مساحت 1587 متر است. این اسکله در سال 1385 خورشیدی، افتتاح شده‌است.

در  کنار این اسکله، شما می‌توانید انواع لاک پشت‌ها را که به ساحل می آیند، تماشا کنید و یا به قایق سواری در دریا بپردازید. جالب است که بدانید در اسکله پارک ساحلی میرمهنا، در زمان‌هایی که ماهی‌گیری آزاد است، می‌توانید به ماهی‌گیری بپردازید.

فاز دوم پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌تر از فاز اول آن بوده و به تازگی افتتاح شده‌است. این فاز پارک، 2 زمین بزرگ بازی برای کودکان دارد که بچه‌ها می‌توانند به راحتی در آن بازی کنند.

شنا کردن در پارک ساحلی میرمهنا به دلیل داشتن صخره‌های بلند، ممنوع است.

چه جاذبه‌های مفرحی در پارک ساحلی میرمهنا وجود دارد؟

  • مسیر دوچرخه سواری

پارک ساحلی میرمهنا کیش، دارای مسیر دوچرخه سواری است. دوچرخه‌هایی که در این پارک وجود دارند، در دو نوع تک نفره و دو نفره هستند. در این پارک، یک جاده و دو رینگ برای دوچرخه سواری وجود دارد. بانوان هم در این پارک می‌توانند دوچرخه سواری کنند.

 

  • بازار ماهی فروش‌ها در پارک ساحلی میرمهنا

همانطور که گفتیم این پارک، 2 فاز دارد. در فاز اول آن، یک بازار ماهی‌فروش‌ فعالیت می‌کند. در این بازار، شما می‌توانید انواع ماهی‌های خلیج فارس همچون میگو، لابستر و خرچنگ تازه را برای فروش پیدا کنید.

 

  • بازارچه‌های سنتی در پارک میر مهنا

بازارچه‌های کوچکی در پارک ساحلی میرمهنا وجود دارد که توسط اهالی کیش اداره می‌شوند. شما می‌توانید در این بازارچه‌ها، انواع صنایع دستی که توسط زنان بومی منطقه تهیه شده را ببینید. علاوه براین زیورآلات مختلفی که از صدف تهیه شده نیز وجود دارد.

 

  • امکان پیک نیک در پارک ساحلی میرمهنا

با وجود آلاچیق‌های متنوع و باربکیو و... امکان پیک نیک کردن در در پارک ساحلی میرمهنا، به راحتی وجود دارد.

 

  • امکان بازی کودکان در پارک ساحلی میرمهنا

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، در این پارک دو زمین بازی مخصوص بازی بچه‌ها وجود دارد که می‌توانند از آنها به راحتی استفاده کرده و حسابی لذت ببرند.

 

  • اسکله تفریحی پارک ساحلی میرمهنا

در اسکله پارک ساحلی میرمهنا کیش، شما می‌توانید سوار انواع قایق‌های تندرو، جت اسکی، قایق پارویی و... شوید. علاوه براین 4 پله بزرگ روی اسکله وجود دارد که به شکل سکو شده و گردشگران می‌توانند روی آنها نشسته و از طبیعت پیرامونشان لذت ببرند.

 

  • رستوران‌های موجود در پارک ساحلی میرمهنا کیش

در پارک ساحلی میرمهنا کیش، انواع رستوران‌ها وجود دارد که می‌توانید در آنها انواع غذاهای جنوبی همچون قلیه ماهی، قلیه میگو، انواع ماهی‌های سرخکرده، میگو و ... را میل کنید.

 

  • مراکز خرید در پارک ساحلی میرمهنا

در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا، چندین مرکز خرید مهم و قدیمی کیش همچون مرکز خرید زیتون، مرکز خرید ونوس و مرکز خرید صفین وجود دارند؛ از این مراکز خرید شما می‌توانید انواع پوشاک، وسایل ورزشی، عینک و... را خرید کنید.

اواخر پاییز، لاک پشت‌های غول پیکر دریا به ساحل پارک میرمهنا می‌آیند و امکان بازدید از آنها وجود دارد.

جاهای دیدنی کیش نزدیک پارک ساحلی میرمهنا

در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا، شهر زیرزمینی کاریز قرار دارد. چنانچه به کوهنوردی علاقه‌مند باشید، رشته‌کوه‌های خورشید وجود دارند. این رشته کوه‌ها، جزء رشته کوه‌های جنوبی فلات ایران هستند.

 

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی میرمهنا

بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از پارک ساحلی میرمهنا، پاییز و زمستان است. البته در فصل تابستان و برگزاری جشنواره‌های مختلف، می‌توان شب به بازدید از این پارک ساحلی آمد و دقایق مفرحی را برای خود و خانواده فراهم کرد.

 

سخن آخر

یکی از جاهای دیدنی کیش، پارک ساحلی میرمهنا است که می‌توانید به بازدید از آن رفته و تجارب هیجان انگیز و مفرحی داشته‌باشید. چنانچه قصد سفر به کیش را دارید، می‌توانید از خدمات آرندتور در این رابطه کمک بگیرید و لحظات نابی را برای خود و خانواده خود فراهم سازید.



1400/08/22 | کد مطلب: 1299
شیوا هراتی

شیوا هراتی فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- دانشگاه تهران است. او از کودکی عاشق طبیعت، سفر و نوشتن بود. تولید محتوا و تحقیق و تفحص در احوال محیط زیست در کنار تشویق و تبلیغ گروه‌ها و استارت‌آپ‌های دوستدار محیط زیست همواره هدف اولش در نوشتن است. شیوا در طول این سال‌ها به عنوان کارشناس ارشد تولید محتوا با شرکت‌های فراگیر و معتبر گوناگونی کار کرده‌است. او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و درکنار تولید محتوا برای دیگران، دغدغه‌های خود را نیز می‌نویسد.


لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=1299
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.