تور ارمنستان

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • ارمنستان تیر 1403 هوایی
    • همه روزه
    • از 12,820,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

تور زمینی و هوایی ارمنستان

تور ارمنستان تجربه‌ای جذاب است که شما را به دنیایی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت زیبای این کشور می‌برد. ارمنستان جز کشورهای همسایه ایران است و به دلیل آب و هوای معتدل، مرمان مهمان نواز و دوست داشتنی و از همه مهمتر جاذبه های گردشگری متنوع خود به یکی از مقاصد توریستی تبدیل شده است. به دلیل مسافت کمی که بین ایران و ارمنستان وجود دارد، مسافران ایرانی علاوه بر تور هوایی ارمنستان می‌توانند از تور زمینی ارمنستان نیز استفاده کنند که بسیار مقرون به صرفه است. علاوه ‌بر این برای سفر به ارمنستان به ویزای خاصی نیاز نیست و تنها داشتن پاسپورت معتبر کافی است. همچنین، طبیعت زیبای ارمنستان با کوهستان‌های خیره ‌کننده، دره‌های سرسبز و دریاچه‌های آبی، احساس آرامش و شگفتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. سفر با تور به ارمنستان فرصتی است برای آشنا شدن با تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور شگفت ‌انگیز.

با ارمنستان آشنا شویم

ارمنستان کشوری محصور در خشکی در منطقه قفقاز با تاریخی 3000 ساله است که از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از شرق با آذربایجان و از جنوب با ایران همسایه است. تا سال 1991، زمانی که ارمنستان دوباره استقلال را به دست آورد، بخشی از اتحاد جماهیر شوروی در لبه جنوب غربی آن بود. پایتخت ارمنستان ایروان با 1.1 میلیون نفر (بیش از 1/3 جمعیت کشور) است. در بخش مرکزی کشور و در نزدیکی مرز با ترکیه واقع شده است. ارمنستان اولین کشور در جهان است که در سال 301 مسیحیت را به عنوان دین رسمی در نظر گرفت. به خاطر صومعه های باستانی (بسیاری از آنها در کوه ها و دره ها با مناظر خیره کننده واقع شده اند)، بناهای تاریخی حفظ شده از فرهنگ بت پرستان باستان و قلعه ها مشهور است.

بهترین فصل سفر به ارمنستان

ارمنستان سرزمینی کوهستانی است که تغییر فصول در آن حال و هوای کل کشور را تغییر می‌دهد. به لطف چشم انداز و ارتفاع آن از سطح دریا، این کشور کوچک دارای طیف وسیعی از آب و هوا است که هر فصل جنبه متفاوتی از زیبایی آن را برجسته می‌کند. دما در بین فصول به شدت در نوسان است زیرا زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک را تجربه می‌کند و فصل‌های بهار و پاییز را به بهترین زمان برای سفر به ارمنستان تبدیل می‌کند.

بهار کل کشور را بیدار می‌کند، جشنواره ها برگزار می‌شود، کافه های پیاده رو باز می‌شوند و با آب شدن برف‌ها، حمل و نقل به طور قابل توجهی آسان می‌شود. بهار همچنین زمانی است که این کشور از نسل کشی ارامنه (24 آوریل) و روزهای شراب ایروان (اوایل ماه مه)، یکی از هیجان انگیزترین جشنواره های کشور، یاد می‌کند. پاییز دمای دلپذیر، مناظر رنگارنگ لذت بخش را به بازدید کنندگان هدیه می‌دهد.

جاهای دیدنی ارمنستان

میدان جمهوری

میدان جمهوری میدان مرکزی شهر ایروان پایتخت ارمنستان است. شامل دو بخش یک دور برگردان بیضی شکل و یک بخش ذوزنقه ای شکل است که شامل حوضی با فواره های موسیقی است. این میدان توسط پنج ساختمان اصلی که با توفی صورتی و زرد به سبک نئوکلاسیک با استفاده گسترده از نقوش ارمنی ساخته شده اند احاطه شده است. این مجموعه معماری شامل خانه دولتی، موزه تاریخ و گالری ملی ارمنستان ماریوت هتل و دو ساختمان است که قبلاً وزارت امور خارجه و حمل و نقل و ارتباطات را در خود جای داده بودند. این میدان در ابتدا توسط الکساندر تامانیان در سال 1924 طراحی شد. ساخت اکثر ساختمان‌ها در دهه 1950 به پایان رسید.

صومعه ساغموساونک

این مکان بسیار محبوب در ارمنستان است در قرن سیزدهم ساخته شده است. مردم از نقاط مختلف جهان به اینجا می‌آیند تا نه تنها معماری خیره کننده را تحسین کنند بلکه از موقعیت نفس گیر بالای صخره نیز لذت ببرند. در اینجا، رودخانه خروشان قساغ را خواهید دید که تجربه ای چشم نواز را به شما می‌دهد. ساختار گنبدی با ضمیمه‌های دو طبقه در تمامی زوایای بنا شباهت بسیاری به معماری اروپایی دارد. با این حال آنچه بیش از همه گردشگران را به خود جلب می کند ساختار بال متقاطع گنبد است.

صومعه سناهین

صومعه سناهین یکی از شگفت ‌انگیزترین مکان‌های دیدنی در ارمنستان است و در بین جاذبه‌های برتر قرار دارد این صومعه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این مجموعه صومعه 16 بنا و اشیا از جمله کلیساهای سنت گریگوری و سنت هاروتون و همچنین خاچکارهای متعددی وجود دارد که بیشتر به نقوش گیاهی تزیین شده‌اند.

صومعه گغارد

مجموعه صومعه گغارد متعلق به قرن چهارم یکی از دیدنی‌های ارامنه که به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است. این روستای زیبای کوچک گارنی و سکونت گاهی تاریخی از تاریخ باستان است. این مکان به خاطر مقبره ها و کلیساهایی که در صخره تراشیده شده اند، شناخته شده است. مجموعه ای زیبا با صخره های خارق العاده ای است که قسمتی از تنگه زیبای رودخانه ازات را احاطه کرده است.

دریاچه سوان

این بزرگترین دریاچه در قفقاز و یک مکان توریستی بسیار محبوب در ارمنستان برای بازدید است. این مکان با کلیسای چشمگیر و صومعه های قدیمی مانند حیراوانک و سواناوانک هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. این مکان چندین گردشگر را با زیبایی بی شمار دریاچه و سواحل بکر آن مجذوب می‌کند.

معبد گارنی

این معبد بت پرستان به میهر، خدای خورشید اختصاص دارد. این بنا در قرن اول پس از گرویدن ارامنه به مسیحیت ساخته شد. این سازه به سبک یونانی در میان کوه‌ها و تپه‌ها بنا شده است. این یک مکان تاریخی کاملا خیره کننده با کلیساهای قدیمی باشکوه، چشمه های آب گرم، و مکان‌های زیبا برای کاوش است.

قلعه آمبرد

قلعه آمبرد یکی از خیره کننده ترین مکان‌های ارمنستان است که در تمام طول سال مملو از گردشگران است. این قلعه بر فراز کوه مرتفع آراگتس قرار دارد و از سه طرف توسط دره هایی احاطه شده است. علاوه بر این، برای مردم جذاب است که منابع آب، حمام‌ها، و گذرگاه مخفی منتهی به دره‌ای فراتر از دیوارهای قلعه را دیدن کنند.

صومعه تاتف

صومعه تاتف، با معماری قرون وسطایی ارمنی در قرن 9-13 ساخته شده است. تاتف از صدها روستا مالیات جمع آوری کرد و آن را تبدیل به یک صومعه و مؤسسه آموزشی غنی کرد. هنگامی که برای اولین بار از این صومعه قرن نهم ارمنستان بازدید کنید، احساس خاصی خواهید داشت. این صومعه بالای تپه با چشم ‌اندازی شگفت ‌انگیز بر روی یک فلات بزرگ بازالتی در نزدیکی روستای تاتف در استان سیونیک در جنوب شرقی ارمنستان واقع شده است.

هتل های ارمنستان

در شهر ایروان، اگر برای مدت کوتاه سفر می‌کنید، هتل‌های لوکس می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند. اگر می‌خواهید در هزینه ‌ها صرفه جویی کنید، هتل‌های ارزان‌تر و هاستل‌ها نیز انتخاب خوبی هستند. اما اگر برای مدت طولانی می‌مانید، اجاره خانه می‌تواند بهترین گزینه باشد.

هتل های لوکس ایروان

  • هتل ملی ایروان: مرکز شهر ایروان، میدان جمهوری، خیابان امیریان
  • گرند هتل ایروان: ایروان، خیابان ۱۴ آبوویان
  • هتل گلدن پالاس ایروان: مرکز شهر ایروان، خیابان نورتن
  • هتل رادیسون بلو ایروان: ایروان، خیابان آزاتوتیان
  • هتل الکساندر ایروان: مرکز شهر ایروان، خیابان آبوویان

هتل های ارزان و هاستل های ایروان

  • هتل شیراک ایروان: مرکز شهر ایروان، خیابان خورناتسی
  • هتل الیمپیا: ایروان، خیابان باربیوسا
  • هتل مگ: مرکز شهر ایروان، جراشات
  • هتل ایروان دلوکس: مرکز شهر ایروان، خیابان کومیتاز
  • هاستل بیوواک ایروان: ایروان، خیابان پارپتسی ۹
  • هاستل دومینو ایروان: ایروان، خیابان نعلبندیان

خانه های اجاره ای در ایروان

در شهر ایروان، خانه‌های اجاره‌ای با تنوع بالا وجود دارند. این گزینه برای مسافرانی که برای مدت طولانی ‌تری می‌مانند، مناسب است، به خصوص اگر تعداد افراد همراه زیاد باشد یا با ماشین شخصی سفر کرده باشند. این خانه‌ها اغلب مبله هستند و می‌توانید از دفاتر اجاره املاک در شهر به‌ راحتی خانه‌ای را اجاره کنید. همچنین، هر چه مدت اقامت شما طولانی‌تر باشد، هزینه اقامت در این خانه‌ها کمتر خواهد بود.

انواع تور ارمنستان

ارمنستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، امکان سفر به دو صورت زمینی و هوایی را فراهم می‌کند. این کشور از طریق خطوط هوایی و اتوبوس‌های بین‌ شهری و همچنین با وسایل نقلیه شخصی، قابل دسترسی است. به این ترتیب، مسافران می‌توانند با توجه به ترجیحات و شرایط خود، به صورت هوایی یا زمینی به ارمنستان سفر کنند.

تور هوایی ارمنستان

تور هوایی ارمنستان گزینه‌ای سریع و راحت برای سفر به ایروان است که در حدود یک و نیم ساعت شما را به مقصد می‌رساند. در سفر با تور هوایی ارمنستان می‌توانید ویزای ورود به ارمنستان را در همان فرودگاه دریافت کنید. با این روش، نیازی به اختصاص یک روز برای رفت و یک روز برای برگشت ندارید؛ بلکه بلافاصله پس از رسیدن به ارمنستان، می‌توانید به دلیل کوتاه بودن زمان سفر، از گشت و گذار خود لذت ببرید و در وقت خود صرفه جویی کنید. البته قیمت تور هوایی ارمنستان نسبت به قیمت تور زمینی ارمنستان گرانتر است.

تور زمینی ارمنستان

برای سفر به ارمنستان از طریق زمینی، ایران مرز مشترکی با ارمنستان دارد که امکان سفر با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی را فراهم می‌کند. برای استفاده از خودروی شخصی، به گواهینامه بین ‌المللی نیاز دارید و باید به سمت مرز نوردوز بروید. همچنین، اتوبوس‌هایی از ترمینال آزادی به سمت ایروان حرکت می‌کنند و بعد از حدود ۲۴ ساعت به ایروان می‌رسند.

سفر با قطار نیز امکان ‌پذیر است، اما این روش کمی دشوارتر است. برای سفر با قطار، باید به ایستگاه جلفا رفته و سپس از خودروهای مخصوص ارمنستان برای رسیدن به ایروان استفاده کنید.

در تور زمینی ارمنستان ممکن است مدت زمان بیشتری را در سفر طی کنید و یک روز کامل برای رسیدن به این کشور لازم باشد. بنابراین، این گزینه برای کسانی که مدت زمان کمتری برای سفر در نظر گرفته‌اند و یا به مسیرهای طولانی علاقه ندارند، مناسب نیست. اما اگر از هواپیما یا خطرات احتمالی آن مثل سقوط، نگران هستید، می‌توانید از تور زمینی ارمنستان برای رسیدن به این کشور استفاده کنید، زیرا این گزینه از این نظر ایمن‌تر به نظر می‌رسد. قیمت تور زمینی ارمنستان مقرون به صرفه تر از قیمت تور هوایی ارمنستان است.

تور ارمنستان را زمینی برویم یا هوایی؟

قیمت تور هوایی ارمنستان، حتی با تخفیف، اختلاف بسیار زیادی با تور زمینی دارد، که این امر مسافران را به سفر زمینی ترغیب می‌کند. با تور زمینی ارمنستان امکان اقامت در هتل‌های 5 ستاره ارمنستان را حتی با بودجه محدودی دارید، در حالی که در تور هوایی ارمنستان ممکن است به اقامت در هتل‌های 4 یا 3 ستاره محدود شوید. هرچند که در سفر زمینی ممکن است با مشکلاتی مانند تاخیر در مرزها برای ورود یا خروج، قطعی برق، یا ترافیک طولانی روبرو شوید که باعث افزایش خستگی شما می‌شود. اما در سفر هوایی به ارمنستان، به مقصد خود در حدود 1 تا 1:30 ساعت می‌رسید، با این حال، تور زمینی ارمنستان نیز دارای زیبایی‌های خود است که ممکن است برای شما جذاب باشد.

عدم نیاز به تعویض اتوبوس در مرز ارمنستان

در گذشته، پس از رسیدن به مرز ایران و ارمنستان، مسافران مجبور بودند وسیله حمل ‌و نقل خود را برای رسیدن به ایروان تعویض کنند. این اقدام علاوه بر تلف کردن وقت مسافران، باعث سختی در جا به ‌جایی وسایل در هنگام تعویض اتوبوس می‌شد. اما اکنون، تمامی اتوبوس‌ها مستقیماً از تهران به ایروان می‌روند و دیگر نیازی به تعویض وسیله نقلیه پس از ورود به خاک ارمنستان نیست.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای رزرو تور ارمنستان

برای رزرو تور ارمنستان، تنها مدارک مورد نیاز شما داشتن پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار و اسکن کارت ملی است. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما به مدت کافی اعتبار دارد تا مشکلی برای ورود به ارمنستان پیش نیاید.

تور ارمنستان را برای چند شب رزرو کنیم؟

مرکز شهر ایروان دارای جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید متنوعی است که بازدید از آن‌ها معمولاً در 3 یا 4 شب انجام می‌شود. بسیاری از مسافران نیز تور ارمنستان را با همین مدت اقامت رزرو می‌کنند. ارمنستان مجوز اقامت 90 روزه بدون اخذ ویزا را به افراد دارای پاسپورت ایرانی می‌دهد، اما به دلیل محدودیت در تعداد پروازها، تور هوایی ارمنستان فقط به‌صورت 3، 4 و 7 شب برگزار می‌شود و امکان برگزاری تورهای هوایی لحظه آخری وجود ندارد.

مقایسه مزایا و معایب تور گروهی و انفرادی ارمنستان

در تور انفرادی ارمنستان، شما یا به تنهایی یا با خانواده و دوستان خود به سفر می‌روید. اما در تور گروهی، با یک گروه بیش از ۱۵ نفر و تحت مدیریت یک تور لیدر، از ابتدا تا انتها در کنار یکدیگر هستید. همچنین، در هر دو نوع تور، خدماتی مانند سیم‌کارت رایگان به ازای هر اتاق، اقامت در هتل با صبحانه، تورلیدر فارسی ‌زبان و بیمه مسافرتی ارائه می‌شود.

مزایا و معایب تور گروهی و انفرادی ارمنستان

مزایای تور گروهی

معایب تور گروهی

مزایای تور انفرادی

معایب تور انفرادی

همراه بودن تور لیدر فارسی ‌زبان از ابتدا تا انتهای سفر

محدود بودن تعداد روزهای اقامت

انتخاب مقصد دلخواه و بازدید از مکان‌های مورد علاقه

آسایش و راحتی کمتر به علت آشنا نبودن با زبان مردم ارمنستان

آشنایی با افراد جدید در تور گروهی

متناسب نبودن اخلاق و رفتار همه اعضاء گروه

رزرو تور ارمنستان با هتل‌های دلخواه

عدم همراهی تورلیدر از بدو شروع سفر تا انتها

راهنمایی و حل مشکلات مسافران توسط تور لیدر

محدود بودن تعداد هتل‌های انتخابی برای رزرو

اقامت تا 90 روز بدون اخذ ویزا و محدودیت

نداشتن ترانسفر رایگان

برنامه‌های ویژه برای مسافران در مناسبت‌های مختلف

عدم برگزاری تور در تمامی ایام سال

امکان برگزاری تور به صورت هوایی

عدم برگزاری برنامه‌های ویژه برای مناسبت‌های مختلف

برنامه‌های تفریحی داخل اتوبوس در مسیر رفت‌وبرگشت توسط تور لیدر

زمینی بودن تور ارمنستان گروهی و مسافت طولانی سفر

انعطاف پذیری بالا

گشت شهری رایگان ندارد

امنیت بیشتر

خسته کننده بودن برنامه ها به علت حضور طولانی در محلی خاص

 

کمبود ارتباط اجتماعی

گشت شهری رایگان

انعطاف پذیری کم

 

احساس تنهایی

تور ارمنستان ارزان

سفر به ارمنستان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ارزان‌تر است، اما می‌توانید با رعایت چند نکته هزینه سفر را کاهش دهید. اولین نکته این است که فصل و تاریخ سفر خود را با دقت انتخاب کنید. در فصل‌های خوش ‌آب ‌و هوا، تعطیلات نوروز، تعطیلات کریسمس و کنسرت‌ها و فستیوال‌ها، هزینه‌های سفر بیشتر خواهد بود. همچنین، توجه به تعداد ستاره‌ها و درجه کیفیت هتل نیز بسیار مهم است، زیرا هتل‌های با کیفیت بیشتر معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند. همچنین، تعداد روزهای اقامت نیز بر قیمت تور تأثیرگذار است؛ تورهای کوتاه ‌مدت اغلب ارزان‌تر هستند.

قیمت تور ارمنستان

در قیمت تور ارمنستان، عوامل متعددی تأثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نوع تور و راه‌های رسیدن به ارمنستان، کیفیت و امکانات تور، نوع هتل و سرویس‌های آن، شرکت هواپیمایی و ایرلاین مورد استفاده، امکانات و خدمات ارائه شده در تور، مدت زمان سفر، وقت اجرای سفر، وجود یا عدم وجود بیمه مسافرتی و بسیاری عوامل دیگر را نام برد. در تعطیلات رسمی و روزهای آخر هفته، قیمت‌ها معمولاً افزایش می‌یابد، همچنین همین امر برای قیمت بلیط‌های هوایی نیز صدق می‌کند.

تور ارمنستان آرند تور

آرند تور به عنوان یکی از برگزار کنندگان برتر تورهای خارجی، به مسافرانی که برای سفر، ایروان را انتخاب می‌کنند، امکانات بی‌نظیری فراهم می‌کند. این امکانات شامل بلیط رفت و برگشت با بهترین ایرلاین‌ها، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، راهنمایان فارسی‌ زبان، ارائه سیم‌کارت، و گشت شهری می‌شود. مسافران می‌توانند از بین این امکانات بر اساس نیاز و تمایل خود انتخاب کنند و سفری راحت و لذت ‌بخش به ایروان داشته باشند. راحت‌ترین راه برای رسیدن به ارمنستان استفاده از تور ایروان یا تور ارمنستان است. برای رزرو تور ارمنستان و دریافت اطلاعات درباره قیمت تور زمینی ارمنستان و هوایی به صورت گروهی یا انفرادی با خدمات رایگان، می‌توانید با شماره تماس 02148407 تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ساناز
1401/07/21 16:23
سلام. برای مهر یا آبان تور گروهی به مقصد ارمنستان دارید؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/09 16:53
با سلام و احترام
برای اطلاعات بیشتر تورهای ارمنستان لطفا با دفتر آرندتور تماس بگیرید
باتشکر از پیام شما
ساناز
1401/05/15 12:12
سلام. این تور به صورت گروهی برگزار میشه یا فقط یک پک مسافرتی انفرادی هست؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/05/24 11:07
با سلام و احترام
تورهای ارمنستان یک سری تاریخ ها گروهی هست و گاهی انفرادی برای اطلاعات بیشتر تور ارمنستان لطفا با دفتر آرندتور تماس بگیرید02148407
باتشکر از پیام شما
میثم
1401/02/06 17:25
سلاماز مرز تا ایروان هم اتوبوس vip هستش؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:03
با سلام و احترام
برای تور ارمنستان از مرز تا ایروان با ون های توریستی هستش
باتشکر از پیام شما