تور نخجوان

14 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

کشور آذربایجان به دلیل داشتن جاذبههای طبیعی و تاریخی، آب و هوای معتدل و همچنین فرهنگ غنی خود، همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب میکند. نخجوان یکی از شهرهای قدیمی آذربایجان است که به خاطر طبیعت بکر و ممتاز و همچنین نزدیک بودن به مرز ایران، نظر گردشگران ایرانی را نیز به خود جلب کرده است. با تور نخجوان آرندتور میتوانید سفری جذاب و مقرونبهصرفه را همراه با خاطرات فراموش نشدنی تجربه کنید.

اطلاعات مهم شهر نخجوان

نخجوان شهر کوچکی در آذربایجان با مساحت 15 کیلومتر مربع است که بین ایران، ارمنستان و ترکیه واقع شده است. این شهر تنها 40 کیلومتر از جلفا فاصله دارد.

نخجوان دارای جاهای دیدنی بسیاری است و نزدیکی آن به ایران باعث شده آب و هوایی شبیه به مناطق شمال غربی کشورمان داشته باشد. در فصل بهار آب و هوا در نخجوان شروع به گرم شدن میکند و دما معمولا به بالاتر از 20 درجه سانتیگراد میرسد. در فصل تابستان دما تا بالای 35 درجه سانتیگراد میرود و میتواند برای افراد غیربومی کمی آزاردهنده باشد. با فرارسیدن فصل پاییز هوا تا حدودی خنک و خشک میشود و دما معمولا بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد خواهد بود. این فصل با طبیعت رنگارنگ همراه است و بادهای خنک پاییزی میتوانند حس خوبی به شهروندان بدهند. در زمستان نیز دما به شدت پایین آمده و شهر سفیدپوش میشود.

زبان رسمی نخجوان آذری و واحد پول آن مانات آذربایجان است. ساعت این شهر نیم ساعت جلوتر از ساعت تهران است.

قیمت تور نخجوان

به دلیل فاصله خیلی نزدیک نخجوان و ایران از یکدیگر، سفر به نخجوان در دسته سفرهای خارجی ارزانقیمت قرار میگیرد علاوه بر این، به دلیل عدم نیاز به دریافت ویزا میتوانید بخشی از بودجه خود را به خرید و گردش در این شهر اختصاص دهید. درمجموع قیمت تور نخجوان شما میتواند با توجه به تعداد روزهای سفر، درجه هتل و فصل سفر تغییر کند.

تور نخجوان لحظه آخری

اگر میخواهید بدون دردسر با خدمات مختلف نظیر ترانسفر، بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان، رزرو بلیط رفت و برگشت و تأمین بخشی از وعدههای غذایی به مالزی سفر کنید، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تور نخجوان لحظه آخری از آژانس مسافرتی آرند تور از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با مشاوران و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری نخجوان

از مهمترین جاهای دیدنی شهر نخجوان که در تور نخجوان آرندتور از بسیاری از آنها بازدید خواهید کرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

آرامگاه مومنه خاتون

آرامگاه مومنه خاتون یکی از آثار تاریخی نخجوان است که بیش از 1500 سال قدمت دارد. این آرامگاه که به عنوان نماد سرزمین نخجوان نیز شناخته میشود، سال 1386 میلادی روی سردابی طاقدار با پایههای کمعمقی از بلوکهای بزرگ مرمر قرمز بنا شده است. ارتفاع برج 26 متر است و با کاشیهای فیروزهای و خط کوفی تزئین شده است. روی سردر آرامگاه به زبان کوفی عبارت «ما میگذاریم، اما تنها باد پشت سرمان میماند. ما میمیریم اما فقط این کار به یادگار باقی میماند» نوشته شده است. این آرامگاه به قدری برای جامعه فرهنگی و تاریخ دوستان مهم است که از سال 1996 تا 2006 تصویرش روی اسکناس چاپ میشد. این منطقه گردشگری از دو بخش تشکیل شده که شامل برج مومنه خاتون و محوطه مقبره میشود.

قلعه آلینجا

آلینجا نام یکی از قدیمیترین بناهای نخجوان است که قدمتی دو هزار ساله دارد. منظره بسیار زیبای قلعه همه ساله منجر به جذب گردشگران خارجی بسیاری به این مکان میشود. سال 2014 میلادی، به دستور رئیس مجلس نخجوان این بنا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. دیوارهای این قلعه از دامنه کوه آلینجا شروع میشوند و تا قله کوه ادامه دارند. به همین دلیل اگر قصد بازدید از آنجا را دارید، باید حدود 30 دقیقه در شیبی تند کوهنوردی کنید. بعد از فتح قله، در پیچ و خمی بدون سقف، چند ساختمان خالی را خواهید دید که نشاندهنده نوع قلعههای قرن هفتم میلادی هستند. برای اینکه دید کاملتری نسبت به قلعه داشته باشید، باید کمی از خود قلعه بالاتر بروید تا بتوانید عظمت آن را ببینید.

موزه‌ قوچ‌های سنگی

بیرون از آرامگاه مومنه خاتون و در فضای باز، موزه قوچهای سنگی را میتوانید ببینید. گذشتگان آذربایجان بر این باورند که این قوچها نماد قدرت و باروری برای افراد هستند و نصب آنها بر سر مزار درگذشتگان میتواند ارواح شیطانی را از آنها دور کند. همچنین در این موزه میتوانید آثار سنگی باستانی، مجسمهها و متون مقدس مربوط به دورههای مختلف را ببینید. در تور نخجوان آرندتور میتوانید از موزه قوچهای سنگی دیدن کنید و از مقبره مومنه خاتون و چشمانداز زیبای کوه آرارات نیز لذت ببرید.

غار اصحاب کهف

در تور نخجوان آرندتور میتوانید از غاری بازدید کنید که بومیان و محلیان آن را غار اصحاب کهف نامیدهاند. برای دسترسی به این غار اسرارآمیز باید حدود 200 پله را طی کنید. زیبایی این غار به اندازهای است که چشم هر گردشگری را مجذوب خودش میکند. بعد از ورود به غار میتوانید سنگهایی را ببینید که روی هم قرار گرفتهاند و هر کدام نمایانگر خواسته و مرادی هستند. این غار در سال 1998 میلادی به دستور حیدر علی اف مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

غار اصحاب کهف که در پشت آن داستانی واقعی نهفته است، نه تنها بین مردم نخجوان و جمهوری آذربایجان، بلکه بین کلیه مردم کشورهای خاورمیانه به عنوان مکانی مقدس شناخته میشود. در اطراف غار هم امکاناتی همچون آلاچیق، بوفه، چایخانه و سرویس بهداشتی به چشم میخورد.

مقبره حسین جاوید

حسین راثی زاده ملقب به حسین جاوید، شاعری است که جایگاه ویژهای در تاریخ دارد. به همین علت، مقبره این شاعر با معماری جذاب و دیدنی خود، یکی از جاهای دیدنی نخجوان محسوب میشود. این مقبره علاوه بر ارزش معنوی دارای ارزش معماری نیز هست. علاوه بر این، ساخته شدن مقبره به سبک عربی باعث شده گردشگران زیادی برای دیدن آن به نخجوان سفر کنند. علاوه بر حسین جاوید، همسر و دختر او نیز در این محل دفن شدهاند.

موزه فرش

موزه دولتی فرش، منطقه گردشگری دیگری است که ادغام تاریخ و فرهنگ را نشان میدهد. این بنا متعلق به پادشاه نخجوان، احسان خان بوده است که بعد از بازسازی و مرمت به موزه فرش تبدیل شد. در این موزه میتوانید چهار سبک اصلی فرش آذری و انواع گلیم و ابزار بافندگی را ببینید. علاوه بر این، انواع پارچه، کیف، چنده، خورجین و دستگاه بافندگی نیز برای بازدید عموم در این موزه به نمایش درآمده است. موزه فرش به عنوان مرکزی فرهنگی هنری نیز شناخته میشود.

دریاچه باتابات

باتابات نام یکی از جاذبههای طبیعی شهر نخجوان است که بین مرز ارمنستان و نخجوان قرار گرفته است ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 2500 متر است و در وسط آن، جزیره زیبا و شناوری قرار گرفته است. این جزیره که از چمن و زغال سنگ نارس ساخته شده، به ته دریاچه متصل نیست و به آرامی جابجا میشود. برای بازدید از دریاچه باتابات و گردش و تفریح در مکانی خوش آب و هوا، یک و نیم ساعت بعد از شهر نخجوان میتوانید خودتان را به آنجا برسانید. بعد از رسیدن به دریاچه حتما چند جرعه از آب شیرین آن بنوشید؛ زیرا گفته میشود برای بیماریهای روده و معده بسیار مفید است.

مسجد جامع (مسجد رسول‌الله)

مسجد جامع نام یکی از مساجد اصلی شهر نخجوان است که متعلق به قرن دوازدهم میلادی است و در تور نخجوان آرندتور میتوانید از آنجا بازدید کنید. این مسجد نوعی اثر هنری است که در نمای بیرونی آن از آجرهایی قرمز رنگ با اشکال ظریف متعلق به ایران استفاده شده و به شکل یک هشت ضلعی است. علت هشت ضلعی بودن مسجد، قداست عدد 8 برای مردم نخجوان است. مسجد جامع منارهای 26 متری، یک گنبد طلایی رنگ و محرابی با کاشیکاریهای هنر ایرانی اسلامی دارد.

غار نمکی دوزداغ

دوزداغ جای دیدنی دیگری در شهر نخجوان است که در ارتفاع 1373 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این غار که از آن به عنوان مرکز درمانی زیرزمینی نیز یاد میشود، مناسب همه افراد به ویژه آنهایی است که دارای بیماریهای تنفسی هستند.

امروزه بسیاری از افراد مبتلا به آسم و برونشیت با استفاده از نمک دریایی بهبود پیدا میکنند. خیلی از بیماران برای بهبود آلرژی خودشان را به این غار میرسانند تا شبی را آنجا سپری کنند. هنگام ورود به غار، در مسیری قدم خواهید برداشت که 130 میلیون تن نمک طبیعی و خالص دارد و دمای آن همیشه بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد است.

بهترین هتل‌های نخجوان

به دلیل اینکه نخجوان شهر کوچکی است، هتلها و مکانهای اقامتی زیادی ندارد، اما با صرف هزینه مناسب میتوانید در جایی با کیفیت خوب و قابل قبول اقامت کنید.

هتل تبریز نخجوان

هتل تبریز نخجوان یکی از هتلهای پنج ستاره در مرکز این شهر است که امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار میدهد. گردشگرانی که این هتل را برای اقامت انتخاب میکنند، میتوانند پیاده از جاذبههای دیدنی مختلف شهر ازجمله آرامگاه مومنه خاتون و بازارهای نخجوان بازدید کنند. از مهمترین امکانات این هتل میتوان به حمام ترکی، استخر سرپوشیده، استخر روباز، تراس آفتاب، سالن ماساژ واشاره کرد.

هتل دوزداغ نخجوان

یکی دیگر از هتلهای پنج ستاره نخجوان، دوزداغ است که تا شهر حدود 10 کیلومتر فاصله دارد و دارای امکاناتی مشابه هتل تبریز است. گردشگرانی که هدفشان از سفر به این شهر استفاده از چشمههای آب گرم برای آبدرمانی و خدمات فیزیوتراپی است، معمولا این هتل را انتخاب میکنند.

این هتل دارای مغازههای متعددی است که مسافران میتوانند خودشان را با بازدید از آنها سرگرم کنند. انواع غذاهای آذربایجانی، دریایی و اروپایی در این هتل سرو میشود.

هتل گراند نخجوان

اگر قصد دارید حین سفر به نخجوان در هتلی با قیمت مناسبتر اقامت کنید، هتل گراند که در سه کیلومتری فرودگاه نخجوان واقع شده، انتخاب خوبی خواهد بود. این هتل سه ستاره متناسب با هزینهای که میکنید، امکانات متعددی را در اختیارتان قرار میدهد. در رستورانهای نزدیک به این هتل نیز میتوانید انواع غذاهای خوشطعم و لذیذ را نوش جان کنید.

بهترین زمان سفر به نخجوان

از آنجا که نخجوان منطقهای بیابانی است، توصیه میشود در فصل پاییز به آنجا سفر کنید. دمای هوا در این فصل حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد بوده و آسمان صاف و آفتابی است.

همانطور که گفته شد نخجوان دارای جاهای دیدنی بسیاری است، به همین دلیل اگر گرمای مناطق خشک و کویری آزارتان نمیدهد، اواسط تابستان نیز زمان بدی برای سفر به نخجوان نخواهد بود.

در فصل بهار، دمای هوای این شهر شبیه به پاییز است؛ با این تفاوت که میزان بارش نسبت به پاییز بیشتر است و به دلیل تعطیلات نوروز معمولا شلوغ خواهد بود.

بهتر است در فصل زمستان به نخجوان سفر نکنید؛ زیرا سرمای هوا و بارندگی مانع گشتوگذارهایتان خواهد شد.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
mtmdly34@gmail.com
1403/03/13 18:51
سلاممرز نخجوان باز است.
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1403/04/11 13:57
با سلام و وقت بخیر
متاسفانه درباره مرز نخجوان اطلاعاتی نداریم
باتشکر از پیام شما
موسوی
1401/07/28 14:00
سلام وقت بخیر برای شب یلدا هم این تور دارین؟؟
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/08/09 16:55
با سلام و احترام
از الان برای شب یلدا تور نخجوان مشخص نیست در صورت موجود شدن پکیج برایتان ایمیل می گردد.
باتشکر از پیام شما
جدیدیان
1401/06/07 17:20
سلام وقت بخیر مرز نخجوان باز است
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/06/17 13:51
با سلام و احترام
بله
باتشکر از پیام شما