تور نورچشمه بهمن 1402 | غار آبی دیورش

تور نور چشمه تا غار آبی دیورش

2 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور نورچشمه

 

روستای دیورش یکی دیگر از جذابیت‌های استان گیلان است که در منطقه جنگلی نورچشمه و در 7 کیلومتری بخش توتکابن، از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار قرار گرفته‌است. تور نورچشمه یک سفر یک روزه به این جنگل و بازدید از روستای دیورش و غارهای آبی دیورش است. در این سفر ضمن بازدید از روستا و غارهای اشاره شده، دورنمایی از قله درفک را نیز مشاهده خواهید کرد. درجه سختی تور نورچشمه 3 از 6 بوده و نیاز به تجهیزات طبیعت‌گردی همچون کفش مخصوص، کوله پشتی یک روزه، باتوم، چراغ قوه و یک دست لباس اضافه دارید. آرند تور در این سفر یک روزه یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

روستای دیورش کجاست؟

همان طور که اشاره شد، روستای دیورش در 3.5 کیلومتری روستای شیرکوه و 7 کیلومتری بخش توتکابن، از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار قرار گرفته‌است. قدمت روستای دیورش به طور تقریبی حدود 5000 هزار سال تخمین زده می‌شود. در این روستا پلی به نام گِل پل وجود دارد که از دیدینی‌های این منطقه محسوب می‌گردد. علاوه براین چشمه‌ی پرآب سفیداب با آب خنک، سبک و گوارایش و غار طبیعی نورچشمه از جمله اماکن گردشگری، دیدنی و فوق‌العاده زیبای این روستا است. غار طبیعی نور چشمه یکی از غارهای مرموز استان گیلان بوده که برای رفتن به آنجا باید از جنگل کنار روستا عبور کنید. اگر پیاده‌روی در جنگل نورچشمه را ادامه دهید به ییلاق لارنه با طبیعت بسیار زیبا و متراکم آن خواهید رسید در این منطقه می‌توانید قله درفک با ارتفاع 3500 متر را به صورت یک چشم انداز زیبا از دور تماشا کنید.

غارهای آبی دیورش کجا هستند؟

قدمت غارهای آبی دیورش به عصر آهن یعنی3500 سال پیش بر می‌گردد. برای رسیدن به غارهای دیورش باید از مسیر پاکوب زیبا و سنگلاخی در جنگل نورچشمه عبور کنید تا به محل غارها برسید. شما در این منطقه سه غار را خواهید دید که یکی از آن‌ها غار اصلی است. غار اصلی، غاری پرآب، سرد و آرام است که در اعماق زمین قرار دارد. عمق آبی که در این غار وجود دارد، بسیار زیاد است؛ تا جاییکه برای پیش رفتن در آن باید شنا کنید. نکته‌ی جالبی که در اینجا وجود دارد، حفره‌ایست که در کنار غار دیورش وجود دارد و محل زندگی خفاش‌هاست. توصیه می‌شود درون غار هدلمپتان را خاموش کنید تا صدای خفاش‌ها را بشنوید و از سکوت و آرامش غار لذت ببرید. مسیر رسیدن به غارهای دیورش کمی صعب‌العبور و شیب‌دار خواهد بود. اما مطمئن باشید، دیدن غارها ارزش تحمل سختی مسیر را خواهد داشت.

چه موقع به جنگل نورچشمه و غار دیورش سفر کنید؟

در چهار فصل سال می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما بهترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است. در فصل‌های پاییز و زمستان عبور از مسیر سنگلاخی و شیب‌دار این منطقه سخت‌تر خواهد بود.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.