تور تپه های مریخی | تور تونل نمکی | یک روزه

تور تپه های مریخی تا تونل نمکی

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور تپه های مریخی

تور تپه‌های مریخی  یک سفره یک روزه است که شما را به آرامشی وصف ناپذیر دعوت می‌کند. هربار که از شهر و شلوغی ودردسرهای زندگی شهری خسته شدید، کافی است یک کوله پشتی یک روزه ببندید و با آرندرتور قدم بر تپه‌های مریخی سرخ و زرد رنگ بگذارید. چشم انداز گسترده پیش روی شما، سکوت و آرامش این تپه‌ها، تمام نگرانی و استرس را از شما دور خواهد کرد.  به جرأت می‌توان تور تپه‌های مریخی را یک سفر انرژی‌ساز معرفی کرد. زیرا در کنار تماشای مناظر بکر شما به معدن سنگ نمکی می‌روید که منبع انرژی است. تجاربی که از این سفر یک روزه کسب خواهید کرد بی‌نظیر و متفاوت خواهد بود. با آرندتور در این سفر یک روزه همراه شوید و حسابی لذت ببرید. درجه سختی این سفر 2 از 6 بوده و آرندتور با یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. توصیه می‌شود دوربین عکاسی‌تان را حتما همراه خود بردارید چون قرار  است عکس‌های بی‌نظیری از مناظری که خواهید دید، بگیرید و خاطراتتان را ثبت کنید.

تپه‌های مریخی

تپه‌های مریخی در فاصله اندکی از تهران حد فاصل ایوانکی و گرمسار قرار گرفته‌است. طبیعت این منطقه بسیار بکر و آرام است. در تپه‌های مریخی شما مناظری را از نزدیک تماشا می‌کنید که گویی یک نقاش ماهر آن را در گستره‌ی افق پیش روی شما نقاشی کرده‌است. استفاده از رنگ زرد و قرمز بر روی تپه‌های مریخی، فرسایش بالای خاک در اثر جنس آن، نمک و فرسایش آبی دلیل نامگذاری این تپه‌هاست. تپه‌های مریخی در واقع یک پدیده زمین‌شناسی به نام هزاردره است که در مناطق کویری و نیمه کویری رخ می‌دهد.

روستای پاده

روستای پاده، در دو کیلومتری روستای اسلام آباد و  کیلومتری شهر آرادان روستای پاده قرار گرفته‌است. این روستا، دارای آب و هوای گرم و نیمه بیابانی است؛ مهم‎ترین جاذبه روستای پاده، ساختمان و خانه‌های قدمی و بدون تغییر آن است. یکی از مهمترین این ساختمان‌ها، قلعه قدیمی که با وسعت بیش از یک هکتار از خشت و گل ساخته‌شده‌است. دژی محکم در این روستا وجود دارد که قدمت ساخت آن به دوران قبل از اسلام می‌رسد، اما در طی این زمان طولانی بارها مرمت شده و معماری اسلامی ساختار آن را تغییر داده‌است. بازسازی‌های دوره اسلامی آن به قرن 13 هجری بر می‌گردد.

معادن نمک گرمسار

اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، بازدید از معادن نمک گرمسار می‌تواند یکی از بهترین سفرهای شما باشد که از تماشای بزرگترین معدن و تونل نمکی در منطفه خاورمیانه بسیار لذت خواهید برد. در حال حاضر در این منطقه بیش از 40 تونل نمکی وجود دارد. معادن نمک گرمسار  سهم بسیار زیادی در استخراج نمک کشور را به عهده دارد. یکی از مشهورترین معادن نمک گرمسار، معدن نمک کوهدشت کهن است. برخی از ویژگی‌های این غار دست‌کن عبارت است از: سنگ نمک‌های تیره ورودی معدن، نمک‌های روشن درون غار، استلاکتیت‌های نمک که همچون نیزه‌هایی تیز از سقف غار آویزان هستند، راهرویی پر پیچ و تاب و رنگارنگ 5/1 کیلومتری، برکه‌ سبزرنگ در اثر بارش باران ایجاد شده‌ و در نهایت ستون‌های‌ نمکی 12 متری. تمامی این ویژگی‌ها شما را آنچنان محسور خود می‌کند که گذر زمان را اصلا احساس نخواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید، سنگ نمک خواص درمانی گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که می‌توان از آن در درمان برخی بیماری‌های جسمی و روحی استفاده کرد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.