تور قلعه رودخان اردیبهشت 1403 | تور یکروزه قلعه رودخان

تور قلعه رودخان

ماجراجویی در یک قلعه اعجاب انگیز
20 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور قلعه رودخان

در بالاترین ارتفاعات فومن، دژی مستحکم و استوار، بزرگترین قلعه آجری ایران برپاشده‌است. این قلعه‌ی بسیار زیبا و باشکوه در 25 کیلومتری شهر فومن استان گیلان قرار دارد. پس از اینکه از تهران به فومن رسیدید در جاده‌ی پر پیچ و خم اما زیبای فومن به سمت قلعه رودخان بروید. این مسیر بسیار زیبا و شگفت‌آنگیز را می‌توانید با تور قلعه رودخان آرندتور از نزدیک تماشا کنید. استفاده از تور باعث می‌شود، بدون خستگی رانندگی بر صندلی وسیله نقلیه توریستی نشسته و از مناظر پیرامون خودتان بهتر و بیشتر لذت ببرید و انرژی خود را برای پیمایش مسیر قلعه رودخان  حفظ کنید؛ در عین حال با دوستان جدیدی آشنا می‌شوید که مسیر سفر را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. آرندتور در این سفر یک روزه، یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهید بود. درجه سختی این سفر 3 از 6 بوده با توجه به اینکه حدود هزارپله را باید بالا بروید، حتما از کفش مناسب، باتوم استفاده کرده و یک کوله پشتی سبک یک روزه و قمقمه آب همراه خود داشته‌باشید.

قلعه رودخان

قلعه رودخان، قلعه‌ای بسیار زیبا و یکی از نقاط توریستی شهر فومن است که در دل جنگل‌های این مننطقه در ارتفاع 665 تا 715 متر از سطح دریا قرار دارد. کافی است از تهران حرکت کرده و پس از حدود 4 ساعت به شهر فومن و 20 دقیقه بعد به قلعه رودخان می‌رسید. قدمت این قلعه به دوره ساسانی برمی‌گردد و 65 برج و بارو دارد که در دوره سلجوقیان این قلعه باهیبت دوباره مرمت و بازسازی شد. ارتفاع دیوارهای این قلعه حدود 500 متر است. بازدید از این قلعه یک پیاده‌روی نیمه سنگین طبیعت‌گردی- تاریخی است که شما باید از 935 پله را بالا بروید تا به این دژ اسرارآمیز برسید. قلعه رودخان بر روی دو قله برپاشده و فضای کلی آن شامل سه بخش است که عبارتند از

  • بخش شرقی قله: این بخش با دروازه‌ای از قسمت‌های دیگر قلعه جدا بوده و بر روی یک تپه 670 متری ساخته شده‌است. بخش شرقی قلعه بیشر نظامی بوده و شامل دروازه ورودی، در زندان، در اضطراری و چند واحد مسکونی و دو برج بزرگ است
  • بخش میانی: این بخش در پایین‌ترین قسمت قلعه قرار گرفته و دروازه اصلی را هم شامل می‌شود.
  • بخش غربی: این قسمت در روی شیب تند قرار داشته و قسمت‌هایی مثل دروازه ورودی، آب انبار، آبریزگاه، سردخانه و شاه‌نشین قلعه (محل زندگی حاکم و حرمسرای وی) در آن قرار دارد.

وسعت این دژ مستحکم نظامی حدوداً 50 هزارمترمربع برآورد شده و قسمت ارگ یا شاه قلعه، یک ساختمان دو طبقه آجری است.

دلیل نام‌گذاری قلعه رودخان

این قلعه در کنار رودخانه بنا شده و با توجه به این مسئله در گذشته به آن  "دژ رودگان" یا "روگان" می‌گفتند. این اصطلاح به تدریج تغییر یافته و به قلعه رودخان تبدیل شد. مردم این منطقه به زبان تالشی سخن می‌گویند. در زبان تالشی به این قلعه رخون می‌گویند. به مرور زمان نام این قلعه به رودخان تغییر پیدا کرد. البته به این قلعه، قلعه هزارپله، سکسار، سگسار و سگسال هم گفته می‌شد.

بهترین زمان سفر به قلعه رودخان

بهترین زمان سفر به این جنگل‌های زیبا و قلعه با ابهت و آجری رودخان، بهار و تابستان است که آب و هوا مساعدتری دارد، البته این منطقه در پاییز هم بسیار زیباست. اما به علت بارندگی فراوان و سردی هوا بهتر است شش ماهه دوم سال به این منطقه سفر نکنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.