تور جنگل راش بهمن 1402

تور جنگل راش

سفری به دل طبیعت
شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور جنگل راش

 

جنگل مجموعه‌ای از درختان و درختچه‌ها، پوشش گیاهی متنوع، قارچ ها، باکتری ها و... است که به همراه عوامل طبیعی مانند باد، خاک، دمای هوا و.. یک محیط رویشگاهی مناسب برای پرورش گیاهان به وجود می‌آورند. اما جنگل راش، بیشتر از درختان یک دست راش تشکیل شده که همگی قد برافراشته و تا آسمان رسیده‌اند، این درختان بلندقامت گویی ستون‌های هستند که آسمان را نگه می‌دارند. سکوت عمیق و آرامش‌بخش این جنگل در کنار فرش رنگارنگ قرمز، نارنجی و زردش که بر روی زمین پاشیده شده و فضای مه‌آلودش شما را بر این می‌دارد که در این سکوت با تامل بیشتری قدم بزنید. آرامش این جنگل خیال انگیز به قدری سنگین است که با هر قدمی که بر روی این فرش زیبای رنگارنگ می‌گذارید، گویی سکوت این جنگل وهم آمیز را می‌شکنید. با سکوت عمیق، هوای دلپذیر و چشم‌اندازهای این جنگل بکر همراه شوید تا خبری از استرس و دغدغه‌های زندگی شهری در شما نماند. پیاده‌روی در این فضای لطیف و تنفس هوای بی‌نهایت دلپذیرش ذهنتان را آرام کرده و انرژی نویی در وجودتان می‌دمد. به گونه‌ای که ذره‌ای از استرس و نگرانی‌هایتان باقی نخواهد ماند. تور یک روزه جنگل راش آرند تور با درجه سختی 3 از 6 در یک آخر هفته آماده خدمات‌رسانی به شما دوست‌داران طبیعت و عاشقان طبیعت‌گردی است. در این سفر یک روزه آرندتور با یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

جنگل راش کجاست؟

جنگل راش، جنگلی تماشایی است که در استان مازندران و در جنگل‌های هیرکانی قرار گرفته‌است. جنگل‌های هیرکانی با قدمت بین 25 تا 50 میلیون سال، به دوران ژوراسیک و عصر دایناسورها می‌رسند. جنگل‌های راش از جنگل‌های نادر و برجسته این منطقه هستند که تماماً از درختان راش تشکیل شده‌اند، ارتفاع برخی از درختان گاهاً به 40 متر می‌رسد، برای بازدید از این منطقه کافی است با آرندتور همراه شوید و در جاده فیروزکوه پس از سوادکوه به سمت روستای سنگده بروید. در این منطقه، یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین جنگل‌های ایران یعنی جنگل راش یا مرسی سی را از نزدیک تماشا خواهید کرد. فاصله‌ی زمانی سنگده تا تهران حدوداً 3 ساعت و نیم بوده و تا ساری حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

پس از اینکه به روستای سنگده رسیدید، از روستا تا ابتدای مسیر پیاده‌روی جنگل راش، مسیر خاکی است، بنابراین در این مسیر پر و پیج و خم اما زیبا یک نیسان‌سواری گروهی را هم تجربه خواهید کرد. اگر شما از دوستداران سفرهای طبیعت‌گردی هستید، حتما لذت نیسان‌سواری در جاده‌های سرسبز شمال را چشیده‌اید.  نیسان‌سواری در این مسیر با شادی و هیجان وصف‌ناپذری همراه است که حسابی می‌تواند حال و هوای شما را در صبحگاه آخر هفته تغییر دهد.

بهترین زمان سفر به جنگل راش

جنگل راش هم به مانند تمام زیبایی‌های طبیعت در تمام فصول سال چهره‌ای زیبا و دل‌انگیز ولی متفاوت و رنگ به رنگ از خود به نمایش خواهد گذاشت، در اواخر فروردین این جنگل لباسی تازه بر پیکره درختان راست قامتش می‌پوشاند و آن‌ها را شاداب‌تر و دل انگیزتر می‌کند. برگ ریزان پاییزش که فرا می‌رسد این درختان استوار رختی الوان به رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز بر تن کرده و عاشقان فصل پاییز را مبهوت دلربایی خود می‌کنند. فصل زمستان لباس سفیدرنگش در تمام جنگل پوشیده شده، بازدید از این منطقه در این فصل نیاز به تجهیزات بیشتر داشته و دسترسی به آن کمی مشکل خواهد بود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.