تور فیلبند اردیبهشت 1403 | تور ییلاق فیلبند

تور ییلاق فیلبند

بر فراز ابرها
5 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور ییلاق فیلبند

 

سفر به طبیعت و طبیعت‌گردی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای ثبت خاطرات ناب و بکر است. طبیعت سرسبز شمال ایران به قدری زیباست که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن و روح شما را درگیر خود کند. یکی از همین مناظر خاطره‌ساز ییلاق فیلبند است که در روستایی به همین نام در استان مازندران قرار دارد. اگر شانس با شما همراه باشد و بتوانید اقیانوس ابر را در این منطقه تماشا کنید، شور و شوقی و نشاطی مضاعف وجودتان را فرا خواهد گرفت، آنچنانکه حال و هوای دلتان حسابی دگرگون خواهد شد.

ییلاق فیلبند کجاست؟

بام شرقی مازندران یا ییلاق فیلبند، آخرین روستا در منطقه چلاو محسوب می‌شود. این روستا در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا در 86 کیلومتری از بابل و 56 کیلومتری از آمل قرار دارد. مسیر ییلاق فیلبند کمی پر پیچ و خم اما زیباست. در این مسیر درختان تک درختان متعدد، دشت‌ها و مراتع وسیع، چشمه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که یکی از مشهورترین آن‌ها، چشمه لار است. آب و هوای فیلبند به دلیل ارتفاع زیادش همواره خنک بوده و معمولا نسیم خنکی در این منطقه می‌وزد.

دلیل محبوبیت و شهرت ییلاق فیلبند چیست؟

در کنار مناظر بی‌نظیر از طبیعت این منطقه، آب و هوای بسیار مناسب و خنک، چشمه‌های کوچک و بزرگ، اقیانوس ابر فیلبند، هرساله هزاران گردشگر را به تماشای خود دعوت و آن‌ها را مشتاق‌تر می‌کند. اقیانوس ابر ییلاق فیلبند، دریای ابری است که به تدریج به سمت شما آمده و اطراف و حتی زیر پای‌تان را فرا می‌گیرد. چشم‌اندازی که از این انبوه ابر در برابر شما نمایان می‌گردد، منظره‌ی بسیار زیبا و خارق العاده‌ای است که از دیدنش شگفت‌زده خواهید شد. این روستا در بیشتر ایام سال دارای اقیانوس ابر است. اما تشکیل این اقیانوس، بستگی به شرایط جوی و آب و هوایی منطقه دارد و در بعضی اوقات اصلا خبری از آن در روستا نیست. بنابراین قبل از رفتن به این منطقه، حتما آب و هوای فیلبند را بررسی کنید.

در نزدیکی این ییلاق، روستای دیگری به نام سنگچال وجود دارد. برخی اوقات در هنگام بروز مه تصویری بسیار شگفت‌آنگیز و فوق العاده در میان این دو روستا تشکیل می‌گردد که از تماشای آن سیر نخواهید شد. توصیه می‌شود حتما دوربین عکاسی خود را بردارید تا از این لحظه‌ی ناب و خاطره‌انگیز عکاسی کنید.

بهترین زمان برای سفر به ییلاق فیلبند چه موقع است؟

آب و هوای فیلبند همان‌طور که گفته شد به دلیل ارتفاع 2300 متری‌اش از سطح دریا، همواره خنک است، اما در برخی از فصول سال همچون بهار دوست داشتنی‌تر است. در این فصل به دلیل بارندگی بیشتر، تابش آفتاب و وزش باد و.... مناظر این منطقه زیباتر خواهد بود. البته هوا هنوز در این فصل سرد است، بنابراین یک دست لباس گرم بهتر است همراه خود داشته‌باشید. در فصل تابستان هوا هنوز خنک بوده اما به نسبت بهار گرم‌تر و می‌توان برای فرار از گرمای تابستان به این منطقه پناه برد. در پاییز هوا سرد شده و روستا تقریبا خالی از سکنه خواهدبود. در زمستان هوای فیلبند بسیار سرد بوده و به ندرت به این منطقه کسی سفر خواهد کرد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.