تور کویر مرنجاب بهمن 1402 | یک روزه

تور کویر مرنجاب

15 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

هربار که نام کویر را می‌شنویم، فضایی بی‌آب و علف و خشک در برابر چشمان ما نمایان می‌گردد، اما کویر مرنجاب به دلیل وجود آب و غذای مناسب از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخورداراست. در تور کویر مرنجاب شما قدم بر روی رمل‌ها و شن‌های گرم این منطقه گذاشته، جنگل‌های تاق را از نزدیک تماشا می‌کنید و بر روی دریاچه پیاده‌روی کرده و به بازدید از چاه دستکن و کاروانسرای عباسی خواهید رفت.
درجه سختی این تور یک روزه یک از شش بوده و شما یک وعده صبحانه و یک میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از مناطقی که در این سفر به بازدید از آن‌ها خواهید رفت، کسب کنید.

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب یکی از زیباترین کویرهای ایران در شمال شهرستان آران و بیدگل و در استان اصفهان است که تپه‌های شنی بلند و جنگل‌های تاغش جلوه‌ای خاص به این منطقه داده‌است، گفته می‌شود که نام این کویر را شاه عباس صفوی انتخاب کرده‌است. البته گروهی نیز بر این اعتقاد هستند که کندن چاه و قنات و رسیدن به آب شیرین در این کویر کاری سخت و طاقت‌فرساست به همین دلیل به آن «مرد رنج آب» گفته می‌شود که به تدریج نام آن تغییر کرده و به مرنجاب تبدیل شد‌ه‌است.


جاذبه‌های دیدنی کویر مرنجاب کدامند؟

  1. دریاچه نمک

کویر مرنجاب و دریاچه نمک آران و بیدگل، یکی از نقاط جذاب کویر مرنجاب است. این دریاچه در 35 کیلومتری شهر آران و بیدگل واقع شده و وسعتی حدود 647 کیلومتر مربع دارد. این دریاچه شکلی شبیه مثلث داشته و در بیشتر سال خشک و پوشیده از نمک است. اما اگر در این منطقه باران ببارد، پس از بارش باران و تبخیر آب، شما شا‌هد پلی‌گون‌های زیبا و جذاب از رسوبات نمک بر روی آن هستید که تجربه‌ای جالب و متفاوت در کویرگردی است و تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.



  1. جزیره سرگردان

جزیره سرگردان یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های دریاچه نمک است که شامل یک کوه کم ارتفاع می‌شود. اطراف این کوه از یک لایه سفید نمک پوشیده شده‌است. جنس سنگ‌های این جزیره، از نوع سنگ‌های متخلل آتشفشانی بوده و هیچ پوشش گیاهی در این منطقه وجود ندارد. این جزیره را به این علت سرگردان می نامند که همواره ابری غبارگونه بر روی جزیره وجود دارد که خطای دیدی ایجاد می‌کند و بیننده تصور می‌کند کشتی سرگردان بر روی دریا شناور است.

زمین‌های اطراف این جزیره تماماً باتلاقی هستند و برای نزدیک شدن به این منطقه باید بسیار احتیاط کرد.

  1. کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی به دستور شاه عباس در مسیر جاده ابریشم ساخته شده‌است. نیاز ساخت این کاروانسرا زمانی احساس شد که تاجیک‌ها و افغان‌ها به اصفهان و نقاط مرکزی نزدیک شدند، شاه عباس دستور ساخت یک قلعه به همراه 500 سرباز در این منطقه را داد. کاروانسرای شاه عباسی، 29 اتاق دارد و در گذشته کاروان‌ها برای استراحت در اینجا اتراق می‌کردند.



  1. چاه دست‌کن

یکی دیگر از اماکن دیدنی این منطقه چاه دست‌کن است که در 4 کیلومتری شرق کاروانسرا واقع شده، آب این چاه شیرین و قابل خوردن است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.