تور نجارده تا آبشار آلاشور اردیبهشت 1403

تور نجارده تا آبشار آلاشور

زیبایی های شیوا دره
شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور روستای نجارده

 

دوست دارید که در دل جنگل‌های مازندران به دیدار یک آبشار باشکوه 32 متری بروید؟ آبشار نجارده یا آبشار آلاشور در روستای نجارده در نزدیکی شهرستان نوشهر واقع شده‌است. تور نجارده شما را به بازدید از این آبشار مرتفع و جنگل‌نوردی سبک در جنگل‌های هیرکانی دعوت می‌کند. این تور یک سفر یک روزه با درجه سختی 2 از 6 است. کافی است در صبحی زود از یک آخر هفته از خواب برخیزید و راهی تماشای این منطقه سرسبز و بسیار زیبا شوید. آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما در این سفر خواهد بود. کافی است کوله پشتی سبک خود را به همراه یک وعده نهار و تجهیزات لازم بردارید و با آرندتور در جاده پر پیچ و خم چالوس همراه شوید.  ما در این قسمت به شما اطلاعات بیشتری در مورد تور نجارده ارائه خواهیم داد.

روستای نجارده کجاست؟

نوشهر از آن دسته شهرهای خوش آب وهواست که اطرافش دیدنی‌های بسیار متعددی دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری‌ این شهر، روستای نجارده است. روستای نجارده جلگه‌ای 150 هکتاری که در ارتفاع 35 کیلومتری  از سطح دریا در 7 کیلومتری شرق نوشهر و در دهستان خیرودکنار واقع شده‌است. نام این روستا را به سبب پیشه مردم این منطقه که اکثراً نجاری است، نجارده نامیده‌اند. طبیعت نجارده بسیار بی‌نظیر و دیدنی است. شما در این روستای آرام از یک طرف می‌توانید جنگل‌های هیرکانی مازندران را تماشا کنید و از سویی دیگر در مجاورت روستا، ساحل دریا قرار دارد. روستای نجارده به عنوان دومین روستای اینترنتی که طبیعت پیرامون خود را به خوبی حفظ کرده، شهرت دارد.

آبشار آلاشور یا نجارده کجاست؟

آبشار بسیار زیبایی که در جنوب جنگل‌های هیرکانی روستای نجارده قرار دارد، آبشار آلاشور یا نجارده است. این آبشار در دل دره‌ای به نام شیوادره یا دره مور سرازیر می‌گردد. برای تماشای این آبشار 32 متری که در ارتفاع 596 متری از سطح دریا قرار دارد، کافی است از روستای نجارده وارد جاده خاکی شده و پس از ورود به جنگل‌های جنوبی این منطقه و حدود 20 دقیقه پیاده‌روی سبک به آبشار آلاشور با شکوه برسید‌. در این منطقه 21 آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد که مهمترینش آبشار نجارده است.

آبشار آلاشور و منطقه قرارگیری آن در حوزه استحفاظی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع شده‌است. با توجه به این مسئله گونه‌های گیاهی و جانوری با ارزشمند این منطقه از آسیب‌های زیست‌محیطی مصون مانده‌اند.

بهترین زمان سفر به تور نجارده چه موقع است؟

این روستا دارای آب و هوای معتدل بوده ودر هر فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد. در بهار فصل نو شدن درختان نیمه عریان با جوانه‌های کوچک سبزرنگشان، تابستان درختان سربه فلک کشیده و انبوه که به سختی می‌توان آسمان آبی را از میان آن‌ها تماشا کرد و پاییز فصل زیبای رنگ‌ها و زمستان با پیراهن سپیدگونش هرکدام زیبایی خاص خودش را به بازدیدکننده‌ها القا می‌کند. اما اگر قصد تماشای آبشار آلاشور را دارید بهتر است در فصولی از سال که هوای بهتری در این منطقه جاری است، همچون بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.