تور ارومیه

21 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • ارومیه مرداد 1403
    • همه روزه
    • از 2,820,000 تومان
    • همه روزه
    جزئیات سفر

ارومیه یکی از مهمترین شهرهای ایران است که در شمال غربی کشورمان واقع شده است. این شهر قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد. دریاچه ارومیه، سه گنبد و عمارت چهار برج از مهمترین مناطق گردشگری ایران هستند که در این شهر واقع شدهاند. ارومیه در بین ۱۹ شهر ایرانی ثبت شده در یونسکو قرار گرفته است. راهنمای زیر، شما را با موقعیت، مناطق دیدنی، آب و هوا و از همه مهمتر با فرهنگ و عقاید مردم ارومیه آشنا میکند. پیش از رزرو تور ارومیه آرند تور میبایست از ویژگیها و خصوصیات آن منطقه اطلاعات کسب کنید. آگاهی بیشتر از مقصد، سبب آسودگی خاطر و آرامش بیشتر شما در سفر میشود.

اطلاعات شهر ارومیه

ارومیه یکی از بزرگترین شهرهای شمال غربی ایران است و در مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است. وسعت ارومیه برابر با ۱۰۵۴۸ کیلومترمربع است. این شهر دومین شهر پرجمعیت در شمال غرب ایران و دهمین شهر پرجمعیت در کل ایران است. این شهر در ارتفاع ۱۳۳۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

ارومیه از یک سمت به کوههای آذربایجان و از سمت دیگر در مجاورت دریاچه ارومیه قرار گرفته است. در اطراف ارومیه کوههایی به نام قیز قلعه، کوه پنجه سی، جهودها، کوه ماه، چهل مرشهیدان، کوه سیر و کوه علی ایمان وجود دارد.

واژه ارومیه از دو کلمه (اور) و (میه) گرفته شده است. «اور» در زبان آشوری به معنای شهر و «میه» به معنای آب است. به همین دلیل ارومیه شهر آب نیز نامیده میشود. شهر ادیان، مذاهب و اقوام، پاریس ایران و دارالنشاط از القابی هستند که به ارومیه اختصاص داده میشود. این شهر در زمان پهلوی به رضاییه نیز تغییر نام داده بود. ارومیه در گذشته دارای موقعیت مکانی بسیار مناسبی بوده است. این شهر در مجاورت شاهراههای ارتباطی میان رودان، قفقاز و آسیای صغیر قرار داشت. این شهر در سالهای دور شاهد رویدادهای مختلفی ازجمله اشغال روسها، عثمانیها و... بوده است.

هماکنون از لحاظ اقتصادی نیز این شهر بسیار فعال است. کارخانههای اروم آدا، تراکتورسازی ارومیه، ساندیس و اسپوتا و... در این شهر قرار دارند.

ارومیه شهر اولینها است! اولین مدرسه به شکل نوین، اولین بیمارستان مدرن، اولین شبکه تلویزیون محلی، اولین مرکز آموزشی پزشکی و اولین نشریه محلی متعلق به ارومیه است. شهر ارومیه پایتخت والیبال ایران است و دومین شهر پرترافیک ایران محسوب میشود. در حال حاضر شهر ارومیه را اغلب ترکهای آذری، هموطنان کرد و برخی اقلیتهای مسیحی و دیگر ادیان تشکیل میدهند.

آب‌وهوای ارومیه

آبوهوای ارومیه در فصل زمستان سرد و خشک است و در فصل تابستان این شهر آبوهوای معتدلی دارد. میانگین دمای هوا که برای این شهر تخمین زده شده است 10-11 درجه سانتی گراد است. بارندگی در این شهر از ماه آبان شروع میشود و تا آخر اردیبهشت ادامه دارد. به دلیل سرمای شدید هوا در زمستان شاهد یخبندان در این شهر هستید.

بهترین زمان سفر به ارومیه

ارومیه در منطقهای سردسیر قرار دارد به همین دلیل زمستانهای آن بسیار سرد است. بهترین زمان سفر به ارومیه بین تیر ماه تا اواخر شهریور است که هوای متعادلی دارد. البته مهر ماه هم برای سفر مناسب است. از طرفی تابستان ارومیه شلوغ است. پس اگر میخواهید در فصلی خلوت به این شهر سفر کنید، زمستان و پاییز مناسبترند، البته اگر سرمایی نیستید.

سفر به ارومیه در بهار

شهر ارومیه در فصل بهار با آبوهوای معتدل و تا حدی خنک پذیرای شماست. هرچه به اواخر خرداد میرسیم، آبوهوای شهر بهتر میشود و کمکم گردشگران تور ارومیه را رزرو کرده و به این شهر سفر میکنند.

سفر به ارومیه در تابستان

تابستانهای ارومیه بهترین زمان برای سفر به ارومیه است، آبوهوا معتدل و دلنشین است. متوسط دمای هوا در این فصل حدودا ۲۴ درجه سانتیگراد است و طبیعت شهر سرسبز و دیدنی میشود.

سفر به ارومیه در پاییز

اگرچه با شروع پاییز کمکم هوای ارومیه سرد میشود اما اوایل مهرماه هنوز هم فرصت مناسبی برای سفر به ارومیه است. دوره بارندگی ارومیه از اواخر مهر و ابتدای آبان شروع میشود و تا معمولا تا اواخر بهار ادامه دارد.

سفر به ارومیه در زمستان

زمستانهای ارومیه خیلی گزینه مناسبی برای سفر نیست، این شهر در این سه ماه آخر حسابی سرد و یخبندان است. اگر سرمایی هستید بهتر است سفر به ارومیه را به فصلهای گرم سال موکول کنید.

جاهای دیدنی ارومیه

ارومیه را میتوان یکی از غنیترین شهرهای ایران از نظر جاذبههای متعدد گردشگری دانست؛ به همین دلیل است که همه ساله مسافران زیادی تور ارومیه آرند تور را رزرو میکنند. انواع مختلفی از جاذبههای طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی در شهرستان ارومیه، این شهر را به یکی از بهترین انتخابها برای سفر در فصل بهار و مخصوصا تابستان تبدیل کرده است.

مسجد جامع ارومیه

یکی از قدیمیترین مساجد ایران، در شهر ارومیه واقع شده است. مسجد جامع ارومیه که از قرن هفتم هجری و از دوران ایلخانیان باقیمانده است، یکی از زیباترین آثار معماری در دوران خود بوده است. این مسجد زیبا، با استفاده از طاقها و تاجهای زیبا، نقوش و دست نوشتهها و اشکال هندسی و کتیبهای با خط کوفی، نوشتهشده است علاوه بر این، در جوار بازار ارومیه واقع شده و طراحیاش به صورتی است که از سه طرف به گذرگاههای بازار دسترسی دارد. مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است.

کلیسای ننه مریم

یکی از قدیمیترین کلیساهایی که در سرزمینهای شرقی بنا نهاده شد، کلیسای ننه مریم ارومیه بوده است. بنا بر روایاتی، کلیسای ننه مریم ارومیه، بعد از کلیسای بیت لحم، قدیمیترین کلیسای جهان است. این کلیسا با معماری برگرفته شده از معماری دوره ساسانی و پارتیان طراحی شده است. این کلیسا طراحی بسیار ساده و مینیمالی دارد که نشان از سادهزیستی مردمان آشوری ساکن این منطقه بوده است. بدون شک بازدید از دومین کلیسای قدیمی جهان در شهر ارومیه میتواند یکی از جذابترین تجربههای شما در رزرو تور ارومیه باشد.

موزه ارومیه

موزه ارومیه را میتوان گنجینه آثار باستانی شهر ارومیه دانست. این موزه که در سال 1346 ساخته شده، مجموعه متنوعی از آثار تاریخی را در خود جای داده است. برخی از آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه مربوط به دوران باستان است و در حدود 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح قدمت دارد. به صورت کلی موزه ارومیه به دو بخش ما قبل تاریخ و باستانی و بخش تاریخی که مربوط به سدههای اخیر است، تقسیم شده است. همچنین مجموعه متنوعی از کتب خطی در این موزه نگهداری میشود که برای علاقهمندان بسیار جذاب و قابل توجه خواهد بود. در موزه مردم شناسی که بخش دیگری از موزه ارومیه است، صنایع دستی و فرهنگی مردمان شهر ارومیه و همچنین پوشش اقوام مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است.

یخچال دو قوز پله

در گذشتهها که خبری از برق و یخچال فریزر نبود، از یخچالهای طبیعی برای نگهداری از یخ و مواد غذایی استفاده میشده است. یخچال دو قوز پله در شهر ارومیه یکی از یخچالهای قدیمی متعلق به دوره قاجار است. جالب است بدانید که تا زمان همهگیر شدن برق و استفاده از یخچال فریزرها، از یخچال دو قوز پله استفاده میشده است.

بازار تاریخی ارومیه

یکی دیگر از جاذبههای تاریخی شهر ارومیه، بازار سنتی این شهر است. این بازار که متعلق به دوره صفویان است، به نوعی قلب تپنده تمامی فعالیتها و اتفاقات شهر بوده است. این بازار هنوز هم ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده و مغازهها و حجرههای آن هنوز هم اصلیترین مرکز خریدوفروش در بافت سنتی شهر ارومیه هستند. این بازار در حدود هزار مغازه و حجره دارد که صنوف مختلفی در آن فعالیت میکنند.

دریاچه دالامپر

بر فراز کوه دالامپر، در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه، دریاچهای بکر و زیبا با نام دریاچه دالامپر (دریاچه مام شیخ) قرار دارد که یکی از مناطق طبیعی گردشگری ارومیه است. مسیر رسیدن به دریاچه کوهستانی و سخت است، ولی به مناظری که در طول مسیر و در هنگام رسیدن به دریاچه میبینید، میارزد. انواع گونههای گیاهی مثل ون، بادام کوهی و آلبالوی وحشی باعث شباهت این کوه به کوه زاگرس شده است و هنگامی که به دریاچه میرسید، اطراف آن را مملو از گلهای وحشی میبینید. آرامشی بینظیر که تنها کنار دالامپر به دست خواهید آورد.

خانه انصاری

دیدن خانهها و محل زندگی مردم در دورههای گذشته هم خالی از لطف نیست. خانه انصاری یکی از زیباترین خانههای تاریخی شهر ارومیه است. خانه انصاری متعلق به فردی به نام بابک جعفری بوده که پس از مرگ وی، این خانه به دخترش و همسر او یعنی سیف الله انصاری رسید که به همین دلیل، این خانه هماکنون به خانه انصاری معروف است. بنای خانه انصاری به همان شکل اولیه خود حفظ شده و در طی مرمتها، تغییری در ظاهر و نمای خانه ایجاد نشده است. این خانه دیدنی و تاریخی در میدان امام حسین یا همان گول اوستی شهر ارومیه قرار دارد.

پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه در قسمت جنوب شرقی این شهر واقع شده و میتوان منظره سراسر نمای شهر ارومیه را از پارک جنگلی شیخ تپه مشاهده کرد. پوشش گیاهی پارک جنگلی شیخ تپه، عمدتا از درختان کاج و سرو تشکیل شده است. این مجموعه برای خلق ساعات خوشی برای شما، امکاناتی مانند شهربازی، رستوران، فست فود، کافه و زمین بازی را در خود جای داده است.

پیست اسکی خوشاکو

در منطقه راژان و در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، پیست اسکی خوشاکو قرار دارد. کوههای این منطقه شیب مناسبی برای اسکی سواری دارند و در زمستان پوشیده از برف میشوند. به همین دلیل هر ساله در فصل زمستان اسکی بازان از نقاط مختلف ایران و جهان به این منطقه میآیند.

آبشار سوله دوکل ارومیه

تجربه آب تنی در آب زلال آبشار سوله دوکل ارومیه، بعد از رزرو تور ارومیه یکی از بهترین لحظات سفر به ارومیه را برای شما رقم خواهد زد. آبشار سوله دوکل در دامنه کوه دالانپر و منطقه مرگور قرار گرفته که در واقع مرز بین ایران، ترکیه و عراق است. سرچشمه این آبشار از رودخانه باراندوزچای آغاز میشود و مسیر پر و پیچوخمی را در نقطه مرزی طی میکند.

پارک تخم‌مرغی

پارک تخممرغی را میتوانید در میدان استقلال و ابتدای شهرک ایثار ارومیه پیدا کنید. این پارک به دلیل داشتن بازارچه، محوطه بازی کودکان و شهربازی روبازش مشهور است و گردشگران را به خود جذب میکند.

کلیسای مارسرگیز

کلیسای مارسرگیز یا کلیسای سیر در ۱۲ کیلومتری ارومیه و در دامنهکوه سیر قرار دارد. این کلیسا اهمیت خاصی برای مسیحیان ارمنی و آشوری دارد و به نوعی زیارتگاه آنها محسوب میشود. بنای منحصربهفرد آن سبب شده تا کلیسا از آثار سنگی معروف آذربایجان غربی باشد. دیوارها و سقف کلیسا با سنگهای نامنظم، به شکل ماهرانهای ساخته شدهاند. با توجه به نوع معماری آن میتوان قدمت آن را قبل از اسلام و دوران خسرو پرویز دانست. کلیسای مارسرگیز در سال ۵۴ به ثبت آثار ملی رسید.

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار دارد. این دریاچه پس از یک زمین لرزه و زمانی که کوه مسیر آبهای ایران و ترکیه را مسدود کرد به وجود آمد. امروزه مارمیشو با وسعتی در حدود پنج هکتار زیستگاه بسیاری از جانوران و گونههای گیاهی است و با زیباییهایش گردشگران و طبیعت دوستان را جذب خود میکند.

پارک دانشجو (گوللر باغی)

گوللر باغی (پارک گلها) نام دیگری است که روی پارک دانشجوی ارومیه گذاشته شده است. علت آن هم وجود ۱۰۰ نوع گل و بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل نظیر لاله، بنفشه، پامچال، مینا چمنی، میمونی، قرنفل و بومادرانه در فضای شش هکتاری پارک است. همین ویژگی سبب شده تا گللر باغی هر سال در بهار میزبان جشنواره گل باشد.

غار تمتمه

یکی از جاذبههای طبیعی شهر ارومیه در 18 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد. غار تمتمه که مربوط به دوران پارینه سنگی است، یکی از جاذبههای طبیعی و تاریخی شهر ارومیه است. یکی از نکات جالب درباره غار تمتمه علائمی از زندگی مسکونی انسان در این غار است. غار تمتمه یا تمتمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. در تنظیم برنامه سفر به ارومیه، حتما زمانی را برای بازدید از غار تمتمه در نظر داشته باشید.

آبشار سولک

در فاصله ۳۲ کیلومتری غرب ارومیه و در تپههای سرسبز دامنههای کوه درهوش، در دره هفت کانی، آبشار سولک با ارتفاع ۷۶ متر ارتفاع قرار دارد. آب این آبشار از ذوب شدن برف کوههای سولک تامین میشود. سولک یکی از مهمترین مسیرهای کوهنوردی در این منطقه و محل مناسبی برای کمپهای گردشگری و پناهگاههای کوهستانی است.

هتل‌های ارومیه

یکی از مهمترین بخشهای سفر، هتل و محل اقامت است که میتواند تجربه بسیار خوب یا بسیار بدی را رقم بزند. در ادامه لیست بهترین هتلهای ارومیه را که میتوانید اقامت بهیادماندنی خود را در ارومیه تکمیل کنید را باهم بررسی میکنیم.

هتل آنا ارومیه

هتل آنا نخستین هتل ۵ ستاره ارومیه است که در سال ۱۳۹۴ شمسی به بهرهبرداری رسید. این هتل با ارائه خدمات اقامتی و رفاهی متنوع جزو بهترین گزینههای برای اقامت در ارومیه است. ازجمله امکانات هتل آنا میتوان به رستوران، کافیشاپ، تالار و سالن جلسات، مجموعه ورزشی (استخر، سونا، حمام ترک، باشگاه بدنسازی، اتاق ماساژ) واشاره کرد.

هتل آریا در شهر ارومیه

هتل آریا یکی از هتلهای ۴ ستاره در ارومیه است. این هتل یک ساختمان ۱۱ طبقه با امکانات رفاهی کامل است که دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی شهر ارومیه دارد.

هتل ساحل ارومیه

هتل ساحل یکی از معروفترین و قدیمیترین هتلهای شهر ارومیه است که بازسازی شده است. این هتل نزدیک رودخانه ارومیه قرار گرفته و امکانات رفاهی متعددی برای رفاه حال گردشگران دارد.

هتل پارک شهر ارومیه

هتل پارک ارومیه در سال ۱۳۴۰ شمسی بهرهبرداری شد و بهعنوان یک هتل ۴ ستاره، امکانات مناسبی برای اقامت گردشگران خارجی و ایرانی دارد. این هتل در یکی از خیابانهای قدیمی شهر قرار گرفته و بهترین موقعیت برای گردش در جاهای دیدنی مثل بازار سنتی را دارد.

هتل مروارید

هتل سه ستاره مروارید، در کنار رودخانه اصلی ارومیه یا شهرچایی قرار گرفته است. این هتل با ۳۵ واحد اقامتی، امکانات رفاهی متعددی در اختیار گردشگران قرار میدهد.

مراکز خرید ارومیه

ارومیه شهری مرزی است به همین دلیل بازارها در این شهر رونق زیادی دارند. حالا بستگی دارد قصد خرید چه چیزی داشته باشید و دلتان بخواهد در چه محیطی بگردید. در این بخش به معرفی چند تا از بهترین مراکز خرید ارومیه میپردازیم تا کار شما را آسان کنیم:

مجتمع تجاری تورک مال

یکی از مراکز خرید لوکس در ارومیه، مرکز خرید تورک مال است. این مرکز خرید ۵ طبقه، فروشگاههای مختلفی دارد و ازجمله امکانات آن میتوان به فودکورت، شهربازی مخصوص کودکان و هایپر مارکت اشاره کرد.

مرکز خرید سیتادیوم ارومیه

مرکز خرید سیتادیوم یکی را میتوان بزرگترین مرکز خرید ارومیه معرفی کرد. این مرکز خرید با استانداردهای بینالمللی طراحی و تاسیس شده و یک مجتمع تجاری تفریحی مدرن است. ازجمله امکانات سیتادیوم ارومیه میتوان به فودهال، پارکینگ، هایپراستار، فضای تخصصی بازی کودکان، فروشگاههای برندهای معتبر واشاره کرد.

پاساژ تاناکورا

اگر قرار نیست جاهای لوکس را بگردید، پاساژ تاناکورای ارومیه هم فال است و هم تماشا. این مرکز خرید قدیمی یکی از جاذبههای گردشگری ارومیه است که محلی برای فروش پوشاک دستدوم خارجی محسوب میشود. این بازار مجموعه کاملی از پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، انواع کیف و کفش واز برندهای مطرح خارجی را به صورت دستدوم و با قیمت مناسب به فروش میرساند.

هزینه سفر به ارومیه

هزینههای سفر به ارومیه به چند بخش مختلف تقسیم میشود که در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت.

  • هزینه حملونقل: هزینه بلیط وسایل نقلیه بسته به روز، ساعت، نوع وسیله و... متفاوت است. به طور میانگین هزینه رفت و برگشت به ارومیه از تهران با هواپیما ۱ میلیون تومان، با قطار ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و با اتوبوس تقریبا ۳۰۰ هزار تومان است.
  • هزینه وعدههای غذایی: ارومیه دارای رستورانهای متعدد و با کیفیتهای گوناگون است که مطابق سلیقه و نظر خود میتوانید هر یک را انتخاب کنید. در حال حاضر هزینه هر وعده غذای خوب و مناسب در شهر ارومیه از حداقل 150 هزار تومان آغاز میشود.
  • هزینه اقامت: همان طور که پیشتر گفته شد، ارومیه هتلهای زیادی دارد که در ردههای مختلفی قرار میگیرند. هتلهای دوتخته و میان رده این شهر به صورت تقریبی به ازای یک شب، ۶۵۰۰۰۰ تومان، هتلهای لوکس به ازای یک شب ۱۶۰۰۰۰۰ تومان و هتلهای ارزان شبی 400000 تومان هستند.

قیمت تور ارومیه

قیمت تور ارومیه میتواند بسیار متنوع باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد. این عوامل شامل مدت زمان سفر، نوع اقامت (هتل 2، 3، 4 یا 5 ستاره)، امکانات ارائه شده (صرف وعدههای غذایی، ترانسفر فرودگاهی، گشتهای توریستی و...) و نوع حملونقل (هوایی یا زمینی) میشود. همچنین، فصل سفر و روزهای تعطیل میتواند تأثیر زیادی بر روی قیمت تور داشته باشد.

به طور کلی، تورهای ارومیه معمولاً در رنج قیمتی متفاوتی ارائه میشوند، از تورهای ارزان و اقتصادی تا تورهای لوکس و با کیفیت بالا. برای انتخاب بهترین تور با توجه به بودجه و نیازهای خود، مسافران باید قیمتها و امکانات مختلف تورها را مقایسه کرده و بهترین تصمیم بگیرند.

تور ارومیه آرند تور

اگر میخواهید بدون دردسر با خدمات مختلف نظیر ترانسفر، بیمهی مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت و تأمین بخشی از وعدههای غذایی به ارومیه سفر کنید، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تور از آژانس مسافرتی آرند تور از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با مشاوران و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل